Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LindyH schreef:Ik moet zeggen dat ik dit toch geen lekkere reclame vind voor dierentuinen in het algemeen. Ik ben nu al helemaal naar van die wevende olifant.
Nou ken ik de geschiedenis van Indra niet dus ik weet niet hoe het zo gekomen is. En ik weet maar al te goed dat als dieren eenmaal zoiets hebben opgepikt, ze er nooit meer helemaal vanaf komen, hoe goed je ook je best voor ze doet qua huisvesting en voeding.
Maar toch... Ik zal nooit meer hetzelfde naar olifanten in dierentuinen kijken, nu ik zo met mijn neus op de feiten ben gedrukt.![]()
EDIT: Inderdaad, nu je het zegt Nevergiveup, ik kan me ook zoiets herinneren. Ik woonde toen zelf ook in Amersfoort. Dat betekent dat ze gewoon in de dierentuin geboren is en geen naar verleden heeft als circusolifant of gevangen uit het wild ofzo. En toch zo weven... Ik zou er niet trots op zijn als dierentuin.

NeverGiveUp schreef:LindyH schreef:Ik moet zeggen dat ik dit toch geen lekkere reclame vind voor dierentuinen in het algemeen. Ik ben nu al helemaal naar van die wevende olifant.
Nou ken ik de geschiedenis van Indra niet dus ik weet niet hoe het zo gekomen is. En ik weet maar al te goed dat als dieren eenmaal zoiets hebben opgepikt, ze er nooit meer helemaal vanaf komen, hoe goed je ook je best voor ze doet qua huisvesting en voeding.
Maar toch... Ik zal nooit meer hetzelfde naar olifanten in dierentuinen kijken, nu ik zo met mijn neus op de feiten ben gedrukt.![]()
EDIT: Inderdaad, nu je het zegt Nevergiveup, ik kan me ook zoiets herinneren. Ik woonde toen zelf ook in Amersfoort. Dat betekent dat ze gewoon in de dierentuin geboren is en geen naar verleden heeft als circusolifant of gevangen uit het wild ofzo. En toch zo weven... Ik zou er niet trots op zijn als dierentuin.
Ik snap je wel hoor maar het beest is aan het bevallen
Denk je niet dat zelfs de gelukkigste olifant er dan een beetje oncomfortabel bijstaat..
Marion_ schreef:Tsja, heb je wel eens in Artis gekeken? Daar blijven mensen ook maar terug komen. De meeste zien het niet eens/vinden het grappig denk ik?
LindyH schreef:@Nadesh Oh, dat hoop ik dan maar, dat ze het echt alleen nu doet.
@ _xManadisx_ Je hoeft mij niks te vertellen hoor. Ik heb zelf een luchtzuiger.
Maar die zou ik dus nooit luchtzuigend en wel voor de webcam zetten ter promotie van mijn bedrijf. Daar zou ongelooflijk veel commentaar op komen.
_xManadisx_ schreef:Ja hoorde wel toen ik er was mensen zeuren over die cheeta die alleen zit.
Toen kregen wij die rondleiding en toen zei tom ook: Ja, die cheeta vermoord alle andere cheeta's die je er bij zet (dat doet ie echt) Maaar daar stond ie al om bekend voor ze 'm namen.
Nadesh schreef:_xManadisx_ schreef:Ja hoorde wel toen ik er was mensen zeuren over die cheeta die alleen zit.
Toen kregen wij die rondleiding en toen zei tom ook: Ja, die cheeta vermoord alle andere cheeta's die je er bij zet (dat doet ie echt) Maaar daar stond ie al om bekend voor ze 'm namen.
Maar hoe groot is het verblijf van die Cheeta, en kunnen ze wel weg, als je er meerdere in zet?
Zoals ik van mn man begreep niet, was het een verblijf (hok) ongeveer zo groot als hier de woonkamer (8x5).