welke hondenbrok is nu écht gezond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:59

kimmie261 schreef:
pakje smuldier is uit mijn hoofd 59 ct... dus 1,5 pakje 0,90 ct per dag... = 27 euro per maand

x2 honden is dus 54 euro per maand voor 2 honden...

carnivoer= 235 per maand voor 2 honden :')

Zit er in smuldier ook gemalen botten of alleen vlees?

edit: rekenvaut
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-13 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Re: welke hondenbrok is nu écht gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:00

alleen vlees,is met calcium preparaat erin...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:06

Wat is jullie ervaring met lotgering?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:12

Dat er salmonella in gevonden is.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 06:31

Lotgering is mooi voer, het is alleen wel aan de vette kant dus niet geschikt voor honden die snel dik worden..Ze hebben daar ook kvv met meerdere diersoorten erin...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 07:02

NWDynamite schreef:
Dat er salmonella in gevonden is.

dus is bewezen dat daar op gecontroleerd wordt door hun ;) en voor jezelf niet fijn maar voor de honden geen groot probleem dat het er in zit.

Hier voer ik nu maanden lotgering. Het is duurder in aanschaf dan smuldier maar waar mijn honden 800 gram smuldier op aten en nog honger hadden daar zitten ze met 500 gram lotgering gewoon vol, zijn ze tevreden en is het ook genoeg. En dan krijgen ze 's ochtends een snack of 100 gram geperste brok bijv. om even wat in de maag te hebben. Ik voer allerlei verschillende soorten lotgering door elkaar heen. Vind het er beter uit zien dan smuldier en het ruikt ook niet zo erg. Mijn honden vinden het heerlijk. Carnivoer en carnibest eten ze met lange tanden.
Vroeger nog wel degomeat gevoerd vonden ze ook heerlijk maar daar kan ik nu niet meer aan komen. Bibi vonden ze ook erg lekker en rodi en energique vinden ze ook heerlijk als ze dat af en toe krijgen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 07:16

Iemand bekend met Acana brokken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 08:41

Ja hier, acana wild prairie wordt al heel lange tijd met veel plezier gevoerd of gegeten. Bevalt ons goed en de honden ook. We vullen het aan met natvoer uit blik. Bozita rendier voor de witte herder, sinds heel kort gans/kalkoen voor onze kleine rat. Onze oude man krijgt lukulus een oude variant met kip en aardappel. De laatste zakken in deze variant opgestuurd gekregen door de importeur. Hij krijgt het met lukulus kip rijst natvoer.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 08:46

Eet jou hond het blikvoer van lukullus goed? Ik wil het eens een keertje proberen als afwisseling en deze blikken bevatten nog eens andere vleessoorten dan rund?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 08:51

Het gaat goed, voor onze oude is het helaas noodzaakhet erbij te krijgen. Hij krijgt de zomervariant kip/rijst, deze is alleen in de zomer te koop. En we hebben een voorraad gekocht voldoende om de winter door te komen.

Onze kleine rat zit nu sinds een week of 2 a 3 op kalkoen hart/gans. Helaas met gerst wel maar als test om haar rundvleesloos te krijgen. Voor haar hebben we nu de wintervariant gans met aardappel besteld als test gister.

Hun normale blikken bevatten toch hoofdzakelijk vlees, alleen let goed op dat je de goede versie krijgt, ze hebben zoveel verschillende soorten, inclusief echt belachelijke versies :') paella en italiaanse pasta enzo. En bij zooplus goed opletten dat je niet teveel betaald. Helemaal onderop de pagina staan pakketvoordelen. Die zijn een stuk goedkoper per kilo dan de aanbiedingen boven aan nu.

Onze grote voorkeur gaat uit nog steeds naar bozita. Alleen bevatten alle varianten ook rund. Zelfs bij de kip zit het erin ook al lijkt dat in eerste instantie niet. Die hebben niets anders dan vlees in hun blikken zitten. Maar ja dus niet zonder rund erbij.

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:00

dierenfan schreef:
dus is bewezen dat daar op gecontroleerd wordt door hun ;) en voor jezelf niet fijn maar voor de honden geen groot probleem dat het er in zit.

Hier voer ik nu maanden lotgering. Het is duurder in aanschaf dan smuldier maar waar mijn honden 800 gram smuldier op aten en nog honger hadden daar zitten ze met 500 gram lotgering gewoon vol, zijn ze tevreden en is het ook genoeg. En dan krijgen ze 's ochtends een snack of 100 gram geperste brok bijv. om even wat in de maag te hebben. Ik voer allerlei verschillende soorten lotgering door elkaar heen. Vind het er beter uit zien dan smuldier en het ruikt ook niet zo erg. Mijn honden vinden het heerlijk. Carnivoer en carnibest eten ze met lange tanden.
Vroeger nog wel degomeat gevoerd vonden ze ook heerlijk maar daar kan ik nu niet meer aan komen. Bibi vonden ze ook erg lekker en rodi en energique vinden ze ook heerlijk als ze dat af en toe krijgen.

En dat kan dan weer komen omdat het erg vet vlees is. Je moet je dan wel afvragen of ze met die mindere hoeveelheid wel genoeg voedingstoffen binnen krijgen.
Hoe meer vet er in vlees zit, hoe minder "plaats" voor voedingstoffen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:10

pleiada schreef:
Eet jou hond het blikvoer van lukullus goed? Ik wil het eens een keertje proberen als afwisseling en deze blikken bevatten nog eens andere vleessoorten dan rund?

mijn honden aten het erg goed (maarja die eten eigelijk alles goed ;)). ik heb af en toe een blijk terra canis, de sensitive variant, is ook graanvrij. vinden ze helemaal het einde.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:08

Nou ga het eens bestellen :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:12

Pinacolada schreef:
Wat is jullie ervaring met lotgering?

Ik ben erg tevreden over lotgering.
De opmerking van NWDyamite is al op gereageerd
Beetje jammer dat mensen de klok wel hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Het is inderdaad wat vetter zeker in verhouding met carnibest,
Maar mijn honden hebben geen neiging tot dik worden en kunnen het dus best hebben.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:10

Wij voeren Darf kvv. Onze vorige hond zat echt nog op troep, heeft zelfs frolic gekregen want ja dat vond ie zo lekker :o Toen we wijzer werden zijn we van Bonzo troep naar een in mijn ogen wat betere Farmfood brok gegaan. En later hebben we kennis gemaakt met Carnibest. Toen deze hond overleed en er een nieuwe voor terug kwam zijn we doorgegaan met Carnibest en later overgestapt op Darf vanwege het gemak en ook de prijs. Hij deed het hier heel goed op, maar de laatste tijd eet hij niet altijd enthousiast meteen meer zijn bak leeg, soms wel, soms niet. Zijn nog niet goed achter de oorzaak daarvan, maar verder is hij actief en vrolijk en ziet er prima uit :)

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:26

kimmie261 schreef:
rodi is echt 100x beter als pedigree pal ( dat mensen dat nog kopen) en AH blikken...

rodi = kvv :bestaat uit vers vlees...

pedigree heeft 4 % vleesaandeel ( even als de AH blikken overigens,dat zijn geweekte brokken in gelei..als je dan toch blik wil voeren voer dan animonda gran carno ofzo) zit vol met zout,kleurstoffen,en als klapper zit er BHA + BHT in,beide kankerverwekkende stoffen bij dieren...

met andere woorden,Simonesimone ,jou honden moeten leven op een schamele 4% vleesaandeel ..en dat ook voor een opgroeiende hond...

Zo jij bent lekker subtiel :') _O-
'' Dat mensen dat nog kopen ''
Net alsof ik mijn dieren heel erg mishandel vanwege het feit dat er niet zoveel vlees in de brokken en blikken. :+
Ja er zijn ook mensen die zich nog niet zo verdiept hebben in verschillende soorten hondenvoer als jou.
Maar ik neem aan dat jou reactie goedbedoeld was dus ik zal eens kijken voor een ander merk voer.

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:18

wij voeren tast of the wild en dat is ook heel goed voer en geen granen waar een hond niks mee kan

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:11

Ik bedoelde inderdaad met de rest ,de pedigree en de ah blikjes.
Je kunt dan beter als hoofdvoeding de rodi geven deze is wel iets duurder dan bv de smuldier.dus als je rodi te duur vind dan kun je smuldier nemen.
Mijn katten en honden staan nu op smuldier,voorheen kregen ze natudog hele goede kvv maar met net een nieuw huis gekocht moet ik eerst even zien wat alles gaat kosten en met de smuldier soms rodi gaat het ook prima.

Ik heb ook acana brokken thuis als ik bv een keer ben vergeten uit teleggen van kvv,ik ben er zeer tevreden over.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:13

Farm food! En 1x per week een vers vlees dag voor de afwisseling (en oke, pup smult ervan :) )

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:17

Ik voer nu gewoon huismerk brokken van de dierenwinkel, gaat gewoon goed. En van die worsten van runners, zijn 800 gram daar geef ik een halve per dag van gemengd met zn brokken.
En de rest van de dag staan gwn brokken in zn bak als tie trek heeft kan hij het eten.

En verder krijgt hij 2-3 pensstaafjes omdat hij dat zo lekker vind :D
Hij doet het hier goed op, heb heel lang van alles en nog wat geprobeerd maar ging steeds aan de diarree en kwam niet aan.
Met dit schema gaat het eindelijk super :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:20

BTW
Veel mensen vinden hondenvoer vaak te duur, maar als je ervan uitgaat dat je zelf voor ongeveer 4 a 5 euro per dag eet, dan is 1,50 per dag voor de hond echt niet zo veel. Je wilt voor hem toch ook de kwaliteit die je jezelf gunt neem ik aan?
Farm food (dat hebben wij) is in ons geval dan 45 euro voor 15 kilo, en onze hond krijgt 500 gram per dag, dat is dus 45 euro per maand aan voedsel voor 'm. Nou, konden wij maar zo goedkoop eten :)!

claudiaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:22

Wij voeren Carnis.. dit zijn geperste brokken door het koudpersen (zonder stoom) blijven de voedingsstoffen veel beter bewaard (vitamine, mineralen etc.)
Daarnaast is de vertering van dit voer makkelijker voor de hond.. de korkante brok zet uit in de maag.. en dat doet de geperste brok niet..
ze vinden het heeeel lekker.. dat is ook erg belangrijk

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:23

vers vlees waar gevogelte inzit zit salmonella in een gezonde hond heeft daar geen last van Er is echter bij een gezonde hond geen enkel probleem mee, het maagzuur dood het al af (door voeren van vers gaat de zuurtegraad naar tussen de 1 en de 2), en bij een hond die met vers gevoerd wordt is de darmflora ook sterker en heeft de darmwand meer slijm, waardoor er weinig risico is.Campylobacter is een groter probleem.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 08:17

Erg interessant topic dit.

ik heb ook wat vragen, over een paar maanden krijgen we onze pup, ik wil graag kvv gaan voeren, wat zijn de betere merken?
Qua kosten maakt het me niet uit, betaal liever meer voor goed spul.

Daarnaast wil ik orijen gaan gebruiken, voor vakanties of bij een x vergeten kvv uit de vries te halen, maar nu las ik dat er teveel eiwit voor jonge dieren inzit, klopt dit? En welke brok is dan raadzamer?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:09

Ik speen mijn pups straks af op DARF eco (biologisch) en daarnaast krijgen ze ook al barf hapjes
Bij KVV ligt het er helemaal aan wat je wilt, ik zou altijd gaan voor bot als calcium bron (dus geen poedertje) wil je er groenten in? Wil je met of zonder granen? Vergelijken kun je op www.voerwijzer.com
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

Wbt orijen weet ik het niet.