Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:34

Mijn hond reageert op vaak op de baas, als de baas verkrampt gaat die hond vaak nog krampachtiger reageren. ALs Clyde mag snuffelen van de baas doe ik dat gewoon. Maar er zijn helaas een paar honden in de wijk die gewoon niet op een normale manier behandeld worden door de baas. Loopt er bv 1 rond als de vrouw er mee loopt is het altijd homelus althans vind zij. ALs de man er mee loopt is er niets aan de hand en lopen mijn hond en hen hond gewoon te spelen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:46

precies, het ligt ook niet zozeer aan de dieren, maar aan de mensen die ermee omgaan. Laatst kwam ik ook iemand met twee honden tegen, mijn hond wilde wel snuffelen en haar witte hond ook. begon ze aan de riem te trekken omdat ie 'aan de riem vaak nogal brutaal was'. Er was NIKS aan de hand, helemaal niks, dieren stonden er allebei rustig bij te snuffelen. Ja, met zulk gedrag kan ik me voorstellen dat de hond af en toe wel uitvalt ja...

Ik denk dat er bij de mijne ook zo mee om is gegaan, ook als ik kijk hoe hij reageerde in het begin, als hij met andere honden was, hij verwachtte op de meest rare momenten straf (kroop dan angstig in elkaar). Iig heeft hij niet de begeleiding gehad van mensen die hij had moeten krijgen. Daardoor is hij heel onzeker over mensen terwijl hij als hond zijnde gewoon dolgraag wil.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:12

Wij hebben ook een buitenlander.Februari 2009 zat ik op internet te kijken naar honden, mijn boomertje was net overleden en eigenlijk wilden we nog geen hond omdat we in een heftige periode zaten (dochtertje was nog onderbehandeling voor kanker) we hadden gezamelijk afgesproken dat we het komende half aar geen hond zouden kopen. Maar ja toen zag ik Calvin en was meteen verliefd. Calvin komt uit Portugal en is een kruising podengo van bijna 4 jaar (13 januari)
Het is een super lieve hond en zou echt geen andere willen hebben.
(Calvin komt van de stichting Mirbessa)
Afbeelding
Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:18

Piera schreef:
Even een vraagje, heeft bij jullie keuze voor een hond uit het buitenland ook meegespeeld dat de hondenpopulatie in Nederland gebukt gaat onder inteelt (door broodfokkers alswel gewone fokkers die vorm boven functie verkiezen)?

Ja en nee :D . In die zin dat wij daarom nu eigenlijk graag gewoon een vuilnisbakkie wilden. Moet je voor grap eens een leuk vuilnisbakkie zien te vinden, volwassen, teef, geen vecht- of jachthondenbloed erin (althans niet te dichtbij) en zonder al te grote handleiding. Dat blijkt in de praktijk ernstig tegen te vallen om zo'n hondje te vinden.
Niet bewust dus om die reden een buitenlandertje dus, maar daar om die reden wel uiteindelijk op uitgekomen.
En mijn hondje is sterk dat weet ik zeker. Afgelopen winter -35 in ee open ren met een pak sneeuw overleefd, dus dat zit wel goed ;) .
En het is nog zo goed bevallen dat, als wij de lastige beslissing moeten nemen om onze herder in te laten slapen, er weer een buitenlandertje zal komen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:19

@meys, wat een keileuk hondje!!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:41

meys die van jouw is ook leuk, prachtige ogen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:23

Piera schreef:
Even een vraagje, heeft bij jullie keuze voor een hond uit het buitenland ook meegespeeld dat de hondenpopulatie in Nederland gebukt gaat onder inteelt (door broodfokkers alswel gewone fokkers die vorm boven functie verkiezen)?

Dat heeft bij mij ook wel meegespeeld ja. Voor Mhepo overleed heb ik ook wel aan een Hollandse herderpup gedacht en daarna ook maar herders zijn heel erg doorgefokt. Ik heb er twee gehad, een Duitse en een Groenendaler, allebei uiteindelijk in moeten laten slapen met verlammingsverschijnselen. De Duitse had HD en was overigens een Nederlandse asielhond.

Toen kwam de herplaatser Asi, een Rhodesian Ridgeback, mijn man was gek op dat ras. Hij had ooit een hele jonge Ridgeback uit het asiel gehaald en die was 13 geworden. Zijn Boxertje daarna is overleden aan een erfelijk iets na een paar jaar.
Asi overleed binnen het jaar, 7 was hij pas. Ridgeback's hebben toch de naam gemiddeld 12 te worden en niet te veel doorgefokt te zijn. Daarna wilden we persé een pup. Eerst Gizmo, de Groenendaler en nog geen jaar later Asi was even te veel van het goede.
Er kwam een Ridgeback pup bij een fokker vandaan die aangesloten was bij de rasvereniging, ouderdieren helemaal getest, pups getest, allemaal goed. 7 jaar is hij geworden, net een maand dood, niets aan te doen, nierfalen.

Garantie's zijn er niet, elke hond kan iets krijgen maar we wilden wel zoveel mogelijk risico uitsluiten en de Mastin is een sterke hond, een oerhond. Er komt ook wel HD voor bij dit ras maar dat is natuurlijk ook omdat het een groot ras is. Ik wilde ook persé een jonge hond, we hebben al twee pensioengerechtigden :D
Het ene hondje is 16 jaar en 8 maanden en dat gaat niet lang meer duren, die is op; de andere is bijna 13 en nog fit maar natuurlijk niet meer zo actief. Ik wilde daar niet nog een oudere hond bij.

Geweldig hondje Meys :j

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:32

wat een geweldig leuk hondje meys :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:37

ik heb ook een hondje uit het buitenland

t was niet de bedoeling om nu een hond te nemen, maar een kennis van ons had bij die stichting een hond vandaarn(poor animal) en wees ons op Kenny

een paar dagen later zijn we gaan kijken en ik was gelijk helemaal verliefd, maar tis wel echt een hond met gebruiksaanwijzing, die afentoe even kwijt is :p

en over een tijdje ga ik met hem op training en hopen dat het uitvallen naar andere honden ook stopt(is hij opeens mee begonnen een paar weken geleden, terwijl ik hem eigelijk altijd gewoon liet snuffelen)
en dat hij dan ook los kan(hij loopt nu weg als hij los is)

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:07

Ja wij hebben erg geboft met onze Calvin <3 , hij is niet alleen grappig maar ook zooo lief.
Echt een lot uit de loterij.

Dit doet ie het liefste
Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:21

Gave foto :j En (erg off topic, maar ja) hoe is het nu met je dochter?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:59

Dochter is genezen (had non hodgkin) maar heeft wel hersenschade aan de chemo's overgehouden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:57

@ Meys, heftig joh, sterkte ermee! Je hond is inderdaad wel heel leuk, wat een lekker racemonster haha!

@ Piera, wij hebben niet bewust om die reden onze hond gekozen, maar goed wij hebben hem ook niet zelf uit het buitenland gehaald. Onze vorige hond kwam ook uit het asiel en daar hebben we 15 jaar van mogen genieten (16,5 is ze geworden), zó'n verschrikkelijk leuk, lief, aardig dier! Ik wilde daarom ook wel weer graag een asielhond, en merkte dat ik toch het meeste werd aangetrokken door hondjes die in uiterlijk (je kijkt in eerste instantie toch naar de foto's, ik heb gezocht op ikzoekbaas.nl) op mijn vorige hond leken. Dus hebben we nu wéér een kruising bordercollie, hihi!

Ik zou zelf niet snel voor een rashond kiezen, o.a. vanwege de doorfokrisico's, maar ben me er wel van bewust dat er ook genoeg kruisingen zijn die dezelfde problemen hebben. Sowieso gaat mijn keuze dus eerder uit naar een leuke asielhond.
Ach ja, het komt er eigenlijk op neer dat ik op mijn gevoel afga, er moet iets zijn tussen mij en het dier. En als dat zou inhouden dat ik uitkom bij een rashond maakt dat eigenlijk ook niet uit... Maar goed je gevoel stuurt je toch eigenlijk wel naar iets wat je met je verstand ook kunt relativeren, in de meeste gevallen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:58

Afbeelding
Voor iedereen hier in het topic!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:58

Uiteraard wens ik ook iedereen hier hele fijne dagen en een goede jaarwisseling!

Hier de link naar een video gemaakt 16 december. Hier is te zien hoe de hondjes er op dit moment bij zitten in het asiel in Roemenie waar mijn hondje ook vandaan komt. En dan moet je bedenken dat de echte winter nog moet beginnen.
Je moet er tegen kunnen tegen dit filmpje zal maar zeggen... ;(

http://www.youtube.com/watch?v=H8qwNXUg ... r_embedded

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:22

En ook van mij fijne feesten! Ik heb het filmpje weggeklikt LDRD, wat een ellende daar. Elke geredde hond is een druppel op een gloeiende plaat maar veel druppels maken toch verschil.

Heftig Meys, ken die ziekte maar al te goed, ben daar 24 jaar geleden mijn vader aan verloren. Dacht dat non-Hodgkin niet vaak voorkwam bij kinderen? Fijn dat ze schoon is maar een hersenbeschadiging is ook niet niks.

Vrijdag gaan we weer met de Mastin's wandelen, soms komen we met een hele groep bij elkaar. Anderhalve week geleden voor het eerst mee geweest en dat was super leuk, al die enthousiaste honden bij elkaar.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:59

Ik heb hier ook een Spaanse vriend en ben heel blij met hem! Met kerst heb ik ben een jaar. Ook hij is van de straat geplukt in Spanje en naar het asiel gebracht als half jarige pup. Hij was net een weekje in Nederland bij een opvang ggezin toen ik hem bezocht. Ik was op slag verliefd! Maar ook hij was bang voor mijn ex-vriend. Eigenlijk was hij bang voor alles en iedereen maar wat een hoop liefde geduld en consequentie met een hond kunnen doen is ongelooflijk! Hij is helemaal getransformeerd, speelt met andere honden en ook vreemden mensen zijn probleem meer. Ik heb echt mijn maatje gevonden 8-) Caesar Milan heb ik wel eena horen zeggen dat je niet de hond de krijgt die je wil maar je krijgt de hond die je nodig hebt. Dat geloof ik wel, ik ben altijd honden gehad bij mijn ouders en ben altijd gek op ze geweest en heb veel van ze geleerd maar ik leer nu nog elke dag van Spaanse vriendje.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:18

Een van deze (vermoedelijk de linker) hongaarse pups komt hier wonen!

Afbeelding

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:06

Wij hebben nu bijna een jaar een Spaanse hond rondlopen!
Nadat onze vorige hond overleden was zochten we een nieuw maatje voor onze teckel Bumper.
We wilden geen pup omdat Bump zelf nog erg jong was.

Mijn vriend wilde graag een Rottweiler maar ik liever iets kleiners, dus gingen we op zoek naar een kruising Rottweiler die ook lief is met kleine, hypere hondjes. Nou, succes daarmee! De kans dat je zo'n hond vindt leek me erg klein... |o
Ik heb maanden lang gezocht in de Nederlandse asielen maar daar konden we geen hond vinden die we beiden leuk vonden, dus ben ik op marktplaats gaan zoeken of er misschien ergens een leuke herplaatser werd aangeboden.

En alsof het zo moest zijn werd er een kruising Rottweiler uit Spanje aangeboden die hier in Nederland in een gastgezin zat. Hij bleek in Spanje een tijd tussen de kleinere hondjes gelopen te hebben omdat hij zo'n goeie sul was en hij de grotere honden wat te intimiderend vond.
We hebben informatie ingewonnen bij het gastgezin en hij leek ons erg leuk. We zijn met Bump op bezoek geweest om te kijken of het klikte. Ook hebben we hem nog een week op proef gehad om te kijken of het goed bleef gaan tussen die twee, en sindsdien zijn die 2 dikke maatjes! :+:

Afbeelding

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:07

Wat een leukerds Machie! Over drie kwartier stap ik in de auto richting het vliegveld! Ben zo nieuwsgierig, haha. En dan hopelijk zaterdagochtend weer op pad om hem mee naar huis te nemen..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:11

lekkere donsbollies Machie :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:37

Ik zie dit topic nu pas. :+
Wij hebben twee buitenlandertjes: Pippa uit Spanje en Buddy uit Polen.
Pippa was (is) een ongecompliceerd, vrolijk hondje. Buddy bleek een rugzak met een panische angst voor oudere mannen en onbekende honden met zich mee te dragen als voormalige, mishandelde kettinghond. Het gaat nu gelukkig een stuk beter met hem dan in het begin. Zag al wat bekende honden van een ander forum voorbij komen en ga snel alles bijlezen.

Afbeelding

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:32

Wij hebben hier een hongaars dametje lopen. Meegenomen door nichtjes uit Hongarije. Gaan verschillende verhalen, het was een zwerfhondje, maar ze is wel 'verkocht', en haar moeder hebben ze ook gezien. Dat was een volle Puli, en haar broertje die mee ging naar Nederland had ook aanleg tot dreads.
Onze dame niet.

De meest perfecte, ideale, goedluisterende hond, die je je kan wensen. Het altijd voor je willen werken, echt het herdertje, is typisch het karakter van een Puli. Er zit echt niks geen rottigheid in. Nog nooit wat gesloopt, geen bench, etc.
We kunnen zelfs 's nachts een plak worst naast haar mand leggen, zeggen dat ze er af moet blijven, en de volgende ochtend ligt de worst er nog.

Ben verliefd op haar ogen.

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2ab155c4c1

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 28547ce23f

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:58

wat een leuke hondjes allemaal zeg, en ook leuk om de geschiedenis erachter te lezen!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:19

Meys: Wat een prachtige hond! Had die van mij wel kunnen zijn haha. Heeft alleen andere kleur.. Maar exact die vacht, die oortjes en dat bekkie *smelt* Ik ben verliefd.

Lena01: Ook een prachtig diertje!

Machie: Zijn dat Pumi's? Mijn hond is daar een kruising van. Zo'n leuk karakter. Wat gaat er met al die pupjes gebeuren? Ga je ze zelf houden?
EDIT: Ow, ik las het verkeerd. Dacht dat ze allemaal mee kwamen. Waar verblijven de anderen nu en zoeken die nog baasjes? Via welke stichting is dit?