2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: 2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:05

Overal word aangeraden om geen twee inracte reuen bij elkaar te zetten
Op internet.. in boeken.. overal waar je maar info kan vinden over DIT ras
Dat er dan een aantal dare devils het toch doen en het gaat goed.. dat is heel mooi
Maar om nou te gaan zeggen dat 'ts het altijd kan proberen' vind ik eigenlijk best onverantwoord
De kans is heel GROOT dat het mis gaat en wie is er hier dan de dupe? Juist! De letterlijk gebeten hond
En geloof me.. ze vechten tot de dood er op volgt.. ik ken helaas verhalen waar 1 vd twee het niet overleefd
En wil je dat echt op je geweten hebben? Omdat je het 'toch wou proberen'?
Er lopen genoeg andere leuke teefjes rond.. waarom dan persee deze reu?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:58

my_precious schreef:
trouwens wilwander jij hebt 3 a 4 honden thuis toch?
wil je zeggen dat dit allemaal teven zijn of 3 teven en een reu?
dat waren toch ook 2 reuen die er tussen zitten/zaten?

Zoals als ik al eerder geschreven heb heb ik 2 teven en 2 reuen. dat ik 2 reuen heb is alleen omdat we willen fokken anders zou ik die keuze zeer zeker niet gemaakt hebben. De leeftijd ligt ver uit elkaar 1.5 en 8 en weet wel heel zeker dat die confrontatie ooit gaat komen dus zijn ze nooit zonder toezicht alleen, en is er kennel mogelijkheid en meerdere speelweides. Verder heb ik het geluk dat het beide geen dominante honden zijn. En zo gauw de jonge reu gaat dekken gaan ze ook uit elkaar want ik ken geen enkele fokker die dat risico neemt en waar dat goed gaat.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:22

@wilawander. Hoeze gaat het vermoedelijk ten koste van de 2 honden?

Als het het niet probeert zal je er nooit achter komen.
Zelfs als beginner.
Iedereen is als beginner begonnen en van je fouten leer je.

Ts geeft aan als het niet het niet gaat kan de hond terug.

Ik zou het proberen en je merkt vrij snel of het lukt of niet.

Zelf heb ik geen ervaring met pittbuls. Wel met bullterriers.
Die heb ik 16 jaar gehad en was een echte reu en kon ook gewoon met andere reuen samen.
In huis en buiten

Nu hebben we 4 honden. 2 dominante reuen. Een allemansvriend reu en een teef.
Ja het zijn Hollandse herders, mechelse herder en een labrador.

Allevier lopen los samen tijdens het uitlaten. Spelen samen en het gaat erg goed.

En door het proberen is het gelukt met deze roedel buiten te lopen zonder problemen.

Tja de ervaring is hier wel met honden maar elke keer een hond erbij is weer een uitprobeersel ook
Voor hondenkenners.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:36

bij mijn vriend op t werk hebben ze 3 Remyline pittbuls 2 reuen en een teef
van pups af aan samen, maar nog voor de 1e loopsheid van de teef alle 3 apart gezet!
reuen pakten elkaar :( en gebrek aan ruimte hebben ze zeker niet

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:33

Loody schreef:
@wilawander. Hoeze gaat het vermoedelijk ten koste van de 2 honden?

Als het het niet probeert zal je er nooit achter komen.
Zelfs als beginner.
Iedereen is als beginner begonnen en van je fouten leer je.

Ts geeft aan als het niet het niet gaat kan de hond terug.

Ik zou het proberen en je merkt vrij snel of het lukt of niet.

Zelf heb ik geen ervaring met pittbuls. Wel met bullterriers.
Die heb ik 16 jaar gehad en was een echte reu en kon ook gewoon met andere reuen samen.
In huis en buiten

Nu hebben we 4 honden. 2 dominante reuen. Een allemansvriend reu en een teef.
Ja het zijn Hollandse herders, mechelse herder en een labrador.

Allevier lopen los samen tijdens het uitlaten. Spelen samen en het gaat erg goed.

En door het proberen is het gelukt met deze roedel buiten te lopen zonder problemen.

Tja de ervaring is hier wel met honden maar elke keer een hond erbij is weer een uitprobeersel ook
Voor hondenkenners.

Omdat TS zich duidelijk niet bewust is van de gevaren hierin en het ook niet tijdig zal herkennen vermoedelijk. Tuurlijk is er een kans dat het goed gaat maar de kans is groter dat dat niet het geval is. Zelfde als 2 hengsten samen zetten kan ook goed gaan maar is vaak ook niet het geval.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:59

Dat een reu die dekt niet bij andere reuen kan is ook niet waar, wij hebben vroeger ook een herder gehad die dekte en ik heb nog maar zelden zo'n sociale hond gezien, die kon echt met alle maten en leeftijden en als de ander ruzie zocht liep hij gewoon weg, ook als ze al met de tanden in hem hingen.
Ik denk dat dat toch een kwestie is van jongs af aan zoveel mogelijk sociaal houden, op het moment dat je ze apart gaat zetten gaat het mis, zo is het bij hengsten ook.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:21

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 05:46

Animalwoman, blijkbaar heb je het topic nie gelezen, Kimmie heeft hier meerdere male gereageerd en het de TS afgeraden!!! Met sterke argumenten!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:32

O en omdat zij het af raad moeten we daar allemaal naar luisteren nou bekijk het maar
Ze moet doen wat ze zelf goed vind het kan ook gewoon goed gaan als ze zelf sterk is

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:34

animalwoman schreef:
O en omdat zij het af raad moeten we daar allemaal naar luisteren nou bekijk het maar
Ze moet doen wat ze zelf goed vind het kan ook gewoon goed gaan als ze zelf sterk is

idd dat heb ik ts ook verteld.. ooit moet de eerste keer zijn en iedereen die aan een 2de hond begint moet een keus maken om te kijken wat het beste bij elkaar past.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:37

@TS, hoe is het gegaan?? ben wel benieuwd :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:52

animalwoman schreef:

Animalwoman, beetje meer respect mag wel, bovendien ben je zo niet serieus te nemen.

Er zijn meerdere mensen geweest met meer ervaring en meer kennis die het de TS allemaal afgeraden hebben. Wat ze zelf doet moet ze elf weten, maar i.m.o. mogen dieren nooit de dupe worden van het plezier van het baasje, en daar is hier wel veel kans op.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:15

animalwoman schreef:

Je haalde deze bokker anders zelf aan hoor. Maar als het dan niet meer in je straatje is, moeten we het maar bekijken. Heel duidelijk....

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 13:30

@ Loody, Django ( is de nieuwe ) is vorige week vrijdag langsgekomen, en dat ging heel goed. Reno ( mijn hond) die was wel dominanter en django erg onderdanig. Maar ik heb reno een aantal keer op zn rug laten liggen, zodat django over hem heen kon gaan, en dat vond reno helemaal niet erg. Reno gedraagde zich echt volwassen, beetje over hem moederen enzo...
Maar het was gewoon de hele tijd gezellig samen spelen, samen uit 1 drinkbak drinken en samen eten.
Maar nu zijn de rollen natuurlijk duidelijk verdeeld omdat reno ouder is, dat kan nog gaan veranderen. Maar dat zal ik zeer zeker goed in de gaten houden :)

Dit weekend blijft django een weekend logeren, kijken hoe dat gaat, ik ben erg benieuwd :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:58

klinkt goed hoor TS.
Succes en ben benieuwd hoe het slaappartijtje gaat ;)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:00

Oei!! Kijk je alsjeblieft uit wat je doet?! Vraag anders advies aan een ervaren hondentrainer/gedragstherapeu.t Maar zelf wat uit proberen met een hond op zijn rug leggen voor een andere hond, klinkt niet echt deskundig.
Denk ook goed na wat voor je hond leuk is. Jij kan wel gekker op reuen zijn dan op teven. Maar wanneer je toch voor een teef kiest en je hebt meer kan op nog 15 jaar plezier en weinig stress met je honden, is dat misschien ook wat waard.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:15

Sammy_xxs schreef:
Reno ( mijn hond) die was wel dominanter en django erg onderdanig. Maar ik heb reno een aantal keer op zn rug laten liggen, zodat django over hem heen kon gaan, en dat vond reno helemaal niet erg.

Oh oh, kijk toch uit.....verdiep je alsjeblieft wat meer in honden en hun gedrag, want dit gaat niet goed komen.....

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:20

Inderdaad je gaat juist ruzies uitlokken als je een niet leider boven een dominanter dier zet zonder dat dat correct gebeurd, daar word de dominante alleen maar feller van . De hond moet zich zelf overgeven als deze dat nodig heeft gewoon maar op de rug leggen en andere hond er boven zetten is vragen om problemen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:38

Respect voor alle mensen die er nog tegen in gaan.

TS weet zelf heel goed wat wel en niet hoort. Zelf vind ik het ook niet heel deskundig om de dominante hond op zn rug te leggen zodat de pup er overheen kon gaan (wat bedoel je overigens hiermee?) Is dit normaal in de honden wereld dan? En dan bedoel ik dat de mens de hond op zn rug legt, dus niet dat de hond zichzelf overgeeft. Want daar is totaal geen sprake van

I.M.O lok je juist zo een ruzie uit.. Wie heeft je dit zowizo verteld?
Waarom laat je ze uberhaupt uit 1 bak eten? Zo kan je ook ruzie uitlokken.. Zeer onverstandig ;(

Door zulk soort dingen oogt het heel erg dat TS onervaren is, wat overigens normaal niet erg zou zijn.. Maar toch heel belangrijk dat je ervaring heb met 2 pitbull reuen..

@ animalwomen oh past het niet meer in het straatje en dan ga je andere bokkers afkatten.
Ben het eens met xHorsie. Dieren horen niet de dupe te worden van ons plezier. Wij moeten de verantwoording ervoor nemen.
Laatst bijgewerkt door briitje op 23-04-13 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:39

tjongen tjonge.. gaan we weer... TS is de baas en zij bepaald of een hond op zijn rug gaat liggen of niet...

TS hoort de dominante te zijn over haar honden.. dus ook zij bepaald of de dominante reu op zijn rug moet of niet..

ZIJ is de baas en niet een hond

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:41

Ach jij zal er ook wel verstand van hebben. Jij vind het kennelijk normaal om een hond op zn rug te leggen en er een andere hond overheen te laten gaan. Zo lok je natuurlijk nooit een ruzie uit. Ik denk dat TS bij jou niks fout kan doen.

Klopt dat de TS de baas hoort te zijn, maar daarna heb je alsnog zoiets als een rangorde onder de honden. Dat betekent dus niet dat de dominante reu het pikt.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:43

nou inderdaad ik heb er inderdaad verstand van.

En ten alle tijden is de eigenaar de leider van de honden.. en niet een van de honden.

als je zelf de honden niet aan kan moet je het niet doen nee, daar ben ik het wel weer mee eens.

Maar als jij niet de baas kan zijn over je hond.. moet je geen hond nemen in mijn ogen dan.

hond op de rug laten liggen is namelijk wel goed..
zo geeft de hond zich over aan de situatie en dus ook aan de pup en de rest van de omgeving

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:46

Nou vraag me dan af waar je dit geleerd heb, want dit zal een deskundig iemand je echt niet leren. Nogmaals het klopt dat de mens de roedelleider over de honden hoort te zijn, maar dat betekent niet dat honden over elkaar geen leider zijn. Hun hebben tenslotte ook gewoon een rangorde. Nu is duidelijk de oudste reu de leider. Als jij die zich dwingt in een onderdanige positie (terwijl die dat dus niet is!!) kan je toch vergif op innemen dat dit een keer misgaat? Of jij nou de baas bent of niet.. dit hou je niet tegen hoor.. Opgekropte spanningen ect..

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:47

Loody schreef:
nou inderdaad ik heb er inderdaad verstand van.

En ten alle tijden is de eigenaar de leider van de honden.. en niet een van de honden.

als je zelf de honden niet aan kan moet je het niet doen nee, daar ben ik het wel weer mee eens.

Maar als jij niet de baas kan zijn over je hond.. moet je geen hond nemen in mijn ogen dan.

hond op de rug laten liggen is namelijk wel goed..
zo geeft de hond zich over aan de situatie en dus ook aan de pup en de rest van de omgeving

Klinkt allemaal leuk zolang de eigenaar er tenminste verstand van heeft En in de buurt is. Ben je ff boven de was ophangen liggen de verhoudingen inene toch heel anders. Daarom zou ik nooit een hond die lager in rang is bewust over een hond heen laten gaan, terwijl die gedwongen op zij rug ligt.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:49

Dit bedoel ik dus ook, alleen zeg het in andere woorden. Daarom zeg ik honden hebben onder elkaar ook gewoon een rangorde. Gedwongen overgave is dus niet onderdanig..