Cesar Milan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:48

Ik vind zijn methode werkend!
Maar ook hij gebruikt stroombanden op zijn eigen honden om dingen aan te leren, werkt samen met pat parelli ...
Ik vind dat hij een gulden middenweg neemt in hetgeen wat je MOET doen om een hond te heropvoeden. In geen enkel omstandigheden mishandeld hij een hond of doet hem pijn.

tis ook HER opvoeden, dat gaat niet met alleen koekjes en troetelnamen, ik vind dat hij zijn werk prima doet en respecteerd de hond in zijn hond zijn.

in tegenstellig tot andere mensen die hun dieren als poppen behandelen, of helemaal verwaarlozen :x

Magrathea

Re: Cesar Milan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:17

Ja met die stroombanden heb ik ook gehoord, maar dat ging toen over dat Daddy had bedacht dat ratelslangen wel een leuk speeltje zouden zijn...8)7 da's gewoon gevaarlijk natuurlijk, dus dan moet het maar. Liever een hond die een paar keer een schok krijgt dan een dode hond....

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:26

Magrathea schreef:
Ja met die stroombanden heb ik ook gehoord, maar dat ging toen over dat Daddy had bedacht dat ratelslangen wel een leuk speeltje zouden zijn...8)7 da's gewoon gevaarlijk natuurlijk, dus dan moet het maar. Liever een hond die een paar keer een schok krijgt dan een dode hond....

Hihi best wel lachwekkend... 8)7 := Maar wel heel gevaarlijk natuurlijk. Dit is de eerste keer dat ik daarvan hoor! Hij leert er wel van dat een ratelslang in verband staat met een schok...

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:27

Er zijn een aantal aspecten aan Cesar die ik waardeer. Maar over het algemeen vind ik zijn manier van denken over honden echt niets. Door hem ben ik zelfs een tijd onzeker geweest, want mijn hond loopt voor mij uit tijdens het wandelen, krijgt soms eerder haar eten dan ik, mag op de bank, gaat ene keer soms als eerste de deur uit etc. Volgens hem zou mijn hond dus dominant zijn en de baas over mij zijn. Het heeft enige tijd geduurd voordat ik inzag dat het helemaal niet zo werkt. Misschien bij honden die écht de intentie hebben om de leiding over te nemen, maar over het algemeen nemen honden pas de leiding over als de baas het niet doet. Mijn hond is niet dominant en neemt al helemaal niet de leiding over, ondanks dat zij voor mij uit loopt met het wandelen, ondanks dat zij als eerste de deur uit loopt. Mijn hond toont veel respect voor mij en ik voor haar. Ik wil ook gewoon niet zo met mijn hond omgaan, al die regels, dat klópt gewoon niet.

Ik kan verder niet naar zijn afleveringen kijken omdat ik steeds iets anders zie dan hem. Ik zie honden serieus zo veel kalmerende signalen sturen naar hem en echt conflictvermijdend zijn, stressen en dat noemt hij dan 'kalm'. Dat is vreselijk frustrerend.

Daarbij zijn er ook nog tal van andere methoden. Van elke methode pak ik wel iets wat mij aanspreekt en pas ik dat toe op mijn hond.

Wat ik wel vervelend vindt is dat mensen zich alleen richten op wat Cesar vertelt en laat zien, maar mensen het compleet verkeerd interpreteren. Er is niet alleen maar cesar, er zijn zoveel andere methoden die beter (kunnen) werken want elke hond is weer anders. Dán kijk je echt naar je hond en bekijk je wat er voor jou en voor je hond werkt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:49

Als jouw hond geen probleemhond is, dan hoef je natuurlijk niets te veranderen en ook niet over twijfelen. Dit werkt blijkbaar prima voor jullie.

Over zijn methodes. Ik geloof er wel in, maar elke hond is weer verschillend, dus soms moeilijk toepasbaar. In zijn programma heeft hij ook wel mensen die hun hond opgevoed hebben volgens de CM methode, maar toch problemen krijgen.

En toch heb ik al wel een paar dingen toegepast, o.a. bij de rotweiler van mijn zus. Zelf heb ik geen hond, dus ik hoef ook niet op te voeden. Maar die is, ondanks dat hij best heel lief is, wel dominant. Binnenkomen en negeren is het makkelijkst, dan blijft hij het rustigst. Dat soort kleine dingen is heel makkelijk te gebruiken in het dagelijks leven.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:51

Ik vind hem heel goed met honden omgaan. Maar meestal vraag ikke af, of de baasjes van de honden echt wel iets geleerd hebben. Want na 1 of 3 weken gaat het veel slechter met hun :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:59

saskiakefie schreef:
Nee pups voedt hij ook op dmv corrigeren..

Een moederhond ook. :j

Ik heb vorig jaar een Sheltie pup in huis gehaald en dit ras is zeer gevoelig, dus ik was heel voorzichtig, nou de kleine had me zo om zijn vinger. Moest uiteindelijk toch wat strenger zijn. Er is niks mis met een een eerlijke en goed getimede correctie zolang het belonen voor goed gedrag maar het uitgangspunt blijft.

Cesar is niet heilig maar hij doet naar mijn idee wel goede dingen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:22

Hij maakt je bewuster van je eigen gedrag en dat kan ik wel waarderen :j dat hij mensen inzicht geeft in hun eigen houding stem enz... en hoe dat uitwerkt tegenover je hond is toch al een hele stap vooruit als je het mij vraagt!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:35

mbkaatje schreef:
Als jouw hond geen probleemhond is, dan hoef je natuurlijk niets te veranderen en ook niet over twijfelen. Dit werkt blijkbaar prima voor jullie.

Over zijn methodes. Ik geloof er wel in, maar elke hond is weer verschillend, dus soms moeilijk toepasbaar. In zijn programma heeft hij ook wel mensen die hun hond opgevoed hebben volgens de CM methode, maar toch problemen krijgen.

En toch heb ik al wel een paar dingen toegepast, o.a. bij de rotweiler van mijn zus. Zelf heb ik geen hond, dus ik hoef ook niet op te voeden. Maar die is, ondanks dat hij best heel lief is, wel dominant. Binnenkomen en negeren is het makkelijkst, dan blijft hij het rustigst. Dat soort kleine dingen is heel makkelijk te gebruiken in het dagelijks leven.

Wanneer is een hond dan een probleemhond? Mijn hond had zeker wat dingetjes waar ik aan moest werken, maar dat noem ik geen problemen. Toch wekte Cesar de indruk bij mij dat honden 'dominant zijn' als ze als eerste de deur uit lopen, tijdens het wandelen voor je uit lopen, etc. etc. en dat doet mijn hond. En dat zou betekenen dat mijn hond de leiding van mij over zou nemen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:40

Volgens mij zegt Cesar dat je om problemen te voorkomen het niet moet doen. Dat betekent niet dat iedereen die dat toelaat 100% zeker problemen gaat krijgen...

Maar wat dat betreft: als ik iemand aanwijzingen geef over het op stal zetten van paarden zeg ik ook altijd: jij gaat eerst de stal in, het paard komt achter je aan. Jij leidt.

Betekent dat dat het ontzettend fout is als je ervaren bent en het op je eigen manier doet? Nee. Maar zeker in het begin is het voor het paard uit gaan bij deuropeningen enzo wel een hele belangrijke en makkelijke manier van de leiding nemen. En volgens mij is dat alles wat Cesar zegt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:47

Het gaat om het leiden, niet om het krampachtige als eerste door de deur gaan. Als je echt leidt, dan krijg je de ruimte om eerst de deur door te gaan of kan je de hond eerst laten gaan zonder dat het problemen geeft. Een hoop mensen gaan heel krampachtig zorgen dat ze eerst door de deur gaan, waardoor het meer een kunstje wordt. Ook in een roedel honden is de leider niet altijd overal als eerste en loopt niet altijd voorop. Sommige leiders vinden dat niet boeiend, die komen alleen in actie als dat echt moet, omdat ze weten dat dat kan. Juist degene die dat niet kunnen gaan met veel bombarie te werk. Zo zie ik het bij Cesar ook, hij heeft van zichzelf veel overwicht en heeft het niet eens nodig, de mensen waar hij komt hebben dat niet. En bij sommige komt het tevoorschijn en bij anderen wordt het een kunstje, wat er echt niet voor zorgt dat de hond hun ineens wel als leider ziet. Hij leert gewoon dat hij moet wachten bij de deur, net als dat je hem leert zitten.

Ik heb wel een probleemhond, die als eerste door de deur gaat, die op bed en op de bank mag, noem maar op. Maar ik heb geen 'rangorde' probleem, ze is totaal niet dominant, juist erg onzeker. Het verschil zit erin dat ik wel als eerste door de deur kan als ik dat aangeef en ze van het bed en de bank gaat als ik het aangeef.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:54

Dat heb ik niet gezien toentertijd, ik had net een paar maanden een hond en wist niet zo veel over hondengedrag. Hij liet mij een kant zien van het houden van honden wat (achteraf) totaal niet bij mij aansluit. Maar dat wist ik toen niet. Dan raak je onzeker omdat ik alles anders deed en mijn hond gewoon zag als een maatje, niet als een monster dat hogerop probeerde te komen (want dat was wel vaak de strekking van zijn verhalen). Nu is dit niet het enige hoor, er zijn ook andere zaken waar ik het niet mee eens ben (het lezen van honden bijvoorbeeld en het constante corrigeren, de manier van hoe je jezelf als baaszijnde moet opstellen).

Ik geloof niet in dominantie op die manier, dat de hond hogerop probeert te komen. Ik geloof ook niet in die dominantieregels. Je zult toch een soort van natuurlijk overwicht moeten hebben en daarop een hond uit moeten zoeken.

Een paard de stal in leiden, dat zie ik niet als in je positie vast te stellen maar gewoon je paard de stal in doen. Net zoals mijn hond even moet wachten voordat we gaan wandelen als ik de deur open doe omdat ik eerst wil kijken of er nog een hond, kinderen, katten etc. langs komt. Dat doe ik niet omdat ik zgn. de 'dominante' moet zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:57

MyWishMax schreef:
Het gaat om het leiden, niet om het krampachtige als eerste door de deur gaan. Als je echt leidt, dan krijg je de ruimte om eerst de deur door te gaan of kan je de hond eerst laten gaan zonder dat het problemen geeft.

Als je echt leidt kan dat inderdaad - als je ervaren genoeg bent en het dier ook weinig issues heeft.

In het begin is het echter een stuk makkelijker om gewoon fysiek te leiden. Voor iedereen helder en eenvoudig. En dat hoeft echt niet 'krampachtig' - (en als het wel krampachtig wordt is dat vaak, maar ongetwijfeld niet altijd, een teken dat het initiatief stiekem toch bij het dier ligt.)

Gelukkig mag iedereen het zelf weten. Maar ik geef beginners die met paarden leren omgaan toch nog steeds de tip: jij gaat als eerste door doorgangen, zet 'm een stapje terug als je geen stap vooruit hebt gevraagd, en nee, hij mag niet schuren. Zijn allemaal regels die je vanzelf weer mag vergeten, maar in het begin helpt het toch echt enorm om de rolverdeling eenvoudiger te houden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:03

Nimfee schreef:
Dat heb ik niet gezien toentertijd, ik had net een paar maanden een hond en wist niet zo veel over hondengedrag. Hij liet mij een kant zien van het houden van honden wat (achteraf) totaal niet bij mij aansluit. Maar dat wist ik toen niet. Dan raak je onzeker omdat ik alles anders deed en mijn hond gewoon zag als een maatje, niet als een monster dat hogerop probeerde te komen (want dat was wel vaak de strekking van zijn verhalen). Nu is dit niet het enige hoor, er zijn ook andere zaken waar ik het niet mee eens ben (het lezen van honden bijvoorbeeld en het constante corrigeren, de manier van hoe je jezelf als baaszijnde moet opstellen).

Ik geloof niet in dominantie op die manier, dat de hond hogerop probeert te komen. Ik geloof ook niet in die dominantieregels. Je zult toch een soort van natuurlijk overwicht moeten hebben en daarop een hond uit moeten zoeken.

Een paard de stal in leiden, dat zie ik niet als in je positie vast te stellen maar gewoon je paard de stal in doen. Net zoals mijn hond even moet wachten voordat we gaan wandelen als ik de deur open doe omdat ik eerst wil kijken of er nog een hond, kinderen, katten etc. langs komt. Dat doe ik niet omdat ik zgn. de 'dominante' moet zijn.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:43

Wat mij betreft heeft elke method z'n voors en z'n tegens.

Wat ik vooral uit de method van CM heb gehaald is het 'energy -bodylanguage' -verhaal.
Ik merk enorme verschillen, zowel bij mijzelf als bij mijn cursisten, als zij (en ik) bewust zijn van onze eigen energie en hoe we die bewust maar vooral onbewust overbrengen op onze hond.

Verder vind ik de methode van CM erg geschikt voor probleemhonden.
Persoonlijk vind ik dit ook het leuks om mee te werken....... ik heb niet zoveel met bijvoorbeeld pups.

Ik geloof er ook niet in dat een hond een monster is wat perse hogerop wil.
Maar ik geloof wel dat veel honden zich genoodzaakt voelen om de leiding te nemen wanneer de eigenaar/geleiden incapabel blijkt........en dit leidt m.i. vaak tot de meest voorkomende problemen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:38

Nimfee schreef:

+:)+
Ik ben er ook niet zo mee bezig hoor. En een lol dat we hebben :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:49

ik blijf er wel bij, bakken mensen kijken naar zijn programma's , als ze nou ook allemaal eens "no touch, no talk, no eye contact" zouden doen, zou dat een hoop ge-emmer schelen...
die van ons is echt oerhond wat betreft karakter, mensne komen op hem af "awattunlievemooiuh schattiepetattie" op een hoog stemmetje, al aankijkend en het liefst direct aanraken aaien etc
dat moet je dus niet doen , je stopt er een grammetje energie op die manier in en krijgt een kilo terug, hond helemaal hyperdepiep hiephoi aan de stuiter en dan nog reageren van "ow hij is >vul maar wat in<"
nee, je benadert hem op een compleet debiele manier, vind je het gek dat ie stuitert :roll:
wat je ook mag vinden van wat ie doet, die simpele regel van hem "no touch, no talk, no eye contact" is gewoon correct, al is dat het enige wat al die cesar kijkende mensen er van oppikken zou dat al geweldig zijn.

denk dat ik maar een shirt ga laten drukken met iets dergelijks er op wat ik aan doe als ik hem uit laat :+

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:58

Sonja_vR schreef:
ik blijf er wel bij, bakken mensen kijken naar zijn programma's , als ze nou ook allemaal eens "no touch, no talk, no eye contact" zouden doen, zou dat een hoop ge-emmer schelen...
die van ons is echt oerhond wat betreft karakter, mensne komen op hem af "awattunlievemooiuh schattiepetattie" op een hoog stemmetje, al aankijkend en het liefst direct aanraken aaien etc
dat moet je dus niet doen , je stopt er een grammetje energie op die manier in en krijgt een kilo terug, hond helemaal hyperdepiep hiephoi aan de stuiter en dan nog reageren van "ow hij is >vul maar wat in<"
nee, je benadert hem op een compleet debiele manier, vind je het gek dat ie stuitert :roll:
wat je ook mag vinden van wat ie doet, die simpele regel van hem "no touch, no talk, no eye contact" is gewoon correct, al is dat het enige wat al die cesar kijkende mensen er van oppikken zou dat al geweldig zijn.

denk dat ik maar een shirt ga laten drukken met iets dergelijks er op wat ik aan doe als ik hem uit laat :+

Dat is echt verschrikkelijk. Ik heb dat dan niet met mensen, maar wel met mensen die hun hond uitlaten en vinden dat hun hond wel ff kan spelen met mijn hond. Ze vergeten alleen dat mijn hond geen zin heeft in andere honden...

Dat "no touch, no talk, no eye contact" is een hele goede, maar niet iedereen snapt het hoor 8)7 zo ken ik iemand die dus cesar kijkt en dit 'toepast' op een hond die iedereen in de armen bijt (blauwe plekken) als er bezoek komt. Dan heb je het toch wel verkeerd begrepen want de hond gaat vrolijk door.

Dos_Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:08

Het is niets voor niets dat The American Veterinary Society en The European socienty of Veterinary Clinical Ethology de werkwijze van Cesar Millan verafschuwen, evenals de meeste dierenartsen en gedragsdeskundigen. Cesar Millan's werkwijze stamt af van de dominantie-theorie, een theorie die voortkomt uit een Duits onderzoek uit de jaren 60 dat van geen kanten klopt (de onderzoeker zelf van het onderzoek heeft zelfs toegegeven dat deze theorie achterhaald is). Deze theorie houdt, even in het kort, in dat een hond van nature wil domineren, dus dat jij de ''baas'' (in Cesar's termen ''the pack leader'') moet zijn om de hond te kunnen laten luisteren. Dit is echter achterhaald: honden zien mensen niet zoals ze hun soortgenoten zien, een pack leader ben je nooit (zie je niet hoe anders je hond reageert op mensen als op andere honden). Men heeft door dit onderzoek altijd gedacht de ''baas'' te moeten spelen over hun hond, het is een heel hardnekkig gedachtegoed dat moeilijk te assimileren is, zeker met de uitzendingen van Cesar Millan tegenwoordig, waardoor mensen die niet bijster veel verstand hebben van hondengedrag geïndoctrineerd raken.

Wat Cesar doet, is gedragsverandering door middel van domineren en angst inboezemen. Gedragsdeskundigen kijken afleveringen van Cesar Millan vaak zonder geluid, en kijken naar de lichaamstaal van de hond. Ze zien dat de honden die hij benadert enorm geintimideerd zijn door zijn aanwezigheid. Zoals de methode: no touch, no eye contact'': maakt honden enorm onzeker. Ze begrijpen niet waarom ze genegeert worden (in een roedel begroeten honden elkaar ook, het is natuurlijk gedrag en zijn aanwezigheid en blijdschap compleet negeren is zeer onnatuurlijk en stressvol voor de hond). Door de hond te intimideren en onzeker te maken neemt het ook geen initiatieven meer. Je ziet bijvoorbeeld bij Cesar's hond ''Daddy'' en een aantal anderen, dat ze compleet ''afgemat'' zijn (ze lijken wel gedrugged). Ze zijn mat, tam, zorgelijk rustig en nemen weinig initiatief. Nog een voorbeeld, Cesar's aanpak van voernijd: http://www.youtube.com/watch?v=9ihXq_WwiWM

Hier zie je dat hij het gewoon wil uitvechten met de hond, hij wil hem domineren en de baas spelen, zodat de hond door angst niet meer zal grommen en bijten. Tegenwoordig hebben zoveel wetenschappelijke onderzoekn uitgewezen dat dit NIET de juiste manier van gedrags modificering is. Dit kan op een zoveel positievere en effectievere manier, zoals met clicker training. Je leert de hond een klikje associeren met iets positiefs, zoals iets heel lekkers, en iedere keer als je langsloopt doe je een klikje, en de hond wordt blij omdat hij wat lekkers krijgt (even heel kort door de bocht uitgelegd) opgelost voernijd en geen straf aan te pas gekomen (ben hier zelf voor in training geweest met onze hond en dit heeft het helemaal opgelost). Deze methode is evidence based (in tegenstelling tot Cesar's methodes, en dan heb ik het nog niets eens over de elektrische halsband (NOOIT DE OPLOSSING) hij heeft dan ook totaal geen opleiding whatsoever).

Het feit dat Cesar Millan's afleveringen VERBODEN zijn in Denemarken, dat hij enorm omstreden is in Engeland, en dat bijna alle deskundigen, experts en dierenartsen het enorm verafschuwen en het zorgelijk vinden dat zijn populariteit mensen indoctrineert, zegt ook wel wat lijkt me....

Mensen laat je niet misleiden door zijn populariteit. Luister naar de mensen die er echt verstand van hebben, mensen met een wetenschappelijke achtergrond. Cesar is de 'Freud' van de hondenpsychologie, en het is een matter of time voordat de afleveringen ook in Nederland niet meer uitgezonden mogen worden.

Cesar ''breekt de spirit'' van de honden en maakt ze zo mak als een lammetje. Effectief? Soms. Diervriendelijk? ABSOLUUT niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:20

Ik weet niet of dat wat zegt caballos. Zegt het dan ook wat dat ze hem in amerika (zon groot land!) super vinden en men daar erg enthousiast over hem is? Wat andere vinden betekend niet dat dat ook de waarheid is, dus daar zou ik het niet vanaf laten hangen. Dat is achter de menigte aanlopen en je berichtje barst dan ook van de drogredenen..

De methode van cesar vind ik heel dubbel. Ik zie veel honden die zonder cesars hulp in een asiel terecht waren gekomen of ingeslapen waren. De methode van cesar millan helpt hierbij dan wel. Dat is al heel wat waard imo. Vele wegen leiden naar rome immers. Daarnaast leert hij de mensen een hoop goede dingen: geef je hond beweging, voed hem niet op als een kind, een hond heeft het recht een hond te zijn enz. Enz. Dit zijn mensen die naar mijn idee gewoon geen hond zouden moeten hebben, maar feit is dat ze wel een hond hebben. Deze mensen moeten dus getraind worden,

Puur en alleen via de methode van cesar millan zou ik nooit doen omdat het teveel negatief is imo. Ik combineer dan ook dingen die hij verteld met clickermethode en andere dingen die ik heb opgevangen.
Maar soms is een clicker niet genoeg en heb je gewoon iets fellers nodig.

Ik vind zijn gedachtegang heel goed, zijn manier van werken mag van mij soms iets minder fel...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:23

persoonlijk heb ik liever een hond die mak is als een lammetje dan een die mijn buurmeisje van twee verscheurt....clickertraining heb ik echt niets mee sorry.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:26

Clicker vind ik ideaal om mijn hond een nieuw trucje te leren. Een probleem als voedernijd zou ik er niet mee oplossen. Alhoewel de clicker ons ook heel goed heeft geholpen in het hersocialiseren van onze hond, nadat we eerst een tijd fel hebben gecorrigeerd omdat er nog niks te clickeren was. En dat corrigeren doe ik toch echt dmv een aanraking bij de schouder. Simpelweg omdat ik zie dat het werkt: je haalt ze uit hun wereldje en terug naar de jouwe. Prima :)

Aan de andere kant: mijn hond klimt bij ons op de bank, klimt regelmatig op mijn man om hem in het gezicht te likken. Loopt voor mij uit naar buiten en doet nog veel meer dat haar otnzettend dominant zou moeten maken, toch is daar geen sprake van :)

Dos_Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:28

geerke schreef:
persoonlijk heb ik liever een hond die mak is als een lammetje dan een die mijn buurmeisje van twee verscheurt....clickertraining heb ik echt niets mee sorry.

Dit is dus wat zo jammer is. Omdat Cesar Millan zo populair is zien mensen niet meer hoe het ook anders kan. Ik raad je sterk aan om naar dit filmpje te kijken: http://www.youtube.com/watch?v=EUCl6ndLN7Q

Secricible, mensen in Amerika vinden hem geweldig omdat hij enorm populair is, en een gedachtegoed vertegenwoordigt wat al in de mensen verankert zit. Men heeft tientallen jaren lang honden benadert volgens de dominantie theorie. Nieuwe inzichten laten echter blijken dat deze theorie achterhaald is, en er heel veel betere en diervriendelijke manieren van gedragsmodificering zijn. Daar komt bij, Cesar heeft totaal geen wetenschappelijke achtergrond en doet gewoon wat hij zelf verzonnen heeft. Mensen die zich hebben gespecialiseerd is hondengedrag hebben een compleet andere mening dan hij. Wie geloof je dan eerder, een populaire man zonder enige opleiding of wetenschappers die ook effectieve methoden hebben?
Laatst bijgewerkt door Dos_Caballos op 14-08-13 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:28

Wat fijn om allerlei meningen te lezen zonder dat iemand persoonlijk aangevallen wordt! :)

Ik sta voor een groot gedeelte achter zijn methode. Maar ik heb van zijn methode dingen opgepikt en door mijn methode gemixt. Maar ik heb dan ook geen probleemhond met voernijd, agressie naar andere honden, trekken aan de lijn, dominantie problemen, etc. Vooral de gedachtengang van de hond niet als een kind behandelen en het trainen van de mens ipv de hond zijn twee ijzersterke onderdelen van zijn gedachtengang. Ik denk dat dat alleen al een boel mensen anders over honden laat denken.

En het corrigeren doe ik ook vaak dmv een tikje op de flank op schouder bij de hond. Puur om zijn aandacht te trekken en hem duidelijk te maken dat ik het graag anders wil.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:32

Dos_caballos:
Waarom is iets slecht als het in noorwegen verboden wordt en niet goed als iets in amerika populair is? Je geeft aan dat het feit dat het in noorwegen verboden is wel aangeeft hoe slecht hij is. Daarop spar ik terug: in amerika is hij populair, dus zou het goed moeten zijn.

Dat hij geen wetenschappelijke achtergrond heeft zegt me niets. Ik ken mensen die geweldig goed zijn in hun werk, zonder er ooit voor gestudeerd te hebben. Iemand die niet naar het conservatorium is geweest kan toch nog steeds een goede musicant zijn?
Ik geloof dus ook niet eerder een wetenschapper dan iemand die me in de praktijk heeft laten zien dat wat hij doet het leven van honden red. Liever daden dan woorden. Wetenschap kan over 10 jaar weer achterhaalt zijn. En hij zou niet populair zijn geworden als hij iets verkondigd dat niet werkt, zlefs niet omdat dat de "gedachtegang" zou zijn...

Niet alles is zwart wit, er is ook nog grijs :)
Laatst bijgewerkt door secricible op 14-08-13 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt