Bokkers met een tekkel/dashond.....???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:14

Iris_Casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:51

Hallo, wil me hier ook heel graag melden met Bartje, mijn 10 jarige gladhaar dwergteckel. Mijn grote vriend!!!
Een nogal sportieve teckel. Wij doen aan frisbee, canicross en behendigheid!!! En niet onverdienstelijk. We zijn al twee keer Nederlands competitie kampioen in de behendigheid geworden, zowel in de ATOY als in de BTOY. We hebben een officiele wedstrijd in de canicross gelopen en een tweede tijd neer gezet tegen alle grote honden. Hij is nog steeds super fit, we fietsen, lopen hard en maken lange buitenritten te paard, waar hij gewoon mee loopt. Ik begrijp zeker dat dit allemaal niet standaard met een teckel gedaan wordt, maar hij staat onder toezicht van een fysio en een dierenarts en we hebben dit uiteraard allemaal langzaam opgebouwd. Hij is enorm bespierd.
Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een fantastische hondjes hier trouwens!!!!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 02:54

Wauw, wat zijn jullie sportief samen! Leuk joh!
Bump heeft wel eens tijdens de puppy cursus wat dingen van de behendigheid en frisbee uitgeprobeerd maar dat was toch niet echt iets voor hem.
De hindernissen vond ie niet wat en ging hij langs als hij het enigszins kon redden, en de frisbee vond ie eng. Hij was de enige pup die het vertikte er achteraan te rennen. Hij keek me aan van, ga hem zelf maar halen als je dat ding zo graag wilt hebben! :D

manic

Re: Bokkers met een tekkel/dashond.....???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 08:57

Bartje is leuk! Wat een lekker sportief ding. Ik heb die van mij ook wel meegenomen op buitenrit, maar na door de duinen geploegd te zijn was hij echt al kapot. Hij trekt dat gewoon niet zo heel erg goed en paard is ook net niet braaf genoeg om steeds op hem te wachten. Ik doe dat dus maar niet meer.

Eigenlijk zou ik wel wat meer met hem moeten gaan fietsen, hij wordt echt een beetje te zwaar namelijk.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:39

sportieve teckel!

Ik zou ook graag iets leuks met Dobby doen als behendigheid.
maar er zijn 2 redenen dat ik het toch niet doe.
Al zal ik wel kunnen gaan speuren met haar, dat vind ze vast leuk!

Teckel naast de fiets? houd hij dat vol?
dacht dat dat ook niet echt verantwoord was i.v.m. de rug? of valt dat wel mee?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:40

Die van mij is een kruising, rug is iets minder lang en misschien net ff iets gespierder. Maar hij loopt gewoon braaf iedere ochtend en avond mee. Alleen nog niet zo ver.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:44

Wat leuk die eigenwijze worstjes *\o/* .

Ik heb, of eigenlijk ik had ;( , een ruwharige dwergteckel genaamt Pinkeltje. Hij is van 30 oktober 2010.

Was echt mijn hondje, een blauwe maandag naar puppytraining geweest met hem, was blij toen hij wist wat "zit" was en hier op zijn manier naar luisterde.

Echt wat een geweldig hondje is het, last van ADHD, stronteigenwijs, maar oh zo vrolijk en lief!!!

Helaas kan hij niet alleen thuis zijn, heb hem na mijn scheiding dan ook bij mijn ex achter moeten laten |(

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:46

wat vervelend maykie!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:52

Zo wat een lekker sportieve teckel :) Die van mij sport zelf,hij barst echt van de energie en legt hier kilometers af..Hij gaat als een speer achter hazen aan en muizen,hier is ook ruimte zat wat dat betreft..Hij is zo onbenullig dat hij zichzelf nog wel eens overbelast,maarja elke dag een rondje aan het riempje wandelen is ook niet voldoende voor hem..

Wat jammer Maykie -O-

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:02

Die van ons barst ook altijd van de energie. Ze loopt gerust 10km als we in het bos zijn :P
Gisterenavond rende ze van speeltje naar speeltje, sprong op de bank, in der mand, in de bed. Supergrappig om te zien :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:41

Ik denk dat het eigenlijk ook wel goed is een actieve teckel,meer conditie en spieren zorgt voor een sterkere hond toch?!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:31

Zo herkenbaar allemaal, Pinkeltje kon bij ons op het terrein los, niet afgesloten en hij moest in de gaten gehouden worden, kon wel lekker zijn energie kwijt. Ging ook met hem naar het bos, maar durfde hem daar niet los te laten, als hij iets zag wat hij heel leuk vond, was hij echt oost-indisch doof. En hij kon ook van speeltje naar speeltje, van bank naar stoel, de grond, de bank, en ga maar door.. haha.. dat vooral met zijn lievelingsspeeltje..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:15

Twiggle heeft dat dus totaal niet!
Die loopt altijd los, en luisterd 98 van de 100x perfect!

Wij hebben hem vorige week weer bloed laten prikken, want ik vind hem al maanden niet zichzelf meer.
DA dacht aan schildklier, dat dacht ze in Augustus ook maar toen was er niets....
Maandag dus laten prikken en waar de waarde in augustus 33 was, was die nu 19!
Flink gedaalt (normale waarde liggen tussen de 19 en 40, hoe lager het getal des te langzamer de schildklier werkt)
We hebben hem nu dus op medicatie om te kijken of het beter gaat...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:42

Een teckel die los kan lijkt me best handig :j In het begin dacht ik dat het gewoon moest kunnen omdat ik gewend was dat alle hondjes los konden,maar max de teckel dus echt niet die peert hem gewoon komt wel terug maar dat is dan ook uiteindelijk..Zijn instinct overheerst zijn gehoor haha!

Hopen dat twiggle snel opknapt :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:42

Arme twiggle, hopenlijk gaat het met medicijnen beter.

Dobby zal niet achter iets aan gaan omdat ze iets ziet :+
maar omdat haar neus en oren veel beter werken dan bij een hondje wat wel kan zien moeten we toch opletten.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:19

Bump kan ook prima los lopen. Als hij weet dat ik koekjes mee heb houdt hij me strak in de gaten! :D
Enige 'probleem' is onze andere hond. Die wil hem nog wel eens smeren als ie wat lekkers ruikt in het bos en Bump volgt hem klakkeloos... Dan ben ik ze dus even allebei kwijt. Totdat Bump hem kwijt raakt (hij is niet zo snel als Easy op de lange afstanden en met obstakels) en dan rent ie snel weer terug naar mij.
Als ik Easy aan de lijn houd dan blijft Bump bij ons in de buurt.

Iris_Casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:10

Gelukkig kan Bartje gewoon los. Hij is heel netjes opgevoed door mijn twee, inmiddels overleden, labradors.
Ik denk zeker dat het belangrijk is om ze fit te houden en goed in de spieren. Minder kans op bijv. hernia's, waar ze toch wel gevoelig voor zijn.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 16:55

Thuis op onze boerderij loopt Binky ook los, De hele dag buiten achter vogeltjes en konijnen aan. Maar in het bos laat ik hem niet los. Ben bang dat hij achter iets aan gaat en dan vergeet te luistern ... :D
Ik vind dat wel erg jammer. Altijd mooi loslopende teckeltjes! :j

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:19

Hebben jullie teckels het ook dat ze dol zijn op de zon?
Bump wil met dit mooie lente weer erg graag buiten zijn. En meestal gaat ie lekker languit op de warme bielzen liggen.
Ook hier in huis zoekt hij elk streepje zon op en gaat daar in liggen, terwijl hij normaal gesproken het liefst op de bank ligt!

Mutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:31

Ja. Onze teckel wil ook altijd naar buiten als de zon schijnt, ook al is het hartje winter.
Wammes denkt, zon, dan is het tijd om lekker naar buiten te gaan. :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:49

Toen Dobby nog wat kon zien en we op de flat woonden lag ze graag op het balkon.
helemaal languit in het zonnetje.
ik denk dat als ze nu de zon voelt ze er ook languit in gaat liggen.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:33

Teckel hier ligt ook altijd languit in de zon.
De kat deed dat ook altijd en dat terwijl ze beide zwart zijn 8)7
Je begint spontaan te zweten als je al naar ze kijkt :=

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:19

hallo,

ik wil onze tekkel ook even voorstellen. wij hebben een standaard ruwhaar genaamd Ut It Doarp Baukje.
er is niet veel ruwhaar aan te zien maar het is een hele echte. ze wordt dit jaar al weer 4 oud.

Afbeelding
Afbeelding

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:39

Zo, net even een mailtje eruit gedaan dat we stoppen met de hondencursus.
gaan we lekker vaker met Dobby naar het park of bos.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:13

Nou ik heb er vanmiddag een mailtje uitgedaan over een teckel pup :)

Hoezo stoppen met de honden cursus?