Prisca schreef:Je kan dan wel als eigenaar ervoor kiezen je hond altijd thuis te laten is dat leuk?. Maar als je hond keurig vastligt weet je als ouder dat je je kind uit de buurt moet houden. Vooral een vreemde hond.
Volgens mij weet bijna niemand dat. Ik leg mijn hond eigenlijk altijd alleen vast binnen mijn zicht (Bij de bakker hier bijv is de hele voorgevel glas, kan ik haar nog zien als ik binnen sta) 9 van de 10 keer word de hond aangehaald door (meestal onbegeleide) kinderen. Als je hond daar niet tegen kan moet je hem gewoon echt niet vast leggen
. Vooral als je hond er "vriendelijk" uitziet, kan je er echt niet vanuit gaan dat mensen hem met rust laten
.Sowieso word volgens mij zelden van te voren gevraagd of mijn hond ge-aait kan worden, ook als je ernaast staat .

gefixeerd op de poortjes waar zijn baasje waarschijnlijk door was gegaan. Allemaal mensen die er niet langs durfden.. Ergens wel grappig, die hond had totaal geen interesse voor zijn omgeving, als ik er overheen was gestapt had 'ie het denk ik niet eens gemerkt. Maar dat baasje, pfoe, ben blij dat ik die niet ben tegen gekomen
wat een ***** ben je dan zeg.

Misschien woon ik gewoon in een andere omgeving of heb ik een ander type hond dan jij. Maar bij onze hond is werkelijk nog nooit een kind weggetrokken
.Onze hond word ook zeer regelmatig zomaar door volwassenen aangehaald