Een puppy in Greece gevonden, kan hem egt niet daar laten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Re: Een puppy in Greece gevonden, kan hem egt niet daar laten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:08

En Ts:

*\o/* *\o/* *\o/* HAPPY B-DAY!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:36

Het gaat er voor mij niet om wat TS met die hond zou doen, maar TS wordt hier door sommigen geroemd als een fantastische baas met een enorm dierenhart, terwijl ik toch gemengdere gevoelens heb bij iemand die van mening is dat ras X garant staat voor karakter Y, en die volslagen hoteldebotel is van een puppy, behalve als het ras X zou zijn, dan is datzelfde puppy kennelijk toch niet meer zo leuk.

Want als TS een topic zou maken en zeggen: "Ik heb een kruising in het asiel gezien die ik geweldig vind, maar kunnen jullie zeggen of er stafford in kan zitten want staffords zijn rothonden en die wil ik niet!" dan krijgt ze een lading commentaar.

Iets meer nuance kan dus ook wel.
Nee, het is niet wereldschokkend slecht wat TS doet. En ja, hoewel ik een andere keuze zou maken kan ik het best begrijpen.
Maar het is ook niet het allerbeste of allerverstandigste besluit, en TS is ook niet spontaan het meest geweldige baasje wat er rond loopt.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:03

Forcalquier schreef:
Wat een hoop gezeik om niets.

Als de eerste de beste een topic opent over een hondje geadopteerd uit Spanje,Peru,weet ik veel watvoor dieronvriendelijk land dan staan we allemaal te applaudiseren want jemig jij hebt een groot hart voor dieren.Ik lees niet anders als topic's over (mogelijk) geimporteerde paarden omdat we perse iets aparts onder onze kont willen...waarom dat dan? we hebben hier in NL immers ook meer dan zat paarden om een keuze uit te maken!! Nee deze mensen worden alleen maar de hemel in geprezen met hun prachtige keuze.

Maar in dit geval vind iemand een aan zijn lot overgelaten pup en moeten we die maar weg moffelen in een dierenopvang,alsof dat beestje daar beter van word!! staat ie straks evengoed met zijn foto op een adoptie site of nog erger...hij gaat gewoon op de grote hoop om afgemaakt te worden. Pupje word grondig nagekeken op ziektes en hoe dat beestje hier in NL gaat komen.... is dat onze zorg??

TS ik wens je heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Ik quote mezelf aangezien iedereen lekker blijft door zaniken over het importeren uit een ander land.
Om over het inslapen maar niet te spreken, laten we dan alles en iedereen over één kam scheren. Alle buitenlandse paarden,honden,reptielen,vluchtelingen,ongeneeslijk zieken lekker een spuit erin, die horen hier immers niet!! Ze zouden wel eens dood en verderf kunnen zaaien.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 21:28

- Behalve als het een dobermann zou zijn geweest, dan had ze 'm achtergelaten.. -

Dit vind ik een belachelijke zin.. sorry hoor. maar zoals saskiaKa inderdaad zegt, dan was ik waarschijnlijk opzoek gegaan naar een ander huisje, maar nu ik hem al een paar dagen heb, zou die ook gewoon bij mij blijven.

En inderdaad, ga geen andere redens zoeken asjeblieft, we zijn geen stelletje kinderen toch?
Ieder kan zijn meniing natuurlijk geven maar niet dezelfde discussie 100 x hetzelfde..

Sorry dat ik later antwoord(waar dus mensen ook over zeurde), maar ik ben ook op vakantie.. dus ben ook niet vaak op de pc ;)

Bedant voor de felicitatie! :)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 21:31

en DaniBanani Hoe weet je nou of ik geen goed baasje ben?
Wij hebben altijd honden gehad, slapen heerlijk op bed, krijgen lekker te eten, lekker warm in huis, ook een mand boven en beneden, zit niet hele dagen alleen, gaan vaak lekker naar het bos om te wandelen, hebben al een lieve geweldige hond tuis, dus worden vast en zeker vriendjes, en we hebben de honden totdat ze overleiden dus niet naar het assiel en nieteens naar een pension! Als we op vakantie gaan, gaan ze lekker naar mijn oma en dat vinden ze erg leuk!
wat wil je nog meer??????

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:47

Hondje krijgt een goed tehuisje dus :)
Wanneer kan je het hondje mee nemen naar huis?
Hopen dat hij een beetje goed met de andere hond op kan schieten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 01:33

Moderatoropmerking:
-O- helaas constateer ik wederom dat een topic hier weer behoorlijk uit de hand loopt. Voor wie de openingspost van TS niet heeft meegekregen: de vraag was eigenlijk hoe je het verschil kon zien tussen een rottweiler of doberman pup. Natuurlijk kun je daarna een hele discussie gaan voeren over het wel of niet invoeren van een pup, maar ontopic is het dus absoluut niet. Daarbij wil ik de kanttekening plaatsen dat de vlieger niet opgaat om een TS te beschuldigen van het negeren van advies, als er helemaal niet om dit advies werd gevraagd.

Hou bij het vervolg van dit topic aub in de gaten waar het uiteindelijk in de openingspost om ging. Als er behoefte is om de discussie over het invoeren van pups te voeren is een ieder welkom hier een topic over te openen. Hou daarbij wel rekening met de Boktregels en blijf respectvol discusseren en speel op de bal, niet op de man.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:00

TS, ik zeg helemaal nergens dat ik weet dat jij geen goed baasje bent. :) Ik zeg alleen dat sommige mensen doen/deden of jij het meest perfectje, geweldige baasje ooit was, en dát vond ik wat overdreven.

Wat betreft die eerste zin: nú zeg je dat je het puppy sowieso zou houden, ongeacht het ras. Dat heb je eerder nog niet gezegd. En dan kan jij het belachelijk vinden daarop terug te komen, ik vond die opmerking van jou ook niet echt getuigen van hondenkennis. Maar goed, kennelijk bedoelde je het niet zo letterlijk als je het in je OP schreef. :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:06

On topic: ik denk niet dat de pup een rottweiler of een Dobermann is... Het is een black and tan maar verder... er bestaat trouwens ook een Grieks jachthondenras met die kleur. Kortom, alles is mogelijk, het is een verrassingspakket.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:29

Wat een scheetje! Veel plezier met hem!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:41

kimmie261 schreef:
xx_Horsiex schreef:
Typisch dat heerlijke hypocriete he. Als er een nestje pups op BB staat schreeuwt iedereen moord en brand want de asiels zitten zo vol, en als je dan zegt haal een hond uit het asiel is het ook niet goed.

Ik ben er klaar mee, TS, succes en hopelijk komt het allemaal goed.

met kleine aanvulling: er wordt alleen over asielhonden gezeken als het gaat om een stamboomloos nestje,stamboom pupjes worden de hemel in geprezen en zal er nooit gezeurd worden over dat de asiels vol zitten,gaat het om een stamboomloosnestje komt de moraalridder in de mens op bokt omhoog en moet er het eeuwige asielhond verhaal uitgekauwd worden... :)

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, helemaal mee eens! Wat zijn mensen toch verschrikkelijk schijnheilig, altijd praten in hun eigen straatje.

DaniBanani schreef:
Want als TS een topic zou maken en zeggen: "Ik heb een kruising in het asiel gezien die ik geweldig vind, maar kunnen jullie zeggen of er stafford in kan zitten want staffords zijn rothonden en die wil ik niet!" dan krijgt ze een lading commentaar.

TS heeft nooit gezegd dat Dobermanns rothonden zijn. Schijnbaar denkt ze dat Dobermanns geen fijne, makkelijke honden zijn om te houden, in ieder geval niet voor háár (en dan heeft ze nog gelijk ook, want het zijn geen allemanshonden). Dat is alleen maar te prijzen, ze kent haar eigen tekortkomingen.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:14

TS heeft nooit gezegd dat Dobermanns rothonden zijn. Schijnbaar denkt ze dat Dobermanns geen fijne, makkelijke honden zijn om te houden, in ieder geval niet voor háár (en dan heeft ze nog gelijk ook, want het zijn geen allemanshonden). Dat is alleen maar te prijzen, ze kent haar eigen tekortkomingen

precies, dankje diablo :)

Zoolgangster, er is inderdaad van alles mogelijk, vond hem zo maar alleen op straat, dus een leuke verassing. :)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 16:04

Voor mensen die geintresseerd zijn,
vandaag is hij gechipt en een passpoortje gemaakt, maandag krijgt hij zijn andere inentingen anders was het teveel zij ze :)
verder ook weer nagekeken, en super gezond :) happy!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:10

Nou super! Houd je ons op de hoogte hoe zijn reis verloopt? ;)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:55

leuk beestje, ik denk alleen niet dat het een ras hond is, maar gewoon een vullisbak, heel veel jonge vullisjes zien dr zo uit als ze nog jong zijn. Of heb je de ouders gezien?

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 13:35

nee, vond hem zo op straat. zonder zijn ouders :)

ja, ik zou het laten weten!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:53

Ik vindt het super wat je doet.. toppie :)

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:12

Super voor je TS, stuur je nog eens nieuwe fototjes? En wanneer komen jullie terug?

ps: wij hebben thuis een rottweiler en vroeger ook een doberman gehad.. liefste beesten ooit!
Onze rott nu zou evengoed een lab kunnen zijn! Ze is super lief, mag zo haar eten uit haar mond halen, zelfs iemand vreemd! (ze waakt wel hé, als er iemand vreemd plots door het hek komt en we zijn niet thuis zal ze ook staan grommen en blaffen maar daarvoor heb je ook een waakhond vind ik)

Alles hangt af van het karakter van het beestje EN de opvoeding!

Veel succes met je schattige pupje!

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 14:35

Ik zou nog eens foto's van hem sturen als ik thuis ben, misschien wel speel fotos met mijn andere hond! :)

Het is inderdaad het karakter en de goede opvoeding, maar ik heb een straathond zonder zijn ouders te kennen en te weten dus als het een velle rot of dobb is, dan gaat mijn eerste hond voor en moet ik helaas tog een ander goed baasje voor hem vinden.
maaar goede moed houden dan komt alles goed! :P en vooral een goede opvoeding en snel met mijn andere hond laten wennen.

dankjwel!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:38

ik denk aan de vacht en houding te zien eigenlijk eerder dat het een duitse herder is.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:12

Wat een snoepje! Heb je al wat geregeld voor de terugvlucht? Wanneer gaan jullie naar huis? Wel spannend hoor zo'n pupje meenemen. Heb vorig jaar nog bijna een kitten uit Griekenland meegenomen, die kreeg echter een mooier huisje daar dus die is lekker daar gebleven. Wat ik wil zeggen is dat ik je heel goed kan begrijpen!

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 12:31

Maandag gaan we regelen voor de terug vlucht, denk dat we 1 augustus of 2 augustus naar huis vliegen. :)
Ja vorig jaar had ik ook een kitten! was zoo schuw en later hoefde we maar 1 keer te fluiten en kwam hij eraan gerent! Ook voor hem hadden we hier een goed huisje gevonden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:51

xx_Horsiex schreef:
Mijn tante was zwaar gehandicapt, en is laatst overleden. We hebben tot haar dood haar met alle liefde verzorgd, maar haar weg te zien kwijnen de laatste jaren was hartverscheurend, nu heeft ze moeten wachten tot ze een keer dood ging.

Zo´n puppy weet niets van wat er met hem gebeurt als hij sterft, alleen dat hem een hoop lijden wordt bespaart.

Hoezo wordt hem een hoop lijden bespaart? Pup is niet zwaar gehandicapt, niet oud en op en vooralsnog niet doodziek, pup krijgt een leuk leven bij de TS.
Deze vergelijking raakt kant noch wal.

Zolang het land van herkomst rabiës vrij is en de hond een dierarts bezoek heeft gehad kan ik er niet wakker van liggen dat er een pup gered en ingevoerd wordt.
Ik maak me zorgen om de bussen vol, en vaak aan parvo lijdende, pups die uit het oostblok komen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:53

MelisWess schreef:
Voor mensen die geintresseerd zijn,
vandaag is hij gechipt en een passpoortje gemaakt, maandag krijgt hij zijn andere inentingen anders was het teveel zij ze :)
verder ook weer nagekeken, en super gezond :) happy!

Wat fijn, succes met dit kleine mazzelaartje. :)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:04

hihi dankjwel Jis! we hebben de ticket geboekt voor 1 augustus:) dus dan mijn andere hondje ontmoeten :D ben o zo benieuwd! hihi