Mijn kleine pup moet onder het mes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Mijn kleine pup moet onder het mes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:51

och jee...wat een schatje!
Ik heb ook zo een soort hondje gehad!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 12:36

Paintlinger schreef:
Hoe gaat het met het Luna-kind?

Het gaat heel goed.
Het lijkt wel alsof ze in haar hele gedrag wat rustiger geworden is.
Iets minder hysterisch (je weet wat ik bedoel) dus ben benieuwd hoe ze doet als ze vrijdag weer bij jullie in de kliniek komt.
Nu wordt ze natuurlijk ook wel tot rust gedwongen in de bench misschien speelt dat ook mee maar ik vind haar "normaler" qua gedrag zal ik maar zeggen.
Tuurlijk denken we dan ook wel eens ....ohjee...het zal toch wel goed zijn, maar ze oogt prima, eet en drink en poept als een tierelier en ligt ook in de bench wel aan botjes te kauwen enzo.
Het is niet meer zo alles of niets wat ze voorheen had, alles is meer gedoseerd.
Ben dus heel benieuwd hoe vrijdag haar ammoniak waarde zal zijn.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:54

Ow wat fijn :)
Ik ben heel benieuwd naar vrijdag, ik hoop haar nog even te kunnen zien :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 15:51

Vast wel en anders blijven we gewoon weer effe plakken en ene bak koffie drinken, we hebben geen haast ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 15:56

Voor alle lieve meelevende mensen zal ik nog wat foto's spammen van zojuist.

In de bench met poes Gizmo er boven op en voor het gedenk tafeltje van mijn overleden hondje Noeka
Afbeelding

Samen met Jessie, onze oude westie van bijna 16 jaar, ze mocht even de bench uit want ze ligt graag op de rugleuning van de bank zodat ze alles buiten goed in de gaten kan houden.
Afbeelding

Met haar mooie blauwe pakkie aan vandaag.
Afbeelding

Lekker bekkie van me!
Afbeelding

Droepie
Afbeelding

Parmantige tante pollewop ;)
Afbeelding

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:06

Ohh wat is het toch een guitig ding. Enne deze kleur staat haar ook erg goed ;).

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 16:08

Ja, deze knappe meid kan veel kleurtjes hebben he??? hahahaa

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:09

Zeker! Zit me nu af te vragen hoe roze haar staat hahaha.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 16:13

Ook dat zou haar mooi staan mevrouwtje roze ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:17

Echt zo fijn dat het goed gaat!!!
Ze is ook super leuk! <3

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 20:35

Helaas heb ik geen goed bericht over Luna. Ook de tweede operatie heeft niet geholpen, haar ammoniak waarde was ineens weer heel hoog, 160! We moeten nu haar het dieet voer blijven geven en afwachten hoe het verder gaat, Wel iedere maand contact met de chirurg houden. We zijn er effe kapot van...hebben kosten nog moeite gespaard om haar te helpen, maar nu is er waarschijnlijk een tweede shunt ontstaan (iets wat bijna niet voorkomt maar wel kan) en dat overkomt ons dus weer.Dus toen we vanmiddag thuis kwamen hebben we beide effe een flink potje zitten janken....hoeveel kan een mens hebben voor het om kukelt???

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:36

och jee.... |(

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:51

|( ojeetje...en net nu je zulke mooie fotos heb geplaatst wat een onwijs schatje....
Ga je weer heel veel sterkte wensen kan me voorstellen dat je dr kapot van bent.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:37

Wat een naar bericht. Heel veel sterkte en geniet van haar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:40

Weet gewoon niet wat ik moet zeggen............ |(
Kan op het moment dan ook alleen maar even jullie óntzettend veel sterkte wensen!!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 00:32

Dank jullie wel.
We gaan door met het dieet voer dat ervoor zorgt dat er zo weinig mogelijk ammoniak in haar lichaam komt en tot nu toe doet ze het er goed op.
De chirurg zei dat ze misschien met deze hoge waarde om kan gaan.
Wel gaat de chirurg nog in overleg met de professor in Utrecht.
Ondertussen blijven wij maar denken...waarom is die waarde nu zo hoog...kan er niet iets zijn wat het beinvloed heeft....we hebben bewust sinds gister niet meer in huis gerookt, ze was nuchter...maar we hadden zo gehoopt op ander bericht.
We kunnen in Utrecht nog een radiografisch onderzoek laten doen om dan echt te weten hoe alles en waar stroomt wat aders betreft.
Maar eerst deze maand eens aankijken hoe het gaat.
We willen het in overleg blijven doen met de chirurg want hij was duidelijk ook niet echt happy om ons dit nieuws te moeten vertellen.
Maar hij drukte ons wel op ons hart om het klinische plaatje te blijven bekijken en niet teveel aan dat getal te denken...dat moeten we los laten.
We kunnen nu ook niet veel meer dan kijken hoe het de komende tijd gaat met ons meissie.
Er zijn honden met een shunt die op dieet voer ook oud kunnen worden dus dan moeten we maar hopen dat DAT ons misschien gegund wordt.
Maar gezien het geluk ons de laatste tijd niet echt goed gezind is word het moeilijk om de knop om te zetten.
We zullen alles voor ons meissie blijven doen om haar gelukkig te houden....

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 01:03

Wat sneu. Ik heb dit echt vakier gehoord, helaas.
Ik hoop dat je nog een tijd van haar mag genieten, maar probeer wel reeel te blijven kijken.
Shunt doet gekke dingen met een lichaam en geest.
Sterkte

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:01

Hey meid,

Wat een toestand weer he :(:)
Ik had het ook niet verwacht dat haar ammoniak zo hoog zou zijn.
Ze doet het zo goed en ik vond haar ook wel wat rustiger.

Ik hoop echt van harte dat ze het gewoon goed blijft doen op het dieet.
Ik denk inderdaad dat je niet teveel aan de cijfers moet vasthouden, maar echt naar het klinische beeld moet kijken.

Groetjes Angela

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 18:19

Ja dat doen we nu ook hoor, ook al was het een behoorlijke schok gister maar wat Hans ook al zei...het is vaak wel een moment opname die ammoniak test.
Voor hetzelfde geldt zou ze als ze vandaag geprikt zou worden weer een stuk lager zitten.
Er kan zoveel mee samen hangen.
Wij roken in huis en de rook in haar vacht bijvoorbeeld kan het beeld al vertekenen, maar goed...hoe we het ook bekijken, het is gewoon te hoog.
Misschien dat we in Utrecht nog een keer zo'n onderzoek bij de radioloog laten doen om te kijken hoe het bloed nu precies stroomt en of het de bestaande shunt is of dat er een tweede is ontstaan.
Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze in 10 dagen van 60 naar 160 gaat en in zo'n korte tijd er dan een tweede kan ontstaan....
We zitten natuurlijk met allerlei vragen in ons hoofd...hoe kan dit nou???
Qua uiterlijk en in haar doen en laten zou je nooit zeggen dat ze een shunt heeft, ze eet goed, groeit als kool en niks diarree of overgeven.
Speelt op haar tijd fanatiek....dus het klinische plaatje klopt gewoon niet bij die uitslag.
Ik vroeg ook of er meerdere aandoeningen zijn waardoor ammoniak zo omhoog schiet, maar volgens Hans is dit toch een duidelijk uitslag dat het om een shunt zou moeten gaan.
Het blijft een raadsel en zo maakt ze het ons en de artsen ook niet echt makkelijker...
Maar we genieten zoals ze is en proberen het een beetje te vergeten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:39

Het vorige hondje van mijn zus had ook blij vlagen een veel te hoge eigenlijk dodelijke waarde maar daar merkte je ook niets aan. Zij is begonnen met tobben op ongeveer 3 jarige leeftijd en is uiteindelijk afgelopen herfst overleden op 11 jarige leeftijd. Op speciaal voer met af en toe een dipje.

Ik hoop dat jullie hondje dit ook gaat waarmaken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 20:44

karuna schreef:
Het vorige hondje van mijn zus had ook blij vlagen een veel te hoge eigenlijk dodelijke waarde maar daar merkte je ook niets aan. Zij is begonnen met tobben op ongeveer 3 jarige leeftijd en is uiteindelijk afgelopen herfst overleden op 11 jarige leeftijd. Op speciaal voer met af en toe een dipje.

Ik hoop dat jullie hondje dit ook gaat waarmaken.

Ja het kan idd dat honden met het dieet voer alsnog oud worden, dat zij de arts ook dus we gaan ervoor dat Luna het hondje van je zus als voorbeeld neemt, aan haar wilskracht en levens lust zal het niet ontbreken.
Moet zeggen dat een waarde van 160 tuurlijk te hoog is, maar nog niet direct dodelijk, dan kom je in nog veel hogere cijfers.
De arts heeft wel eens honden moeten testen die 800 scoorden maar die ook alsnog op dieet voer het verder redelijk goed deden....dus echt..daar moeten we ons aan vast houden en daar op blijven hopen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:49

De waardes waren vaak ver over de 300. Terwijl er niets te merken was.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 20:56

karuna schreef:
De waardes waren vaak ver over de 300. Terwijl er niets te merken was.

Dat geeft de burger weer wat moed zulke berichten!!
Dank je wel voor dat je me dit verteld.
Daar kan ik me weer een beetje aan optrekken want ik denk echt dat Luna ook best een goed leven zal krijgen en ik heb niet het idee dat we snel afscheid van haar hoeven te nemen...we moeten die hang daagjes maar voor lief nemen (helaas schieten wij dan weer vrij snel in de stress) want daarna wordt ze vaak weer heel monter er druk aanwezig.

Ik spiekte effe in je profiel, maar jij hebt ook al heel veel goeds voor honden gedaan zag ik. een mens naar mijn hart! ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:44

Ach die moeten er ook zijn. :+ iemand moet bange beestjes toch een plekje geven, ook al snakken wij soms ook wel eens naar een normale hond waarbij je niet allert moet zijn. Maar dat zal wel nooit komen ons kennende. Kan best zijn dat je ons wel eens bent tegengekomen met wandelen of mijn mannetje met hardlopen met tuig omdat we vaak aan jullie kant van de rivier wandelen.

De hond van mijn zus had weliswaar geen shunt vermoedelijk maar iets onbekends waardoor de lever soms niet meer werkte met alle gevolgen van dien. Tot aan geel zijn aan toe maar zelfs dan was er meestal niets aan te merken. Alleen op de dipdagen was ze hangerig, dronk en plaste meer en was erg plakkerig aan de baas.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:34

Hang daagjes zoals jij die noemt zijn niet fijn voor het hondje. Wat er bij een shunt gebeurt is dat de hond zichzelf vergiftigd. OP die "hang dagen"voelt ze zich ongelofelijk rot ws.