Durf te wedden dat er geen andere kat meer in je tuin durft.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

liedje89 schreef:@ponylies: de meeste reacties waren ook niet tegen jou gericht maar tegen de mensen die allemaal haken en ogen zien aan een beetje stinkspul door de tuin strooien oid.
liedje89 schreef:Er zijn trouwens hele websites met hoe houd ik de kat uit de tuin tips. Er zijn bijv ook een paar planten die voor katten een vieze geur hebben en bodembedekkende planten en cacaodoppen in de tuin maken je tuin ook minder aantrekkelijk als kattenbak.
miss_nadine schreef:secricible schreef:nee, hoeft niet, maar krijs dan niet dat je er niets van krijgt. Het is een veel voorkomende parasiet die in ontlasting van katten zit. Als een zwangere vrouw in aanraking komt met deze parasiet kan het kind daar zeer veel schade van ondervinden, waaronder een waterhoofd, blindheid of schade aan het zenuwstelsel (epilepsie) om maar wat te noemen. Ze adviseren niet voor niets om de kattenbak niet zelf te verschonen bij een zwangerschap. In de kattenstront graaien in de tuin lijkt me ook niet gezond.
Moet er niet aan denken dat iemand een gehandicapt kind krijgt doordat ik mijn verantwoordelijkheid niet heb genomen. Als ouder van het kind zou ik niet voor mezelf instaan en eens kijken of ik een behoorlijke schadeclaim in kan dienen.
Dezelfde schade ontstaat overigens bij jonge kinderen die besmet worden met toxoplasmose. Volwassenen merken er vaak niet zo heel veel van (lusteloosheid, opgezwollen klieren e.d.)
En daarnaast ben ik niet je mop, is respect teveel gevraagd tegewoordig?
Susyb: tuurlijk is dat een oplossing, maar moet ik nu serieus iemand anders mijn tuin laten doen als ik zwanger word omdat een ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt? Als ik tuinieren leuk vind, kan ik dus 9mnd dat niet doen omdat een ander te beroert is zijn beesten bij zich te houden. Dat is een hele rare redenatie.
De kans op MRSA is wel ietsjes kleiner dan op toxoplasmose. Ze adviseren niet voor niets om uit de buurt van kattenuitwerpselen te blijven bij een zwangerschap. Heb nog nooit een advies gehoord om uit de buurt van paarden te blijven... Bovendien is dat een risico dat IK neem en dat niet voor mij genomen wordt...
Misschien een stomme vraag maar kan je dan niet gewoon handschoenen dragen? Ik draag altijd handschoenen met tuinieren, ook zonder kattenstront, heb het niet zo op insecten die door de aarde lopen.
Heb geen verstand van zwangerschap verder..

Thirty schreef:liedje89 schreef:@ponylies: de meeste reacties waren ook niet tegen jou gericht maar tegen de mensen die allemaal haken en ogen zien aan een beetje stinkspul door de tuin strooien oid.
Ik wil geen stinkspul in mijn tuin. En andermans beesten wil ik ook al niet in mijn tuin.
En dat is mijn goed recht want het is MIJN tuin!
. In nederland lopen nu eenmaal katten op straat trouwens ook een boel katten die gewoon verwilderd zijn en helemaal geen (onverantwoordelijke) eigenaar hebben. Het is ook jou tuin helemaal niet
liedje89 schreef:Ik wil ook vanalles, niet alles wat ik wil is realistisch. In nederland lopen nu eenmaal katten op straat trouwens ook een boel katten die gewoon verwilderd zijn en helemaal geen (onverantwoordelijke) eigenaar hebben. Het is ook jou tuin helemaal niet
liedje89 schreef:Thirty schreef:
Ik wil geen stinkspul in mijn tuin. En andermans beesten wil ik ook al niet in mijn tuin.
En dat is mijn goed recht want het is MIJN tuin!
Ik wil ook vanalles, niet alles wat ik wil is realistisch. In nederland lopen nu eenmaal katten op straat trouwens ook een boel katten die gewoon verwilderd zijn en helemaal geen (onverantwoordelijke) eigenaar hebben. Het is ook jou tuin helemaal niet
.ponylies schreef:eigenlijk zouden er verplichte katten cursissen moeten worden gegeven dus![]()
en licht het nou aan mij maar zeggen bijna alle mensen die wel katten hebben dat ik niet moet zeuren eigenlijk
liedje89 schreef:Hier kattenschrik: http://www.ecostyle.nl/kattenschrik-geurstof
Zou moeten lang moeten werken ook als het regend ed. Maar zelf hebben wij altijd gewoon peper gebruikt ik kan ook nergens iets vinden over de schadelijke effecten van peper trouwens?? Peper is irriterend maar echt schadelijk kan ik niet terug vinden??
Thirty schreef:Of, mensen moeten gewoon HUN beesten bij zich houden. Mijn hemel, hoe simpel kan het zijn.
Ik ga toch zeker geen kosten maken en moeite doen om JOUW katten van MIJN grond te houden.![]()
Sommige mensen hier mogen heel blij zijn dat ik niet naast hun woon.
Jolandaa_ schreef:heb je geen voetbal? ik doe wel mee een potje kattenbal hoor..
heb je een houten of stenen schutting? Je zou ook cement erop kunnen doen met daarin glasscherven? of eventueel spijkers op z'n kop er in (is meteen inbraak werend )

ponylies schreef:Jolandaa_ schreef:heb je geen voetbal? ik doe wel mee een potje kattenbal hoor..
heb je een houten of stenen schutting? Je zou ook cement erop kunnen doen met daarin glasscherven? of eventueel spijkers op z'n kop er in (is meteen inbraak werend )
neem aan dat dit een grapje is ,
ben namelijk wel een dierenvriend