Chaos schreef:Hier alleen ervaring met een dikke laag stro. Maar rubberen staltegels moeten opzich wel gaan, mits ze ze niet helemaal kapot eten....
Daar vrees ik voor en dat het stinken kan gaan , helpt het uberhaud tegen plekjes op de hakjes...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar daar krijg ik nog nachtmerries van dus dat doe ik nooit meer. 
. Kijk maar naar mijn onderschrift!
StalNollie schreef:zelf slachten is toch gewoon achter de oren slaan met schop, vleesmes. speciaal soort haksel is daarvoor. klinkt best grof.
maar afspuiten is niet zielig hoor ze worden eerst verdoofd en gaan dus slapen en dan worden ze pas echt gespoten
Laptopmuis schreef:Nou, weer een lange dag achter de rug
Teddy is geschoren, veel werk aan gehad, moet helaas wel in quarantaine want had ook huidwondjes en soort van schimmel dacht dierenarts. Is dus met een vrijwilliger mee naar huis. Vandaag weer drie nieuwe konijnen in de opvang. Twee kruising zusjes en een konijn dat gevonden is door de dierenambulance, we hebben hem Rikky genoemd.
Wie nog opzoek is naar een konijn,... we hebben er weer heel veel. Ook jonge exemplaren vanaf 8 weken. Kijk maar naar mijn onderschrift!
. Staat geen merk of niks of de tondeuse, maar hij zou er 'speciaal' voor zijn.
StalNollie schreef:paarden en konijnen kun je niet vergelijken.
je mag beesten altijd meenemen bij DA er zal er geen 1 zeggen dat dit niet mag.
maden hebben wij hier ook gehad maar heb nijn toch meegenomen.
en zelf slachten word simpel gedaan en echt niet vriendelijk hoor, vooral niet door boeren. je pakt ze bij de oren, slaat ze achter de oren en soms word er neit hard genoeg geslagen. dus pijnloos en beter nee. bij paarden word er geschoten en is dus een heel ander verhaal
_Noah schreef:Ik vind dat zelf slachten ook niet echt relaxed klinken nee.. Het is natuurlijk wel makkelijk, maar een spuitje bij zon klein dier is veel sneller ingewerkt dan bij bv een paard, dat heel lang ligt de vechten.
Maar ieder natuurlijk zijn ding.

_Noah schreef:Wat een leuk topic, ik lees even mee! Als mijn huis (ooit) verkocht is en we een huis hebben met een tuin zou ik ook graag een groepje konijnen houden.
Hebben jullie niet erg veel last van vliegen in de tuin? Ik heb vroeger konijnen gehad, in huis en had daar wel veel last van vliegen.
xNadine schreef:@Laptopmuis ik ben echt verliefd op al jouw konijntjes in je opvangJammer genoeg beetje ver rijden en hebben we op dit moment geen konijntjes meer nodig haha