Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 01:17

Daphne__ schreef:
Arme poes... ik hoop dat je vriend snel dat diertje weg doet, óf jou ;)

_/-\o_

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 05:37

JunkDeLuxe schreef:
Waar dit hele topic nu eigenlijk om draait, is dat m'n vriend haar niet weg wil. In nog geen 100 jaar.
En wat ik daar in vredesnaam mee aanmoet..

Dit zal je met je vriend moeten uitvechten. Bokt kan moeilijk relatieadvies geven. Maar de kat mag niet de pineut zijn van jullie meningsverschillen.
Misschien kun je je vriend overtuigen met de insteek dat jullie gewoon teveel dieren hebben voor dat appartement? Want dat is écht wel het geval. Bovendien zijn katten eigenlijk niet zo geschikt om op een appartement te houden, dus is het logischer om de kat weg te doen.

Als ik het zo lees ben je enorm boos op dat dier. Dat is niet helemaal juist, dieren doen zoiets niet expres, maar ik kan me wel voorstellen dat je gefrustreed bent door al dat gepies als jij die kat eigenlijk niet wilde.

Eshaa

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 05:42

Tjoery mensen,
Zeggen dat haar vriend van haar afmoet?
Geen dier verdient?
Welkom 2 dramaland.
Jullie lezen wat jullie graag zien, meschien van een andere manier bekijken?
Ik snap dat ts zo boos is op de kat.En ja meschien moet ze eens eff medische check doen enz..
Maar de dingen die jullie zelf zeggen maken jullie geen een haartje beter als dat jullie haar beschrijven!
Grow up, get a life :D

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 06:11

Eshaa schreef:
Grow up, get a life :D

Misschien moet jij dat inderdaad maar eens doen. Tjonge, tjonge......

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:56

pfff, tracht je eens een keer lekker wat van je af te schrijven krijg je heel bokt over je heen... :D

Ja ik kan je (voor een deel) volgen/begrijpen, ik zou ook stapel dol worden van een kat die blijft plassen ondanks dat je er voor jouw gevoel alles aan gedaan hebt. Ook respect dat je er gewoon voor uit komt dat je een hondenmens en geen/minder een kattenmens bent, in mijn geval is het precies andersom, ik houd van honden hoor, absoluut, ben met honden opgegroeid, leen graag een hond voor een dagje oid om lekker te wandelen, pas graag op, echter ben ook blij dat ik de hond erna weer kan afleveren, ik ben gek op honden... maar ik heb nu eenmaal meer met katten.

Aangezien het lijkt dat jullie in een patstelling staan wat betreft de kat, uit huis plaatsen ja of nee... lijkt het me niet dat je nu daar snel iets aan kan veranderen, kat zal niet acuut stoppen met plassen in huis als ze het al anderhalf jaar doet en je niet achter de precieze oorzaak bent, en vriendlief zal niet van de een op de andere dag van mening veranderen. Dus lijkt mij het handiger dat je je meer gaat focussen op je band met Nala.

Je komt me niet over als iemand die haar kat mishandelt, iemand die niet van dieren houdt maar 'gewoon' als iemand waarbij de emmer op overlopen staat.

Persoonlijk vermoed ik dat het plasprobleem toch vanuit stress danwel aandachttekort komt, de ene kat heeft nu eenmaal veel aandacht nodig, en tja... ook negatieve aandacht is aandacht. Ondanks dat Nala nu 'rustig' oogt kan ze toch nog stress ervaren, 3 x verhuizen binnen korte tijd (buiten jouw schuld dat staat er natuurlijk buiten), een hond in huis, meubels verschuiven om ruimte te maken etc.
Je zei dat jullie plankjes ed opgehangen hebben toen de hond in huis kwam, maakt ze daar ook gebruik van? Ofwel is het aantrekkelijk genoeg? Heeft ze een slaapplekje waar de hond niet in de buurt kan komen? (als ze er geen gebruik van maakt, probeer eens valeriaandruppels van Vogel op het slaapplekje/kussentje/dekentje te druppelen, heeft hetzelfde effect als catnip, mijn kat doet nl helemaal niets met catnip maar is gek van valeriaan.

Tips op een rijtje zetten:
- zorg dat ze een plekje heeft om zich terug te trekken waar de hond niet bij kan (ondanks dat ze het ervoor ook deed, hond is toch een stressfactor)
- ga zo'n feromonen verstuiver gebruiken, feliway bijv, hoef je weinig voor te 'doen' maar kan veel effect hebben bij katten met stress
- maak niet schoon met chloor :P
- tasjes/tassen, tja katten lijken daar een voorkeur voor te hebben, je hoort het iig vaker, tassen aan de kapstok dus
- qualitytime met Nala, waarbij de hond zich er niet mee kan bemoeien, probeer iedere dag een moment (hoeft heus niet lang te zijn) in te bouwen waar je actief met haar gaat spelen. Je noemde ook al wandelen aan een tuigje, je kunt het proberen, sommige katten vinden het echt leuk, misschien wil ze iid wel graag naar buiten maar krijgt ze jullie dat niet duidelijk gemaakt :P aangezien ze een 'binnenkat' is, plus dat je op dat moment even alleen met haar bezig bent = aandacht.
- Kattenbak, ik zou momenteel even stoppen met constant andere soorten grit, houd je aan degene waarbij ze het op de bak doet (ondanks ongelukjes ernaast) anders kun je nooit haar voorkeur vinden, persoonlijk zou ik nog 1 extra kattenbak neer zetten, 2 katten +1, elke dag poep scheppen en zo mogelijk plasjes eruit halen, houdt hem zo schoon mogelijk, katten zijn heel schoon van zichzelf, ik heb een kat gehad die het vertikte op de bak te gaan als zijn zus er eerst in geplast had (na verversen), andersom was geen probleem, zodra zijn geurtje er maar weer aanzat, en ging niet op de bak als er poep inlag. Als je nu kattenbakken met kap hebt, haal bij een van de 2 het klepje eraf (als die er nog aanzitten), en bij de evt 'nieuwe' kattenbak, als je er 1 extra aanschaft, doe deze zonder deksel, zo heeft ze 3 keuzes. Gebruik je poeder in/door het grit om het beter te laten ruiken? (voor de mens), doe dat een tijdje niet, sommige houden daar niet van, plus dat je kat nog minimaal 1 uur naar wc luchtverfrisser ruikt... maar dat is mijn persoonlijke mening.
- eigen ruimte, als het mogelijk maak een 'eigen ruimte' voor de katten, weet niet of jullie bijv een logeerkamer/2e slaapkamer oid hebben, maar dat zou prima zijn, ga daar dan voeren, zorg dat alleen de katten erin kunnen en niet de hond (kattenluikje in de deur? 1 die je ook kan afsluiten iig), en sluit iig Nala daar op als je weggaat dan kan ze iig niet overal plassen en hoef je alleen nog die ruimte in de gaten te houden, voordeel is dat de katten een eigen plekje hebben waar de hond niet bij kan... tuurlijk is de hond niet de kern van het probleem maar zoals ik al eerder zei, het kan toch een stressfactor zijn.
- Kat van een vriendin van mij stopte grotendeels met plassen in huis toen ze zo'n waterfonteintje ging gebruiken, deze was medisch volledig binnenstebuiten gekeerd, geen gruis/blaasontsteking maar toch stopte het grotendeels als ze meer dronk, gevoelige blaas misschien?
Manieren om je kat meer te laten drinken: waterfonteintje, scheutje water bij het eten (als ze niet de hele dag droogvoer hebben staan maar in porties eten), ken je die blikjes van tonijn in water? gebruik de tonijn lekker voor jezelf, verdun het water met kraanwater, doe het in zo'n ijsblokjeshouder in de diepvries en doe elke dag een ijsblokje in het water, dan ruikt het lekkerder en gaan ze meer drinken.

Doet ze het trouwens ook in jullie zicht? ofwel dat je kunt zien dat ze gaat plassen, plekje zoekt en naar jullie kijkt? Of doet ze het als ze alleen is? Als ze het ook in jullie zicht doet ga haar eens behandelen als kitten, oppakken en op de bak zetten, niet 'straffen/roepen naar haar' maar gewoon rustig op de bak zetten.

Beetje lange post geworden... hoop dat je er wat aanhebt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:48

Daphne__ schreef:
anneliesdj schreef:
Voor zover ik begrepen heb kiest ze 't liefst de lekker zachte plekjes uit.
En als ik het verhaal van TS hierboven lees heeft de kat het nog niet zo slecht hoor.
Tuurlijk is verhuizen niet leuk en een hond erbij zal ook even wennen zijn maar er zijn genoeg katten die dat ook gewoon 'overleven' en ts geeft zelf aan dat de poes niet bang meer is voor de hond maar juist brutaal in zijn richting.
Ik snap niet dat hier meteen wordt geroepen dat ts zo slecht is terwijl ze dit al 1,5 jaar lang moet aanzien, lijkt me toch dat je dan al aardig wat uithoudingsvermogen hebt??
Jullie moesten zelf maar eens een kat in huis hebben die het OVERAL doet, 2x kun je dat nog schoonschrobben maar op de lange duur stinkt ALLES en iedereen die binnenkomt maakt er een opmerking over, dat is niet leuk hoor

Nou ik heb dus recht tot spreken :D

Je zegt dat TS de kat de schuld geeft terwijl ze alleen een oplossing vraagt, ze heeft het nergens over wie of wat er schuldig is.

Overigens lijkt het me nogal duidelijk dat wanneer je kattenpis vind, de kat de schuldige is :P

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:30

Mindfields schreef:
Toen ik nog maar 6 weken oud was, werd ik ineens bij mijn moeder weggehaald. Ik weet niet waarom dat gebeurde maar ineens moest ik met mensen mee naar een andere plek. In mijn nieuwe huis moest ik erg wennen, allemaal nieuwe geuren en andere mensen, een andere kat. Er was maar 1 kattenbak en die was al van de kater, dus ik durfde daar niet altijd in te plassen. Alleen als hij het niet zag. Maar soms moest ik erg nodig en dan was hij in de buurt en dan ging ik maar ergens anders plassen.

Toen ik net een beetje gewend was aan dit huis, woonden we ineens op een andere plek. Weer allemaal nieuwe geuren die ik niet kende. Ik wist niet meer zo heel goed waar ik nou moest plassen, want overal rook het zo anders.

Na hele korte tijd gingen we weer ergens anders wonen, en toen was ik echt een beetje de draad kwijt.

Ik wilde mijn baasjes vertellen dat ik me niet op mijn gemak voelde, maar ze snapten het niet. Kon ik maar praten.....Mijn ene baasje komt vaak thuis met een ding met hengsels eraan, die naar allerlei andere mensen en dieren ruikt, dat vindt ik eng en dus doe ik daar dan plasjes op, zodat het weer naar mij ruikt. Dan voel ik me meer op mijn gemak. Ik probeer zoveel mogelijk mijn geur op dingen in het huis te markeren, zodat ik tenminste mijn eigen vertrouwde geur op dingen ruik en niet allerlei vreemde enge geuren.

Maar mijn baasjes snappen het volgens mij niet. Ze worden alleen erg boos, op mij maar ook op elkaar. Dat vindt ik dan ook weer eng, want er is dan veel spanning in het huis. Mijn ene baaje heeft volgens mij een hekel aan me, dat voel ik en dat maakt me nog onzekerder.

Maar nu is er sinds kort ook nog een grote hond bijgekomen, die vindt ik zo eng. Ik ben de hele dag bang. Ik probeer om hem bang te maken door me groot te maken en met mijn staart te zwiepen, zodat hij me niet achterna gaat. Ik voel me vreselijk angstig. Altijd.

En dit is puur geschreven op basis van de angst die de oorzaak kan zijn, ik heb het nog maar niet eens over eventuele blaasproblemen waardoor de kat pijn heeft.

Amen _/-\o_

Mooi geschreven.

Arm dier!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:32

anneliesdj schreef:
Jullie moesten zelf maar eens een kat in huis hebben die het OVERAL doet, 2x kun je dat nog schoonschrobben maar op de lange duur stinkt ALLES en iedereen die binnenkomt maakt er een opmerking over, dat is niet leuk hoor.

Dat heb ik, heb mijn verhaal ergens hier ook al eens gedaan.

Maar omdat mijn kat dus overal plast wil dat niet zeggen dat zij dat expres doet.
Er is een reden voor dat gedrag en ik ben bij onze kat druk bezig om te vinden wat die reden is en wat we er aan kunnen doen.

In plaats van in de klaagbank te gaan zitten, kan je er ook werk van maken.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:43

wat een gedoe! Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als iets al geprobeerd/ gezegd is!
Ik ken een kat die uit een studentenhuis is gezet om precies hetzelfde probleem! Ze piste echt alles onder. Het probleem is uiteindelijk opgelost door special voer te voeren tegen blaasgruis en door een stekker die een bepaalde geur verspreid, volgens mij was gaf ie feromonen af? ik weet het niet meer precies..

Ik laat onze katten als we er niet zijn niet in de slaapkamer of woonkamer.. ze hebben 1 kamer (waar ze de eerste week dat we ze hadden opgesloten hebben gezeten) en de gang. Zo beperk je iig het risico gebied! (Die van ons doen hooguit per ongeluk een nr 2 op hun nr 1 bak..).
Dat is trouwens ook nog een tip, plaats een 2e kattenbak! Katten plassen graag op andere plek dan ze poepen en eht kan zo zijn dat ze de geur van de andere kat bedreigend vindt! Verschoon de bak ook regelmatig. Zorg voor een eigen veilig plekje voor de plassende kat, bijvoorbeeld op n kast ofzo. Katten houden erg van hoge plekken, odmat deze 'veilig' zijn. Verder ben je veel verhuisd dus dat is ook verwarrend voor de kat. Mindfields verwoord het trouwens mooi! En annemiek-80 geeft ook hele goede tips

Het is enorm frustrerend en snap ook helemaal dat je je er dol van wordt, maar ik vind het niet eerlijk tegenover het dier om niet eerst alles te proberen!
Laatst bijgewerkt door jorretje op 07-09-11 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:44

LEES dan toch de posts van TS eens!!
TS zegt helemaal niet dat de kat het expres doet.
TS is al 1,5 jaar pis aan het ruimen. (hoezo GEEN dierenvriend?!?!)
TS heeft van alles geprobeerd.
TS heeft de beginpost in een opwelling geschreven. (lijkt me niet zo moeilijk te snappen hoor)
TS heeft eigenlijk geen probleem met de kat maar met haar vriend die het gedrag negeert maar ook geen nieuw tehuis wil zoeken.
En dat is ook waar TS hulp voor vroeg, niet de kat, maar haar vriend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:49

die van mn ouders pieste in de fruitmand als ze buiten andere katten zag lopen :D
Lijkt mij een soort van territoriaal probleem... vooral omdat je nou een hond erbij hebt. Die van mijzelf liet het ook lopen toen ze baarmoederonsteking had trouwens.

En als de kattenbak iets te vies is, plast ze op de was. Eigen schuld denk ik dan, en verschoon de kattenbak :P

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:51

NOU EN?????

Ik loop al 4 jaar kattenpis te ruimen.....so what!!!
Je neemt zo een dier in huis en dus heb je er voor te zorgen.
Bij mijn kat gaf een bezoek aan de DA een flinke verlichting.
Diertje blijkt gewoon oud en in de war.....daar hebben ze pilletjes voor :)*
Tot die tijd heb ik ruim de tijd genomen andere oplossingen te vinden.
Andere oplossingen in combi met de pilletjes zorgt er voor dat het nu niet meer voor komt.
Waar een wil is, is een weg hoor.

Alleen ontbreekt bij TS behoorlijk de wil!!!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:57

Noi sorry hoor ik ben een katten mens maar zo erg mijn huis onder laten zeiken gaat te ver.het stinkt als een gek, dan durf je toch ook geen visite meer te vragen.En 4 jaar zeik ruimen, poeh zal lekker meuren daar.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:57

Als je het gelijk schoonmaakt stinkt het niet hoor. ;)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:12

Ik begrijp heel goed dat het een rotsituatie is voor TS. Katten die in huis plassen zijn niet leuk! Maar het is de toon die de muziek maakt, en die toon is in de OP nou niet heel erg gezellig. Zeker niet als je bedenkt dat het gedrag van de kat ontstaan is door angst en onzekerheid. Lees dan ook nog eens het stukje van mindfields en dan kun je concluderen dat het hier waarschijnlijk om een ongelukkig poesje gaat die ook nog eens gehaat wordt door haar baasje. De houding van Ts zoals die nu is zal in elk geval zeker niks aan de situatie verbeteren.
TS, probeer eens feliway verdampers en laa eventueel een kattengedragstherapeut komen. Je vriend wil de poes houden, dus zullen jullie een andere oplossing moeten vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:27

marleen_usar schreef:
Noi sorry hoor ik ben een katten mens maar zo erg mijn huis onder laten zeiken gaat te ver.het stinkt als een gek, dan durf je toch ook geen visite meer te vragen.En 4 jaar zeik ruimen, poeh zal lekker meuren daar.

Prima als je de kat niet meer wil.
Maar wie wil zo'n kat? Als je moet kiezen in het asiel tussen een zindelijke en niet zindelijke kat .
wij hebben een asielhondje dat niet zindelijk is, al 5 jaar niet ( bedankt voor de tip over urineoff, heb het gelijk besteld ) , hij heeft nog wat eigenaardigheden, die met training neit meer af te leren zijn ( ook volgens de Martin gaus school ) . Hem wegdoen is echt GEEN optie. Niemand wil zo'n hond toch .. als je hem al hebt is het wat anders, maar als je opzoek gaat naar een hond is er een grens aan de problemen die je erbij neemt :)

Dit geldt dus ook voor jouw kat.

dus stel dat je je vriend kan overtuigen van het feit om de kat weg te doen, waar moet ze dan heen ?

Wellicht kun je beter voor de hond een ander plekje zoeken, juist omdat die gedragsproblemen heeft en daar makkelijk een ander huis voor te zoeken is. Dat scheelt ruzie met je vriend, en waarschijnlijk gaat het thuis dan een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:28

Uiteraard lijkt het mij ook goed om eerst met feliway te proberen, en wellicht met Eurinoff ervoor zorgen dat er echt helemaal nergens meer pis resten zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:31

quartel schreef:
NOU EN?????

Ik loop al 4 jaar kattenpis te ruimen.....so what!!!
Je neemt zo een dier in huis en dus heb je er voor te zorgen.
Bij mijn kat gaf een bezoek aan de DA een flinke verlichting.
Diertje blijkt gewoon oud en in de war.....daar hebben ze pilletjes voor :)*
Tot die tijd heb ik ruim de tijd genomen andere oplossingen te vinden.
Andere oplossingen in combi met de pilletjes zorgt er voor dat het nu niet meer voor komt.
Waar een wil is, is een weg hoor.

Alleen ontbreekt bij TS behoorlijk de wil!!!!!

Dat is niet so what! Een kat kan ook gewoon zindelijk zijn, overal pis is niet iets waar je op rekent als je een kat in huis neemt en ik kan me voorstellen dat je daar na 1,5 jaar spuugzat van bent.
Jouw kat is oud, dat is heel wat anders dan de kat van TS die pas 1,5 jaar is!
Bij TS ontbreekt helemaal geen wil, die wil heeft ze al 1,5 jaar gehad, ze is het nu alleen zat dat bij alles wat ze doet ze kattenpis tegenkomt.

En wie zegt dat het voortkomt uit angst?? De kat deed het al vanaf klein poesje, het is niet spontaan ontstaan toen de hond in huis kwam... Daarbij kun je vanachter je pc echt niet beoordelen wat de oorzaak is hoor.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:41

nou ik ben ook wel een dierenvriend maar ik zou ook echt geen 4 jaar pis en schijt op gaan zitten ruimen hoe erg je dan ook kiest voor de kat en ik zou zelf ook persoonlijk niet meer dan 2 kattebakken in huis nemen omdat mevrouw kat weigert op dat ding te gaan .... op een gegeve moment krijgt de kat van mij toch een trap onder ze hol de deur uit...maar je hele huis gaat ernaar stinken en dan wil je ook niet meer dat mensen over de vloer komen etc

voor de ts ik zou het nog eens goed met je vriend overleggen(desnoods druk je gewoon zijn hoofd in de pis en poep van die kat of je laat t gewoon flink liggen en gaat gewoon ergens heen en dan zeg je gewoon tegen je vriend van ga jij t maar opruimen want ik doe het niet meer...misschien dat je hem dan kan wakker maken :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:58

Stelletje moraalridders hier :'). Nooit een paard verkocht omdat het niet klikt? Of omdat het niet geschikt is voor het doel dat je voor ogen hebt?

TS, ik geef je groot gelijk dat je het zat bent. Bij mij was poes al veel eerder gevlogen. En wel naar een huisje waar ze wel gelukkig wordt (uiteraard wel na alle medische redenen uitgesloten te hebben, laat dat duidelijk zijn).

Dit diertje is blijkbaar ongelukkig bij TS. Dan kan je twee dingen doen: Er geld, moeite en tijd in steken om het kat naar de zin te maken (en dat moet ook nog maar lukken) of een huisje zoeken waar het diertje wel gelukkig is. Ik zou na 1,5 jaar dat laatste doen.

Over je vriend kan ik je geen tips geven... Ik vind het zelf al moeilijk genoeg om mijn vriend erop te attenderen dat ik zijn kat vies vind. :).

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:16

Feit blijft is dat een dier niet denkt goh daar staat de tas van de baas laat ik daar eens in plassen. Er is een achter liggende reden. Ik heb momenteel ook zo'n soort probleem. Beesten hun gedachte gang is niet dusdanig ontwikkeld dat ze denken goh laat ik mijn vrouwtje eens dwars zitten en overal plassen. Vaak is het ook onzekerheid. Ik verplicht TS niet om een ander huis te zoeken, maar ik denk wel dat zowel TS als de kat daar van opknappen. Het medische is onderzoekl heeft TS aangegeven dus angst, dominatie, stres etc blijven. Als het dier in de huidige leefomstandigen zoveel stres heeft zie ik niet in waarom TS geen ander zou kunnen zoeken. En dan bedoel ik niet dumpen in het asiel maar een goed thuis zoeken. De openingspost vind ik ook erg hart hattelijk, maar aan de andere kant ik heb ook wel eens dingen in emotie geroepen die ik niet zo bedoel. Het mocht inderdaad wel wat minder.

TS ik hoop je vriend akkoord gaat en dat jullie lekker een goed nieuw plekje voor de poes kunnen vinden waar ze wel op haar plek is. Bij jullie is ze dat duidelijk niet en jij bent ook niet al te blij met haar, dus het lijkt mij inderdaad de beste oplossing.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:18

Maar TS: Dat poes op je dure spulletjes plast is toch eenvoudig te verhelpen? Zorgen dat ie niet bij de dure spulletjes kan. Dat is IMO stap 1 in de richting van minder ergernis.
Al is het maar tot je de keuze hebt gemaakt of poes nu wel of niet blijft

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:29

en dan zit je nog met een poes die eigenlijk niet op haar plekje zit. Spullen verhangen is leuk, maar geen oplossing. Ik denk dat er gewoon een erg ongelukkig katje zit.

Ik vind het verhaal van mindfields ook best aangrijpend en kan me daar best wel een beetje in vinden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:30

daarom staat er ook bij: al is het maar tot de keuze is gemaakt. Er is niks eenvoudiger dan gewoon je zooi achter je kont opruimen zodat poes er niet bij kan

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:50

_San87_ schreef:
Stelletje moraalridders hier :'). Nooit een paard verkocht omdat het niet klikt? Of omdat het niet geschikt is voor het doel dat je voor ogen hebt?

TS, ik geef je groot gelijk dat je het zat bent. Bij mij was poes al veel eerder gevlogen. En wel naar een huisje waar ze wel gelukkig wordt (uiteraard wel na alle medische redenen uitgesloten te hebben, laat dat duidelijk zijn).

Dit diertje is blijkbaar ongelukkig bij TS. Dan kan je twee dingen doen: Er geld, moeite en tijd in steken om het kat naar de zin te maken (en dat moet ook nog maar lukken) of een huisje zoeken waar het diertje wel gelukkig is. Ik zou na 1,5 jaar dat laatste doen.

Over je vriend kan ik je geen tips geven... Ik vind het zelf al moeilijk genoeg om mijn vriend erop te attenderen dat ik zijn kat vies vind. :).

Je hebt duidelijk geen verstand van katten ;) Een paard leeft niet met je samen in 1 huis, daar heb je een andere band mee. Een kat is gewoon lid van het gezin, je doet je kind ook niet weg omdat het niet zindelijk wil worden neem ik aan? Jammer dat nog veel mensen denken: Het is maar een dier, makkelijk vervangbaar en makkelijk te dumpen.

Ik heb niet alles doorgelezen, maar een kat van 6 weken eet misschien zelfstandig maar moet verder alles nog van de moeder leren, op de bak gaan hoort daar ook bij, en het onderling spelen met de broertjes en zusjes is ook belangrijk. 80% van de probleemkatten zijn te vroeg bij de moeder weg gehaald 8 weken is ook te vroeg minimaal 9 weken liefst 12 of 13, dan zijn ze rijp het nest te verlaten. Dat ene extra weekje doet echt veel. Helaas wordt dat niet altijd gezien omdat de kittens dat een stuk minder 'aaaaah' gehalte hebben.

Kat van mijn oma is met 5 weken bij haar gekomen omdat ie wees was, maar die heeft ook een kronkel in de kop, die valt alles en iedereen aan, alleen voor mijn oma en opa issie lief.

Succes TS