Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:06

ja maar dan doet ie dus meer als alleen door rood rijden, dat geef je zelf al aan.
Als jij belt met alleen "ik zie iemand door rood rijden"nou dan komen ze echt niet hoor.
Kunnen ze overigens ook niets mee als ze het niet zelf gezien hebben.
Dronken achter het stuur, art 8 wvw, is idd een misdrijf.

LiesxAnne

Re: Honden scheuren hond aan stukken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:09

@ Ts: ik denk ook niet dat als je 1 onvoldoende haalt dit heel erg is hoor...maar zelf heb ik geen ervaringen met de mag test dus het kan ook anders zijn.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:09

niet waar, meld misdaad anoniem dus het melden van roekeloos rijgedrag wordt wel degelijk wat meegedaan ;)
succes met de testen ik weet uit ervaring dat die heel negatief uit kunnen pakken, tennadele van de hond!

montoya

Re: Honden scheuren hond aan stukken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:11

lekker opbeurend blue
als die honden normaal niks doen zou ik niet bang zijn voor de test .
als mens zijnde vecht je ook terug als je klappen krijgt.
en jouw honden hielden meteen op denk dat dat een goed teken is

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:13

HorseTopShop schreef:
cinn87 schreef:
nadat mijn hond ( een amerikaanse stafford overigens ) was aangevlogen door een andere hond heb ik hem daarna zo snel mogelijk weer met andere honden laten spelen omdat ik dus ook bang was dat zijn gedrag veranderd zou kunnen worden. En kan je vertellen dat ie het super deed, misschien dat dat je ook wat gerust stelt. Denk ook niet dat dat jou honden nu zich anders zullen gedragen als ze altijd met andere honden en kinderen hebben gekund.

Kijk even op http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... edrag.html

daar staat het helemaal beschreven!

Bedankt. Alleen onderdeel 3 zal voor problemen zorgen, want ze hebben het echt niet op katten. Voor de rest maak ik me eigenlijk helemaal geen zorgen. Het zijn zulke goedzakken.

Honden hebben het voornamelijk niet op de geur van katten, dus tenzij ze er een of andere spray opdoen wat naar katten ruikt zou er geen probleem moeten zijn. En dan nog, voor 1 onderdeel wat niet zo goed gaat (tenzij een kind ed.) gaan ze heus niet moeilijk doen.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:13

_blue_ schreef:
niet waar, meld misdaad anoniem dus het melden van roekeloos rijgedrag wordt wel degelijk wat meegedaan ;)
succes met de testen ik weet uit ervaring dat die heel negatief uit kunnen pakken, tennadele van de hond!

pfff meld misdaad anoniem... Toen ik wist van zadeldiefstallen deden ze er niks mee! \Dus al helemaal niet voor verkeer!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:14

En idd, bedankt blue!
en geloof me, kan het eigenlijk bijna niet zeggen maar spreek toch uit ervaring, iemand waarvan jij ziet dat ie door rood rijd heeft echt geen prioriteit bij de politie.

En roekeloos rijgedrag houd wel veel meer in dan alleen maar door rood rijden!
Meld MISDAAD anoniem is een lijn voor misdrijven. Ik denk dat ze het echt niet tof vinden als je daar naar belt voor iemand die door rood rijd :')

Lkkr off topic weer...
Laatst bijgewerkt door LiesxAnne op 09-10-11 22:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:14

Tja onze hond vermoord vreemde katten buiten denk ik.. met onze kat is ze beste vriendjes.. Dus die test vind ik dan weer beetje vreemd.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:16

Macs schreef:
Tja onze hond vermoord vreemde katten buiten denk ik.. met onze kat is ze beste vriendjes.. Dus die test vind ik dan weer beetje vreemd.

Hier ook. Mijn hond heeft de test ook gedaan en ze kijken echt nietzo nauw met die nepkat en hond hoor, mensen van de magtest zijn nit gek.

LiesxAnne

Re: Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:17

kijk gelukkig, daar kunnen we wat mee! gaat dus echt wel goed komen ts ;)...

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:20

Komt ook goed, zolang het nepkind etc niet wordt aangevallen en de testpersonen ook niet is er niks aan de hand

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:21

maja wat verstaan ze onder aanvallen :+ dat kind is een pop en een hond kan dat aanzien voor speelgoed en er mee spelen :P

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:22

toch vind ik het vreemd dat de honden van ts een test moeten onder gaan .
die beestjes hebben zich zelf verdedigd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:23

ja vind het ook vrij apart

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:23

HorseTopShop in mijn ogen hebben jou honden niets anders gedaan dan hun roedel beschermen
in hun ogen is dat ook de normaalste zaak van de wereld
ook het feit dat ze stoppen onder commando van de roedel leider

hun gedrag zal niet veranderen hoor ;)
jou toppertjes staan gewoon super onder jou sturing en je hoeft je nergens geen zorgen om te maken
probeer ondanks dat bij jou de schrik er goed in zit gewoon weer lekker de draad op te pikken
probeer je gedrag en ritme niet te veranderen dat pikken ze snel op ;)

je hebt het super gedaan mijn complimenten
ook naar jou honden

verder los van het honden op zich verhaal
heeft de man ook bedreigingen ge uit tegen jou ???
heb je dit ook aan gegeven ?
mocht je hier echt mee zitten praat er over ...
kom je er niet uit is er ook nog slachtoffer hulp (die is ook hier voor)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:24

die hond doet helemaal niks, ik heb hem vaak in de winkel gezien en het is een lief dier
een lekkere grote lobbes
ik hoop dat door dit de hond niet verandert is en gewoon nog de lieve hond gebleven is
ze hebben het vrouwtje beschermt ,ik vind dat de andere hond fout was[ de eigenaar dan om een hond met zo`n verleden los te laten lopen ]deze honden hebben normaal gereageerd

TS heeft van schrik meer `gezien`dan er was,er is niks verscheurd door haar honden.
haar honden zijn niet gevaarlijk!!

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:25

cinn87 schreef:
En idd, bedankt blue!
en geloof me, kan het eigenlijk bijna niet zeggen maar spreek toch uit ervaring, iemand waarvan jij ziet dat ie door rood rijd heeft echt geen prioriteit bij de politie.

En roekeloos rijgedrag houd wel veel meer in dan alleen maar door rood rijden!
Meld MISDAAD anoniem is een lijn voor misdrijven. Ik denk dat ze het echt niet tof vinden als je daar naar belt voor iemand die door rood rijd :')

Lkkr off topic weer...

idd offtopic je heb werkelijk geen flauw idee waar je over kletst :d :d

ontopic; ik kom idd misschrien nadelig over dat is niet mijn bedoeling. wat ik probeer te zeggen is dat de test erg onrealistisch zijn en de hond juist reageert. zal een gezonde hond ook doen die niet agressief is. voorbeeld is die pop. en bv de plu, elke hond kan daar van schrikken agressie of niet. maar het wordt wel meegenomen in de beoordeling. ik zou als ik jou was maar de regelingen voor plaatselijke verordingen van je gemeente doorlezen. want de gevolgen voor de hond verschillen per gemeente!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:29

Ik heb je een pb gestuurd blue!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:30

TS: heb je ook gelezen bij de MAG-test dat er de hond een aantal keer angstige reacties mag tonen enzo?

Ze hoeven niet op èlk punt precies goed te reageren.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:37

Nu ik gelezen heb wat die test inhoud, maak ik me echt geen zorgen. Het zijn een stelletje goedzakken.
Laatst kwam er een vreemde hond de winkel in die achter de toonbank schoot en het bot van mijn hond smakelijk op ging kluiven. Die sukkel gaat er stom bij liggen kijken. Kinderen hangen regelmatig om zijn hals om lekker met hem te kroelen. En krijgt hij geen aandacht.... Dan zorgt hij er wel voor dat hij die toch krijgt.
Want hij gaat gerust voor je zitten met droopy oogjes. Of gewoon in de weg staan zodat je niet om hem heen kan en je hem wel een aai móet geven.

Didi (die andere die erbij was) is een iets ander verhaal. Zij houd zich graag wat meer op de achtergrond en hoeft niet zo nodig aandacht. Haar maak je al blij met een vriendelijke stem. Ze is wel wat voorzichtig met nieuwe mensen die ze nog niet kent, maar kijkt de kat uit de boom en komt daarna kroelen. Ze gaat soms nog wel een stapje verder. Ondanks haar grootte, kruipt ze het liefst bij je op schoot. Maakt haar niks uit dat dat niet past.

Nee hoor, om die test maak ik me echt geen zorgen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:41

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ze donders goed aanvoelen of iets niet in orde is.

We hadden laatst 3 mannen in de winkel die zich verspreidde. Ik voelde me er niet echt prettig bij, want het was ook nog eens vlak voor sluitingstijd.
Boris lag achter de toonbank, stond op en begon te grommen. Ondanks dat hij vrij de hele winkel door kan lopen bleef hij netjes achter de toonbank en liet de 3 mannen weten dat ze niet welkom waren.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:41

Fijn zulke trouwe viervoeters _O_

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:44

Zo lang een hond van oorsprong een roofdier is, zijn er heel veel mislukte kruisingen levensgevaarlijk.
Dit geld ook voor de rothweiler die heel vrindschappelijk naar de twee andere honden toerende.

Ik heb maar één mening over honden.

pb maar en ik geef antwoord.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:46

Ariebren schreef:
Zo lang een hond van oorsprong een roofdier is, zijn er heel veel mislukte kruisingen levensgevaarlijk.
Dit geld ook voor de rothweiler die heel vrindschappelijk naar de twee andere honden toerende.

Deze reactie snap ik even niet.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:57

Ariebren schreef:

Beetje vreemd om dat zo te melden. Zeg dan gewoon wat je mening is oer honden, of houd je afzijdig van dit topic.