wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:38

Je kan mijn kat een tijdje lenen want die haat vreemde katten }>
Durf te wedden dat er geen andere kat meer in je tuin durft. :+

little_birdy

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:39

:D
helaas zijn wij allen ook nog eens zwaar allergisch voor katten :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:43

Hier kattenschrik: http://www.ecostyle.nl/kattenschrik-geurstof

Zou moeten lang moeten werken ook als het regend ed. Maar zelf hebben wij altijd gewoon peper gebruikt ik kan ook nergens iets vinden over de schadelijke effecten van peper trouwens?? Peper is irriterend maar echt schadelijk kan ik niet terug vinden??

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:43

liedje89 schreef:
@ponylies: de meeste reacties waren ook niet tegen jou gericht maar tegen de mensen die allemaal haken en ogen zien aan een beetje stinkspul door de tuin strooien oid.

Ik wil geen stinkspul in mijn tuin. En andermans beesten wil ik ook al niet in mijn tuin.
En dat is mijn goed recht want het is MIJN tuin!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:44

liedje89 schreef:
Er zijn trouwens hele websites met hoe houd ik de kat uit de tuin tips. Er zijn bijv ook een paar planten die voor katten een vieze geur hebben en bodembedekkende planten en cacaodoppen in de tuin maken je tuin ook minder aantrekkelijk als kattenbak.

Of, mensen moeten gewoon HUN beesten bij zich houden. Mijn hemel, hoe simpel kan het zijn.

Ik ga toch zeker geen kosten maken en moeite doen om JOUW katten van MIJN grond te houden. 8)7
Sommige mensen hier mogen heel blij zijn dat ik niet naast hun woon.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 11-10-11 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:44

miss_nadine schreef:
secricible schreef:
nee, hoeft niet, maar krijs dan niet dat je er niets van krijgt. Het is een veel voorkomende parasiet die in ontlasting van katten zit. Als een zwangere vrouw in aanraking komt met deze parasiet kan het kind daar zeer veel schade van ondervinden, waaronder een waterhoofd, blindheid of schade aan het zenuwstelsel (epilepsie) om maar wat te noemen. Ze adviseren niet voor niets om de kattenbak niet zelf te verschonen bij een zwangerschap. In de kattenstront graaien in de tuin lijkt me ook niet gezond.
Moet er niet aan denken dat iemand een gehandicapt kind krijgt doordat ik mijn verantwoordelijkheid niet heb genomen. Als ouder van het kind zou ik niet voor mezelf instaan en eens kijken of ik een behoorlijke schadeclaim in kan dienen.

Dezelfde schade ontstaat overigens bij jonge kinderen die besmet worden met toxoplasmose. Volwassenen merken er vaak niet zo heel veel van (lusteloosheid, opgezwollen klieren e.d.)

En daarnaast ben ik niet je mop, is respect teveel gevraagd tegewoordig? :r

Susyb: tuurlijk is dat een oplossing, maar moet ik nu serieus iemand anders mijn tuin laten doen als ik zwanger word omdat een ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt? Als ik tuinieren leuk vind, kan ik dus 9mnd dat niet doen omdat een ander te beroert is zijn beesten bij zich te houden. Dat is een hele rare redenatie.
De kans op MRSA is wel ietsjes kleiner dan op toxoplasmose. Ze adviseren niet voor niets om uit de buurt van kattenuitwerpselen te blijven bij een zwangerschap. Heb nog nooit een advies gehoord om uit de buurt van paarden te blijven... Bovendien is dat een risico dat IK neem en dat niet voor mij genomen wordt...

Misschien een stomme vraag maar kan je dan niet gewoon handschoenen dragen? Ik draag altijd handschoenen met tuinieren, ook zonder kattenstront, heb het niet zo op insecten die door de aarde lopen.
Heb geen verstand van zwangerschap verder..

Het kan ook ingeademd worden.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:48

ja dag ga echt niet van die dure zooi kopen hoor dan ben ik weet ik veel hoeveel geld kwijt meteen :o
dan blijf je strooien in de herfst :n
sorry maar ga dan gewoon peper strooien ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:50

Thirty schreef:
liedje89 schreef:
@ponylies: de meeste reacties waren ook niet tegen jou gericht maar tegen de mensen die allemaal haken en ogen zien aan een beetje stinkspul door de tuin strooien oid.

Ik wil geen stinkspul in mijn tuin. En andermans beesten wil ik ook al niet in mijn tuin.

Ik wil ook vanalles, niet alles wat ik wil is realistisch :roll: . In nederland lopen nu eenmaal katten op straat trouwens ook een boel katten die gewoon verwilderd zijn en helemaal geen (onverantwoordelijke) eigenaar hebben. Het is ook jou tuin helemaal niet :)*

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:52

liedje89 schreef:
Ik wil ook vanalles, niet alles wat ik wil is realistisch :roll: . In nederland lopen nu eenmaal katten op straat trouwens ook een boel katten die gewoon verwilderd zijn en helemaal geen (onverantwoordelijke) eigenaar hebben. Het is ook jou tuin helemaal niet :)*

Als ik het over ANDERMANS beesten heb heb ik het niet over zwerfkatten, wel dan? :roll:
En het is mijn tuin niet, want???? ALs ik voor de grond heb betaald is het MIJN tuin. Waar jij en je beesten weg moeten blijven.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:53

liedje89 schreef:
Thirty schreef:

Van wie is die tuin dan :').

En de wens van Thirty is gewoon realistisch hoor, als mensen maar eens verantwoording willen nemen. Maar dat is moelluk, joh!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:54

En verwilderde katten ontstaan juist weer door het feit dat men de katten/poezen niet laten castreren of ze aan het lot overlaten. Dus wederom katteneigenaren...

Ik scheer uiteraard niet alle katteneigenaren over 1 kam. Ik ken er zat die hun verantwoordelijkheid wel nemen.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 11-10-11 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:55

Het enige dat aan dit hele verhaal onrealistisch is, is mensen zoals jij die hun verantwoordelijkheid voor hun beesten nooit willen en zullen nemen. En maar met het ene excuus na de andere komen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:57

eigenlijk zouden er verplichte katten cursissen moeten worden gegeven dus :)*
en licht het nou aan mij maar zeggen bijna alle mensen die wel katten hebben dat ik niet moet zeuren eigenlijk |o

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:58

ponylies schreef:
eigenlijk zouden er verplichte katten cursissen moeten worden gegeven dus :)*
en licht het nou aan mij maar zeggen bijna alle mensen die wel katten hebben dat ik niet moet zeuren eigenlijk |o

Ja.

En eigenlijk zouden er geen cursussen moeten worden gegeven, maar moeten voor katten dezelfde regels gelden als voor honden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:59

Yep, honden/paarden/koeien/huisvoegels/konijnen/cavia's/geiten/schapeen/lama's etc. moeten vrijheid inleveren terwijl ze bijna dezelfde natuur hebben als katten die nog steeds genieten van vrijheid.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 11-10-11 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:59

liedje89 schreef:
Hier kattenschrik: http://www.ecostyle.nl/kattenschrik-geurstof

Zou moeten lang moeten werken ook als het regend ed. Maar zelf hebben wij altijd gewoon peper gebruikt ik kan ook nergens iets vinden over de schadelijke effecten van peper trouwens?? Peper is irriterend maar echt schadelijk kan ik niet terug vinden??

Zonde van je geld, 1 regenbui en het spul is weg.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 20:00

en honden zijn slimmer want die kun je laten luisteren waardoor ze bij je blijven :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:00

heb je geen voetbal? ik doe wel mee een potje kattenbal hoor..

heb je een houten of stenen schutting? Je zou ook cement erop kunnen doen met daarin glasscherven? of eventueel spijkers op z'n kop er in (is meteen inbraak werend )

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:01

Jolandaa_ schreef:

heb je een houten of stenen schutting? Je zou ook cement erop kunnen doen met daarin glasscherven? of eventueel spijkers op z'n kop er in (is meteen inbraak werend )

:x.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:02

de katten blijven zo wel weg hoor :=

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:03

Thirty schreef:
Of, mensen moeten gewoon HUN beesten bij zich houden. Mijn hemel, hoe simpel kan het zijn.

Ik ga toch zeker geen kosten maken en moeite doen om JOUW katten van MIJN grond te houden. 8)7
Sommige mensen hier mogen heel blij zijn dat ik niet naast hun woon.

dit gaat jou op jou manier dus echt never en nooit lukken hoe graag je ook zult willen, nooit! :d :d :d
of je moet een gaasje om je tuin spannen maar dat vind je teveel werk toch?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 20:06

Jolandaa_ schreef:

:')

neem aan dat dit een grapje is ,
ben namelijk wel een dierenvriend

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:06

Jolandaa_ schreef:
de katten blijven zo wel weg hoor :=

En raken gewond :').

Jolandaa_

tja en wij hebben hier nog een andere oplossing. Wij hebben onze 'eigen' katten en buitenstaanders zijn niet gewenst.

Buurjongetjes die graag met de luchtbuks willen oefenen. En dan niet raken, maar er dicht bij in de buurt schieten. Komen ze ook niet van terug. En zo wel, dan maar raak. Hier lopen 99% zwervers rond..

Jolandaa_

ponylies schreef:
Jolandaa_ schreef:

:')

neem aan dat dit een grapje is ,
ben namelijk wel een dierenvriend

Ja ik ook, maar als ik katten heb zorg ik dat ze bij mij blijven en niemand lastig vallen. Bovendien weten katten dit meteen en draaien ze al om