Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:25

Ik blijf erbij dat je een hond en een kat niet met elkaar kan vergelijken. Loslopende honden zou roedel vorming met zich meebrengen. Een hond zal uiteindelijk een leider zoeken terwijl een kat een einzelgänger is. Dat zie je bijvoorbeeld ook in het buitenland dat straathonden in groepen leven. Honden zijn gevaarlijker dan katten doorgaans, althans ze richten eerder schade aan wanneer ze bijvoorbeeld bijten Etc.

Enige overeenkomst is dat ze als huisdier worden gehouden en poepen

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:26

Colway schreef:
Wendy_Komen schreef:
Plus, hoe ga je alle "eigenaren" van de katten opsporen?

Gewoon alle loslopende katten als zwerfkatten zien, vangen en naar asiel brengen. Kun je ze weer tegen betaling daar ophalen. Dan laat je ze of op eigen terrein, of het gaat je een bult geld kosten.

Zou een idee kunnen zijn, maar gaat denk ik nooit gebeuren

Maar kom zeg, je doet net alsof het een plaag is. Beetje verdraagzaamheid siert de mens

Nou, hier in de straat is het ook wel zeker een plaag. Minimaal 5 katten op elk moment van de dag, in elke straat.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:31

tsjah, ik heb meer last van gillende kinderen, slecht geparkeerde auto's, stoplichten op rood, rijen voor de kassa...het is maar net waar je je aan stoort

Heb nog nooit een kat voor de auto gehad in 11 jaar tijd, mn konijnen leven nog, soms wel kattenstront in de tuin, maar er zijn ergere dingen voor mij

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:31

Ik zie eerder een mensenplaag eigenlijk

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:34

Colway schreef:
Wendy_Komen schreef:
Plus, hoe ga je alle "eigenaren" van de katten opsporen?

Gewoon alle loslopende katten als zwerfkatten zien, vangen en naar asiel brengen. Kun je ze weer tegen betaling daar ophalen. Dan laat je ze of op eigen terrein, of het gaat je een bult geld kosten.

Zou een idee kunnen zijn, maar gaat denk ik nooit gebeuren

Maar kom zeg, je doet net alsof het een plaag is. Beetje verdraagzaamheid siert de mens

Nou ja... Er is ook een enorm katten overschot. Asiels zitten vol en in verhouding wordt er maar weinig geadopteerd.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:39

ik heb dan wel erg mazzel zeg...3 katten, oudste is 14, andere 2 zijn 12. onze straat komt uit op een weg waar altijd veel te hard word gereden, maar goed waren echte buitenkatten toen ik in dit huis kwam dus zie ze dan maar eens tegen te houden.
In ieder geval in die hele 10 jaar nooit een onder een auto gehad gelukkig.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:41

Colway schreef:
tsjah, ik heb meer last van gillende kinderen, slecht geparkeerde auto's, stoplichten op rood, rijen voor de kassa...het is maar net waar je je aan stoort

Heb nog nooit een kat voor de auto gehad in 11 jaar tijd, mn konijnen leven nog, soms wel kattenstront in de tuin, maar er zijn ergere dingen voor mij

stille meelezer meld zich.

Ben het volledig met je eens.

Ik heb zelf katten, die lopen buiten, hebben een kattenluik en gaan en komen wanneer ze willen. (ik moet wel eerlijk bekennen dat die van mij wel keurig binnen komen om te poepen) Een plasje heb ik ze wel eens in de voortuin van de buren zien doen.

Gelukkig maken mijn buren zich daar niet echt druk om.

Mijn buren hebben zelf een hond. dat beest blaft de hele dag door. Ik kan mij er niet zo druk om maken. Je hebt niet altijd alles in de hand, mensen doen hun best om hem stil te houden maar het lukt gewoon niet altijd. Leven en laten leven. Ik ben blij met mijn katten en hun met hun hond.

Daar en tegen heb ik ook een keer een grote herder achter mijn kat aan gehad. Kat loopt buiten, hond loopt los. Kat komt door het kattenluik met dikke staart binnen dus ik ga even kijken, staat er een mega herder in de tuin. Ik loop rustig naar buiten, roep de hond mee en ga op zoek naar het baasje. Ik vind het verder geen probleem, kat vangt muis, hond kan kan vangen. Daarom hebben katten nagels kunnen ze in een boom klimmen of in mijn geval door het kattenluik gaan. Eigenaar gevonden, die slaat vervolgens een dikke stok het beest zijn rug stuk. Ik vond het niet nodig, zij was van mening dat hij moet luisteren en niet mag weg rennen.

En inderdaad. Als we het over een plaag hebben.... kijk eens hoeveel mensen er over de wereld. Ik denk dat "wij" een grotere plaag zijn. Zeker voor de natuur en het mileu.

Wat colway zegt het is maar net waar je je druk om maakt
(PS al mijn katten zijn keurig geholpen zodat we geen willekeurige vermeerding krijgen)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:42

Eigenlijk zijn mensen het enige ongedierte op de wereld.

(En dan hebben ze nog huisdieren ook :+ )

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:47

Marcella helemaal mee eens

en peppertree ook :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:01

idd helemaal met peppertree en Marcella eens

we zijn niet alleen de grootste plaag die er rondloopt...we hebben ook nog eens de arrogantie om te denken dat wij meer recht op deze planeet hebben dan de andere levende wezens op deze planeet....alleen maar omdat we een grotere herseninhoud hebben en rationeel kunnen denken en dus zal de mens wel ff bepalen wat andere wezens wel of niet mogen....dat vind ik heel wat triester dan een kat van de buren die mn planten uitgraaft(hmmm eigenlijk nooit last van btw) of in mn tuin schijt

Maar goed als er mensen zijn die zich schijnbaar zo druk maken over loslopende katten, is het niet zo verwonderlijk dat de maatschappij steeds onverdraagzamer wordt. Katten waar ik last van heb; hmm ff pannetje vullen met koud water, deur open, ff zwiepen EN: enjoy the silence
Spelende kinderen op het veldje naast je huis: pannetje water gaat hem niet worden, want de ouders reageren direct alsof er zoutzuur in het panntje zat. Nou dan maar naar buiten en ff vragen of het wat rustiger kan..gevolg: schaterlachende kinderen en alleen maar nog meer herrie, want natuurlijk moet er dan maar nog meer geschreeuwd worden.
Tsja wat is irritanter...ik weet het antwoord wel
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 03-08-12 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:06

xxCYNNxx schreef:
idd helemaal met peppertree en Marcella eens

we zijn niet alleen de grootste plaag die er rondloopt...we hebben ook nog eens de arrogantie om te denken dat wij meer recht op deze planeet hebben dan de andere levende wezens op deze planeet....alleen maar omdat we een grotere herseninhoud hebben en rationeel kunnen denken en dus zal de mens wel ff bepalen wat andere wezens wel of niet mogen....dat vind ik heel wat triester dan een kat van de buren die mn planten uitgraaft(hmmm eigenlijk nooit last van btw) of in mn tuin schijt

_/-\o_

dat wij kunnen denken is niet eens zo groot voordeel. Met al onze denkvermogens helpen we een groot deel van deze planeet om zeep. De natuur red zich zonder ons een stuk beter denk ik!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:09

oh ja marcella dat is mijn mening ook...is toch triest: zo veel denkvermogen en het enige wat we er mee doen is alles vernietigen..tot onze eigen planeet aan toe

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:22

en zeiken, ontiegelijk veel zeiken :D

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:38

Colway schreef:
en zeiken, ontiegelijk veel zeiken :D

:roll: echt he. Kan daar wel eens moe van worden.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:40

Nou....en dan hebben ze voor vee nog een mestwetgeving...Moeten ze voor dat gezeik van mensen eens invoeren..

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:42

Peppertree schreef:
Nou....en dan hebben ze voor vee nog een mestwetgeving...Moeten ze voor dat gezeik van mensen eens invoeren..

_O- _O-

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:43

Peppertree schreef:

Zover ik weet, betaal ik al jaren riool- en afvalstoffenheffing :D

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:44

Maar daar mag je zoveel zeik voor leveren als je wil!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:44

Colway schreef:
Als er ergens veel katten worden platgereden is dat juist in de buitengebieden aangezien mensen daar harder rijden dan in woonwijken, de wegen minder goed verlicht zijn etc. Dus die vlieger gaat niet op. Een loslopende kat = een loslopende kat dus ongeacht waar hij woont zou je dan 1 lijn moeten trekken

Na al mijn berichten lijkt het mij wel duidelijk welke lijn ik trek. ;)
Het enige wat ik met mijn bericht bedoelde is dat katten in buitengebieden er vaker mee wegkomen. Een kakje in het maïsveld van de buurboer zal onopgemerkt blijven en daardoor minder hinder/last bezorgen dan een kakje in het mooi onderhouden voortuintje van de buurvrouw.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:47

Colway schreef:
Ik blijf erbij dat je een hond en een kat niet met elkaar kan vergelijken.

Uiteraard niet! Katteneigenaars zouden maar eens aan dezelfde regels moeten voldoen als hondeneigenaars, paardeneigenaars, geiteneigenaars,.... De wereld zou te klein zijn.
Gelukkig dat wij de zeikerds zijn en niet jullie. :P

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:33

Ik ben eigenaar van zowel hond, katten als paard en ben ook nog eens moeder en probeer met allemaal geen overlast te veroorzaken. :o
Hond loopt alleen los waar het kan en blijft dan alsnog onder appel. Met paard ga ik zo min mogelijk de openbare weg op, want die is staatsgevaarlijk. :o En katten blijven zoals eerder vermeld op eigen terrein. tuin zo afgezet dat er ook geen andere katten inkunnen. Dit omdat dit voor de buurkatten veiliger, ze zijn niet welkom bij mijn hond. En ik heb raskatten voor de fok. Heel irritant als er dan ongeholpen katers proberen mijn poezen te dekken of kittens opvreten. Afgezette tuin is dus wel zo veilig op diverse punten. En mijn zoon mocht ook pas "los over straat" nadat ik er redelijk zeker van was dat dit verantwoord was. Beetje raar dat de vergelijking katten en kinderen getrokken werd. Want ik neem aan dat alle ouders de kinderen pas laten gaan als ze er klaar voor zijn. Terwijl ze de kat met een paar maanden al de straat op sturen. 'T is natuurlijk wat anders als je in een rustige wijk woont waar geen auto's komen en de buren er echt geen last van hebben. Maar hier worden zoveel katten dood gereden, de straat waar ik woon is daar echt te druk voor.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:50

Hoezo rare vergelijking katten en kinderen? Ze lopen allebei los en veroorzaken allebei overlast

Ik heb vaak genoeg een kind voor mn bumper gehad, of 1 die niet opzij wilde, of net overstak, of...etc...En nooit een kat

Kinderen dus ook aan de lijn of in de tuin houden...Liefst met stroomtuigje :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:50

Citaat:
Gelukkig dat wij de zeikerds zijn en niet jullie. :P

Gelukkig dat je het zelf zegt

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:51

Wat dat betreft is er idd een overeenkomst. Een fout van de ouders/ eigenaren die blijkbaar niet genoeg opletten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:53

Inderdaad, dus als we voor een aanlijnplicht of achtertuinplicht gaan, doe dan maar beiden

En dan nog graag een stembandverwijderingsplicht