Luxe hondenhalsband & -lijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:18

Huertecilla schreef:
Hetzelfde op エルメス犬 losgelaten en verhip wéér nieuwe dingen:

Afbeelding

Afbeelding

Da's ook weer een erg mooi bandje zeg!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:22

Apart :j

Wat ik niet begrijp is dat bij een aantal van die high end halsbanden de D-ring direct naast de passant zit :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 21:23

Afbeelding
Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:24

die hier bovenaan de pagina lijkt me erg mooi. jammer dat je voornamelijk de binnenkant ziet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 21:27

loulou schreef:
die hier bovenaan de pagina lijkt me erg mooi. jammer dat je voornamelijk de binnenkant ziet.

Afbeelding
Afbeelding

Van natural tan plantaardig gelooid leer; dat wordt na 25 jaar nóg alleen maar mooier.

8nnemiek

Re: Luxe hondenhalsband & -lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:40

Wat ik me afvraag.. hoe weet je nu of die halsbanden van de veilingsites geen namaak zijn? Er worden zoveel merkartikelen nagemaakt. Horloges enzo zijn vaak niet van echt te onderscheiden.
En waarom zien de halsbanden en riemen op de foto's er uit alsof ze nog nooit gebruikt zijn terwijl de halsbanden niet nieuw zouden zijn? Ze worden immers niet meer gemaakt/verkocht door Gucci etc.
Als er daar zo veel geld voor wordt betaald lijkt me dat er vast wat slimme japanners zijn die goed met leer kunnen werken en een leuk bandje maken en in een duur doosje verkopen, niet? :Y) Gouden handeltje!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 21:42

8nnemiek schreef:
Wat ik me afvraag.. hoe weet je nu of die halsbanden van de veilingsites geen namaak zijn? Er worden zoveel merkartikelen nagemaakt. Horloges enzo zijn vaak niet van echt te onderscheiden.

Jawel hoor.
Alleen niet door de niet-kenner.

Citaat:
En waarom zien de halsbanden en riemen op de foto's er uit alsof ze nog nooit gebruikt zijn terwijl de halsbanden niet nieuw zouden zijn? Ze worden immers niet meer gemaakt/verkocht door Gucci etc.

Omdat het bijna allemaal archief is en al láng gelden verkocht :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 21:54

8nnemiek schreef:
Als er daar zo veel geld voor wordt betaald lijkt me dat er vast wat slimme japanners zijn die goed met leer kunnen werken en een leuk bandje maken en in een duur doosje verkopen, niet? :Y) Gouden handeltje!

Je haalt Japanners en Chinezen door elkaar.
Een Japanner van een gerenommeerd oud bedrijf gaat liever dood dan nep te verkopen.
Verder is er ook nog de hardware :)*

Het is net als met een Grand Seiko.
Het namaken van kwaliteit kan niet en het herproduceren ervan is net zo duur en dat is de moeite niet waard.
Op Gucci Dog zit nl. niet zoveel uplift voor luxe en merk.

Met bv Rolex ligt dat anders omdat dáárvan de prijs voor drie kwart naam is en van de rest de kosten hoog omdat het in Zwitserland gemaakt wordt. Daar zit dus een paar miel marge voor bijna vergelijkbare kwaliteit (en nota bene iets béter _O- staal) uit China.

Idem Hermès. Daar moét je dus documentatie bij hebben van de authorisied dealer.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:56

erg mooi bandje :j

nou wie begint er een winkeltje met de nep gucci en hermes, maar dan wel in de goede kwaliteit natuurlijk :)
heb nog steeds niks kunnen vinden wat naar m'n zin is namelijk en wat ik wel mooi vind is niet te vinden in europese webshops.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:59

Ik quote mezelf even want ik verbaas me hier al een tijdje over:

Remy schreef:
Wat ik niet begrijp is dat bij een aantal van die high end halsbanden de D-ring direct naast de passant zit :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 22:11

Kijk, dit is een Hermès Kelly set en dat ontwerp slaat twee keer nergens op. De hardware die in een ander model met een endere constructie functioneel is, is hier alleen maar sier en voor diezelfde sier moet de D-ring naast de passant 8)7
Winkelprijs was 991,- Euro en dat is gewoon uitsluítend een mode-prijs die betaald wordt omdat het past bij de 900 Euro armband van de dames.

Afbeelding

Hier zit beláchelijke marge op en het is niet moeilijk na te maken.
Documentatie is essentieel.

Ik heb inmiddels besloten om zelf een begin 20ste eeuws ´Collier du Chien´ model halsband voor een FB te maken met hardware uit China.
Zwart met rood nappa voering. Omgeslagen en iets uitstekend. De D-ring komt níet bij de brede metalen passant :D

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:19

Bij deze prachtige band zit de D-ring dus ook naast de passant. Dat is toch raar? Het mooiste stuk van de riem zit onzichtbaar onderaan de nek van de hond. Bij deze riem kan ik me nog voorstellen dat het moeilijk is om dat op een andere manier op te lossen, maar ik heb er genoeg voorbij zien komen waar dat niet het geval is.

Huertecilla schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Van natural tan plantaardig gelooid leer; dat wordt na 25 jaar nóg alleen maar mooier.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:21

ik vind nogsteeds het 'woven' set van dogs department gaaf Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 22:21

loulou schreef:

nou wie begint er een winkeltje met de nep gucci en hermes, maar dan wel in de goede kwaliteit natuurlijk :)
heb nog steeds niks kunnen vinden wat naar m'n zin is namelijk en wat ik wel mooi vind is niet te vinden in europese webshops.

Wat houd je tegen om het te laten maken in een europees ateliertje?
Hier in de buurt kost dat niet de wereld. Nu ja, vergeleken met de mode-merken. Niet met een Welkoop-Special en het is uiteaard ook duurder dan confectie Hunter.

Ik ga nu minimaal één band zelf maken. Misschien een twee van een ander ontwerp met technisch interessante oplossingen.
Wat is zeker ook ga proberen voor een riem is dat vlechtwerk van Hermès. Dat is een :)* combi en mooi en sterk mbv een techniek die ik beheers. Lijkt me prachtig in rood vlechtwerk op zwart bij de ditto halsband.
Ik ga dat niet voor derden doen want dat loont de moeite niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 22:24

Remy schreef:
Bij deze prachtige band zit de D-ring dus ook naast de passant. Dat is toch raar?

Dat is bij déze inderdaad een noodoplossing vanwege het vlechtwerk. Dat had echter ook anders gekund.

Bij de ´Kelly´ welke ik net liet zien is het gewoon een kwestie van vormgeving boven functionaliteit.
Bedenk dat op dit topic onder de high end voorbeelden twee categoriëen zitten;
- high end functionele kwaliteit
- high end modemerk
Dat zie je bij Gucci Dog en Gucci Pet gláshelder.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:05

Ik ben in elk geval helemaal verliefd op die prachtige band en hou hem als inspiratie als ik weer een band speciaal voor onze black and tan Hovawart ga maken. Stoer, sober, karaktervol en mooi. En toch niet té gepolijst. Net als de hond zelf.

ambre

Re: Luxe hondenhalsband & -lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:19

Oooooohhhhh,wat een mooie halsbanden zeg!Die verdiend mijn pinchertje echt!
Zeker die mooie cognac kleurige van hierboven,robuust maar toch elegant.
Ik ga maar vast sparen voor het overbetige kreng....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:52

Huertecilla schreef:
loulou schreef:

Wat houd je tegen om het te laten maken in een europees ateliertje?
Hier in de buurt kost dat niet de wereld. Nu ja, vergeleken met de mode-merken. Niet met een Welkoop-Special en het is uiteaard ook duurder dan confectie Hunter.

Ik ga nu minimaal één band zelf maken. Misschien een twee van een ander ontwerp met technisch interessante oplossingen.
Wat is zeker ook ga proberen voor een riem is dat vlechtwerk van Hermès. Dat is een :)* combi en mooi en sterk mbv een techniek die ik beheers. Lijkt me prachtig in rood vlechtwerk op zwart bij de ditto halsband.
Ik ga dat niet voor derden doen want dat loont de moeite niet.

daar heb ik ook al over nagedacht ;) kan alleen nog niemand bedenken waar ik het zou kunnen laten maken. dus mocht je tips hebben...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 00:48

loulou schreef:
daar heb ik ook al over nagedacht ;) kan alleen nog niemand bedenken waar ik het zou kunnen laten maken. dus mocht je tips hebben...

1. ik weet dat niets naar jouw smaak is, dus niet wat je wel wil
2. ik zit al >10 jaar op 2500 kilometer, dus de ateliers die ik ken .... ook

;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 01:32

Afbeelding

Chanel 332 Euro

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 01:39

Afbeelding

Goyard 448 Euro

Afbeelding
Afbeelding

223 Euro

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 01:40

Huertecilla schreef:
Remy schreef:
Bij deze prachtige band zit de D-ring dus ook naast de passant. Dat is toch raar?

Dat is bij déze inderdaad een noodoplossing vanwege het vlechtwerk. Dat had echter ook anders gekund.

Bij de ´Kelly´ welke ik net liet zien is het gewoon een kwestie van vormgeving boven functionaliteit.
Bedenk dat op dit topic onder de high end voorbeelden twee categoriëen zitten;
- high end functionele kwaliteit
- high end modemerk
Dat zie je bij Gucci Dog en Gucci Pet gláshelder.

Volgens mij is het juist veel mooier om de D-ring naast de passant te hebben, zeker voor grote honden.

Als een netjes opgevoede hond met de lijn in een boogje naast je loopt, zakt het zwaarste gedeelte van de halsband, dus waar de sluiting zit, naar de keel.
Als de D-ring zich naast de sluiting bevindt, is de lijn dus bevestigd onder de keel van de hond en zie je op de hals van de hond het mooie gedeelte van
de riem. Neem je bij een grote hond de lijn meer "aan", dus met een strakke lijn, dan zal de D-ring aan de zijkant van de hals zitten. Is de D-ring dan niet
naast de passant bevestigd, zie je aan de andere zijkant van de hond de sluiting zitten en dat vind ik ook niet echt mooi.

Ik ben al een poosje aan het meekijken in dit topic, erg mooie riemen, zeg!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 01:49

SaskiaKa schreef:
Volgens mij is het juist veel mooier om de D-ring naast de passant te hebben, zeker voor grote honden.

Het probleem is dat het losse eind van de halsband dan door de D-ring moet.
Dat maakt vat- en los clippen moeilijker en de clip maakt een plek op dat losse eind.

Mooier is de reden dat het inderdaad soms toch zo is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 09:04

De ongebruikte canvas-op-leer Gucci Dog lijn is inderdaad voor 65 euro niet verkocht.

Een lager bod en als dat geaccepteerd wordt *\o/*

Het is nog invoerrechtenvrij ook.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 09:14

Jeetje; een mooi naamplaatje van Gucci Dog; sterling zilver:

Afbeelding

maar ja, met 185 $ winkelprijs geen wonder dat het ´enigzins´ zeldzaam is.