Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mariska32 schreef:AaronYve schreef:Ik voer toevallig Hills op aanraden DA ivm kat met leukemie en cronische darmonsteking.
Nu is alles onder controle en is hij 2,0 KG bijgekomen terwijl we dachten hem te moeten laten inslapen. Had aanvallen ed. Dus ik ben blij met deze Hills want het heeft mijn kat geholpen.
Want ik wel erg jammer vind is de prijs, ik betaal 32 euro voor 2 kilo voer, en ze hebben net van dat voer alleen maar een 2 kilo zak
Ik twijfel over vers ivm de leukemie maar krijg hier ook geen antwoord op mijn vraag volgens mij dus ga het aan de DA navragen
leukemie kan ik geen antwoord op geven.
mijn hond had wel te kampen met darm onstekingen.
op advies van mijn DA ben ik toen zelf voer gaan koken op basis van vers vlees. verder ben ik me in gaan lezen over vers en heb ook echt succes verhalen gelezen.
bij mijn hond is het mislukt maar dan wel om een zeer weinig voorkomende reden.
mijn hond is alergies voor vlees....![]()
het enigste voer waar zij het wel goed op doet [en er is veel geprobeerd] is een brok van eukanuba zonder vlees.
Captain schreef:keona schreef:je kunt bij de visboer afval van vis vragen,bij de poelier haal ik kippenvleugels en konijnenvoorpootjes,en kippengehakt(voor honden/katten).maar je kunt ook kvv halen smuldier/rodiu haal je gewoon in de supermarkt en carnibest bij da of in dierenwinkel.succes
Oke, dank je wel! Zal eens gaan kijken.
Is het niet erg dat ze bijv. 4 dagen brokken krijgen en 3 dagen vers?
Ook in dit verhaal zijn er op bokt jammer genoeg duidelijk 2 kampen.Quellian schreef:Arabesk, ik ben vooral erg verbaasd dat dit je nú pas opvalt![]()
Ook in dit verhaal zijn er op bokt jammer genoeg duidelijk 2 kampen.

fargo schreef:Bij Hills hebben ze o.a. gewoon (eigen) kennels met honden die het voer testen, daar gebeuren echt geen rare dingen hoor.

fransje23 schreef:Op het suikerkattenforum kan ik veel info vinden over pancreatitis mede omdat diabetes een gevolg kan zijn. Er is een acute en chronische vorm. Heeft de Da een bloedje getrokken om een juiste diagnose te stellen?
In dit artikel staat wel veel info, denk ik![]()
http://www.idexx.nl/diergezondheid/educ ... f/0209.pdf
Urielle schreef:Op welke manier worden de toxische stoffen verwijderd?
Hoe zit het dan met het vlees wat wij zelf consumeren (biefstukje of speklapje bijvoorbeeld)?
Waarom worden er in het produktieproces andere stoffen toegevoegd die ook niet gezond zijn voor het dier?
Nicolletje schreef:Dan kom ik weer met mijn Aldi premium brokjes(van andere huismerken enzo weet ik het niet) ook die mogen alleen vlees gebruiken dat ook geschikt is voor menselijke consumptie
(ik werk niet bij de aldi of lidl maar kan er nooit zo goed tegen dat dat door sommige mensen nog steeds weggezet wordt als 'troep' terwijl het vaak als beste uit de bus komt en duur niet persé beter hoeft te zijn)
Maar wat goed zeg dat ze dan toch de moeite nemen om de verontreinigde stoffen uit te halen, en dat voor die prijs.
Britt schreef:Nou zijn wij vandaag naar de dierenarts geweest met onze poezel, ze was lusteloos, wilde niet eten (en dat voor een kat die graag eet en alles doet voor wat te eten) en had last van haar buik. De dierenarts vermoedde een ontsteking aan de alvleesklier. Als ik google krijg ik alleen maar chronische pancreatitis en daar gaan we voorlopig nog maar even niet vanuit.
Ze heeft nu een spuit met ontstekingsremmers gekregen voor drie dagen en zodra ze thuis was voelde ze zich al een stuk beter en begon weer wat te eten etc.
Is dit te voorkomen op enige manier? Volgens de dierenarts kan het spontaan op komen zetten, maar daar geloof ik eigenlijk nooit zo in
Hier zitten meer voedings-/kattendeskundigen dan hier in huis, dus ik hoor graag wat jullie mening is

Britt schreef:Maar voeding oid is dus niet per se een aanleiding?
maar meer doet ze niet met vers vlees wat ik ook voor zet helaas.Quellian schreef:Arabesk, ik ben vooral erg verbaasd dat dit je nú pas opvalt![]()
Ook in dit verhaal zijn er op bokt jammer genoeg duidelijk 2 kampen.

)
Aranel schreef:Even zo een paar posts gelezen in dit topic.. Maar is dit niet topic nummer zoveel over de voors van vers voeren en mensen die vervolgens reageren dat hun hond/kat al jaaaren bonzo/rc krijgt en het er goed op doet, worden overspoeld met argumenten waarom ze hun dier toch echt mishandelen als ze niet vers voeren?