Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:18

Hhilde schreef:
Langcara schreef:
Anderzijds, als er een hond aangevallen wordt, zal de eigenaar van de hond die aanvalt nou NOOIT eens ingrijpen. Die staan erbij en kijken er naar. Dat zijn de aso's.

Hear hear! Jij bent wel van de zwart-wit beelden of niet? Als mijn hond op een andere hond duikt ben ik er als de kippen bij ommijn hond er af te trekken en een donderpreek te geven. Mijn hond duikt alleen nooit op andermans honden en wordt ook nooit aangevallen omdat ik m'n hond bij me houd tijdens het uitlaten. Goh.

Ja maar mijn honden duiken óók niet op jouw hond of welke hond dan ook! Dat wil ik niet hebben! Ik hou van alle honden, van die van mij natuurlijk het meest, maar ik zou nooit toelaten dat ze een andere hond angstig maken of pijn doen. Ik ben helemaal niet van de zwart wit beelden. Ik heb diverse malen meegemaakt dat honden mijn honden aanvielen zonder dat daar aanleiding toe was. En de eigenaar greep NOOIT in. Verder lees ik soortgelijke verhalen van andere mensen: hond wordt aangevallen, eigenaar doet ook niets.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:20

stef schreef:
Ouwe schreef:

Ja, daar ben ik het wel mee eens, eigenaren zie zelf niet de moeite nemen om de hond terug te roepen als ie zich echt aan het misdragen is.

Ook al misdraagt hij zich niet. Als ik jou vraag om je hond bij je te houden, heb je dat imo te respecteren

Tuurlijk, als het op een nette manier aan mij gevraagd wordt, ben ik de beroerdste niet. Tegelijk vraag ik me dan wel af waarom mijn hond direct terug moet, als er niks aan de hand is. Maar goed, het is jouw goed recht om een ander te vragen om zijn hond terug te roepen.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:23

Even een vraagje tussendoor:
Ik loop ook met mijn hond ( boxer met verleden die we aan het heropvoeden zijn ) bij ons op een losloopveld, dat is een veld met aan alle kanten een weg en huizen aan de overkanten, dit is dus echt midden in een woonwijk. Het veld is niet groot, bestaat eigenlijk uit 3 meerdere veldjes. De mijne laat ik dus echt niet los daar, vind het gevaar van langsrijdende auto's te groot als ie wel een keer de weg opgaat. De meeste mensen ( 99% ) laten hun hond daar aan de riem uit, maar sommige gooien ze wel los. Nu is de mijne soms niet zo vriendelijk naar andere honden toe.
Als ik het zo uit de meeste posts hier opmaak zou ik ook ergens anders met mijn hond moeten gaan lopen, alleen is er weinig andere uitlaat plek in de buurt waar we mogen komen met honden. Wat zouden jullie doen dan??

En wat als je in een gebied loopt waar honden vast moeten en mensen laten hun hond wel loslopen ( wat ik afgelopen vrijdag had, eentje komt er behoorlijk dominant op ons af en luistert voor geen meter naar de baas, mijne zit netjes vast aan de riem ) geef je daar dan commentaar op?

Langcara

Re: Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:25

Ik stoor me nooit aan loslopende honden, waar dan ook. Maar ik stoor me wel altijd aan honden die niet luisteren, waar dan ook. Maar ik zeg er zo niet gelijk wat van. Tenzij de hond heel lastig is, opdringerig, mijn honden lastig valt, etc. Ik vind dat je daar dan goede reden toe hebt. En verder voorzichtig zijn want er zijn inderdaad veel aso's die je al om niks een klap op je bek geven.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:27

En nog iets:
Aangelijnde honden zijn gemiddeld agressiever/defensiever dan loslopende honden.
Door de honden aan te lijnen, lokken mensen hun eigen hond eigenlijk uit agressiever te worden naar ander honden. Dat geldt ook voor die van mij. Alleen krijgen die toch een ruk aan de riem als ze zo doen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:29

tsja het heeft 2 kanten. Ten eerste.. dit gaan we toch niet vergelijken met kinderen? Die schop je niet, een hond die aanvalt mag je schoppen uit verdediging. Maargoed daar gaat het niet om. Jij ts.. zegt je honden onder controle te hebben, en je ergert je aan mensen die dat niet hebben. En nu was dat bij jou ook niet zo.. want een hond.. is een hond. Die luisterd niet altijd, blijkt maar weer. De vrouw had niet mogen schoppen, als de hond alleen snuffelt. maar ze zei dat hij beet.. En jij gelooft dat niet omdat je niks hebt gehoord. Heb je verder nog met haar gepraat of ben je er meteen vanuit gegaan dat de vrouw je hond gewoon niet mag en voor de lol schopt? Misschien was ze echt wel heel bang? Ze had niet mogen schoppen, maar ik denk dat jullie ook beter hadden mogen communiceren. Jij had je hond bij je kunnen houden.. En nu dit is gebeurd had je met haar kunnen praten, je had kunnen zeggen dat je t echt niet vind kunnen dat ze schopt, maar je moet ook weten waarom ze dit deed. Nu ga je er meteen vanuit dat ze loog...?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:35

stef schreef:
amy_leftover schreef:
Maar dan lijkt het me ook niet logisch als mensen andermans hond even gaan corrigeren... Laat dat dan ook aan de eigenaar over O:)

En als die eigenaar dat nou niet doet?

Ik ga er niet bij voorbaat van uit dat men dit niet doet. :\ Ja, het zal ongetwijfeld gebeuren, maar om er nou bij voorbaat al vanuit te gaan.... Als het uit de hand dreigt te lopen, zou ik mijn hond ook verdedigen. Gelukkig is mijn hond goed sociaal en geen vechter, dus dat draait niet snel op vechten uit.
Natuurlijk is een losloopgebied geen vrijbrief om je hond zich maar te laten misdragen en op iedereen af te laten stormen, maar het blijven nou eenmaal dieren, die soms onvoorspelbare dingen doen.

Toen wij nog een niet zo sociale mechelse herder hadden, bleef ik ver weg van losloopgebieden en speelvelden. Een stuk prettiger lopen voor zowel mij als de hond. :j Je loopt altijd het risico dat er een hond niet helemaal onder controle is, het zijn nou eenmaal geen robots. Ik had het mezelf niet kunnen vergeven als die hond een pup had verwond, omdat het pupje losliep en even niet naar het baasje luisterde.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 03:10

stoltur schreef:
Even een vraagje tussendoor:
Ik loop ook met mijn hond ( boxer met verleden die we aan het heropvoeden zijn ) bij ons op een losloopveld, dat is een veld met aan alle kanten een weg en huizen aan de overkanten, dit is dus echt midden in een woonwijk. Het veld is niet groot, bestaat eigenlijk uit 3 meerdere veldjes. De mijne laat ik dus echt niet los daar, vind het gevaar van langsrijdende auto's te groot als ie wel een keer de weg opgaat. De meeste mensen ( 99% ) laten hun hond daar aan de riem uit, maar sommige gooien ze wel los. Nu is de mijne soms niet zo vriendelijk naar andere honden toe.
Als ik het zo uit de meeste posts hier opmaak zou ik ook ergens anders met mijn hond moeten gaan lopen, alleen is er weinig andere uitlaat plek in de buurt waar we mogen komen met honden. Wat zouden jullie doen dan??

En wat als je in een gebied loopt waar honden vast moeten en mensen laten hun hond wel loslopen ( wat ik afgelopen vrijdag had, eentje komt er behoorlijk dominant op ons af en luistert voor geen meter naar de baas, mijne zit netjes vast aan de riem ) geef je daar dan commentaar op?

Als jij met een hond met agressie naar honden loopt zou ik niet naar een losloop gebied gaan. Mits gemuilkorfd, maar ook daar maak je jouw hond niet vrolijker van denk ik. Ik zou losloopgebieden voorlopig even vermijden tot je je hond onder controle hebt.

In een gebied waar honden gewoon aan de lijn horen is het een ander verhaal. Ik zou dan ook zeker anderen mensen daarop aanspreken, zeker als ze boven op mijn hond stormen. Maar voorop gesteld vind ik wel dat je ten alle tijden een hond met een agressie probleem gemuilkorfd uit moet laten. Zo kan jij aan het probleem werken en hou je rekening met de veiligheid van anderen :).

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:07

En dan nu het volgende...............

Ik laat mijn hind uit, aangelijnd natuurlijk.
Lopend door de woonwijk hierzo...

Komt er tussen 2 geparkeerde auto's een hondje aangelopen, type malthezer , die mijn hond ( grote SharPei) meteen bijt....
Mijn hond bijt terug, maar helaas wel voor een goede... hondje bloedde vreselijk op de schouder, mijn hond schudde en smeet t hondje toen aan de kant. gelukkig toen weer dusdanig kort ( lees bijna hand in de halsband) dat hij niks meer kon doen.

Ik ben bij de verantwoordelijke eigenaren geweest>> Deze laten de hond "uit"dmv de voordeur open zetten en we zien wel wanneer hij terug is.......
Reactie was dan ook: och echt? Tja dan zal hij naar boven zijn want ik heb hem nog niet gezien, en tja hij liep los dus dan kan dat gebeuren....

Pfff, hoef niet te vertellen dat mijn hart in mijn keel zat en dat mijn hartslag vrij aan de hoge kant was??

Maar ja, ik vind t nu best eng om mijn hond uit te laten, dat hondje gaat weer loslopen en wat als t weer gebeurt? Ik sluit dat niet uit...
Moet ik dan MIJN(??) hond muilkorven omdat de mensen de hond los gooien? Dat kan toch niet?

Overigens zijn het aardige mensen waar ik een redelijk goed contact mee heb.

Maar jemig.... ik vind dit toch wel n staaltje onaangepast gedrag van hun hondje....( en yep, die van mij mag ook niet bijten..)

Hoe zouden jullie het aanpakken?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:22

hond oppakken asiel bellen,hond oplaten halen.en als ze iedere keer de hond moeten halen in het asiel kost dat een hoop geld.denk dat ze hem dan niet meer buiten los laten lopen zonder er bij te zijn.
watnou1 schreef:

Komt er tussen 2 geparkeerde auto's een hondje aangelopen, type malthezer , die mijn hond ( grote SharPei) meteen bijt....
Mijn hond bijt terug, maar helaas wel voor een goede... hondje bloedde vreselijk op de schouder, mijn hond schudde en smeet t hondje toen aan de kant. gelukkig toen weer dusdanig kort ( lees bijna hand in de halsband) dat hij niks meer kon doen.

Ik ben bij de verantwoordelijke eigenaren geweest>> Deze laten de hond "uit"dmv de voordeur open zetten en we zien wel wanneer hij terug is.......
Reactie was dan ook: och echt? Tja dan zal hij naar boven zijn want ik heb hem nog niet gezien, en tja hij liep los dus dan kan dat gebeuren....

Pfff, hoef niet te vertellen dat mijn hart in mijn keel zat en dat mijn hartslag vrij aan de hoge kant was??

Maar ja, ik vind t nu best eng om mijn hond uit te laten, dat hondje gaat weer loslopen en wat als t weer gebeurt? Ik sluit dat niet uit...
Moet ik dan MIJN(??) hond muilkorven omdat de mensen de hond los gooien? Dat kan toch niet?

Maar jemig.... ik vind dit toch wel n staaltje onaangepast gedrag van hun hondje....( en yep, die van mij mag ook niet bijten..)

watnou1

Re: Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:26

@ Aubel,

Dat doet het dierenasiel hier niet,dan moet ik dat hondje zelf gaan brengen, tja dat gaat wel erg ver vind ik.

Ik ga vandaag even aan de deur om te vragen hoe het met het hondje is, en vragen of ze hem niet meer los willen laten lopen. Omdat ik niet op mijn geweten wil hebben dat indien mijn hond nog n keer hun hondje pakt..... en tja, dat kan simpel verholpen worden door de hond gewoon uit te laten ipv de deur open te zetten.
Wel vervelende situatie zo...

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:00

@ marloes, bedankt voor je reactie, zoals je misschien hebt begrepen moet ik wel via een losloopveld hier bij mij in de buurt, ik loop zonder muilkorf, heb er verschillende geprobeerd inmiddels maar hij heeft zo'n onhandige snuit dat ze allemaal niet lekker passen. Hij is gelukkig niet altijd agressief, alleen bij een bepaald soort honden. Met de buur honden speelt ie altijd heel leuk.

Weer ff ontopic, ik zal nooit zomaar een hond trappen, er bestaat ook nog zoiets als je hele lichaamshouding om een hond weg te sturen. En ja, zal zeker een persoon erop aanspreken als ie wel zou trappen naar je hond.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:00

Hhilde schreef:
Godver. Mijn hond pakt geen andere honden, lezen(!!!!) als jullie zo nodig mee moeten praten. En een losloopgebied staat nog altijd niet gelijk aan 'n ik-gooi-mn-hond-los-en-kijk-wat-er-gebeurd-gebied. Ook in een losloopgebied bestaat regels.

ik lees prima. jij probeert het gedrag van je hond als normaal te doen overkomen, als jou hond andere honden pakt die in het losloopgebied gewoon komen kijken, dan is jouw hond dus niet sociaal maar agressief, als je hond ze niet zou pakken wat je steeds roept waarom kan die dan niet gewoon los? ;) mijn honden weten dat ze vreemde honden moeten negeren tot ik aangeef dat het goed is, maar het blijven dieren en geen robots en die mogen daar los, dus als jij daar met een agressieve hond gaat lopen, al is die aan de lijn dan neem JIJ dus dat risico en kan je niet anderen gaan lopen uitmoeren of schoppen, als ik zelf teveel honden zie die niet samengaan met mn DH dan ga ik zelf het losloopgebied ook niet in, dat heet: rekening met je omgeving houden

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:56

watnou1 schreef:

Ik vind die mensen stom en ze geven overduidelijk helemaal niets om hun hond. Zo achteloos als hij uitgelaten wordt, willens en wetens de risico's nemen en die luchtige reactie als jij vertelt wat er gebeurt is. Aso's zijn het! Die lui moeten geen hond hebben.

Jij bent wettelijk niet aansprakelijk, jij had je hond immers aan de lijn. En weet je, tegen zulke achteloosheid kan niemand opboksen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:57

watnou1 schreef:
@ Aubel,

Dat doet het dierenasiel hier niet,dan moet ik dat hondje zelf gaan brengen, tja dat gaat wel erg ver vind ik.

Ik ga vandaag even aan de deur om te vragen hoe het met het hondje is, en vragen of ze hem niet meer los willen laten lopen. Omdat ik niet op mijn geweten wil hebben dat indien mijn hond nog n keer hun hondje pakt..... en tja, dat kan simpel verholpen worden door de hond gewoon uit te laten ipv de deur open te zetten.
Wel vervelende situatie zo...

Geven ze helemaal niets om, wat er met die hond gebeurt. Dit blijven ze doen, wacht maar af.

Asiels halen inderdaad geen honden op. Maar de dierenambulance wel!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:12

Miepie77 schreef:
Hhilde schreef:
Godver. Mijn hond pakt geen andere honden, lezen(!!!!) als jullie zo nodig mee moeten praten. En een losloopgebied staat nog altijd niet gelijk aan 'n ik-gooi-mn-hond-los-en-kijk-wat-er-gebeurd-gebied. Ook in een losloopgebied bestaat regels.

ik lees prima. jij probeert het gedrag van je hond als normaal te doen overkomen, als jou hond andere honden pakt die in het losloopgebied gewoon komen kijken, dan is jouw hond dus niet sociaal maar agressief, als je hond ze niet zou pakken wat je steeds roept waarom kan die dan niet gewoon los? ;) mijn honden weten dat ze vreemde honden moeten negeren tot ik aangeef dat het goed is, maar het blijven dieren en geen robots en die mogen daar los, dus als jij daar met een agressieve hond gaat lopen, al is die aan de lijn dan neem JIJ dus dat risico en kan je niet anderen gaan lopen uitmoeren of schoppen, als ik zelf teveel honden zie die niet samengaan met mn DH dan ga ik zelf het losloopgebied ook niet in, dat heet: rekening met je omgeving houden

Je leest duidelijk niet. Er staat namelijk nergens dat mijn hond niet los kan. Beter nog, hij loop 80% van de tijd los.

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:19

stef schreef:
amy_leftover schreef:
Maar dan lijkt het me ook niet logisch als mensen andermans hond even gaan corrigeren... Laat dat dan ook aan de eigenaar over O:)

En als die eigenaar dat nou niet doet?

Lopslopende hond wegsturen. Ik neem het op voor mijn hond. Dus "opzouten"

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:32

Ouwe schreef:
Als je paard in een kudde staat, spring je er toch ook niet tussen als je paard wat heeft met een ander paard.

Daar reguleer je het gezelschap. Als het hengstje gaat 'spelen', betekent dat ook dat ie mijn ruin opgaat jagen tot ie staat te pissen van angst (en dan nog doorgaan), heel simpel, die mannen gaan dus niet samen en de keren dat we het hebben uitgeprobeerd zijn we er idd tussengesprongen om ze uit elkaar te kunnen krijgen.
Mijn teefje is een equivalent van de ruin, die vindt spelen leuk als het rustig gaat met een nette introductie en wordt bang als het ineens *bats er bovenop* is. Dus daar spring ik idd tussen als er iemand met een lompe hond is die hetzelfde flikt als de hengst.