Wie heeft er allemaal een pluispoes?(langharige kat)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Wie heeft er allemaal een pluispoes?(langharige kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:30

Ja, er zijn ook kortharige katten die enorm verharen, ook een beetje kwestie van domme pech hebben. Beetje gek om haar daarom de straat op te doen en ook al gaat ze naar buiten, ze zal dan nog steeds binnen verharen hoor. In de wisseling van seizoenen misschien wel meer, omdat buitenkatten een dikkere vacht krijgen dan binnenkatten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:31

Ik ben buitenkatten gewend ;) dus al dat haar, ik wordt er echt helemaal kriebelig van hahahaha _O- Daarbij de katten die ik in mijn leven versleten heb waren allemaal echte kortharen, die verhaarden echt nauwelijks. Dit is dus echt een extreme en we hebben allemaal donker meubilair, dus je ziet het ook niet een klein beetje ;) daarbij hebben we het er al langer over hoor, of ze naar buiten kan, want alle katten hier in de buurt komen buiten en het is zo sneu dat zij dan helemaal gek wordt in de kamer om alle katten die hier langs komen (we hebben ramen tot aan de vloer)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:30

ik ga vrijdag onse pluis ophalen dat hoop ik een kruising noorseboskat met normale moeder zal eens foto's plaatsen

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:33

Wat een prachtige foto's van schitterende katten komen hier voorbij! Dan spam ik hier m'n Plof ook nog maar een keer;)

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:33

ik heb nog 2 pluisjes beschikbaar uit mijn nestje :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:07

@ Van: ik zou je echt heel graag van die mooie pluisjes 'afhelpen', wat een prachtige kittens <3 Helaas is 2 nu echt even genoeg...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:49

Naast mijn 2 knapperds die ik al heb voorgesteld (zie profiel) krijgen we er over 3 weken een 3de erbij.

Zijn naam is Charley van de waalspinnertjes en hij is een heilige birmaan cream-tabby point.

Afbeelding

Afbeelding

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:44

Mijn Ragdoll is net terug vd kater, spannend!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:46

Wij hebben ook een pluispoes :')
Nou ja een Pluiskatertje, broertje van de 4 katjes van kruimel13

Onze Cooper aka BANZAI! mèn wat een terroristje <3
t is een duveltje verpakt in een schattig kittenpakje

Afbeelding

Gelukkig krijgen we hulp bij de opvoeding van ons Abby

Afbeelding

die had hem meteen door :')

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:56

Eindelijk een fotootje van mijn Maine Coon:

James, 11 maand, 6 kilo :)

Afbeelding

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:32

gaby12 schreef:
Die onderwol haal je er makkelijk uit met een maine coon kam,dat is een kam met roterende tanden.
Een herderhark kan ook maar die werkt minder prettig op de buik en onder de oksels.

Ik heb de kam ook gekocht en hij werkt goed! Ik haal wel vooraf eerst de klitjes er wat uit met de pinnetjes borstel, dan gaat de kam er makkelijker doorheen. Helaas vind mijn pluis het zo lekker dat ze niet stil blijft zitten en maar heen en weer loopt om kopjes te geven en tegen me aan te wrijven :P Zelfs mijn niet pluis (met redelijke ondervacht) die normaal niet gekamd wil worden vond dit toch wel lekker :D

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:43

Stybba schreef:
gaby12 schreef:
Die onderwol haal je er makkelijk uit met een maine coon kam,dat is een kam met roterende tanden.
Een herderhark kan ook maar die werkt minder prettig op de buik en onder de oksels.

Ik heb de kam ook gekocht en hij werkt goed! Ik haal wel vooraf eerst de klitjes er wat uit met de pinnetjes borstel, dan gaat de kam er makkelijker doorheen. Helaas vind mijn pluis het zo lekker dat ze niet stil blijft zitten en maar heen en weer loopt om kopjes te geven en tegen me aan te wrijven :P Zelfs mijn niet pluis (met redelijke ondervacht) die normaal niet gekamd wil worden vond dit toch wel lekker :D

Dat rondjes lopen en tegen je aan wrijven doet haar moeder ook :)) Je kunt niet normaal een boek lezen als zij bij je op schoot zit..

maartjevdven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:27

ik zoek een nieuwe pluispoes kitten !

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:03

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:32

Maartenn schreef:
Dat rondjes lopen en tegen je aan wrijven doet haar moeder ook :)) Je kunt niet normaal een boek lezen als zij bij je op schoot zit..

Ze heeft wel meer weg van dr moeder... Ik kan me nog herinneren toen we bij jullie waren Danica steeds op het aanrecht sprong, bij Aina proberen we het niet meer tegen te houden (ze eet wat trager dan Yuna dus vaak krijgt ze te eten op het aanrecht omdat Yuna daar niet boven op komt). Gelukkig springt ze niet op het aanrecht als we aan het koken zijn :) Bijt Danica ook wels eens in blote benen? Zowel Aina als Asta hebben dat trekje, vooral als je met blote benen onder een deken zit... :')

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:41

_O- Het zijn 2 portretten die van ons hoor!!

Wat een dondersteen is Asta, ik weet nog dat ik onder de indruk was van haar broertjes zo druk en ondeugend die waren, nou dat heeft ze wel ingehaald!!

Maar ze is weer op huizenjacht, op zoek naar nieuwe slachtoffers:

Afbeelding

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:01

Maartjevandeven, wa tzoek je voor ras? Mijn ragdoll is drachtig en we verwachten rond 6 aug kittens. Neem gerust een kijkje op
http://catteryspoffer.weebly.com/
Mocht je interesse hebben of wil je vrijblijvend wat info, stuur gerust een pb of een mailtje.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:13

ik heb in het nestje 3 langhaartjes!
Afbeelding
dit is er 1 van, er is een hele zwarte met een grijze ondervacht -smokey black en nog een streepje donkerder gekleurd dan die op de foto.
paps is een maine coon, mama stalkat