Overlast van een kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:45

Zit met kromme tenen dit topic te lezen...wat een vooroordelen weer ;(
Heel sneu voor TS dat het verhaal zo'n wending heeft gekregen, sneu voor het konijn,en ook voor de kat.
Ik heb zelf een kat en een hondje,dus moet wel bij de ergste aso's horen volgens sommige bokkers. Gelukkig heb ik gezond verstand en probeer mijn dieren zo te houden dat niemand last van ze heeft,en dat lukt erg goed. Ik weet overigens maar wat goed dat sommige katten zeer irritant kunnen zijn, we hebben hier ook wel een paar in de buurt die je het bloed onder de nagels vandaan halen, maar de beestjes weten nou een keer niet beter denk ik dan maar.Maar sommige baasjes...tja. Ook heb ik een konijn en krielkipjes los in de tuin, maar gelukkig is mijn konijn nogal fors en zo vals als de duivel,dus geen vreemde kat waagt zich de 2e maal in onze tuin }>
Sterkte TS!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:07

Resistance schreef:
Ik vind hondeneigenaars soieso over het algemeen meer aso. Katten geven je karakter, honden doen alles wat je zegt.

Typisch dat je op alles reageert als het over honden gaat, maar als je zelf eens wordt aangesproken over wanbeleid van het naar buiten laten van een kater en die maar laat dekken dat je dat negeert.
Dat past inderdaad wel bij een katten karakter.

Rennie89

Re: Overlast van een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:34

nee, heeft niks met katten karakter te maken ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:36

Nee dat snap ik ook wel, maar dan reageer ik ook even op haar inhoudsloze opmerking. :P
Kon het niet laten O:) Sorry.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:45

Meerdere keren de katten van mijn buurvrouw in mijn bed gehad. Netjes aangegeven dat ik hier niet blij van werd, reactie van de buurvrouw was dat ze haar katten niet binnen kon houden en dat ik maar horren moest plaatsen. Toen ben ik iets minder netjes gebleven, de katten zal ik nooit iets aandoen, maar de desinteresse in wat haar huisdieren deden schoot me echt in het verkeerde keelgat.

Dat mijn hond ook wel in haar bed wilde slapen vond ze maar raar. :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:25

Betteke schreef:
Meerdere keren de katten van mijn buurvrouw in mijn bed gehad. Netjes aangegeven dat ik hier niet blij van werd, reactie van de buurvrouw was dat ze haar katten niet binnen kon houden en dat ik maar horren moest plaatsen. Toen ben ik iets minder netjes gebleven, de katten zal ik nooit iets aandoen, maar de desinteresse in wat haar huisdieren deden schoot me echt in het verkeerde keelgat.

Dat mijn hond ook wel in haar bed wilde slapen vond ze maar raar. :D

Moet heel eerlijk toe geven dat die van ons ook bij de buurvrouw op bed is geweest :o (ze vond het niet erg, maar ik wel)
Ik heb haar gewoon gezegd dat ze hem gewoon moet weg jagen, en als ze er nog eens last van had zou ik hem weer een tijd binnen houden.
Het scheelt dat die van haar hier af en toe ook binnen zijn.
Al zijn die van haar niet de enige die zo nu en dan komen buurten :+

Wij als katteneigenaren zijn niet te benauwd om verantwoording te nemen als er iets niet goed is.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:21

TS, als ik jou was zou ik maar aangifte gaan doen, de rekeningen van de DA opvragen en een kopie doorsturen met het verzoek om betaling!
Iets anders bereik je blijkbaar niks mee bij zulke aso's.
Of je de centen ooit gaat zien is natuurlijk maar de vraag.
Maar te netjes of lief blijven bereik je dus duidelijk niks mee.

Als ze goed voor hun kat hadden gezorgd dan had ie wel niet zo onder de teken gezeten.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:23

Jeetje Karin, wat een ellende om die kat. :(

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:51

whaha geniaal topic is dit geworden ben benieuwd wat voor persoon ik dan ben ik heb een vogel kat en een hond haha gewoon kat vangen met groot schepnet voor die vijvers weet je wel opsluiten in een kooi en dierenambulance laten komen lolll

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:05

animalwoman schreef:
whaha geniaal topic is dit geworden ben benieuwd wat voor persoon ik dan ben ik heb een vogel kat en een hond haha gewoon kat vangen met groot schepnet voor die vijvers weet je wel opsluiten in een kooi en dierenambulance laten komen lolll

Snap hier niks van. En volgens mij heeft dit topic juist een triest eind.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:04

animalwoman schreef:

Uh, ik weet niet hoor maar ik vind er niks grappigs aan! Deze reactie maakt me ook enigszins pissig!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:12

Ik denk dat zij niet het hele topic heeft gelezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:59

Nagini schreef:
Ik denk dat zij niet het hele topic heeft gelezen..

Enigste wat ik weet. Is dat ze vaker zeer vreemde reactie plaatst.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:04

Oh dat geloof ik best. :')

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 18:12

Ja, dat bleek toen ik het de tweede keer las. Ben nogal emotioneel..

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:37

Jeej wat een nare afloop. Sterkte met het verlies van je konijn! Ik zou inderdaad ook contact opnemen met de wijk agent als ik jou was.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 18:49

Er is al contact met wijkagent, fijn persoon gelukkig! Volgende week face to face gesprek. Ga volgende week aangifte van bedreiging doen, had een briefje in de bus met ' hoe denk je dit op te lossen'. Geen naam, lag net in de bus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:05

karin84 schreef:
Er is al contact met wijkagent, fijn persoon gelukkig! Volgende week face to face gesprek. Ga volgende week aangifte van bedreiging doen, had een briefje in de bus met ' hoe denk je dit op te lossen'. Geen naam, lag net in de bus

De tekst op dat briefje slaat gewoonweg echt helemaal nergens op. Wat denken ze wel niet! Inderdaad aangifte doen, jij hebt veel sterkere middelen dan zij, zij hebben hun kat immers verwaarloost.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:30

oei heftig,,, heb niet alles gelezen maar heb je wel al geprobeerd de kat te vangen?
en dat briefje,,, nja, het is misschien hard. maar zodra je de kat gevangen hebt , en eventueel er achter komt waar die kat vandaan komt,,, gewoon nek omdraaien en dan bij die mensen voor de deur leggen..

ik zou een dier nooit wat aan kunnen doen, maar zo'n agressieve kat,,, nee, plus dat hij ook nog eens je hond heeft beschadigd en je andere dieren.

heel veel succes ermee

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:47

Bello, de kat is dood gegaan door vergiftiging (niet door de ts), de ts heeft de dierenambulance gebeld toen ze de kat door haar tuin zag zwalken zodat het dier nog geholpen kon worden.

Qua animalwoman: ik denk dat ze in het verkeerde topic zit. Er is een topic: overlast van honden (o.i.d.) dat behoorlijk amusant geworden is door die ts. Daar wordt ook naar dit topic verwezen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:49

oke,, ( srry dat ik niet alles heb gelezen)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:55

nek omdraaien? sorry dat vind ik echt werkelijk als een tang op een varken slaan. de eigenaren moet er gewoon voor zorgen dat hun kat geen andere lastig valt. TS wist niet wie de eigenaar was, dus kon ze het ook niet bespreken. Dat het nou zulke aso's zijn maakt het verhaal wel moeilijker, maar ik zou nooit het hef in eigen handen nemen en een dier doden ;) dier doet simpel wat zijn instinct hem zegt.

Gisteren ving mijn kat ook een vogeltje, zo, hup sprong hij in de heg en had een vogeltje te pakken. Ik rende er heen en zag dat het vogeltje al bloede, tjah, dan ga ik geen poging meer doen om het te redden (greep de kat vast bij nekvel en dwong hem vogeltje los te laten, lukte prima zonder agressief gedrag :P ) en heb hem dus weer losgelaten en de genadebeet laten doen... als ik iets kan redden doe ik het, heb al 3 x kleine eendjes het leven gered :) Mijn katten hebben me werkelijk waar nog nooit aangeraakt (in agressieve zin) als ik hun prooi weghaalde hoor :') never... maar denk dat ze dit absoluut wel bij een vreemde zouden doen en dat dit dus hetzelfde gedrag zal opleveren als wat de kat bij TS deed :) moeten hun nekken dan ook maar omgedraait worden zonder eerst een gesprek met de eigenaar te hebben?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:59

de kat heeft al meerdere dieren te grazen genomen,,,

nogmaals ik zou het niet kunnen,,, maar als een dier mij al genoeg ellende heeft opgebracht is dat de enige oplossing om er vanaf te zijn

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:02

Mijn (zwaar kreupele) poes heeft volgens mij een lente een heel eendennest gevangen, genoeg dieren die ze te grazen heeft genomen, zullen zat mensen zijn die dat vreselijk vinden en moordenaar zullen vinden en weet ik veel wat :+ (maar in mijn ogen zijn die eendjes al ten dode opgeschreven als ze door een kat gevangen worden die scheef rent vanwege 3 gescheurde kruisbanden maar jah, leg hun dat maar uit :') )

Als je last ondervind van een dier, dan bespreek je dit met de eigenaar. Mocht dit niet baten dan ligt je voor mijn part de politie in of dump je het dier in het asiel, maar je gaat niet een dier doden wat zijn natuurlijke instinct uitvoerd ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:15

Heftig joh dat briefje. Wat erg zeg, zulke mensen. Daar word je toch totaal moedeloos, radeloos en woest van. ARGH. Ik word er gewoon boos van. Hoe DURVEN ze zo'n houding aan te nemen.
Alsof jij dat dier hebt omgebracht.. en alsof jij er niet van te lijden hebt gehad. Klotevolk.