Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Colway schreef:Wendy_Komen schreef:Plus, hoe ga je alle "eigenaren" van de katten opsporen?
Gewoon alle loslopende katten als zwerfkatten zien, vangen en naar asiel brengen. Kun je ze weer tegen betaling daar ophalen. Dan laat je ze of op eigen terrein, of het gaat je een bult geld kosten.
Zou een idee kunnen zijn, maar gaat denk ik nooit gebeuren
Maar kom zeg, je doet net alsof het een plaag is. Beetje verdraagzaamheid siert de mens
Colway schreef:Wendy_Komen schreef:Plus, hoe ga je alle "eigenaren" van de katten opsporen?
Gewoon alle loslopende katten als zwerfkatten zien, vangen en naar asiel brengen. Kun je ze weer tegen betaling daar ophalen. Dan laat je ze of op eigen terrein, of het gaat je een bult geld kosten.
Zou een idee kunnen zijn, maar gaat denk ik nooit gebeuren
Maar kom zeg, je doet net alsof het een plaag is. Beetje verdraagzaamheid siert de mens
Colway schreef:tsjah, ik heb meer last van gillende kinderen, slecht geparkeerde auto's, stoplichten op rood, rijen voor de kassa...het is maar net waar je je aan stoort
Heb nog nooit een kat voor de auto gehad in 11 jaar tijd, mn konijnen leven nog, soms wel kattenstront in de tuin, maar er zijn ergere dingen voor mij
xxCYNNxx schreef:idd helemaal met peppertree en Marcella eens
we zijn niet alleen de grootste plaag die er rondloopt...we hebben ook nog eens de arrogantie om te denken dat wij meer recht op deze planeet hebben dan de andere levende wezens op deze planeet....alleen maar omdat we een grotere herseninhoud hebben en rationeel kunnen denken en dus zal de mens wel ff bepalen wat andere wezens wel of niet mogen....dat vind ik heel wat triester dan een kat van de buren die mn planten uitgraaft(hmmm eigenlijk nooit last van btw) of in mn tuin schijt
Colway schreef:Als er ergens veel katten worden platgereden is dat juist in de buitengebieden aangezien mensen daar harder rijden dan in woonwijken, de wegen minder goed verlicht zijn etc. Dus die vlieger gaat niet op. Een loslopende kat = een loslopende kat dus ongeacht waar hij woont zou je dan 1 lijn moeten trekken
Colway schreef:Ik blijf erbij dat je een hond en een kat niet met elkaar kan vergelijken.
En katten blijven zoals eerder vermeld op eigen terrein. tuin zo afgezet dat er ook geen andere katten inkunnen. Dit omdat dit voor de buurkatten veiliger, ze zijn niet welkom bij mijn hond. En ik heb raskatten voor de fok. Heel irritant als er dan ongeholpen katers proberen mijn poezen te dekken of kittens opvreten. Afgezette tuin is dus wel zo veilig op diverse punten. En mijn zoon mocht ook pas "los over straat" nadat ik er redelijk zeker van was dat dit verantwoord was. Beetje raar dat de vergelijking katten en kinderen getrokken werd. Want ik neem aan dat alle ouders de kinderen pas laten gaan als ze er klaar voor zijn. Terwijl ze de kat met een paar maanden al de straat op sturen. 'T is natuurlijk wat anders als je in een rustige wijk woont waar geen auto's komen en de buren er echt geen last van hebben. Maar hier worden zoveel katten dood gereden, de straat waar ik woon is daar echt te druk voor.
Citaat:Gelukkig dat wij de zeikerds zijn en niet jullie.