Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:35

Chaos schreef:
Hier alleen ervaring met een dikke laag stro. Maar rubberen staltegels moeten opzich wel gaan, mits ze ze niet helemaal kapot eten....

Daar vrees ik voor en dat het stinken kan gaan , helpt het uberhaud tegen plekjes op de hakjes...

Anoniem

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:34

Mijn dierenarts is gelukkig niet duur. Krijgen meestal korting. Maar laatste konijn was zo ziek(trof haar 's ochtends zo aan) dat ik haar de stress niet meer wou aan doen naar de DA. Waardoor ik mijn vader heb gebeld en deze haar in 1 x heeft verlost.

Ik vind dit in mijn ogen fijner dan een spuitje. Aangezien ze in 1 x weg zijn. En ik vraag alleen mensen die weten hoe het moet. Vader komt namelijk van de boerderij en eerder slachtten ze hun eigen dieren zoals kippen/konijnen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:38

Lovewestern: Als ze er slecht aan toe zijn bij mij en ze zijn ernstig verzwakt dan spuit ik ze zelf af, gewoon thuis. Heb ook wel eens een duif afgespoten omdat ik hem niet zijn nek om durfde te draaien. En eens een hele zieke kip gehad die mijn vriend met een schep achterop zijn kop heeft geslagen die was gelukkig ook gelijk dood daarna. En ik heb een keer een muisje tegen de stalmuur aan gegooid en vervolgens de kat erbij gehaald. :oo Maar daar krijg ik nog nachtmerries van dus dat doe ik nooit meer.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:45

zelf slachten is toch gewoon achter de oren slaan met schop, vleesmes. speciaal soort haksel is daarvoor. klinkt best grof.
maar afspuiten is niet zielig hoor ze worden eerst verdoofd en gaan dus slapen en dan worden ze pas echt gespoten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:50

Hangt er vanaf. Als ze heel zwak zijn kan de verdoving al voldoende zijn of alleen dodelijke injectie.

Als je genoeg geeft (overdose) van beide is het maar heel zelden dat er gevochten wordt en dat heeft dan andere oorzaken.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:52

Ik had ook ooit een konijntje die we zelf verlost hebben van haar lijden, ik heb niet gekeken maar had er wel vrede bij omdat ze in een keer weg zijn en je ze dan zelf nog even kan begraven.. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:55

Je mag beesten altijd meenemen bij de DA!
Wij iig wel! Bij verschillende praktijken.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:03

Eerlijk gezegd heb ik er nooit meer naar durven vragen of ik ze mee mocht nemen..
Een van mijn konijnen had maden dus dat vond ik ook niet heel fris om mee terug te nemen..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:17

Nou, weer een lange dag achter de rug :-)
Teddy is geschoren, veel werk aan gehad, moet helaas wel in quarantaine want had ook huidwondjes en soort van schimmel dacht dierenarts. Is dus met een vrijwilliger mee naar huis. Vandaag weer drie nieuwe konijnen in de opvang. Twee kruising zusjes en een konijn dat gevonden is door de dierenambulance, we hebben hem Rikky genoemd.

Wie nog opzoek is naar een konijn,... we hebben er weer heel veel. Ook jonge exemplaren vanaf 8 weken :-). Kijk maar naar mijn onderschrift! :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:34

Jaa een leukerd he! Het is ook echt een super schattig en tegelijkertijd stoer konijntje, komt echt direct bij je kijken als ik bijvoorbeeld het hooi aan vul, of rondom het hok aan het vegen ben ofzo.

Wil echt een keer een fotoshoot met hem doen, hij kan zo schattig kijken. Dan heeft hij zijn oortjes naar je gericht staan en dan is het net een klein beertje,

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:39

Die zwart met bruine is echt een knapperd!! <3

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:41

Wat een leuk topic, ik lees even mee! Als mijn huis (ooit) verkocht is en we een huis hebben met een tuin zou ik ook graag een groepje konijnen houden.
Hebben jullie niet erg veel last van vliegen in de tuin? Ik heb vroeger konijnen gehad, in huis en had daar wel veel last van vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:56

StalNollie schreef:
zelf slachten is toch gewoon achter de oren slaan met schop, vleesmes. speciaal soort haksel is daarvoor. klinkt best grof.
maar afspuiten is niet zielig hoor ze worden eerst verdoofd en gaan dus slapen en dan worden ze pas echt gespoten

Weet ik veel hoe mijn vader ze eerder slachtte.

Maar ik vind afspuiten gewoon niet fijn, ook niet bij paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:58

Laptopmuis schreef:
Nou, weer een lange dag achter de rug :-)
Teddy is geschoren, veel werk aan gehad, moet helaas wel in quarantaine want had ook huidwondjes en soort van schimmel dacht dierenarts. Is dus met een vrijwilliger mee naar huis. Vandaag weer drie nieuwe konijnen in de opvang. Twee kruising zusjes en een konijn dat gevonden is door de dierenambulance, we hebben hem Rikky genoemd.

Wie nog opzoek is naar een konijn,... we hebben er weer heel veel. Ook jonge exemplaren vanaf 8 weken :-). Kijk maar naar mijn onderschrift! :D

Met wat voor scheerapparaat scheren jullie de teddy's?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:08

Daar vraag je me wat. We hebben het ding ooit gekregen van een fokster die ermee stopte. Ik scheer meestal enkel de echte klitten eruit. Rest knip ik bij :). Staat geen merk of niks of de tondeuse, maar hij zou er 'speciaal' voor zijn.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:45

Ik ga es kijken Laptopmuis op je website!

Inslapen kan heel mooi zijn, maar dat kan slachten ook. Ik heb geen voorkeur, het is bij mij situatie-afhankelijk waar ik voor kies. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:48

Ik neem ze altijd mee , kan hun maatje nog even 'afscheid' nemen... Bij katten ookk zo , of ze moeten iets heel besmettelijks hebben :)

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:50

@Laptopmuis ik ben echt verliefd op al jouw konijntjes in je opvang <3 Jammer genoeg beetje ver rijden en hebben we op dit moment geen konijntjes meer nodig haha

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:51

paarden en konijnen kun je niet vergelijken.
je mag beesten altijd meenemen bij DA er zal er geen 1 zeggen dat dit niet mag.
maden hebben wij hier ook gehad maar heb nijn toch meegenomen.

en zelf slachten word simpel gedaan en echt niet vriendelijk hoor, vooral niet door boeren. je pakt ze bij de oren, slaat ze achter de oren en soms word er neit hard genoeg geslagen. dus pijnloos en beter nee. bij paarden word er geschoten en is dus een heel ander verhaal

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:14

Ik vind dat zelf slachten ook niet echt relaxed klinken nee.. Het is natuurlijk wel makkelijk, maar een spuitje bij zon klein dier is veel sneller ingewerkt dan bij bv een paard, dat heel lang ligt de vechten.
Maar ieder natuurlijk zijn ding. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:20

StalNollie schreef:
paarden en konijnen kun je niet vergelijken.
je mag beesten altijd meenemen bij DA er zal er geen 1 zeggen dat dit niet mag.
maden hebben wij hier ook gehad maar heb nijn toch meegenomen.

en zelf slachten word simpel gedaan en echt niet vriendelijk hoor, vooral niet door boeren. je pakt ze bij de oren, slaat ze achter de oren en soms word er neit hard genoeg geslagen. dus pijnloos en beter nee. bij paarden word er geschoten en is dus een heel ander verhaal

Mijn konijn is toen niet geslacht hoor. Maar geloof me konijn was in 1 x weg. Eigelijk was het al halfdood. En was er zelf bij.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:04

_Noah schreef:
Ik vind dat zelf slachten ook niet echt relaxed klinken nee.. Het is natuurlijk wel makkelijk, maar een spuitje bij zon klein dier is veel sneller ingewerkt dan bij bv een paard, dat heel lang ligt de vechten.
Maar ieder natuurlijk zijn ding. :)

Nu wil ik niet te veel off-topic gaan maar vechten heeft of een onverwachte medische oorzaak, of een te lage dosering. Als de vaten goed open staan en ze krijgen een zware overdose krijgen ze de kans niet te vechten. Een goede DA bekijkt het per paard. :j

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:04

_Noah schreef:
Wat een leuk topic, ik lees even mee! Als mijn huis (ooit) verkocht is en we een huis hebben met een tuin zou ik ook graag een groepje konijnen houden.
Hebben jullie niet erg veel last van vliegen in de tuin? Ik heb vroeger konijnen gehad, in huis en had daar wel veel last van vliegen.

Ik spuit mijn hokken in met vliegen spray wat je ook voor paardenstal gebruikt.
Weet niet meer hoe het heet. Mag tegenwoordig alleen nog maar op naam verkocht worden.
Is van het merk denka en nee het is geen veerust dat is nl ook van denka. Het is niet schadelijk.

Ik heb ook het geconcentreerde flesje wat je moet aanmaken. Die gebruik ik voor als ik me ramen heb gelapt. Het werkt nl ook ideaal tegen spinnen ;)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:15

Op vandaag worden konijnen voor de slacht ook verdoofd met een soort geweertje.

xNadine schreef:
@Laptopmuis ik ben echt verliefd op al jouw konijntjes in je opvang <3 Jammer genoeg beetje ver rijden en hebben we op dit moment geen konijntjes meer nodig haha

Dankje :)
Er heeft gisteren wel een bokker contact opgenomen die wel een konijntje zocht via pb.
Daarnaast hebben nog wel een paar mensen gemaild, maar weet niet of dat bokkers zijn haha.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:59

Jammer dat je zo ver weg zit! Anders was ik zeker met mijn Nijn gekomen om een leuke man voor haar uit te zoeken!