Olifant Indra bevalt waarschijnlijk vannacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:22

op nummer 1 is ze het beste te zien, lekker dichtbij

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:23

Leuk, ik kijk ook mee :)

Loveshadow, bij cam 1 staat ze heel mooi in beeld!

_xManadisx_

@LindyH Kijk eens naar je huis tuin en keuken kat. Die vertoond ook afwijkend gedrag, zelfde met honden en paarden.

Dit is nog geen stereotyp gedrag. Ik heb vorige week een rondleiding gekregen van Tom Hendrikse en hij heeft het toen allemaal uitgelegd.

Anoniem

ok merci!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:24

nu staat ze weer meer van voor naar achter te wiebelen alsof ze aan t persen is ipv het weven

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:29

@Nadesh Oh, dat hoop ik dan maar, dat ze het echt alleen nu doet.

@ _xManadisx_ Je hoeft mij niks te vertellen hoor. Ik heb zelf een luchtzuiger.
Maar die zou ik dus nooit luchtzuigend en wel voor de webcam zetten ter promotie van mijn bedrijf. Daar zou ongelooflijk veel commentaar op komen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:30

nou ja ik hoor t morgen wel of ze is bevallen of niet
ik ga lekker slapen

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:30

LindyH schreef:
Ik moet zeggen dat ik dit toch geen lekkere reclame vind voor dierentuinen in het algemeen. Ik ben nu al helemaal naar van die wevende olifant.

Nou ken ik de geschiedenis van Indra niet dus ik weet niet hoe het zo gekomen is. En ik weet maar al te goed dat als dieren eenmaal zoiets hebben opgepikt, ze er nooit meer helemaal vanaf komen, hoe goed je ook je best voor ze doet qua huisvesting en voeding.

Maar toch... Ik zal nooit meer hetzelfde naar olifanten in dierentuinen kijken, nu ik zo met mijn neus op de feiten ben gedrukt. :n

EDIT: Inderdaad, nu je het zegt Nevergiveup, ik kan me ook zoiets herinneren. Ik woonde toen zelf ook in Amersfoort. Dat betekent dat ze gewoon in de dierentuin geboren is en geen naar verleden heeft als circusolifant of gevangen uit het wild ofzo. En toch zo weven... Ik zou er niet trots op zijn als dierentuin.

Ik snap je wel hoor maar het beest is aan het bevallen :')
Denk je niet dat zelfs de gelukkigste olifant er dan een beetje oncomfortabel bijstaat.. :P

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:31

Tsja, heb je wel eens in Artis gekeken? Daar blijven mensen ook maar terug komen. De meeste zien het niet eens/vinden het grappig denk ik?

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:31

NeverGiveUp schreef:
LindyH schreef:
Ik moet zeggen dat ik dit toch geen lekkere reclame vind voor dierentuinen in het algemeen. Ik ben nu al helemaal naar van die wevende olifant.

Nou ken ik de geschiedenis van Indra niet dus ik weet niet hoe het zo gekomen is. En ik weet maar al te goed dat als dieren eenmaal zoiets hebben opgepikt, ze er nooit meer helemaal vanaf komen, hoe goed je ook je best voor ze doet qua huisvesting en voeding.

Maar toch... Ik zal nooit meer hetzelfde naar olifanten in dierentuinen kijken, nu ik zo met mijn neus op de feiten ben gedrukt. :n

EDIT: Inderdaad, nu je het zegt Nevergiveup, ik kan me ook zoiets herinneren. Ik woonde toen zelf ook in Amersfoort. Dat betekent dat ze gewoon in de dierentuin geboren is en geen naar verleden heeft als circusolifant of gevangen uit het wild ofzo. En toch zo weven... Ik zou er niet trots op zijn als dierentuin.

Ik snap je wel hoor maar het beest is aan het bevallen :')
Denk je niet dat zelfs de gelukkigste olifant er dan een beetje oncomfortabel bijstaat.. :P

:') :') :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:34

Daarbij.. Ze gaan daar zo ongelooflijk natuurlijk met die dieren om.
Natuurlijke behoeftes zoals een paard ruimte en sociaal contact wilt.
Ik ben er zovaak geweest, heb die olifanten nooit zien weven..
Ik snap echt je negatieve gevoel maar ik denk dat dat niet het geval is nu. Ik zie die dingen namelijk ook snel.
Vind alleen de beren er altijd wat minder bijzitten..

En slechte reclame.. Waarschijnlijk denken de meeste dat ze aan het dansen is.
Net als dat apen je leuk vinden als ze 'lachen'...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:35

Ja, nee, dat snap ik. :)

Maar ik vroeg eerder of ze dit andere nachten ook deed, en toen kreeg ik als antwoord Ja, dus ik ging er vanuit dat dit normaal voor haar was.

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:35

Marion_ schreef:
Tsja, heb je wel eens in Artis gekeken? Daar blijven mensen ook maar terug komen. De meeste zien het niet eens/vinden het grappig denk ik?

Mn man was laatst bij een lotgenoten contactdag in Artis geweest, als eerste natuurlijk voor het congres, maar later ook ff de dierentuin (die naam is het eigenlijk niet eens waard) doorgelopen.

Hij is niet zo heel snel ergens van onder de indruk, maar het schijnt er echt meelijwekkend te zijn.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:36

LindyH schreef:
@Nadesh Oh, dat hoop ik dan maar, dat ze het echt alleen nu doet.

@ _xManadisx_ Je hoeft mij niks te vertellen hoor. Ik heb zelf een luchtzuiger.
Maar die zou ik dus nooit luchtzuigend en wel voor de webcam zetten ter promotie van mijn bedrijf. Daar zou ongelooflijk veel commentaar op komen.

Ik kijk al 3 weken regelmatig naar dr en heb haar voor gister nog niet zien weven. Denk eerder dat het een soort pijnverdrijving is van krampen/weeen. Soms gaat ze weven en soms zet ze een aantal stappen achteruit.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:37

@lindyh
Oooh zo. Nee ik denk het niet..
Maar kom er natuurlijk niet elke dag.

Al ga ik zeker wel op kraambezoek. Vriendinnetje van me werkt er dus mag lekker gratis naar binnen <<)

Artis ben ik alleen ooit geweest toen ik mini was. Zo te horen hoef ik er niet heen.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:38

Ja hoorde wel toen ik er was mensen zeuren over die cheeta die alleen zit.
Toen kregen wij die rondleiding en toen zei tom ook: Ja, die cheeta vermoord alle andere cheeta's die je er bij zet (dat doet ie echt) Maaar daar stond ie al om bekend voor ze 'm namen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 23:40

nu 1

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:41

_xManadisx_ schreef:
Toen kregen wij die rondleiding en toen zei tom ook: Ja, die cheeta vermoord alle andere cheeta's die je er bij zet (dat doet ie echt) Maaar daar stond ie al om bekend voor ze 'm namen.

Maar hoe groot is het verblijf van die Cheeta, en kunnen ze wel weg, als je er meerdere in zet?
Zoals ik van mn man begreep niet, was het een verblijf (hok) ongeveer zo groot als hier de woonkamer (8x5).

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:43

Nadesh schreef:
_xManadisx_ schreef:

Maar hoe groot is het verblijf van die Cheeta, en kunnen ze wel weg, als je er meerdere in zet?
Zoals ik van mn man begreep niet, was het een verblijf (hok) ongeveer zo groot als hier de woonkamer (8x5).

Nee hoor, dat verblijf is groter ;)
Maar dan nog, als ze weg kunnen gaat hij er achteraan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 23:43

Het lijkt iets dikker te worden aan de onderkant , als de blaas komt istie duidelijk wit

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:45

Zou er best een keer heen willen (artis), om het met eigen ogen te aanschouwen, maar ben bang dat ik verzorgers lastig ga vallen enzo :+
(Aanspreek op het welzijn van de dieren ect }> )

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 23:46

de afgelopen weken heeft ze niet geweefd maar eerder een filmpje bekeken waar ze ook zwanger was en toen stond ze klein en weefde ze wel , ze heeft het ooit een keer aangeleerd maar hier heeft ze ruimte zat en word ze beziggehouden dit is puur om de pijn te verdragen

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:47

spiekt ook even mee...wilde eigenlijk op bed, maar ja..

ik heb steeds het idee dat er een klein olifantje links op de grond ligt, maar is dat een neppe?

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:48

Spannend!ik moet er morgen vroeger uit dan normaal.. :( me kat moet mee naar t werk (d.a assistent) hij word gecastreerd. Maar weer even de olifant.. ik blijf maar kijken ook al moet ik slapen (a)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:50

Teigetje008 schreef:
spiekt ook even mee...wilde eigenlijk op bed, maar ja..

ik heb steeds het idee dat er een klein olifantje links op de grond ligt, maar is dat een neppe?

Dat is kina, die is al 3, het vorige jong van indra