Papegaaien!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:52

Leuk! Ben stiekem zelf ook aan het rondkijken en lijstjes aan het maken :')

Het is natuurlijk vooral schoonmaken. Maar tijdens het schoonmaken van de volieres wordt er genoeg gekroeld :D Vanaf volgende week gaan we ook beginnen met clicker training bij je eigen gekozen vogel. Ben benieuwd :)
Afbeelding

Ik ben trouwens ook helemaal gek geworden op de grote alexander parkiet! wat een leuke vogels zijn dat
! (de groene op de foto)

Nadine_S

Re: Papegaaien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:00

Leuk hoor! :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 22:02

Ziet er super leuk uit! Wat zijn je ervaringen tot nu toe met de ara's? :)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:07

De 2 aras op de foto zijn de enige 'tamme'. De volière vogels zijn dus ook niet zo leuk (wel op bezig te zien). Zijn gewoon erg gave beesten en wanner ze je helemaal vertrouwen zijn ze echt heel leuk om mee te spelen/kroelen. Maar is natuurlijk wel anders dan wanneer je een huiskamer vogel hebt dan eentje die elke dag met verschillende mensen on moet gaan :) maar de band met ze wordt steeds beter en hetbis dannook wel erg leuk dat de blauwgele(wantrouwig) wel bij mij opstapt en niet bij een andere stagiair :=

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 23:05

Ja leuk is dat ^^ Felipe heeft ook een hekel aan mn zus maar is dol op mijn vader hihi.. :P

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:56

hey ik heb de harlekijnara precies zoals op de foto linksonder ! daarvoor had ik een alexander zijn leuk he, mijne was echt een zorgenkindje maar vloog altijd naar me toe als ik hem riep

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:57

Ben benieuwd naar een foto Fjordje333 :D En de alexander is erg leuk ja :+:

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 14:30

Foto's zijn altijd leuk :D Ik zal er nog eens wat opzoeken van Felipe :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:13

Jaaaa leuk :D

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:13

hehehe danielle, bij mij stapt tico ook op (eraf is weer een ander verhaal >;))Afbeelding
haha wist niet dat jij ook op bokt zat! :D

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:13

Sanne135 schreef:
fjordie333 schreef:
iemand ervaring met de papegaaien puzzels ? ik vind ze vrij duur maar lijken me wel leuk !

Je kunt ook gewoon zo'n peuterpuzzel kopen, waarbij je vormpjes in een doos moet stoppen of houten figuurtjes op hun plek.. Veel goedkoper!

https://www.google.nl/search?client=ope ... A#imgdii=_ (de eerste foto :P )

Al weet ik niet of dat hout bestand is tegen een ara :P

Wij hebben sinds kort een puzzel. Hij was vrij duur. Maar is wel van kunststof. Hout vreet ie op nl. Dan past het nergens meer in :') (of juist overal... -O- )

Wat een leuke foto's heb ik voorbij zien komen!!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 18:09

Oooooh wat lang geleden zeg.

Maar Felipe is er nog steeds! Inmiddels *even rekenen* bijna 15 jaar oud alweer (sjeetje) en met een ander maatje erbij: Roscoe de grijze roodstaart.

Inmiddels volgens mij *weer even nadenken* 5 keer verhuisd maar nog steeds een happy bird!

Hoe gaat het met jullie vogels?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:10

Nou zeker lang geleden haha

Wij hebben onze stitch 3 jaar geleden naar een nieuwr eigenaar moeten doen, omdat ik plots heel ziek werd. Ik kreeg zeer instabiel astma met heel veel opnames en ellende, en bleek ook een lichte allergie voor vogels te hebben.

En grijze roodstaarten produceren het meeste fijnstof van alle papegaaiensoorten....

Het ging mij echt aan het hart, heb nog heel lang gehad dat ik in bepaalde situaties, bepaalde geluiden of woorden zou horen... en dan is het echt stil in huis.

En het bleek geen reet geholpen te hebben, de frequentie van ziekenhuisopnames bleef onveranderd en ik struggle nog steeds met astma en de gevolgen

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 02:59

ivy_power89 schreef:
Nou zeker lang geleden haha

Wij hebben onze stitch 3 jaar geleden naar een nieuwr eigenaar moeten doen, omdat ik plots heel ziek werd. Ik kreeg zeer instabiel astma met heel veel opnames en ellende, en bleek ook een lichte allergie voor vogels te hebben.

En grijze roodstaarten produceren het meeste fijnstof van alle papegaaiensoorten....

Het ging mij echt aan het hart, heb nog heel lang gehad dat ik in bepaalde situaties, bepaalde geluiden of woorden zou horen... en dan is het echt stil in huis.

En het bleek geen reet geholpen te hebben, de frequentie van ziekenhuisopnames bleef onveranderd en ik struggle nog steeds met astma en de gevolgen

Ah sjee wat ontzettend rot.. mijn grijze is inderdaad een ontzettende stofkip.. Felipe daarentegen is juist geschikt voor mensen met allergieën.

Hoe dan ook: wat rot om te horen :(

Ik werd toevallig vandeweek door een vriendin geattendeerd op een café met papegaaien. Kan je lunchen met vogels. Mocht je papegaaien erg missen en het eens leuk vinden om zoiets te doen, dan is dat misschien een idee :)