Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Piera schreef:Even een vraagje, heeft bij jullie keuze voor een hond uit het buitenland ook meegespeeld dat de hondenpopulatie in Nederland gebukt gaat onder inteelt (door broodfokkers alswel gewone fokkers die vorm boven functie verkiezen)?
. In die zin dat wij daarom nu eigenlijk graag gewoon een vuilnisbakkie wilden. Moet je voor grap eens een leuk vuilnisbakkie zien te vinden, volwassen, teef, geen vecht- of jachthondenbloed erin (althans niet te dichtbij) en zonder al te grote handleiding. Dat blijkt in de praktijk ernstig tegen te vallen om zo'n hondje te vinden.
.Piera schreef:Even een vraagje, heeft bij jullie keuze voor een hond uit het buitenland ook meegespeeld dat de hondenpopulatie in Nederland gebukt gaat onder inteelt (door broodfokkers alswel gewone fokkers die vorm boven functie verkiezen)?

Caesar Milan heb ik wel eena horen zeggen dat je niet de hond de krijgt die je wil maar je krijgt de hond die je nodig hebt. Dat geloof ik wel, ik ben altijd honden gehad bij mijn ouders en ben altijd gek op ze geweest en heb veel van ze geleerd maar ik leer nu nog elke dag van Spaanse vriendje.