BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 01:20

Ja dat is natuurlijk waar.
Maar waarom minimaal 4 verschillende in de week? (ik ken de filosofie erachter wel hoor)
In het wild eten wolven ook echt niet elke dag wat anders, die eten wat er voor handen is of wat het makkelijkst te vangen is, dat is dus juist vaak hetzelfde.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 08:11

het is beter om dat aan te houden omdat elk dier zijn eigen voedingswaarde qua eiwit, vetten, vitaminen en mineralen bezit
zo weet je zeker dat ze alles binnen krijgen :) meer als 4 mag trouwens altijd :) (doe ik ook)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:26

Voedingsstoffen lijkt me het belangrijkste toch? En jij eet toch ook niet elke dag hetzelfde :) Het is vooral lekker voor je hond als je elke dag wat anders geeft denk ik.

Wel gaaf dat jullie je jonge diertjes ook met barf op kunnen voeden :D Die foto! Zo schattig! Rawr :Y)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:54

Nou ik denk niet dat het de hond veel kan schelen of hij hetzelfde eet of steeds iets anders. Als je brok voert voer je ook niet 4 verschillende merken.
Maar ik moet eerst eens zien of ik in de buurt wat kan vinden, ben nog een beetje aan het rondkijken.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:57

in eerste instantie is het natuurlijk gewoon voor de redenen zoals hierboven beschreven. maar ik ben ervan overtuigd dat barf honden veel meer plezier in het eten hebben dan de meeste brok honden (werd hier vaak met lange tanden gegeten, vrijwel elke pup die ik ken had wel een keer een nee fase met brok)
ik zou er nooit meer aan moeten denken mijn honden (hopenlijk) 12 a 14 jaar dezelfde troep te moeten geven -O- dag in dag uit het zelfde...

veel bedrijven bezorgen ook he, en anders kan je ook voor producten en adressen op barfplaats.nl kijken

@ magrathea: een vriendin heeft haar pups ook op barf gespeend, hier wat foto s:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us samen trekken aan een penslap

en allemaal een eigen karkasje
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:00

Wat een leuke foto's! Op die eerste foto lijkt het net een soort trektouw haha.

@Annelies, tja we zullen het nooit weten tenzij honden leren praten :) Maar variatie in je eten is altijd goed. Houdt het eten leuk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:19

Ja natuurlijk zit daar wel wat in maar denk dat dat meer tussen de oren zit bij ons.
Brok is zowieso al onnatuurlijk dus imo niet onlogisch dat honden daar geen zin in hebben.
Ik weet wel dat veel bezorgen maar dan zit ik weer met het probleem van de vriezer, ik zou liever een paar adresjes hebben waar ik gewoon elke week of om de week wat kan halen, dan weet je ook dat wat je haalt vers is.
Maar dat moet ik dus nog even uitdokteren, heb op het moment ook genoeg andere dingen aan mijn hoofd dus het zal even duren maar komt wel goed hoor ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:14

Wie zegt er dat honden graag brok eten? :=

Mijn vriend wil binnenkort een pup. Ga ze toch eens introduceren aan Barf of kvv. Als het maar geen brok is :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:13

Magrathea schreef:
Wie zegt er dat honden graag brok eten? :=

Niemand?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:18

Gave foto's!

Heeft er hier iemand toevallig wel eens hertenvlees van degomeat (ook wel Richards) gehad?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 23:34

Ja ik, vorige keer nog. Ziet er goed uit hoor

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:34

essiesilly schreef:

Oke, dank je!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:53

essiesilly schreef:

Hier wordt het ook graag gegeten door de poezels :)

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:54

Ik kom hier ook even binnenvallen!

Ik wil al langer vers gaan voeren, maar wegens ruimtegebrek voor een grote diepvries werd dit hem niet... Maar nu gaan we binnenkort verhuizen :D Ruimte genoeg voor een diepvries!

We hebben 2 Weimaraners (3 en 12 jaar oud) en een Maine Coon van bijna 2 die in het nieuwe huis een vriendje erbij krijgt. Dus in totaal 4 buikjes die gevuld moeten worden! Ze krijgen nu wel de 'betere' brokken, Orijen en Acana, maar wil zo graag vers gaan voeren :J

Heb me al flink in gelezen op barfplaats e.d. Maar ik vroeg me dus af hoeveel je nou kwijt kunt, dus eigenlijk hoeveel kg vlees gaat er in een bepaald aantal liter inhoud van een vriezer? Voor twee honden zou ik ongeveer aan 30 kg komen en voor een kat aan 7,5 kg. Dat past natuurlijk wel maar ik zou dan graag grote hoeveelheden bestellen om geen bezorgkosten te hebben.

Hebben jullie allemaal een grote vriezer of hoe doen jullie dat?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:49

Je kunt het wel een beetje berekenen aan de hand van de inhoud van je vriezer.
Op zich kan je prima zo'n gigantische Amerikaanse vriezer kopen, die helemaal volproppen en dan zien hoe lang je er mee kunt :D

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:37

Ja dat zou natuurlijk het mooiste zijn, weet alleen niet of mijn vriend dat wil :P Dacht zelf in eerste instantie aan zo'n hoge met een stuk of 6 lades oid, maar dat zou ik idd kunnen berekenen of dat groot genoeg is.

Nu hebben we een kleine diepvries met 3 lades, redelijk smal ook nog. in de 2 bovenste lades past iig een vleespakket van 12,5 kg met een beetje proppen. Aantal liters inhoud weet ik alleen niet..

Maar misschien zijn er hier nog mensen die weten hoeveel kg ze in hun vriezer gepropt krijgen en hoeveel liter inhoud die heeft?

Edit: Op barfplaats kan ik al e.e.a. vinden, aantal liters gedeeld door 3 is het aantal kg vlees ongeveer.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:55

Hoi, Ik zou ook graag meer hierover willen weten. Mijn hond is te mager, en ik benieuwd of dit iets voor hem is. Hij is 13, en heeft hartruis, wat energie vreet.
Hij krijgt al een tijd kvv van de c1000 uit de diepvries, maar barf is nieuw voor mij. Voeren jullie gewoon complete geitenkoppen enz? Van school uit heb ik geleerd dat bv kippenbotten schade kunnen veroorzaken in de darmen, maar toch lees ik dat er complete kippen gevoerd worden, incl bot? En bv lamsribben, geeft dat geen probleem, eten ze de botten zelf dan ook op? Kan ik hem ook voor de afwisseling een geitenrib geven? Of een penslap?

Vind het wel boeiend allemaal!

Ik voer op het oog, dus te dik = minderen enz.. Alleen gaat dat nu niet meer vanwege zijn gewichtsverlies naar aanleiding van zijn hartruis.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:14

eponine schreef:
Hoi, Ik zou ook graag meer hierover willen weten. Mijn hond is te mager, en ik benieuwd of dit iets voor hem is. Hij is 13, en heeft hartruis, wat energie vreet.
Hij krijgt al een tijd kvv van de c1000 uit de diepvries, maar barf is nieuw voor mij. Voeren jullie gewoon complete geitenkoppen enz? Van school uit heb ik geleerd dat bv kippenbotten schade kunnen veroorzaken in de darmen, maar toch lees ik dat er complete kippen gevoerd worden, incl bot? En bv lamsribben, geeft dat geen probleem, eten ze de botten zelf dan ook op? Kan ik hem ook voor de afwisseling een geitenrib geven? Of een penslap?

Vind het wel boeiend allemaal!

Ik voer op het oog, dus te dik = minderen enz.. Alleen gaat dat nu niet meer vanwege zijn gewichtsverlies naar aanleiding van zijn hartruis.

Verwarmde kippenbotten zijn erg schadelijk ja. Rauw niet. ;) Ik voer geen geitenkoppen, lamsribben pas toen ze goed gewend was. Geiten ribben ligt eraan hoe oud de geit was, hoe ouder, hoe harder de botten worden.

Ik gok dat je Smuldier voert bij de C1000 vandaan(anders heeft jouw C1000 een andere kvv dan de mijne ;) ) Daar zit al veel pens in, dus als je nog een penslap geeft, kan dat hele slappe poep geven. Pens is goed voor de tanden, maar qua voedingswaarde niet heel hoog.

Je kan om te beginnen kippennekken geven, dan leert je hond bot verteren en sowieso het kraken ;) Daarna kan je steeds meer gaan geven, kipkarkassen bijvoorbeeld. Lamsribben zijn meer voor gevorderden.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:43

Oké, ik wil wel eens zo'n kippennek voor zijn neus houden, mijn hond is normaal gesproken een erg moeilijke eter.. Waar halen jullie, oftewel, verkopen ze dat ook gewoon in winkels? En die geef je dan gewoon rauw? En kan ik ze dan het beste in de vriezer bewaren en per keer een paar ontdooien?

Hij krijgt nu idd Smuldier, en daarvan lust meneer alleen de pens en pens/ vlees gerechten..;-)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:51

@ Tanec-Meisje : kwa vriezers werkt zo een ouderwetse kist nog het makkelijkste , klep open en volgooien maar, met lades heb je toch minder ruimte , vage vormen passne er minder makkelijk in etc.
ik heb een vriezer staan van 150 liter, daar past een 75 kg KVV in , kwa barf zou ik denk op een 50 kg blijven steken??
en door de vorm is een kost vaak ook wat zuiniger tov dezelfde hoeveelheid liter van een ladevriezer.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:54

Nog een vraag, ik zit net op de site van bossers vlees te kijken, nu is dit wel een paarden forum..maar is paardenvlees ook goed voor de hond?
Ik zou bv hacheevlees kunnen halen en hem een deel geven, rauw?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:02

Ik heb net een kilo kippennekken besteld bij de slager, en krijg bericht als het binnen is. Dus dan mag ik ze echt zo, rauw, aan hem geven? Ik ben benieuwd!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:31

eponine schreef:
Oké, ik wil wel eens zo'n kippennek voor zijn neus houden, mijn hond is normaal gesproken een erg moeilijke eter.. Waar halen jullie, oftewel, verkopen ze dat ook gewoon in winkels? En die geef je dan gewoon rauw? En kan ik ze dan het beste in de vriezer bewaren en per keer een paar ontdooien?

Hij krijgt nu idd Smuldier, en daarvan lust meneer alleen de pens en pens/ vlees gerechten..;-)

Het is verstandig je eerst beter in te lezen alvorens je volledig over gaat op barf. Je kunt niet zomaar wat voeren, het moet wel compleet zijn.
Www.barfplaats.nl is een site waar je heel veel kan lezen en daar en hier kan je veel vragen, maar echt niet zomaar wat doen :)

@ tanec ik heb ook een grote vrieskist zonder lades, ideaal! Via mp kan je ze nog vrij goedkoop krijgen ook

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:28

wat is het stil hier!
wihoee ik heb weer een volle vriezer *\o/*
hertenribben, konijnen niertjes, runderhart, schapenpens, zalmlijven, haring, kippenekken, eendenruggen, geitenvlees, hertenvlees, konijnenvlees en.... paardenvlees :wow:

ben helemaal happy haha

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:45

Hier zijn het ook barfweken, vandaar dat het even stil is aan de overkant :P Morgen krijg ik mijn voorlopig laatste levering binnen!