Hhilde schreef:Langcara schreef:Anderzijds, als er een hond aangevallen wordt, zal de eigenaar van de hond die aanvalt nou NOOIT eens ingrijpen. Die staan erbij en kijken er naar. Dat zijn de aso's.
Hear hear! Jij bent wel van de zwart-wit beelden of niet? Als mijn hond op een andere hond duikt ben ik er als de kippen bij ommijn hond er af te trekken en een donderpreek te geven. Mijn hond duikt alleen nooit op andermans honden en wordt ook nooit aangevallen omdat ik m'n hond bij me houd tijdens het uitlaten. Goh.
Ja maar mijn honden duiken óók niet op jouw hond of welke hond dan ook! Dat wil ik niet hebben! Ik hou van alle honden, van die van mij natuurlijk het meest, maar ik zou nooit toelaten dat ze een andere hond angstig maken of pijn doen. Ik ben helemaal niet van de zwart wit beelden. Ik heb diverse malen meegemaakt dat honden mijn honden aanvielen zonder dat daar aanleiding toe was. En de eigenaar greep NOOIT in. Verder lees ik soortgelijke verhalen van andere mensen: hond wordt aangevallen, eigenaar doet ook niets.

Ja, het zal ongetwijfeld gebeuren, maar om er nou bij voorbaat al vanuit te gaan.... Als het uit de hand dreigt te lopen, zou ik mijn hond ook verdedigen. Gelukkig is mijn hond goed sociaal en geen vechter, dus dat draait niet snel op vechten uit.
Je loopt altijd het risico dat er een hond niet helemaal onder controle is, het zijn nou eenmaal geen robots. Ik had het mezelf niet kunnen vergeven als die hond een pup had verwond, omdat het pupje losliep en even niet naar het baasje luisterde.
.
mijn honden weten dat ze vreemde honden moeten negeren tot ik aangeef dat het goed is, maar het blijven dieren en geen robots en die mogen daar los, dus als jij daar met een agressieve hond gaat lopen, al is die aan de lijn dan neem JIJ dus dat risico en kan je niet anderen gaan lopen uitmoeren of schoppen, als ik zelf teveel honden zie die niet samengaan met mn DH dan ga ik zelf het losloopgebied ook niet in, dat heet: rekening met je omgeving houden