Dus dit is onze samenleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:40

Urielle schreef:
Ojajoh schreef:
moeten de kinderen dan ook maar met handschoenen in de zandbak spelen?

Deksel op de zandbak doet een hoop en is sowieso een stuk hygienischer dan het hele jaar open laten liggen.

deksel op de zandbak bij een openbare zandbak ......ja....logica...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:42

Sees schreef:
tinkergirl89 schreef:
Lieve Sees, dan mag jij proberen een sledehond af te leren achter "snel bewegende objecten" aan te jagen...
Ik kan er helaas niet veel aan doen, dat mijn hond (rasgebonden) een nog heel sterk ontwikkeld jacht instinct heeft ;)
Ik wil ook niet echt dat mijn hond de kat "verslind" maar ik hoef mijn hond toch niet binnen te houden omdat de kat van de bren zograag in mijn tuin verblijft? als ik zograag een kat had, had ik er wel een aangeschaft ipv de hond...

[ Afbeelding ]

Lieve Tinkergirl, sledehond? Goed ik zal geen discussie opstarten of ik vind dat dat soort honden geschikt zijn om hier te houden :o . Een hond hoort geen andere dieren aan te vallen, doet hij dat wel, dien je hem IMO te allen tijde aan te lijnen.

Volgende keer dat de buurtkinderen iets doen wat me niet aanstaat, stuur ik ook de hond er wel op af. Of wacht, een kat en een kind kun je natuurlijk niet vergelijken }> .

Waar het mij om gaat is de belachelijke reactie die onder andere de briefschrijver geeft. Ik begrijp heus dat het irritant is als een kat in je tuin poept en ik begrijp best dat het nóg irritanter is als de eigenaar van de kat hier niks aan wil doen. Maar kom op zeg, het is een dier!!!!! Een dier dat er niks aan kan doen dat de eigenaar eea niet op wil lossen. Zelf kun je ook een hoop hoor, tijgermest, stroomdraadje etc. En ja dat kost dan een klein beetje geld maar je wilt als dierenliefhebber toch ook niet op je geweten hebben dat een onschuldig dier het slachtoffer is van een lakse baas?

En wat als de dieren op de erf van een hond komen? Ik kende een herder en die grijpt elke kat die op zijn erf komt. Springt de kat over hek, dan overleeft de kat het. Omdat herder echt niet van zijn erf afging

Tegen mensen deed ze niks. Tenzij ze de commando kreeg of als het donker was.
Wil je zo'n dier ook aan een lijntje doen? Omdat er andermans dieren op haar erf kwamen? Sommige dieren hebben het afgeleerd en sommige hadden pech.

Sees

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:44

San87, dank je ;).

Het gaat om het eenzijdige in het verhaal. Als een hond op mijn stoep poept en ik geef hem een rotschop, krijg je heel de wereld over je heen maar als een kat in je tuin poept mag je de hond er op los laten...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:44

overigens hoe meer ik hier lees, diegene die de schijt verdedigen , hoe meer ik de "haters" begrijp :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:45

Sees schreef:
San87, dank je ;).

Het gaat om het eenzijdige in het verhaal. Als een hond op mijn stoep poept en ik geef hem een rotschop, krijg je heel de wereld over je heen maar als een kat in je tuin poept mag je de hond er op los laten...

Heb jij je eigen stoep?

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:46

_San87_ schreef:
Aanlijnen in eigen tuin? Jij bent grappig _O-.

Ik dacht precies hetzelfde.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:48

San87 ja. En de buurthonden komen ook onze tuin in want die zien onze kat in onze tuin en vinden dan ook dat ze in onze tuin mogen komen. De volgende keer zal ik die honden hetzelfde aan doen als wat sommige hondeneigenaren katten toewensen ;).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:50

Sees schreef:
San87 ja. En de buurthonden komen ook onze tuin in want die zien onze kat in onze tuin en vinden dan ook dat ze in onze tuin mogen komen. De volgende keer zal ik die honden hetzelfde aan doen als wat sommige hondeneigenaren katten toewensen ;).

Lijkt me helemaal prima, als je je wilt verlagen tot dat niveau :).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:53

En dát bedoel ik nu precies ;)!! Als mensen hier katten vanalles aan willen doen is het oké maar oh wee als je iets met een hond doet...

Nogmaals, ik begríjp donders goed dat het vervelend is als een (vreemde) kat in je tuin komt maar er zijn ook andere oplossingen dan die 'wrede' oplossingen die hier soms worden aangedragen ;).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:55

Sees schreef:
En dát bedoel ik nu precies ;)!! Als mensen hier katten vanalles aan willen doen is het oké maar oh wee als je iets met een hond doet...

Nogmaals, ik begríjp donders goed dat het vervelend is als een (vreemde) kat in je tuin komt maar er zijn ook andere oplossingen dan die 'wrede' oplossingen die hier soms worden aangedragen ;).

Waar heb je het over? Wat mij betreft gooi je een pleur water over de betreffende hond of schop je hem je tuin uit. Jij hebt het over een laag niveau en je wilt jezelf verlagen tot het niveau dat jij laag vindt, dat moet je helemaal zelf weten, maar het is nogal dom, he.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:56

Dom is het als je niet leest wat ik bedoel en sarcasme niet snapt...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:57

Sees je kunt mensen toch moeilijk verwijten dat ze hun EIGEN honden in hun EIGEN tuin laten loslopen. Tot zover zijn de honden zelfs nog binnen gehouden als kat op bezoek was. Vind ik al heel wat.

Toen mijn buurvrouw kwam klagen dat mijn kat 'al een paar keer' bij hun de keuken in was gelopen heb ik ook meteen gevraagd 'U heeft een hond, heeft u die er al eens op afgestuurd? Dan is het snel afgelopen met vreemde keukens inlopen denk ik zo'.

Buuf heeft zo'n wit kefding, dus geen kwijlende kat-etend monster ofzo.

Van mij mogen ze die wel een keer achter Minipoes aansturen hoor, ze heeft ook helemaal niets in de keuken/tuin van de buren te zoeken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:00

Dan moet je wellicht zelf eerst snappen hoe je sarcasme toepast.

Ik reageer vanuit mijn eigen optiek, ik zou zelf een hond die in mijn tuin schijt net zo goed verjagen als dat ik een kat verjaag. En het beestje houdt daar niks aan over, want ik ben niet zo snel als een hond of kat :').

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:00

Sees schreef:

Wie zegt dat die kat geschopt wordt? Als er een hond rondom mijn huis wandelt jaag ik hem ook weg. Zelfde met als ik hem betrap op het scheiten in de tuin.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:01

Ik zal wel uit een gat komen, heb nog nooit iemand horen klagen over kattenstront. Er lopen hier zoveel katten dat er waarschijnlijk geen enkele tuin meer poep vrij is. Misschien dat we de stank hier op het platteland gewend zijn :7. Schrok echt een beetje dat dit zoveel losmaakt bij mensen en dat mensen er zoveel problemen mee hebben. Ken hier niemand die een draadje om de tuin heeft, alles loopt hier los in alle tuinen. Wij hadden zelf geen kat, maar 's zomers wel vier van alle buren op visite. We zijn gelukkig niet allergisch (dan begrijp ik dat het vervelend is als ze op de tuinstoelkussens liggen) we vinden het wel gezellig eigenlijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:03

Joh.. Ik denk dat een aantal mensen hier eens even een frisse neus moeten gaan halen. En dan nog eens een keer een opmerking teruglezen. Sommige mensen zijn hier wel kampioen in het bagataliseren van of het compleet uit zijn verband rekken van opmerkingen zeg :\

Sees

Amaris, denk jij er ook zo over als de hond jouw kat 'verscheurd' ;)?

Ik zeg niet dat mensen hun hond in de eigen tuin moeten aanlijnen, dat heb ik misschien nogal onduidelijk omschreven, excuus :o. Ik bedoelde dat honden niet op katten af hóeven te gaan (legio voorbeelden) en dat áls ze dat wel doen, dat ze dan te allen tijde aangelijnd moeten zijn maar het was voorbarig van mij om te veronderstellen dat honde-eigenaren met een dergelijk jachtlustige hond dat niet doen natuurlijk

Als een hond op een onbewaakt moment op zijn eigen territorium een kat grijpt...tja. Maar dat vind ik nóg steeds wat anders als doelbewust je kattenhatende hond naar buiten sturen op het moment dat je een kat in je tuin ziet.

Ik vind in dit soort gevallen gewoon de tolerantie onderling verbazingwekkend afwezig...

Lianne86

God, wat zijn jullie zelf sneu bezig zeg...

Kijk: Kattenpoep in de tuin is vervelend, hondenpoep ook, alleen zijn er voor honden meer regels (moeten aangelijnd zijn, laat je dan niet in de tuin van je buurman poepen etc. Voor katten is het lastiger om ze "thuis" te houden, vooral als het buitenkatten zijn. Maar dan nog zijn er oplossingen! Eerlijk is eerlijk, snap dat een katteneigenaar het niet expres doet, maar sommige katteneigenaren reageren dan ook op een manier dat je denkt "aso" (Ja, niet mijn probleem, mijn kat vind het leuk om buiten te lopen, maar zal niet mijn paard eens een keer in de tuin bij hun zetten ;))

Aanlijnen zie je genoeg hoor, deden mensen in de straat ook bij hun jonge kat; en dan aan de waslijn zodat ze nog gewoon ruimte had en toch buiten was, maar niet weg kon. De overburen hebben alles met een klein stroomdraadje afgezet zodat de katten in de tuin blijven.

Want, sorry als ik nu 10 mensen voor hun hoofd stoot, het is niet alleen het risico dat je een kattenhater tegenkomt, maar hoevaak heb ik niet heel hard op de rem gemoeten omdat er opeens een kat de straat over rent, ik vind het geen probleem hoor! Daar niet van.. Maar stel dat ik een keer te laat ben? Of er rijdt een auto achterop me, dan ben ik schuldig... (En dat is hetzelfde bij loslopende honden, vogeltjes, paarden wat dan ook ;) niets tegen katten!) maar sommige mensen zien het risico niet van "dier alleen op straat".

Waarom is het voor katten wel normaal en voor honden niet?

Ik wens geen een kat dood of wat dan ook, maar snap de ergernis wel. Als ik hetzelfde zou doen met mijn paard zo, had ik ook ruzie met mensen.

Ontopic: briefje gaat veel te ver...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:08

San jou negeer ik maar even geloof ik dat lijkt me beter voor de lieve vrede :o. Ik heb onbedoeld op een paar lange teentjes getrapt geloof ik ;).

Winged, schoppen was mijn voorbeeld idd maar er wordt wel gezegd dat er een hond op af gestuurd gaat worden sturen waarvan men wéét dat het risico er in zit dat hij de kat grijpt. Moet ik dat de volgende keer dan ook maar doen? De bouvier loslaten op het mopje van de overbuurman als hij mijn tuin inwandelt :D? Nee dat lijkt me niet ;).

Er zijn legio oplossingen te bedenken die minder wreed en socialer zijn dan een dergelijk briefje, een kattevretende hond, hagelschieten of wat dan ook, toch?
Laatst bijgewerkt door Sees op 12-03-13 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:09

Sees schreef:
Amaris, denk jij er ook zo over als de hond jouw kat 'verscheurd' ;)?

Ik zeg niet dat mensen hun hond in de eigen tuin moeten aanlijnen, dat heb ik misschien nogal onduidelijk omschreven, excuus :o. Ik bedoelde dat honden niet op katten af hóeven te gaan (legio voorbeelden) en dat áls ze dat wel doen, dat ze dan te allen tijde aangelijnd moeten zijn maar het was voorbarig van mij om te veronderstellen dat honde-eigenaren met een dergelijk jachtlustige hond dat niet doen natuurlijk

Als een hond op een onbewaakt moment op zijn eigen territorium een kat grijpt...tja. Maar dat vind ik nóg steeds wat anders als doelbewust je kattenhatende hond naar buiten sturen op het moment dat je een kat in je tuin ziet.

Ik vind in dit soort gevallen gewoon de tolerantie onderling verbazingwekkend afwezig...

Als buuf gewoon de achterdeur open laat staan en vanaf de gang het hondje erbij laat... kleine kans dat Minipoes 'verscheurd' wordt hoor. Die is de schutting over voor jij of ik met de oogjes kunnen knipperen. Maar dan snapt Minipoes misschien wél dat ze daar toch liever niet meer heen moet gaan.

Overigens is het wel opgelost hoor, als buuf gewoon gelijk iets had gezegd ipv 'na een paar keer' dan had ik meteen mn aktie kunnen doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:11

Sees schreef:
San jou negeer ik maar even geloof ik dat lijkt me beter voor de lieve vrede :o. Ik heb onbedoeld op een paar lange teentjes getrapt geloof ik ;).

Winged, schoppen was mijn voorbeeld idd maar er wordt wel gezegd dat er een hond op af gestuurd gaat worden sturen waarvan men wéét dat het risico er in zit dat hij de kat grijpt. Moet ik dat de volgende keer dan ook maar doen? De bouvier loslaten op het mopje van de overbuurman als hij mijn tuin inwandelt :D? Nee dat lijkt me niet ;).

Er zijn legio oplossingen te bedenken die minder wreed en socialer zijn dan een dergelijk briefje, een kattevretende hond, hagelschieten of wat dan ook, toch?

Ik heb geen lange tenen, ik denk dat je zelf niet helemaal snapt wat je typt en wat ik daar vervolgens als antwoord op geef. Wat dus is: Wat mij betreft behandel je een hond hetzelfde als een kat met verjagen.

Zo moeilijk is het niet volgens mij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:14

Sees schreef:

Doe maar, graag! Dan leren honden eigenaren ook eens op hun hond te letten. Míjn hond zal je toch niet hebben want die zit of in mijn tuin of aangelijnd op de openbare weg. Of op MIJN weide (en dan blijft ze vaak ook wel in een straal van 2 a 3m.
MAar ik ga verdorie mijn honden niet aanlijnen in MIJN achtertuin omdat een ander zijn kat niet wil bij houden, een labrador en 3 jack russels.. bezoekende katten moeten, helaas voor hun, ook óf heel snel zijn, óf het onderspit delven... En daar kan ik me niet schuldig over voelen of ze voor straffen, Echnie. Het is hun terrein... Aan de lijn en op vreemd terrein doen ze dat niet.

en ja, ik heb helaas, wel eens eentje terug gevonden die niet snel genoeg geweest was, geen idee van wie het diertje was. Had oprecht medelijden met het katje en hoop dat het snel gegaan is (ik was niet thuis dus heb het niet zien gebeuren voor je denkt dat ik zo'n beul ben die er al lachend op toegekeken heeft) maar met de eigenaar kan ik echt geen medelijden hebben.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:19

Ayasha, dat zeg ik dus ook niet, zie eerdere post ;).

Ik zou gewoon zelf 100x liever dan maar zelf een stroomdraadje o.i.d. spannen om de kat van de buren te mijden dan dat ik IMO dieronvriendelijke praktijken zoals de hond er op afsturen, o.i.d zou toepassen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:24

Nee het spijt me, daar begin ik echt niet aan. Ik "stuur" de honden er trouwens niet "op af". Die mogen gewoon in de zomer dag en nacht buiten en in de winter wanneer het hen belieft. Gezien de tuin afgesloten is voor hen doen we meestal gewoon de deur open wanneer ze dat vragen (en nee ik controleer niet eerst of er een kat zit) en weer wanneer ze terug binnen willen.

Een beetje slimme kat zal ook wel door hebben dat tussen 3 jack russels en een labrador springen geen strak plan is... Heb er ook nog niet vaak eentje gevonden dus ik denk dat ze het wel door hebben dat daar honden zitten. Ik heb hier een schat van een jack die van mij zelf is en echt, die hond gaat lopen van een kuikentje op vreemd terrein... Dus da's de zachtheid zelve... maar op HAAR terrein is ze de baas...

Ik zit met hetzelfde "probleem" als Lianne. :)

En ik denk dat San ook gewoon bedoelt wat ik hier schrijf maar dat ze het wat ongelukkiger uit drukt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:30

Euhm, nee. Want ik stuur geen honden op katten in mijn tuin af. Ik jaag ze gewoon met geluid weg, het aloude 'kssssst!'

Ik wil alleen maar zeggen dat honden wat mij betreft hetzelfde behandeld worden als katten. Dus als Sees honden graag met een rotschop wil verjagen, dan moet ze dat zelf weten. Ik zou het niet doen. Net als dat ik een kat niet met een rotschop verjaag. En als ik dat zou willen ben ik er alsnog niet snel genoeg voor :').

Punt is dat ze zich voor honden wel wil verlagen tot het niveau dat ze zelf veracht (dat was denk ik sarcastisch bedoeld?) en ik dat nogal dom vind :). Zo maak je je punt niet.