Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:19

Ruby1995 schreef:
Misschien ben ik nou wel heel dom, maar ik dacht dat schilpadden heel groot werden haha .

klopt, ik heb net weer 2 nieuwe binnen.
1tje is 12 centimeter: mannetje en de andere is 15 centimeter: vrouwtje.
ze hebben schildrot. ff weekje in de warme bak met medicijnen en volgende week kunnen ze de vijver in.

jolmer20

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:30

Mag ik vragen hoe groot ze worden Vrouwke?? Want er zijn toch ook soorten die relatief klein blijven?

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:51

JA! Wat leuk! *\o/*

Ben net bezig met het opstarten van een klein 60cm bakje :D
Heb vroeger al verschillende aquaria gehad, maar door verhuizingen ed al bijna 2 jaar niet meer.
En vriendinlief wou graag visjes, dus dan regelen we dat :)

De bak is maandag gevuld, dus hij moet nog even staan.
Als de waterwaarden goed zijn willen we in ieder geval 2 kobalt dwerggoerami's (compromis omdat ze graag discusvissen wou, maar dat niet echt gaat in zo'n klein bakkie :+ ).
Daarnaast wil ze graag een gele appelslak, wat garnaaltjes, een nog nader te bepalen algeneter (kijken wat de viszaak heeft).
En dan nog een klein, rustig schooltje van wat kleine visjes, wederom laten we ons hier adviseren door de speciaalzaak, als het maar een leuk kleurtje heeft :')

Heb veel te veel leuke dingen gezien bij de winkel, kikkertjes ed, maar weet niet goed hoe groot die worden en of dat kan, dus dat doen we voorlopig iig maar niet :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:53

Qua algeneters ben je wat beperkt :) (qua formaat bak)
Daarnaast eten ze meestal geen algen :+ garnalen en porceleinslakken zijn wel echte algeneters :)

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:16

Maar ze plakken zo leuk op het glas :+

Moeten maar even kijken wat de winkel heeft :j

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:18

ik had ook een algeneter maar jammer genoeg overleden ;(
mijn algeneter vondt komkommer altijd heel lekker :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:23

Ja, ze plakken inderdaad zo leuk op het glas :)
Heb zelf 5 Gastromyzons zitten :) worden een cm of 5. Hilarisch! Ze hebben het enorm naar hun zin, zijn altijd bezig en sjezen de hele bak door.

Komkommer vonden ze eng :+ maar misschien vinden mijn garnalen het nu lekker. Nun amandelboomblad hebben ze al bijna op.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:12

jolmer20 schreef:
Mag ik vragen hoe groot ze worden Vrouwke?? Want er zijn toch ook soorten die relatief klein blijven?

die ik heb worden groot, ik denk zon 25 centimeter

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:34

Ohh dat valt nog wel mee dus vrouwke :). Zeker als je de mogelijkheid hebt om ze in de vijver te houden en in de winter binnen :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:28

jolmer20 schreef:
Ohh dat valt nog wel mee dus vrouwke :). Zeker als je de mogelijkheid hebt om ze in de vijver te houden en in de winter binnen :)

ja idd, grote bad binnen en daar kunnen ze in met lamp erin.
zal zo eens wat foto's plaatsen van me nieuwe aanwinsten. :D
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 31-08-12 22:36, in het totaal 2 keer bewerkt

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:34

Lijkt me leuk om te zien, ben benieuwd!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:36

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:39

Wat een leukertjes zeg!! Zou spontaan aan de schildpadden gaan haha. Ahh nee hoor, kan ze niet bieden wat ze nodig hebben denk ik :)
Wel super leuke beesten zeg!

appelXbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:31

Hee wat een leuk topic, er komen super mooie aquaria voor bij!
Ik heb zelf een koudwater bak van 50 cm gehad en heb nu een aquarium met verwarming van 80 cm.
Maar hoe houden jullie de planten gezond? Het 80 cm aquarium staat hier nog gewoon leeg, ik wil eerst weten waar ik aan begin :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:51

Ik deed altijd onder in mijn aquarium eerst een laag voedingsbodem speciaal voor planten. Daar dan overheen pas grind / zand.
Nou, mijn planten groeiden als een tierelier! Ze waren dan ook snel behoorlijk groot en de wortels uitgebreidt. En om die wortels een beetje te beperken, trok ik de plant eruit als die groot genoeg was, knipte / sneed de top eruit en plantte die weer. Op die manier kan je heel lang met je plantjes doen! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:52

Schildpadden <3

Is altijd nog een wens van mij _/-\o_

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 00:15

Van de 8 dikke guppen is er een gaan rugzwemmen , was superdik maar ging waarschijnlijk verkeerd met bevalling of gewoon te dik. nu nog 7 en geen jongen, ik wacht af ze zijn echt zo 3,5 tot 4 cm zeker twee keer zo dik en groot als normaal vrouwtje

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:05

Ben benieuwd Franka, wanneer ze gaan ontploffen! Wel jammer van die ene..

Ik ben ruimte aan het maken voor een nieuw aquarium :D Daar gaan mijn kardinaaltetra's in die ik nog over heb + een paar andere vissen. In mijn grote aquarium komt dan een ander schooltje. Dan kan mijn aquarium met baby sluierstaarten + goudvissen even op de grond, totdat die groot genoeg zijn :) hele plannen haha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:11

Dit is mijn bak, gewoon een simpele gezelschapsbak van een meter
Afbeelding

Ik zou nog graag een garnalenbak willen, maar beetje gebrek aan ruimte haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:15

Ik heb mijn 3 schildpadden ook in de vijver. Gaan over een poos weer naar binnen.

En ik ga van winter een bak opstarten van 1.20 en van 60 cm bakje komt een kogelvisje in denk ik.
En dan heb ik nog een garnalen bakje.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:41

love_western schreef:
Ik heb mijn 3 schildpadden ook in de vijver. Gaan over een poos weer naar binnen.

En ik ga van winter een bak opstarten van 1.20 en van 60 cm bakje komt een kogelvisje in denk ik.
En dan heb ik nog een garnalen bakje.

heb je een foto?
van de schildpadden

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:05

Wie weet een leuke rustige algeneter die niet mijn planten gaat slopen, en past in een 1 meter aquarium???

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:22

Een ancistrus?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 23:23

Bak nr 2 :') 14 vuurgarnalen, 2 appelslakken, minimaal 2 posthoornslakken (uit de plantjes) en minimaal 3 poelslakken (ook uit de plantjes). Moet binnenkort zeker aan een Helena als het zo doorgaat.

Afbeelding

Afbeelding

Was zaterdag even bij de Rifwachter geweest, keek mn ogen uit, moet echt een keer gaan als ik alle tijd heb. Ben de temperatuur van het bakje nu rustig op aan t voeren, wilde eerst wachten met de garnalen erin te doen maar als ik ze van een 20 naar een 24 graden bak doe worden ze niet heel gelukkig dus hun erin (met water uit de 240) en elke dag de bak een half graadje opschroeven. Heb zaterdag een beetje zitten kijken voor een visje die bovenin kan zwemmen. Vind guppy's toch ook erg leuk om naar te kijken, ze hadden prachtige gekleurde mannen zitten. Zou bijna een paar mannen/vrouwen kopen en ze erbij zetten maar die zullen niet van de garnalen afblijven. De baby's stop ik dan gewoon bij mijn sadistische goudvissen als t er teveel worden :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:30

Leuk topic. Ik heb vroeger altijd een aquarium gehad. 2 jaar geleden door omstandigheden laten droogvallen.

Ben van de week begonnen met hem op nieuw aan te zetten en in te richten. Ben meer een waterplanten fan. Daar ga ik eerst op los. Ben terrasjes aan het maken enzo. Maar een aquarium zonder vissen is ook niet echt iets. Dus eerst de bak aan volgende week. Waterwaarde op peil brengen, planten er in. En dan moeten er vissen bij.

Dus wie heeft er tips voor een leuk visje dat me plantjes met rust gaat laten? Wil liefst een klein visje. Scholenvissen zijn erg leuk. Dus daar gaat me voorkeur naar uit. De bak is groot zat. Ruim 200liter (binnenmaten 124 x 39 x 44)