Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Stoof schreef:Ik zeg niet dat ik rustig kerst zou gaan vieren als mijn hond weggelopen was. Als mijn hond wegloopt loop ik rond tot ik haar/hem vind, bel ik alle instanties af e.d. MAAR als iemand mijn hond dan vind en die een nachtje in de garage stopt en de volgende ochtend gewoon de politie/asiel belt, dan zou ik die persoon in de armen vallen van blijdschap. Ik zou het helemaal niet erg vinden dat die niet om 10 uur s'avonds naar de eigenaar is gaan zoeken en zeker op kerstavond. En uh Russel, voor dit soort dingen ben ik best wel gevoelig ja.
_rosita_ schreef:Het zijn mijn woorden die aangehaald worden en hiermee scheld ik niemand uit.
Ik kan gewoon heel slecht tegen de reactie dat als er een hond zoek is, ach er even gebeld wordt maar er echt niet gezocht wordt, het 'gezellige' avondje gaat gewoon door.
Ik kan daar simpelweg geen begrip en respect voor opbrengen. Dat je dus, imo, schijnheilig gezellig gaat zitten doen met de familie, terwijl er een deel van het gezin ontbreekt.. wellicht dood of gewond langs de weg ligt, rondzwerft of ergens opgesloten zit.
Nee, mijn woorden laten blijken dat dat het hele 'gezellige' gedoe, voor mij ter plekke over zou zijn wanneer mijn dier niet thuis is en ik van mijn familie zou verwachten/eisen dat ze keihard mee zoeken... Mijn dieren zijn me heilig, maar daarmee blijkt maar weer dat dit voor veel eigenaren niet zo is.
Al zou de koningin aan tafel zitten, die zou ik mee naar buiten schoppen om te zoeken....
. Mijn dieren zijn mij ook heilig.. Ik wordt zelfs al ongerust als ik mijn hond even 10 minuutjes niet vindbaar is omdat ie ergens op het hof van mijn ouders een gat zit te graven.. laat staan een hele avond. En ik weet nog goed hoe wij met zen allen vroeger hebben dagen rondgereden omdat mijn ouders hond verloren gelopen was.. Uren hebben wij zitten zoeken, bang afwachten,.. Dus ja ik mag wel zeggen van mezelf dat ik tot de hondenmensen behoor en niet tot de mensen met honden.. Stoof schreef:Ik zeg niet dat ik rustig kerst zou gaan vieren als mijn hond weggelopen was. Als mijn hond wegloopt loop ik rond tot ik haar/hem vind, bel ik alle instanties af e.d. MAAR als iemand mijn hond dan vind en die een nachtje in de garage stopt en de volgende ochtend gewoon de politie/asiel belt, dan zou ik die persoon in de armen vallen van blijdschap. Ik zou het helemaal niet erg vinden dat die niet om 10 uur s'avonds naar de eigenaar is gaan zoeken en zeker op kerstavond. En uh Russel, voor dit soort dingen ben ik best wel gevoelig ja.

Stoof schreef:Ik zeg toch dat ik zelf zou blijven zoeken in weer en wind tot ik mijn hond vindt.
Om 1.00 uur 's-nachts hebben we daar de politie over gebeld en die zijn even langs komen rijden.Percy schreef:Ben niet van plan om me in deze discussie te gaan mengen maar ik wil wel even kwijt dat hier in België de politie 24/7 gebeld kan worden over een gevonden dier.
Heb zelf kort geleden een paard gevonden, stond opeens in onze voortuinOm 1.00 uur 's-nachts hebben we daar de politie over gebeld en die zijn even langs komen rijden.
De volgende ochtend is paard met baas herenigd, niet via de politie overigens, en de politie nam ook weer contact met ons op om te vragen hoe het verder was gegaan. Ze waren heel vriendelijk en betrokken. Waren alleen maar blij dat we direct gebeld hadden.
Dochter kwam thuis van een rondje buiten met haar paard en de poort was wel dicht gegaan maar blijkbaar was de hond net voorbij de sensor gelopen voor hij helemaal gesloten was en dan gaat de poort terug open.Stoof schreef:Jij ziet toch ook geen andere weg?
Dus jij zou laaiend zijn op mensen die voor je dier gezorgd hebben en meteen s'morgens de instanties inschakelen zodat jij weer met je hond herenigd bent, terwijl jij hem kwijt bent geraakt?
, hij wacht maar even af en de eigenaar ook, laat die maar in de zenuwen en lekker rond zoeken.....kaatjeee1997 schreef:Hond is op kerstmisavond zelf nog afgehaald geweest,en wij wisten ook niet goed wat te doen meteen, du hebben we maar even afgewacht, in afwachting op.
Geef commentaar wat je wilt, ik hoop echt dat jullie daar vrolijker van worden
fijn nieuwjaar nog