Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:23

Dank jullie wel!

Morgenochtend om 9 uur hebben we een afspraak, ze moet nuchter zijn :-)
Ze heeft ook een wratje/bult die open is waarvan ik denk dat ze deze af zullen binden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:58

spannend hoor!
Ik zal aan jullie denken!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:53

Ik ook!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:58

Hopelijk hebben ze wat kunnen betekenen voor je..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 09:26

2.5 kilo afgevallen,klinisch beeld was goed.
vanmiddag of morgen de bloeduitslag.
Houd julie op de hoogte,heb momenteel bezoek. :-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:27

Spannend dus weer.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:16

pfff, hoop zo dat de uitslag mee valt!
Wel super dat alvast het klinisch beeld goed was!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 19:06

Zo even de langere versie ;-)
Wratje is afgebonden, paar bultjes op neus zijn aangeprikt om onder de microscoop te bekijken,deze waren goed.
Rumba gaf klachten aan bij haar voorpoten af voelen,dus daar zit een vermoeden van artrose.
We weten al dat ze ernstige spondylose heeft dus het kan zijn dat ze slechter eet en mee kan omdat de pijnstilling niet voldoende werkt voor haar.
Afhankelijk van de bloeduitslag worden haar pijnstillers opgehoogd om te zien of het verbetering geeft.
Verder kon er veel aan de hand zijn waardoor ze vermagert , slechtere nierfunctie (dit zou uit het bloed moeten komen), kanker of haar leishmania.
Optie was om een rontgen te laten maken van de longen en het hart. Ze heeft een melkklier gezwel en die zaaien schijnbaar vaak uit naar bovenstaande,verder eventueel een echo van de lever om te zien of hier plekjes op zitten.
We hebben alles goed door besproken,wat er waarschijnlijk ook uit onderzoeken gaat komen is dat het ongeneeslijk zou zijn,de enigste meerwaarde is dat ik zekerheid heb in wat ze heeft.
Rumba heeft veel last van stress bij de dierenarts,eerlijk is eerlijk ze heeft geen jaren meer dus in overleg besloten om het enkel bij het bloedonderzoek te houden.Is dit goed gaan we zien wat pijnmedicatie voor haar gaat doen.
Mocht het iets anders zijn gaan we dit herkennen aan andere klachten zoals braken,diarree etc..
Even morgen afwachten.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 05:42

Ze is veel wakker geweest vannacht, ze moet veel kuchen/ keel schrapen/ hoesten.
Da had gister ook aan haar keel gevoeld, was niet opgezwollen.
ben heel benieuwd naar het bloed,al denk ik dat er niets uit komt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:13

Ik vind het knap dat je zo nuchter erover denkt ivm die onderzoeken. Is op zich ook logisch trouwens, wat zou je gaan onderzoeken als je eigenlijk bij alle opties al zou weten dat je er toch niks aan kan doen.
Hoop dat er toch iets uit het bloed komt. Het kan rust voor jezelf geven of aangeven dat er toch nog iets gedaan kan worden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 07:27

Joyce, als ik afgelopen 2 jaar na ga hoeveel onderzoeken mijn honden en paarden al hebben gehad word ik er moedeloos van. Je gaat er wel nuchterder naar kijken. :-)
duizenden euro's besteed en weinig wijzer geworden of niets gevonden wat genezen kon worden.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:39

Nou ja het is ook absoluut niet vervelend bedoeld, maar wel gewoon reëel. En het is ook idd als het nu niet zoveel zou kosten dan zou je het nog doen voor je gemoedsrust. Maar als hond/paard ook nog onrustig erbij is dan laat je het wel snel.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:48

Gisteren ook slecht nieuws gehad. Mijn boxer haar grote boxervriend is ziek.. Bij hem is een paar weekjes voor Do de diagnose spondylose gesteld en nu sinds twee weken echt ziek, enige wat ik nu weet is dat ze niets kunnen vinden in bloed of urine. Maar hij is nog maar de helft van wat hij was en er zit geen leven in, wil bijna niet wandelen is slecht op zijn achterhand, en heeft ook inmiddels vocht in de pootjes, eet slecht/tot niet. Zuipt als een alcoholist en piest ontzettend veel.. Ze zijn bang dat hij al in een ver gevorderd stadium kanker heeft en gaan vandaag eerst foto's van milt en lever maken en eventueel een echo. Bah bah bah en dat bij mensen waar het een unicum is als de boxer de 7 haalt...
Ik vindt het echt sneu voor haar, ze is gek op agility. Ze heeft zelf een boxer verloren aan een acute hartstilstand, heeft een pup gekocht die al heel vroeg HD bleek te hebben, toen met de boxer van haar moeder behendigheid gaan doen waar ze nu dus eigenlijk op happy dogs mee moest gaan lopen ivm spondylose (en ze begonnen eindelijk goed te lopen samen) en dan moet die lekkere vent nog 6 worden. Die van haar met HD zou nu 7 moeten gaan worden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:23

Weer spannend genoeg timokyana..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:19

als je hond ook hoest is dat niet echt goed.Is er een foto van de longen gemaakt?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 15:56

Wat erg Joyce! Sterkte!!

Geerke. het hoesten is niet continu,soms met blaffen of opwinding en soms gewoon zo.
Bloeduitslagen zijn goed!
Er is een pijnstiller bijbesteld deze is morgen binnen (gabapentine) mijn reu krijgt deze ook alleen in zwaardere dosis.We gaan kijken wat ze op de pijnstillers gaat doen.
Het hoesten zou misschien kennelhoest kunnen zijn,al denkt ze daar niet direct aan.Mocht het aanhouden kan ik een kuur komen halen en eventueel hoestsiroop.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:40

Wat fijn dat de bloeduitslagen goed zijn!!
Ik zou het hoesten ook even goed in de gaten houden! Onze vorige hond zou ook kennelhoest hebben, maar de volgende dag is ze overleden omdat het haar hart bleek te zijn..... -O-

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 22:46

Ik weet idd dat hoesten met het hart ivb kan staan.echter da heeft hier niets over gezegd en naar haar hart geluisterd.
Ik moet morgen medicijnen halen en zal het nog eens goed uitvragen.
Dierenarts lijkt zich niet zo'n zorgen te maken om kuchje,ik vind het als een zeehond klinken.ze kucht een keer of 4 bij wijze van en dan gerust hele avond niet meer. Weet niet hoe het precies bij kennelhoest zit.zal het eens opzoeken.
Wat vreselijk van je hond kentaro,dan schrik je wel natuurlijk.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 06:41

nou afgelopen nacht nog redelijk al liggend wat gehoest en heb toch mijn dierenarts gemaild of er vandaag misschien toch plaats is voor een rontgen van longen en hart.
Kan wel met een kuur beginnen maar ben er niet gerust op.
Zou ook niet weten waar ze kennelhoest opgelopen moet hebben, want ze komt niet in aanraking met andere honden en echte uitlaatvelden hebben we hier niet. Kan ze zo ook niet af laten zien natuurlijk,is er niets te zien gaat ze mooi op de AB.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 06:47

Denk dat het idd een goed idee is.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 07:32

9.15 kunnen we terecht,duimen jullie mee?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:35

hier gaan we duimen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 10:22

3 rontgen foto's verder en een slechte prognose.
Wat ben ik blij mijn gevoel gevolgd te hebben en een rontgen te laten maken.
Ze heeft het wel degelijk aan haar hart. (erger nog is dat ze dit al langer heeft, ze heeft enkele maanden geleden een wegraking gehad s nachts, dierenarts noemde het toen epileptie. Echter nu achteraf komt dit door haar hart en vallen de puzzelstukjes op zijn plaats. )

Er was dus een vergroot hart te zien, bij boxers mag dit schijnbaar al iets groter zijn als bij een ander ras, echter rumba is geen volle boxer.
Maximum waarde wat mocht was 10.5 Bij rumba was het 14.
Haar hart drukt tegen haar luchtpijp wat het hoesten veroorzaakt. Verder was er longoedeem te zien.
Eergister vonden we haar hartslag al snel, echter vandaag heeft nog een dierenarts geluisterd en wat 100 mag zijn was bij rumba 160.
Ook haar pols voelt niet normaal. En aan haar hart is ook iets te horen wat niet klopt.
Gedacht word aan DCM.

Ze heeft een vochtafdrijver ingespoten gehad en vanmiddag overleggen de dierenartsen met elkaar over hoe nu verder.
vraag aan mij was of ik met haar doorverwezen wil worden naar de cardioloog, om zo de juiste medicatie af te stemmen.
Het is niet te genezen en word enkel maar erger. Risico is aanwezig dat ze plotseling dood neervalt.
Medicatie zal comfort geven en misschien haar leven iets verlengen.

Ik houd er rekening mee aangezien het hoesten zo is toegenomen dat we geen maanden meer hebben samen. Ik zal dit vanmiddag ook nog eens goed navragen. Pest is de warme dagen nu..
In elk geval ga ik ze lekker verwennen en aandacht geven, elke dag telt nu denk ik maar.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:49

goed dat je die rontgen hebt laten maken, nu is wel veel duidelijk. Als je nog een tijdje vooruit kunt zonder pijn met medicatie dan is het slim om in te zetten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:41

Bah bah bah geen fijne berichten zo. Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd. De fotos maken dus een boel duidelijk. Nu hopen dat er eventueel een verlichting gegeven kan geven voor de laatste periode.

En duimen op kouder weer dan.

Edit en het wame weer, tsja onze oude heeft het ook best zwaar nu. Vooral morgen de verwachtingen hier 37 graden in de schaduw.