Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:23

zimbabwe schreef:
Wie zich aangesproken voelt moet zich maar aangesproken voelen.. :D

Ik heb niet gezegd dat iedereen met zo'n hond altijd onder een bepaalde categorie valt, maar dat wat mij betreft het imago van beschreven types enorm aan de staff hangen. Alleen daarom zou ik al niet zo'n hond in huis nemen. Voel me niet op mijn gemak daarmee.

maar ik val wel onder die categorie en wil niet zeggen dat ik de hond heb om stoer te doen.is gewoon een hond die bij me past ik heb behendigheid en gehoorzaamheid ggb gedaan.dus als je onder die categorie valt hoeft het nog niet verkeerd te zijn

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:28

Posh schreef:
@keona & seven: Wij wilden een waakhond met de volgende eisen:
- Waaks (aanslaan als iemand het terrein op komt)
- Lief met mensen/kinderen (i.v.m. lessen/verhuur/pension/kinderpartijtjes/hondenschool lopen er geregeld heel veel mensen rond bij ons)
- Actieve hond (mee de wei in, wandelen, etc).

We gingen niet op zoek naar een ras, en de hond die we nu hebben kwam toevallig op ons pad.

Ze heeft een verwarmde, geïsoleerde plaats waar ze altijd in/uit kan dus van de kou zal ze weinig last hebben. Op schoot kruipen doet ze nu al erg graag, bij ons op de bank (ze komt elke dag bij ons binnen) en op stal in de kantine wordt ze door iedereen aangehaald.

als je een waakse hond zocht zat je bij een staff toch ook erg fout.hier slaat de aussie aan maar de staff nooit als iemand aan komt.als hij aan slaat zou echt wat moeten zijn.maar zo ken ik de meeste staffies.dus vind de hond ook niet echt aan jullie eisen voldoen.maar hoop dat het wel voor jullie dan toch een goede waker word,want hier zou de staff het liefste helpen als inbrekers etc komen

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:30

keona schreef:
Posh schreef:
@keona & seven: Wij wilden een waakhond met de volgende eisen:
- Waaks (aanslaan als iemand het terrein op komt)
- Lief met mensen/kinderen (i.v.m. lessen/verhuur/pension/kinderpartijtjes/hondenschool lopen er geregeld heel veel mensen rond bij ons)
- Actieve hond (mee de wei in, wandelen, etc).

We gingen niet op zoek naar een ras, en de hond die we nu hebben kwam toevallig op ons pad.

Ze heeft een verwarmde, geïsoleerde plaats waar ze altijd in/uit kan dus van de kou zal ze weinig last hebben. Op schoot kruipen doet ze nu al erg graag, bij ons op de bank (ze komt elke dag bij ons binnen) en op stal in de kantine wordt ze door iedereen aangehaald.

als je een waakse hond zocht zat je bij een staff toch ook erg fout.hier slaat de aussie aan maar de staff nooit als iemand aan komt.als hij aan slaat zou echt wat moeten zijn.maar zo ken ik de meeste staffies.dus vind de hond ook niet echt aan jullie eisen voldoen.maar hoop dat het wel voor jullie dan toch een goede waker word,want hier zou de staff het liefste helpen als inbrekers etc komen

Klopt helemaal wat je zegt. Bij het huis waar we haar vandaan hebben (niet het eerste huis waar ze verwaarloosd is) werd ze met nog 3 andere staffords gehouden als waakhond.

Ze is nu 3 weken bij ons en ze slaat direct aan wanneer iemand bij de poort komt en goed ook. Misschien verwacht je het niet bij een stafford, maar ze voldoet al al onze eisen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:33

oke dan is het zeer mooi voor jullie,veel plezier er mee

Surprise_

Re: Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:46

Vind Staffords en pitbulls onwijs leuke honden! Ik merk ook bij veel mensen wel veel weerstand..
Eén nare ervaring gehad met een Stafford, maar dat was ook zeker de schuld van onze 'lieve' labrador.. Waren allebei (dominante) reutjes en de stafford kwam op ons terrein, vond onze hond niet zo'n goed plan en die ging de stoere reu uithangen, toen begon de stafford te grommen en heeft onze hond zo een stuk van zn oor gebeten... Schaam schaam.. Maar dat dit met een stafford was is eigenlijk gewoon toeval :P

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:45

Onze stafford is ook waaks. Hij blaft als de bel gaat en kan ook grommen als die wat hoord. Er heeft bij ons een tijdje gelden een inbreker op het balkon gestaan, eerste verdieping, en we konden hondlief nog net aan zijn achterpoten terug trekken, anders was die achter de inbreker aan van het balkon gesprongen. Je kan bij ons verder normaal binnen komen hoor ;) meneer weet gewoon dondersgoed als er iets mis is en mocht er ooit iets met ons gebeuren dan weet ik zker dat mijn stafford diegene pakt. Maar denk ook wel dat de meeste honden dit voelen bij hun baasjes. Zo zullen onze twee duitse herders dit ook doen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:47

Die van ons slaat wel aan.. maar voornamelijk door naar ons toe te wandelen en half bovenop ons te springen als er iemand voor de deur staat.. dan moeten we nl. open doen..

HAHAHA.. blaffen doet ze wel eens.. maar das meer omdat ze aandacht wil van wie langs loopt.. Meestal krijgt ze van ons dan een tik op de billen en dan gaat ze voor het raam zitten/liggen en kwispelen..

Maf beest :P

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:50

hier ook een am stafford. super lief dier. alleen erg enthousiast en kan heel erg trekken als er een andere hond aankomt. maar gemeen is ze niet ze is juist zeer sociaal. snap wel dat mensen er bang voor kunnen zijn. zitten aardig kaken op en dat zien hun ook haha. en ze is super waaks. gromt vooral als ze iets hoort. ik krijg alleen niet echt spekkies op dr. heeft iemand daar tips voor? je blijft steeds haar ribbetjes wel zien niet heel erg maar wel wat. nu is dat haar bouw ook wel. maar zou graag zien dat er wel wat spekkies op komen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:55

leanneXXnona schreef:
hier ook een am stafford. super lief dier. alleen erg enthousiast en kan heel erg trekken als er een andere hond aankomt. maar gemeen is ze niet ze is juist zeer sociaal. snap wel dat mensen er bang voor kunnen zijn. zitten aardig kaken op en dat zien hun ook haha. en ze is super waaks. gromt vooral als ze iets hoort. ik krijg alleen niet echt spekkies op dr. heeft iemand daar tips voor? je blijft steeds haar ribbetjes wel zien niet heel erg maar wel wat. nu is dat haar bouw ook wel. maar zou graag zien dat er wel wat spekkies op komen

ben blij dat is juist net goed,de meeste honden zijn te dik in nl,onze is ook mooi slank heeft een mooie taille en ziet licht de ribben zo wie zo de achterste

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:01

Ook bij ons zie je licht de ribben. Zou het mooi zo houden als ze gewoon normaal der eten eet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:34

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:42

Ik zie vaak mensen hier in de buurt met een pupje beginnen, en dan zie je al meteen wie er wel en niet geschikt zijn voor die honden: loopt hond vooraan te trekken, weet je dat de eigenaar hem binnen een jaar niet meer de baas kan... ik heb zo al heel wat Amstafs zien komen en gaan in de buurt. Ook is een mevrouw een open been gekrabd, doordat niet-opgevoede Amstaff tegen haar benen opsprong. Ja, lief bedoelt uiteraard van die hond, maar die mevrouw (die inmiddels overleden is) had dus wel haar been open.

Ben zelf niet bang voor Amstaffs trouwens, maar het valt me wel op dat dat soort honden vaak geen respect is geleerd voor persoonlijke ruimte: gaan niet voor je opzij, lopen kwispelend je tuin binnen, langs je eigen honden, trekken zich nèrgens wat van aan, en op dat moment krijg ik wel het gevoel dat als mijn honden dat niet zouden pikken, dat dan de pleuris kan uitbreken. :P

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:45

cinn87 schreef:
_Kimo_ schreef:
Wij hebben ook een amstaff.
Had eerst ook niks met deze honden, maar m'n vriend was er helemaal weg van.
Toen bij een nestje wezen kijken, en ik was gelijk al helemaal weg van de moeder. Wat een super lieve en vriendelijke hond was dat!
Die van ons is ook zo. Is super enthousiast, vindt zowel vreemde als bekende hartstikke leuk (rent ook het liefst naar iedereen toe, ookal kent hij ze niet :P )
Hij kan met iedereen over weg.
Het eerste wat ik wel heb geleerd is dat hij meteen iets los laat als ik het zeg (toch een beetje huiverig voor het vast zetten vd kaak) Kan ik het me niet voorstellen dat hij het ooit zou doen, maar je weet maar nooit..
En dit doet hij ook super gelukkig. Hoe wild we ook aan het spelen zijn met bijv. een touw of iets, los is ook gelijk los! Ook als hij buiten rent met een tak en ik zeg los, doet hij dit meteen. Vind dit toch wel fijn :)

Vast zetten van de kaak bestaat niet :) Het is het verkrampen van de kaak waardoor deze niet meer van elkaar af kunnen. Dit kan bij elke hond gebeuren en is niet gericht op de stafford.Het is een fabeltje, de stafford kan niet zijn kaak express op "slot"zetten. Bij de stafford is het meestal dat ze gewoon niet los willen laten.

verkrampen is het ook niet helemaal cinn even een kleine correctie.. het is verzuring in de kaakspieren waardoor ze niet makkelijk los kunnen laten hihi.. maar dat wist je ook vast wel.

wat betreft die aso's met tattoo's en trainingspakken is echt wat je ziet in reclames op tv en zo en iets wat 10 jaar geleden is..maar zoveel zie je dat echt niet meer.
en trouwens ik heb ook overal tattoo's en zelfs 2 letters in mijn nek van mijn kinderen hun namen.. ben ik dan ook aso?

maar ik loop wel gewoon in trendy kleding en soms casual.. maar vaak ook in mijn pak als ik naar mijn werk ga en nog even de honden moet uit laten of terug kom van het werk.. ik ben totaal geen aso want ben een nette assurantie/secretaresse.. dus al dat gelul over jonge gasten en sjonny's en anita's is de grootste onzin die ik ooit gelezen heb en vooral hier op bokt.

jullie mensen die totaal geen weet van die mensen of het ras hebben, hebben al een vooroordeel klaar voor er ook maar ooit 1 woord gesproken is met persoon zelf.

staffords/pitbulls kunnen heel goed waken.. ze zijn namelijk heel moedig en onbevreesd..maar de meeste zijn toch wel huiselijk en liggen liever lui op de bank.. tuurlijk laten ze weten als er iemand aanbelt dat ze er zijn en natuurlijk zullen de meeste hun baas beschermen als er echt iets fout gaat..
maar een stafford of pitbull buiten in een hok stoppen gaat hem toch echt niet worden.

het is algmeen bekend dat bij dit soort rassen er heel snel blaren op de voetzooltjes komen als het echt koud wordt en daarom raden echte fokkers en kenners ook altijd aan om niet met dit type hond lange wandelingen te maken in de kou.. en trouwens met geen 1 hond is het goed met vrieskou lange wandelingen te maken..want de zooltjes vriezen gewoon kapot!

anyway.. mensen moeten maar eerst naar hun zelf kijken voor ze een vooroordeel hebben.

ik wil iedereeen uitnodigen om bij mijn 2 pitbulls en chihuahua/pitbull op visite te komen.. pas wel op want je hebt zo 100 kilo bovenop je liggen en je komt niet eerder de deur uit voor ze je helemaal onder gelebberd hebben of even met een ballon gespeeld te hebben.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:46

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:49

Tjah verzuring, of verkrampen, ik weet in ieder geval dat het niet op slot schieten is ;)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:50

Kunnen die van jullie ook allemaal zo leuk liggen? op de rug met de poten recht omhoog?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:50

cinn87 schreef:
Tjah verzuring, of verkrampen, ik weet in ieder geval dat het niet op slot schieten is ;)

hahaha idd.. hoe mensen er toch bij komen he..de beruchte kaakslot..lach er toch steeds weer om

vond nog een leuke foto.. van de pitbull die bovenop de chihuahua ligt.

arm ding

Afbeelding

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:51

cinn87 schreef:
Kunnen die van jullie ook allemaal zo leuk liggen? op de rug met de poten recht omhoog?

wahaha ja dat is echt leuk.. als die van mij zo liggen gaan de poten echt richting MIJN hoofd.. en sneaky proberen ze mij de bank af te duwen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:53

en zo liggen ze meestal bij mij
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:56

:D Ik maak zoveel fotos van de honden ik heb alleen van Zuci al wel 3000 :j

Zuci ligt als ze echt lekker slaapt volledig opgerold om met dr hoofd over de rand van dr mand :)

De kaakklem tja ik geloof ook niet in het verzuren, want dan zouden veel meer rassen moeten zijn met dat probleem en ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt ook niet met de agressieve dieren waar ik mee gewerkt heb. Als ze vast hadden en niet loslieten was het puur omdat de drift zo hoog was dat ze het niet wouden.

Deze week was onze dober in het pakwerk net niet helemaal fijn op de schouder geraakt met de stokslagen maar net er achter dan word hij zo boos dat hij niet meer lost :D Heeft niets met niet kunnen te maken hij is zooooo kwaad dat hij niet wil lossen

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:01

Seven schreef:
:D Ik maak zoveel fotos van de honden ik heb alleen van Zuci al wel 3000 :j

Zuci ligt als ze echt lekker slaapt volledig opgerold om met dr hoofd over de rand van dr mand :)

De kaakklem tja ik geloof ook niet in het verzuren, want dan zouden veel meer rassen moeten zijn met dat probleem en ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt ook niet met de agressieve dieren waar ik mee gewerkt heb. Als ze vast hadden en niet loslieten was het puur omdat de drift zo hoog was dat ze het niet wouden.

Deze week was onze dober in het pakwerk net niet helemaal fijn op de schouder geraakt met de stokslagen maar net er achter dan word hij zo boos dat hij niet meer lost :D Heeft niets met niet kunnen te maken hij is zooooo kwaad dat hij niet wil lossen

nou daar heb je wel een puntje hoor, want ik heb altijd gedacht en eigenlijk nog steeds..dat ze door die pure drift die ze hebben en dat hebben dit soort honden natuurlijk meestal wel meer als andere rassen..gewoon niet los willen laten..
net zoals dobers idd en die herders ook die worden ook getraind om niet los te laten en daar zitten er trouwens ook vaak genoeg een aantal bij die niet los willen laten..
mijn teef en reu hebben 1 keer een aanvaring gehad met elkaar om een stomme stok die ze allebei op het zelfde stukje wilde hebben.

kreeg ze niet los, want de teef had de reu in de nek en de reu haar een hap gegeven bij der neus.. maar moest die teef echt schreeuwend roepen om los te laten wat ze uiteindelijk ook deed.
ik denk als een hond echt niet los wil laten dat ze het ook niet doen, maakt niet uit wat voor ras.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:17

Na alles doorgelezen te hebben heb ik toch wel een vraagje?
Wij hebben een kruising boxer/staff. Ze.is nu anderhalf jaar oud en een ADHDer in het kwadraat. Een vreslijk lief dier die met een jonge kat in de mand slaapt en die het oke vindt dat diezelfde kat tesamen met haar uit de bak eet. Maar wat ze wel heeft is dat ze heel snel getriggerd is als ze wordt uitgedaagd (door mens en dier). Dat kennen we niet van de boxer. Dit ras hebben we al een paar keer gehad. Zou dat de staff zijn die er in zit?????
BTW, ze heeft wel een geschiedenis.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:21

Jankeke schreef:
Na alles doorgelezen te hebben heb ik toch wel een vraagje?
Wij hebben een kruising boxer/staff. Ze.is nu anderhalf jaar oud en een ADHDer in het kwadraat. Een vreslijk lief dier die met een jonge kat in de mand slaapt en die het oke vindt dat diezelfde kat tesamen met haar uit de bak eet. Maar wat ze wel heeft is dat ze heel snel getriggerd is als ze wordt uitgedaagd (door mens en dier). Dat kennen we niet van de boxer. Dit ras hebben we al een paar keer gehad. Zou dat de staff zijn die er in zit?????
BTW, ze heeft wel een geschiedenis.

het kan met haar verleden te maken hebben kan met staff te maken hebben maar ook zeker met een boxer hoor.. die kunnen heel snel uitgedaagd worden.. dat je er een aantal gehad heb wil niet zeggen dat alle boxers zo zijn.. mijn tante heeft jarenlang boxers gefokt.. super leuke en lieve honden maar daag ze niet uit, want die kennen geen stop.
maar ook weer niet elke boxer natuurlijk..
over het algemeen vind ik uit ervaring van veel staffords, dat ze een heleboel kunnen hebben, ze vinden als snel iets goed en je daagt ze niet zomaar uit, vaak draaien ze bewijze van spreken hun kop om en denken: je doet maar een end weg.
maar net zoals bij elke ras heb je natuurlijk ook bij sommige staffords dat ze wel snel te triggeren zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:30

Ik herken dat zeker wel bij boxers, ik train bij een boxer africhtings klub(ja duits dus :D ) en zie dat ze daar heel lang afgeleid en gefoccust kunnen blijven op een hond als die bijv niet aan staat of er een bal is gegooid voor hen neus die ze zelf wouden hebben. Mijn staff laat dit veel makkelijker los.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:31

Hhaha de mijne ligt helemaal raar :')

Afbeelding