Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Re: Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:32

Goh ik moet bekennen alleen je openingspost te hebben gelezen.. maar wat ik me af vraag..stemt de leidinggevende op het desbetreffende asiel in met dit topic?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 18:51

Er is afgesproken wat wel mag en wat niet mag en zolang ik mij daaraan houd, is het geen probleem :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 19:00

badass schreef:
_San87_ schreef:

Vooral kort omdat het zo druk was dat ik geen tijd heb gehad om meer foto's te maken, helaas ;(. Maar goed, de dieren worden goed verzorgd :+:.

Achjoh, maakt niet uit :). De dieren gaan voor

Ja, dat sowieso :).

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:04

Zo te lezen ben je wel fanatiek met de verhaaltjes(ben inmiddels wat verder in je topic wat betreft lezen..) moet eerlijk bekennen dat ik het niet op zou kunnen brengen om elke keer een verslag te moeten schrijven na een werkdag. Maar wellicht komt dat omdat het voor mij een fulltime 40-uur in de week ding is en voor jou puur hobby.. Werkt dit asiel met een hoop vrijwilligers?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 19:08

Flevolander schreef:
Zo te lezen ben je wel fanatiek met de verhaaltjes(ben inmiddels wat verder in je topic wat betreft lezen..) moet eerlijk bekennen dat ik het niet op zou kunnen brengen om elke keer een verslag te moeten schrijven na een werkdag. Maar wellicht komt dat omdat het voor mij een fulltime 40-uur in de week ding is en voor jou puur hobby.. Werkt dit asiel met een hoop vrijwilligers?

Ik doe het enkel op zaterdag :). En in de loop van het topic zal je ook zien dat ik niet ieder weekend update, of later in de week pas.

En ja, wij hebben zo'n 65 vrijwilligers, momenteel. Dat is inclusief mensen die voor ons gastgezin zijn. Daarnaast nog vier personen, inclusief de beheerder, die in vaste dienst zijn.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:54

Ik volg je topic al maanden stilletjes, zonder er in te posten, maar nu wil ik het toch wel even kwijt: Ik vind het heerlijk om je verhalen en belevenissen bij het asiel te lezen en vind het top dat je zulk vrijwilligerswerk doet. Het geeft echt een inkijk in het asiel en ik denk dat dat juist heel goed is.
De poezen die ik heb ( gehad) zijn niet uit het asiel gehaald, maar het zijn wel gedeeltelijk kneusjes geweest en dat geeft een goed gevoel. Ze zijn altijd op tijd gesteriliseerd omdat er al een overschot is naar mijn idee, bij mij geen nestjes. Ik ben een echt poezenmens, geen katers of ex-katers, geen honden, maar die poezen, heerlijk!
Ik vind het af en toe jammer dat een update op zich laat wachten, maar ik snap heel goed dat je daar ook lang niet altijd tijd of puf voor hebt. Ga maar lekker door met je goede werk en succes met je knie, word/ben je eraan geopereerd?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 11:12

Wat leuk om te lezen :D.

Ik heb inderdaad niet altijd tijd (dat is het vooral) om meteen te updaten, mijn weekenden zijn relatief druk, vandaar. Ik heb afgelopen maandag mijn kniebanden verrekt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:58

Oei, met die verrekte kniebanden ben je wel even zoet. Sterkte ermee!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:24

Ik heb er uren over gedaan (tussen werk door) en ik vind het ook heel leuk om je verhalen te lezen. Wij hebben (helaas) geen huisdieren omdat wij veel reizen, ook wonen we 8 maanden in NL en dan weer 4 maanden in Oostenrijk. Beetje lastig om een kat of hond mee te slepen ......

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 13:17

Mensen vragen mij wanneer er weer een update komt; nou, even niet helaas ;(. Ik zit nog steeds met mijn knieblessure waardoor ik weinig tot geen zwaar werk kan doen en al helemaal geen hurkende bewegingen kan maken of onverwachte bewegingen kan opvangen.

Zodra ik weer kan werken, zijn jullie de eersten die het horen :D.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:55

ik wacht (on)geduldig :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:42

Oei, dat is vervelend! Is er wel verbetering te merken? Hopelijk is het na oud en nieuw zover dat je weer wat kunt doen, maar je werk gaat natuurlijk voor je vrijwilligerswerk, dus dat zal eerst goed moeten gaan.
Sterkte maar weer!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:51

Agosh m'n hart breekt toch wel een beetje met die honden en katten in van die hokken hoor. Ik zou ze allemaal zo graag een liefdevol huisje gunnen. Maar in ieder geval beter dan ergens gedumpt worden of aan een boom geknoopt te worden. Hoe is het met die Shar Pei pup? Heb niet alles bijgelezen namelijk, maar dat vond ik van wat ik gezien heb wel de zieligste van het stel.

:o ohhh en kitten Beeb is echt een kopie van onze kat van toen die kitten was! Ik dacht eerst: heee dat is de onze!! :+
kijk maar:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/184129_186063434794264_2569375_n.jpg

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 16:57

Afgelopen jaar is de crew van Cesar Millan bij ons asiel op bezoek geweest. Daar zijn twee honden uitgekozen om door Cesar gerehabiliteerd te worden, Janna en Mambo. Janna is een herder en Mambo een Jack Russel mix.

Afbeelding

Cesar met Janna. Janna is bij ons gebracht omdat ze aan zelf mutilatie deed, doordat ze niet genoeg beweging en aandacht kreeg, is ze zichzelf gaan verwonden.

Afbeelding

Mambo, die door zijn vorige eigenaren zo enorm verwend was, dat hij oncontroleerbaar en agressief werd richting de kinderen.

Op 16 februari is Mambo te zien bij Leader of the Pack, Janna zal op 23 februari te zien zijn! Op Nath. Geo. Wild :).

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:31

wauw!! geweldig! ik ga zeker kijken!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:16

Oh ik ben benieuwd :D spannend :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:39

Tegen die tijd nog even een keer erop zetten hoor, anders ben ik het vergeten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 13:35

Ik zal het zeker nog even aangeven :D.

Ik heb weer een update *\o/*! Geen hele grote, het was m'n eerste dag weer sinds mijn blessure. Ik heb vandaag gezellig op de Lange Gang gestaan. Daar gaat het erg goed, alleen kamer vijf zit vol met katten die apart voer of medicatie nodig hebben.

In kamer vier zitten zes katten, kamer drie is geheel leeg ( de katten die daar zaten zijn naar de quarantaine overgebracht omdat er een aantal katten aan de schijt zijn, dus om erachter te komen welke katten dat zijn, zitten ze even apart), in kamer twee zitten nog 8 katten en in kamer 1 nog 7. Dus dat gaat behoorlijk goed.

Ik weet niet wat er nog op de quarantaine en de ziekenboeg zitten, maar volgens mij gaat het daar ook de goede kant op. De afgelopen weken hebben heel veel katten, honden en konijnen een nieuw huisje gevonden. Zo ook vandaag zijn er twee konijnen en drie honden geadopteerd. Twee katten zijn gereserveerd.

Ik heb een paar foto's van een aantal katten op de Lange Gang, geen tijd voor uitgebreide fotoshoots, dus een paar telefoonfoto's :).

Afbeelding
Dit is Mama Miesje. Een bijna twee jaar oude poes die ergens in juli bij ons is gekomen, ze is bij ons bevallen van haar kleintjes, die inmiddels zelf een huisje hebben, nu Mama Miesje nog.

Afbeelding
Ze is dol op aandacht en eten. Miesje heeft een groen halsbandje, zij is dus door ons getest en valt in de groene categorie, haar karakter is 'uitslover', dus slim, avontuurlijk, het middelpunt van de belangstelling, aanhankelijk en haantje de voorste, even beknopt.

Afbeelding
Deze lieve kater heet Boogie, Boogie is niet getest (gaat nog gebeuren), maar ik verwacht zelf dat hij in de oranje of paarse categorie komt, Boogie is een hele lieve, aanhankelijke kater, zodra hij de kat uit de boom heeft gekeken. Hij is heel onzeker en kan niet goed met andere katten omgaan. Boogie is 4 jaar oud, dacht ik.

Afbeelding
Dit is Miep, Miep is een zes jaar oude poes en heeft ook een groen bandje om. Miep is echter geen uitslover, maar een feestbeest, slim, avontuurlijk, een echte ontdekker, altijd op onderzoek uit, speels met de eigenaar, maar ook alleen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:00

Erg leuk om die verslagen steeds te lezen!
Ik zou graag een kat erbij willen,maar helaas accepteert onze diva het niet.
We hebben het geprobeerd7 maanden lang werd Romeo door het huis heen gejaagd en kon een knal krijgen als hij te dichtbij kwam. Ze werdt steeds uithuiziger. Uiteindelijk voor Romeo een ander huisje gevonden waar het prima gaat in de honden en kattenbende.
Jij mss tips of is dit een gevalletje a sociale kat?
Is een gesteriliseerde poes, 7 jaar oud. 6 jaar geleden uit het asiel gehaald,had ze net een nestje gehad.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:34

Wat een leukerds zijn er bij gekomen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 16:12

hittepit_12 schreef:
Erg leuk om die verslagen steeds te lezen!
Ik zou graag een kat erbij willen,maar helaas accepteert onze diva het niet.
We hebben het geprobeerd7 maanden lang werd Romeo door het huis heen gejaagd en kon een knal krijgen als hij te dichtbij kwam. Ze werdt steeds uithuiziger. Uiteindelijk voor Romeo een ander huisje gevonden waar het prima gaat in de honden en kattenbende.
Jij mss tips of is dit een gevalletje a sociale kat?
Is een gesteriliseerde poes, 7 jaar oud. 6 jaar geleden uit het asiel gehaald,had ze net een nestje gehad.

Nee, geen tips eigenlijk. Het is altijd een kwestie van proberen, het kan zijn dat je inderdaad een asociale kat hebt, maar het kan ook gewoon zijn dat ze Romeo helemaal niet kon uitstaan, maar met bijvoorbeeld de kat van de buren een enorme klik heeft. Dat kan je nooit echt met zekerheid zeggen.

Je hebt het geluk dat je kat andere katten tolereert of er zelfs vriendjes mee wordt, of je hebt de pech dat je een selectieve kat hebt die alles het huis uit jaagt .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:26

Zaterdag een behoorlijk drukke dag achter de rug, de niesziekte uitbraak is nog steeds niet voorbij (het weer helpt ook totaal niet), dus de ziekenboeg zit helemaal vol met zieke katten.

Deze zaterdag stond ik (gelukkig :+:) weer op de quarantaine, dat vind ik toch het leukste van allemaal. Op de quarantaine gaat alles eigenlijk gewoon goed. Enkel katten die binnenkomen en hun quarantaineperiode uitzitten, dus geen reserve-ziekenboeg meer. De kittenkamer is leeg en wordt deze week helemaal ontsmet en schoongemaakt.

Eigenlijk gaat het wat katten betreft heel erg goed, de Lange Gang wordt ook steeds leger en het aantal katten dat geadopteerd kan worden loopt steeds meer terug. Het door ons ingevoerde adoptiesysteem loopt als een trein en mensen vinden het erg leuk om de test in te vullen en daarop een kat uit te zoeken, de reacties zijn dus erg positief tot nu toe.

Ik heb weer een aantal katten die ik voor wil stellen, geloof het of niet, deze week hebben we een raskatten'plaag'. Ik heb drie raskatten op de quarantaine zitten.

Afbeelding
Maar eerst dit klaaglijke kattinnetje. Ik weet haar naam niet meer, maar ik weet wel dat ze niks anders doet dan miauwen, klaaglijk miauwen, enthousiast miauwen, miauwen naar de kat in de andere kamer. Best wel irritant, eigenlijk :o . Het is verder wel echt een prachtig poesje om te zien met een hele aparte grijs/witte kleur.

Afbeelding
Afbeelding
De leukste puber van het stel is Minnos, die het tot zijn hoofdtaak maakte de telefoon uit mijn handen te slaan :D. En erg leuke en gezellige kater (uiteraard geholpen) van nu 9 maanden.

Afbeelding
Raskat nummer 1, Paolo een Burmees mannetje. Hoewel wij twijfels hebben of hij wel echt een Burmees is, hij heeft namelijk een aardig ronde kop.

Afbeelding
Raskat nummer 2 is Pers Priscilla, die er eigenlijk totaal niet uitziet. Deze week gaat ze naar de trimster om wat aan de klitten in haar vacht te doen. Priscilla is een lief kattenmeisje, maar wel eentje met een echt perskarakter. En een extreem platte neus.

Afbeelding
Raskat nummer 3 is Benson, een Maine Coon. Ook een erg lief beest en ook goed gezond, enkel een slechte vachtconditie, waarvoor ook hij naar de trimster gaat.

Afbeelding
Nog een kat waarvan ik de naam niet meer weet ;(. Qua karakter is hij vergelijkbaar met Minnos, hij neemt deel aan de Meet Your Match testen.

Deze zaterdag was er ook een inzamelingsdag, georganiseerd door stagiaires van het ROC (dacht ik), we zijn tot vier uur open geweest zodat mensen spullen voor het asiel konden afgeven, de dieren konden bekijken en donaties konden doen. Het was helaas relatief rustig, toch is er behoorlijk wat voer, speeltjes en krabpalen ingezameld voor de honden en katten :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 15:32

Ik heb weer een update van gisteren :).

I.v.m. ziekmeldingen van collega's en een aantal nieuwe stagiaires die begeleiding nodig hebben, mocht ik weer op de Lange Gang staan :).

Daar gaat het eigenlijk wel zijn gangetje, gisteren is een kat geadopteerd, Fientje. Een poes die een paars bandje heeft met als karaktereigenschap spion :). Ze komt in een huisje terecht waar nog een andere poes is, ze kan onbeperkt naar buiten in een omheinde tuin. Ideaal dus.

Ik kan ook vertellen dat het op de ziekenboeg en quarantaine heel erg goed gaat. Een groot deel van de hokken in de ziekenboeg zijn weer leeg, de diarree die een aantal katten hadden is zo goed als verdwenen (thank you medicatie en RC Intestinal) en deze katten zijn weer naar de Lange Gang geplaatst.

Een aantal katten op de quarantaine wacht nog op castratie (waaronder Priscilla) en als zij volledig hersteld zijn, mogen ook zij naar de Lange Gang. Priscilla is inmiddels ook al gereserveerd (het gaat rete snel met Perzen, ongelooflijk).

Paolo heb ik zaterdag van de quarantaine naar de Lange Gang verhuisd. Erg leuk om te zien hoe hij druk onderzoekend overal langs ging en met Max en Miranda aan het blazen was :'). Gelukkig is de ophef in kamer vijf bekoeld en gaan ze allemaal hun eigen gang.

Afbeelding
Dit is Cash (Johnny Cash :7). Een gigantische Maine Coon kater die afgelopen week binnen is gekomen. Toen ik Paolo ophaalde, heb ik even snel een foto van hem gemaakt, wat een fantastisch beest, zeg :D. De Maine Coon van vorige week, Benson, is weer bij zijn eigenaren.

Afbeelding
Paolo in kamer vijf op de Lange Gang, druk aan het onderzoeken, kijken en knuffelen.

Afbeelding
Paolo is ook getest voor de Meet Your Match, hij heeft een groen bandje met daarop de karaktereigenschap uitslover.

Afbeelding
Toen ik een foto maakte van Max, besloot Paolo dat hij mijn toestel wel kopjes kon gaan geven :D. Overdag lopen in kamer vijf Miranda, Paolo, Max en Flodder los rond, zij gaan enkel in hun hokken tijdens het eten (omdat ze allemaal een speciaal dieet hebben).

Afbeelding
Flodder bekijkt het allemaal van bovenaf. Flodder vind je ook eigenlijk nooit op de grond, hij zit altijd óf in zijn hok óf bovenop de kennels.

Afbeelding
Miranda had meer interesse in kopjes geven dan dat ze op de foto ging. Miranda heeft een oranje bandje met de karaktereigenschap aanvoerder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een aantal random foto's. Ik weet alle namen van de katten niet precies :'). De knappe cypers met wit is Benny (teruggebracht omdat hij zou bijten).

Volgende week weer een update *\o/*.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:59

Hele leuke update weer!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:54

Leuke updates weer en prachtige kat Paolo!!!!