Pitbull grijpt 5 agenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:02

vuurneon schreef:
RusselNuwell schreef:
En tjah, het dier kunnen we in zekere zin niet verantwoordelijk houden voor zijn daden, was deze anders opgevoed dan was het niet gebeurd. Dus ik vind het een combi van slechte opvoeding en ondoordachte actie van de politie.

Nee, volledig de schuld bij de eigenaar. Als hij niet in het vizier kwam voor de pedopraktijken, had de politie daar uberhaupt nooit gezeten. Ondoordachte actie? Nee, voorbereiding op invallen kost tijd. Uberhaupt als zo'n spil in het netwerk vinden kost erg veel tijd (vol kijken naar gruwelijke beelden van arme kinderen...)
Ze hebben echt niet zomaar een huis uitgekozen van; goh, laten wij daar eens kijken.
Ze deden hun werk.... En kunnen daar niet verantwoordelijk voor worden gehouden :n
De eigenaar mogen ze keihard straffen.

Verantwoordelijk gehouden, dat misschien niet, maar ik zeg ook zeker niet dat de dader in kwestie goed bezig is. Maar als je zoveel tijd besteed aan het voorbereiden op een inval, dan moet je ook met een hond rekening houden.
Laatst bijgewerkt door RusselNuwell op 24-03-12 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:02

vuurneon schreef:
Blinddoek voor, 3 maal in de ronde draaien en dan ipv ezeltje prik; pik het huis in :')

En dan is het ineens wel volledig terecht dat die hond grijpt en hadden ze hem nóóít mogen afmaken :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:05

5 agenten zijn veel, ik weet ook wel zeker dat dit wordt geëvalueerd om te zien; hoe hadden zoveel slachtoffers kunnen vallen?

Maar goddank is dit geen dagelijks dat zoveel agenten worden aangevallen door 1 hond.

Laten ze nu maar fijn die eigenaar hard aanpakken }> daar ligt het probleem...

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:07

@Elin:
Politiehond krijgt de opdracht om aan te vallen. Deze hond deed het uit zichzelf (snap ik dat de hond schrikt, op ze af rent, en vervolgens gaat blaffen), maar als ze gaan bijten... En dan ook zó gericht en maar blijven aanvallen... Ik weet niet of we dan nog kunnen spreken over een ongevaarlijke hond. En natuurlijk hoeft dat niet de aard te zijn van het dier (Opvoeding speelt wss ook een grote rol).

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:10

Adamootje schreef:
@Elin:
Politiehond krijgt de opdracht om aan te vallen. Deze hond deed het uit zichzelf (snap ik dat de hond schrikt, op ze af rent, en vervolgens gaat blaffen), maar als ze gaan bijten... En dan ook zó gericht en maar blijven aanvallen... Ik weet niet of we dan nog kunnen spreken over een ongevaarlijke hond. En natuurlijk hoeft dat niet de aard te zijn van het dier (Opvoeding speelt wss ook een grote rol).

Snap ik ,maar op dat moment is ie wel vals naar de crimineel hoor! Heb aantal keer oefeningen gezien en dat ging er al hard aan toe.
Met een pak voelde ze soms zelfs nog beten ,laat staan met normale kleding
En voorbeeld van het paard klopt dan mischien beter :)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:15

Wilawander schreef:
Ik ga even van mijn reu uit. Een 70 cm hoge Duitse herder met een enorme bijtkracht wat hij ook laat zien tijdens het werk.

je heb mij al vaker aan het lachen gebracht, dat weet je nu weer te presteren :D :D
Bijkracht van een herder is namelijk vrij laag, lachwekkend laag. Een labrador presteerd nog meer :D :D
http://dier-en-natuur.infonu.nl/biologi ... ieren.html

Maar ontopic;
Ik ben het met het commentaar van vrijwel iedereen eens behalve van Bayles de topic starter, raakt kant noch wal met dr argumenten, tip ; neem geen verantwoording van zon soort hond.
De politie valt in wanneer hun dat willen, zoals Stef al zei worden daar geen afspraken voor gemaakt!
Zou een mooie puinhoop worden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:18

xRomana schreef:
Wilawander schreef:
Ik ga even van mijn reu uit. Een 70 cm hoge Duitse herder met een enorme bijtkracht wat hij ook laat zien tijdens het werk.

je heb mij al vaker aan het lachen gebracht, dat weet je nu weer te presteren :D :D
Bijkracht van een herder is namelijk vrij laag, lachwekkend laag. Een labrador presteerd nog meer :D :D
http://dier-en-natuur.infonu.nl/biologi ... ieren.html

Maar ontopic;
Ik ben het met het commentaar van vrijwel iedereen eens behalve van Bayles de topic starter, raakt kant noch wal met dr argumenten, tip ; neem geen verantwoording van zon soort hond.
De politie valt in wanneer hun dat willen, zoals Stef al zei worden daar geen afspraken voor gemaakt!
Zou een mooie puinhoop worden.

Als dat zo is dan moet er ook niet geklaagd worden als dit zo is.
Als zij willen invallen wanneer ze dat willen , kan dit gebeuren , daar neem je dan je verantwoording over.

Lekker simpel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:19

Adamootje schreef:
@Elin:

De hond was binnen, politieagent ramt de deur en komt schreeuwend binnen, hond grijpt hem, agent rent naar buiten, hond blijft vasthouden en wordt uiteindelijk overmeesterd door 10 man en eindelijk afgemaakt.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:20

anneliesdj schreef:
Adamootje schreef:
@Elin:

De hond was binnen, politieagent ramt de deur en komt schreeuwend binnen, hond grijpt hem, agent rent naar buiten, hond blijft vasthouden en wordt uiteindelijk overmeesterd door 10 man en eindelijk afgemaakt.

Dit is dus de situatie die er echt gebeurd is? Voor ik erop reageer wil ik dat even weten :j

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:20

Elin_ schreef:
Als zij willen invallen wanneer ze dat willen , kan dit gebeuren , daar neem je dan je verantwoording over.

Lekker simpel.

Waar hoor jij die agenten klagen? Heb je een bron?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:21

xRomana schreef:
Elin_ schreef:

Lekker simpel.

Waar hoor jij die agenten klagen? Heb je een bron?

Nee maar er word een hele heisa gemaakt en ik zeg nergens dat de agenten klagen ,maar in het algemeen. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:22

Enige waar zij verantwoordelijk voor zijn is de samenleving veiliger maken, kinderen te beschermen tegen dit soort gespuis. Ze hoeven echt geen verantwoording af te leggen omdat ze uit pure zelfverdediging de hond hebben gedood. Had de eigenaar zich aan de wet gehouden, had de hond ook nog geleefd en nog mooier; had hij geen aandeel in het leed dat kinderen wordt aangedaan ter genot van anderen.

Maar goed, laten ze maar snel de verdachte pakken! Dat is de echte dader, voor de rest zijn hier alleen maar slachtoffers...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:24

Elin_ schreef:
anneliesdj schreef:

Dit is dus de situatie die er echt gebeurd is? Voor ik erop reageer wil ik dat even weten :j

Weet ik niet.
Ik schets een situatie aan de hand van de berichten in de media en het filmpje.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:25

vuurneon schreef:
Enige waar zij verantwoordelijk voor zijn is de samenleving veiliger maken, kinderen te beschermen tegen dit soort gespuis. Ze hoeven echt geen verantwoording af te leggen omdat ze uit pure zelfverdediging de hond hebben gedood. Had de eigenaar zich aan de wet gehouden, had de hond ook nog geleefd en nog mooier; had hij geen aandeel in het leed dat kinderen wordt aangedaan ter genot van anderen.

Maar goed, laten ze maar snel de verdachte pakken!

Ze hoeven zich niet te verantwoorden voor het doden van de hond ,maar niet de hond uiteindelijk van alles de schuld geven.
Wat iedereen nu doet.

Zij vielen binnen , hond deed iets en nu is het allemaal : '' hond is terecht dood, hond had het nooit mogen doen , hond dit hond dat''

Ehum laten we even terug in de tijd gaan dat die hond is pas gaan aanvallen toen ZIJ binnenstormde hoor..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:25

Iedereen? Ik geef alleen de eigenaar de schuld. Dat is de bron van alle ellende.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:26

Ik zie echt helemaal niemand klagen hoor, pure argumentatie. :n alleen dat die hond gewoon keihard niet in de maatschappij hoort, en dat is meer dan logisch. Die mensen hebben gewoon snoeihard gelijk.
De mensen die keihard dit ras verdedigen, of hun giga waakhond die ze voor hun deur hebben liggen en geen verschil tussen waken en niet waken kent, janken om het hardst als hun ras straks op de verboden lijst komt te staan. Of ook doodsimpel een kogel krijgen.

Prima gehandeld die agenten, zij weten dat ze aan deze gevaren blootgesteld kunnen worden, zij weten dat ze meer gevaar lopen dan een kassajuffrouw in een reformwinkel.
Maar dat neemt niet weg dat dit gedrag getolereerd wordt.
Dan krijgt ie de kogel, en dat is eigenlijk nog te weinig, want die agent is voor zijn leven verminkt door iemand die geen verstand heeft van het ras wat ze in huis hebben genomen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:27

Bailey_4ever schreef:
Nee gelukkig niet fiffill. Alleen te paard en dan slaat de paniek toch ook flink om je hart als er zo'n grote herder met de bek los op je af komt stormen :=

Ik wel, 2x (waarvan ik de laatste keer eigenlijk niet echt meetel, toen alleen gebeten maar dat waren meer overenthousiaste honden dan uit agressie - maar die hebben evengoed een paar schoppen gehad hoor, je laat je sowieso niet bijten) en een 3e keer zat ik er nog geen halve meter naast toen iemand in zijn been werd gegrepen. En een andere keer heb ik van een meter afstand mogen zien hoe 'n politiehond iemand greep... dus ik heb wel gezien wat voor 'n kracht die beesten in zich hebben. Daar wordt je echt niet vrolijk van.
Maar die eerste keer was in Polen, als honden haat kunnen uitstralen deed dat beest het. Denk dat ik die ogen nog het engst vond, nog nooit iets zo agressief zien kijken. Nou echt, toen dat beest voor ons stond te grommen (was in the middle of nowhere met een vriendin aan het wandelen, hond - klein vechthond type - dacht blijkbaar dat de weg van hem was) was het eerste wat ik al dacht 'ligt er iets in de buurt waarmee ik 'm zo hard kan slaan dat hij het liefste nooit meer op staat, of anders iig lang genoeg blijft liggen tot wij weg zijn'. Ik denk dat iedereen z'n reactie wel is: maak dat ding af en wel nu.
Overigens goed afgelopen, bleek een hek naast ons te zijn waarvan het deurtje precies bij ons stond dus vriendin (die in shock was en alleen kon staan trillen) erdoor gesleept en deur dichtgeslagen net toen dat beest ons aanvloog. Maar de schrik zit er dan alsnog wel goed in hoor.

Elin_ schreef:
vuurneon schreef:

Maar goed, laten ze maar snel de verdachte pakken!

Ze hoeven zich niet te verantwoorden voor het doden van de hond ,maar niet de hond uiteindelijk van alles de schuld geven.
Wat iedereen nu doet.

Zij vielen binnen , hond deed iets en nu is het allemaal : '' hond is terecht dood, hond had het nooit mogen doen , hond dit hond dat''

Ehum laten we even terug in de tijd gaan dat die hond is pas gaan aanvallen toen ZIJ binnenstormde hoor..

Jemig, lees jij wel? Er is al 10000x gezegd dat het niét de schuld van de hond is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:29

arm dier, fijn voor hem dat hij eindelijk dood is.

" beste meneer de crimineel, wilt u astublieft eerst een arm voeren aan uw hond, we zijn zuinig op ons personeel"
" zou u nu uw broek naar beneden willen doen, dan kunnen we een verdoving in uw kont schieten, wilt u de kont van uw hond ook bijdraaien? de voorkant ziet er erg gevaarlijk uit"

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:37

dit was natuurlijk een ontzettend fijne gezinshond waar de kinderen mee knuffelden.
leuk lokmiddeltje voor een pedofiel, " wil je mijn hond zien? ~~}> "

beter voorbereiden, maak dat de kat wijs.
als je niets van politiewerk afweet houdt dan aub je mond.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:46

minikatje schreef:
dit was natuurlijk een ontzettend fijne gezinshond waar de kinderen mee knuffelden.
leuk lokmiddeltje voor een pedofiel, " wil je mijn hond zien? ~~}> "

beter voorbereiden, maak dat de kat wijs.
als je niets van politiewerk afweet houdt dan aub je mond.

Vind je het zelf dan niet een beetje veel agenten welke gewond raakte? Als ie dan toch dood moest waarom niet bij de 1ste aanval he..
En zonder idee dat er mischien een hond was binnenvallen.

hmm en o ja! Je collega achterlaten met hond slingerend aan de arm.. jaa nee , goede voorbereiding ik snap em! +:)+

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:47

Amaris schreef:
Hoezo wat moet je ervan zeggen? De inval zal heus wel legaal zijn geweest.

Dat het dier is afgeschoten lijkt me terecht. Wat moesten ze anders?

Kan hier alleen maar in meegaan.

Waken is iets heel anders als op iemand botten kluiven..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:52

jij weet dus niets van operationele diensten :D

je gaat niet op je collega schieten als die hond aan zn arm slingert.
en weet je hoeveel papierwerk een schot kost? en wat als hij een collega had geraakt?

en oeehw er was een hond, die kan er ook die ochtend pas ingelaten zijn waardoor er dus geen info over was.
collega achterlaten?
waar zie je dat gebeuren, hij vluchtte de straat op en dat dolle beest ging erachteraan.

ga lekker schoppen op mensen die onze samenleving beschermen, stoer van je :D

weet jij hoeveel voorbereiding zo'n inval kost?
nee dus, dat blijkt wel weer uit je posts. je ziet die hond alleen als martelaar en hemelt hem op.
ja want die domme agenten schieten hem dood, dat is toch zielig?
ken even geen hondversie van penny, maar daar moest ik wel gelijk aan denken :P

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:06

Nu ik dit topic lees ben ik het idd eens met degene die zeggen dat hij niet afgeschoten had moeten worden :j

Genoeg bokkers die hem wel in huis hadden genomen en weer een braaf hondje van gemaakt hadden... toch sonde :=

minikatje

Re: Pitbull grijpt 5 agenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:08

het was zo'n schatje, jammer dat oom agent hem boos maakte.
ze stapten vast op zn staart want dat doettie anders noooooit :')

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:36

minikatje schreef:
jij weet dus niets van operationele diensten :D

je gaat niet op je collega schieten als die hond aan zn arm slingert.
en weet je hoeveel papierwerk een schot kost? en wat als hij een collega had geraakt?

en oeehw er was een hond, die kan er ook die ochtend pas ingelaten zijn waardoor er dus geen info over was.
collega achterlaten?
waar zie je dat gebeuren, hij vluchtte de straat op en dat dolle beest ging erachteraan.

ga lekker schoppen op mensen die onze samenleving beschermen, stoer van je :D

weet jij hoeveel voorbereiding zo'n inval kost?
nee dus, dat blijkt wel weer uit je posts. je ziet die hond alleen als martelaar en hemelt hem op.
ja want die domme agenten schieten hem dood, dat is toch zielig?
ken even geen hondversie van penny, maar daar moest ik wel gelijk aan denken :P

Idd, beste stuurlui, deze keer ook nog eens zonder papieren en penningen staan aan wal.