Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:08

justkid schreef:
:roll:

Ik bedoel gewoon dat ik erg blij ben dat het nu zo goed gaat maar ik hoef haar niet bij mij in de straat te hebben.
Als het over een paar maanden nog steeds zo goed gaat denk ik daar misschien weer anders over.
Of ze nu te vertrouwen is lijkt me nog veel te vroeg om een uitspraak over te doen.

Ik snap je wel hoor :D.

Maar als je zoveel geeft om je kat als je zegt, laat het beest dan anderen ook niet lastig vallen en houd het in eigen huis/tuin ;). Zoals NoGo nu ook met haar hond aan het doen is, zodat de hond geen anderen zal gaan lastig vallen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:15

*Zucht*
Laten we deze discussie maar even voor wat het is want volgens mij komen we daar toch niet uit.
(en ik heb daar ook geen zin in)

Wat ik zo zorgelijk vond is dat deze hond zo snel escaleerde in de dieren die hij greep.
Daar heb ik mijn twijfels bij en nog.
De tijd zal het leren -:)

anneliesdj

Re: Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:21

Sjah, wel willen dat een ander zijn dier onder controle heeft maar zelf niet doen werkt natuurlijk niet.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:22

anneliesdj schreef:
Sjah, wel willen dat een ander zijn dier onder controle heeft maar zelf niet doen werkt natuurlijk niet.

Bedankt voor het begrijpen van mijn punt :D.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:25

justkid schreef:
*Zucht*
Laten we deze discussie maar even voor wat het is want volgens mij komen we daar toch niet uit.

Wat ik zo zorgelijk vond is dat deze hond zo snel escaleerde in de dieren die hij greep.

toch vermoed ik dat de ts de beginsignalen heeft gemist, deze laat ze hier, die enkele keer toch vrij duidelijk zien, dat is ook de reden dat wij tot nu toe elke keer optijd konden ingrijpen.

En verder jongens sssstttttt niet offtopic discussieren, zometeen is het topic op slot en moet ik iedereen apart via de pb op de hoogte gaan houden >;) :P
Laatst bijgewerkt door NoGo op 19-09-11 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:25

NoGo schreef:
justkid schreef:
*Zucht*

toch vermoed ik dat de ts de beginsignalen heeft gemist, deze laat ze hier toch vrij duidelijk zien.

En verder jongens sssstttttt niet offtopic discussieren, zometeen is het topic op slot en moet ik iedereen apart via de pb op de hoogte gaan houden >;) :P

Nee, dan maak je gewoon een nieuw topic over je prachtige hond <3.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:26

Oja dat is waar, en het is nog geeneens laat :') :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:27

En dat terwijl ik zelf ook katten heb :)
(en honden trouwens, die onze eigen katten achterna zitten als ze de kans krijgen :P)

Als NoGo de hond gewoon onder controle heeft kan ze prima naast justkid wonen, ook als die de kat laat doen waar die zin in heeft.
Andersom kan trouwens ook; als justkid haar kat niet ongecontroleerd buiten laat rondsjouwen maakt het ook niet uit of er bij de buren een kattenmoordenaar woont.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:13

NoGo schreef:
justkid schreef:
*Zucht*

toch vermoed ik dat de ts de beginsignalen heeft gemist, deze laat ze hier, die enkele keer toch vrij duidelijk zien, dat is ook de reden dat wij tot nu toe elke keer optijd konden ingrijpen.

Moet zeggen dat je reactie me enorm tegenvalt NOGO.
TS heeft alles gedaan wat in HAAR macht lag en uiteindelijk heeft ze de hond aan jou overgedragen waar iedereen respect voor heeft dus om nu beschuldigend met een vingertje te wijzen terwijl hond net koud 1 of 2 weken bij jou is.

Jou woon/leef situatie is niet te vergelijken als die van de TS.
Hoop echt dat je de hond in de hand kan houden en dat er echt niets gaat gebeuren maar het komt nu een beetje over dat je al erg vroeg je triomf wil hebben..
Hond kan zelf over een jaar nog iets uithalen (nogmaals wat ik natuurlijk niet hoop)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:40

Jij bent degene die zegt dat deze hond SNEL escaleerde in de dieren die hij greep, ik antwoord hier alleen op dat zij HIER gewoon voortekenen laat zien en dat ik vermoedt dat ts die mogelijk gemist heeft.
(wat ik in haar thuissituatie ook helemaal niet gek zou vinden).
Verder heb ik ook echt nog geen triomf hoor, helaas lang genoeg ervaring om te weten dat hier alles nog kan gebeuren en veranderen.
naar mijn mening heb ik dan ook niet met een beschuldigend vingertje richting TS gewezen en ben ik haar zeer dankbaar dat ze de eerlijkheid heeft gehad om deze fanastische hond nog een kans te geven en niet alleen naar haarzelf en haar gezinssituatie te kijken, daar heb ik alleen maar zeer veel respect voor ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:20

Waarschijnlijk bedoelde justkid net als ik met "snel escaleren" dat de hond binnen een paar dagen van konijn naar schaap escaleerde, dat bedoelde ik in ieder geval wel in mijn eerdere posten en dat dat me wel zorgen baarde. Niet zo zeer dat de hond vanuit het niets tot jagen over kan gaan :o

Fijn dat ze wel duidelijke signalen lijkt te geven en dat er een patroon lijkt te zijn, beschermen van tuin, bij het verlaten van huis, tegen de avond, etc etc. Dan kun je nog beter gespitst zijn op die situaties. Super ook dat ze na jouw correctie met sleutelbos beter onder appel lijkt te zijn. Grappig dat ze bij de jonge konijntjes actie als eerste luisterde. Een goed teken.
Ik had zelf vroeger een duitse staande hond, die ontsnapte nog wel eens uit de achterdeur, gewoon om een ommetje te maken. Zag je dat en was je hem voor met je commando dan stopte die, maar startte hij eenmaal, dan was je de banketstaaf en dan was je gewoon te laat. Dan was ie buiten en ging hij er even van tussen ;)
Er zijn honden en paarden die je gewoon net even voor moet zijn bij bepaalde zaken en als je de situaties maar herkent en tijdig bent en verder werkt aan de gehoorzaamheid dan kun je een boel narigheid vaak voorkomen.
Ben nog steeds heel benieuwd hoe het bij de schapen zal gaan.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:25

Citaat:
Waarschijnlijk bedoelde justkid net als ik met "snel escaleren" dat de hond binnen een paar dagen van konijn naar schaap escaleerde, dat bedoelde ik in ieder geval wel in mijn eerdere posten en dat dat me wel zorgen baarde. Niet zo zeer dat de hond vanuit het niets tot jagen over kan gaan

:j Dat is precies wat ik bedoel.
Ik ben blij dat Nogo dat voor kan zijn en ik hoop dat je updates kan/wil blijven plaatsen.
Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat en ik hoop echt dat het goed blijft gaan.
Ik hoef niet zo nodig gelijk te hebben, in dit geval liever niet.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:35

Nou hier maar weer een update....
Zoals jullie al wisten ging het hier niet helemaal lekker tussen Indra en Xeva.
De 25e is het fout gegaan, na een wandeling en daarna lekker te hebben gegeten hoorden ik ineens een hoop gegrom, geblaf en gepiep uit de tuin komen, ze zijn elkaar dus alsnog in de haren gevlogen.
We waren al in gesprek om het tot een gecontroleerd gevecht te laten komen om zo te kijken of het daarna beter zou gaan, omdat we toch het idee hadden dat het ging om rangorde.
Ik heb ze letterlijk met een leren riem uit elkaar moeten slaan, want het lukte me niet ze in me eentje uit elkaar te trekken...
Daarna hebben ze even apart gezeten omdat ik ze beide even wilde nakijken, gelukkig niets ernstig.

Direct even onze trainster gebeld: advies was duidelijk of toch laten vechten of 1 van de 2 direct de deur uit.
We hebben besloten voor het laatste te kiezen, daar het eerste gevecht duidelijk liet zien dat het wel eens een pittige kon worden en dat zagen we beide niet zitten.

Het 'stomme' van alles is dat het buiten echt de meest dikke maatjes zijn, buik aan buik enz.
Gister dus besloten alvast een berichtje op mijn hyves te zetten voor bekende.
Kreeg vrij snel bericht terug van een stalgenootje dat een vriend van haar bezig was met informatie winnen voor een asielhond.
S'avonds al direct gebeld door hem en hij wilde graag kennis maken met Indra.
Heb hem alles verteld van dit topic, maar dat vond hij geen probleem.
Hij woont lekker afgelegen en Indra was direct weg van zijn staff REU...
We zijn nog een flink stuk wezen lopen, waarbij we langs schapen kwamen maar op 1 blik na vond ze ze totaal niet interessant.
Na het wandelen nog even een bakkie gedaan en toen gaf hij aan dat hij toch wel heel graag wilde hebben.
Na nog wat dingen te hebben afgesproken ging ik dus terug zonder hond |( .

Vanavond al een berichtje gehad dat alles super goed ging ook dat Indra daar nu al lekker los loopt (Jongen woont op 10 min afstand met de auto bij ons vandaan in een miniwoonwijk maar toch afgelegen), dus weinig katten en een hoop speelruimte.
Zijn staff en Indra zijn niet uit elkaar te halen en doen niks anders dan de gehele dag als 1 geheel zich overal verplaatsen.

Ik had absoluut niet verwacht dat het zo snel zou gaan en vind het enerzijds heel spijtig en anderzijds ben ik superblij dat ze bij deze jongen geplaatst is en we haar gewoon mogen opzoeken voor een wandeling en de rust hier in huis weer is wedergekeerd...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:41

Het klinkt als een uitstekende oplossing! Nare keuze om te moeten maken, maar wel de juiste.

Indra is gelukkig en daar gaat het toch om. Sowieso respect wat je voor haar gedaan hebt!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:25

jammer dat het niet goed ging. wel fijn dat je iemand nieuws gevonden hebt. hopelijk blijft het nu goed gaan en heeft indra nu een blijvend thuis gevonden.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:27

Ja wij balen ook echt, maargoed de hond is zeker in goede handen en zolang het daar niet mis gaat (wat wij ook absoluut niet verwachten gezien hij een reu heeft) heeft ze daar in ieder geval een goed blijvend huisje.

Overigens traint hij ook met haar verder (omtrend het katten en schapen gebeuren) en staat ook in contact met onze hondentrainster dus weet wel zeker dat dat goed gaat komen :j

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:34

Ik snap dat het een onhoudbare situatie was maar hoop dat het geleur met Indra nu dan echt tot een eind is gekomen. Iedere keer een nieuwe plek en een nieuw baasje en weer wennen kan ook niet goed zijn....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:35

Iris1702 schreef:
Ik snap dat het een onhoudbare situatie was maar hoop dat het geleur met Indra nu dan echt tot een eind is gekomen. Iedere keer een nieuwe plek en een nieuw baasje en weer wennen kan ook niet goed zijn....

Dat dacht ik ook.
Telkens lijkt het in het begin wel goed te gaan totdat het toch weer misloopt. Waar ligt de grens?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:47

Dit was een geheel andere situatie dan bij TS dus imo niet helemaal eerlijk om het nu over een grens te hebben.
Ik denk dat de hond een fijne 2e kans heeft gekregen bij NOGO maar een blijvend huis waar hij nu woont :j
Blijf je ons op de hoogte houden?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:50

Bij ts was een herplaatsing. Daarna bij NoGo en nu dus bij de vierde. In een half jaar tijd. Dus wat is er dan niet eerlijk aan? :)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:51

Mag ik jullie er wel even op wijzen dat het hier NIET fout is gegaan door het feit dat ze andere beesten heeft verwondt?
Maar dat dit puur ligt aan onze stafford en NIETS te maken heeft gehad met Indra zelf!
Ik ga er dan ook vanuit dat ze nu een goed nieuw en blijvend huisje heeft gevonden.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:54

Pauline het komt op mij een beetje over alsof je zegt dat ze beter had kunnen worden ingeslapen.
Ik snap dat je dat zou kunnen vinden omdat ze nu in zeer korte tijd bij een 4e eigenaar zit.
Echter als je de hond hier had gezien, zo gelukkig, vrolijk en vol energie een 'makkelijke' stap om haar dan toch nog (hopelijk voor de laatste keer) te herplaatsen....;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:59

NoGo schreef:
Mag ik jullie er wel even op wijzen dat het hier NIET fout is gegaan door het feit dat ze andere beesten heeft verwondt?
Maar dat dit puur ligt aan onze stafford en NIETS te maken heeft gehad met Indra zelf!
Ik ga er dan ook vanuit dat ze nu een goed nieuw en blijvend huisje heeft gevonden.

Dat had je toch kunnen weten met een Staff. Die zijn over het algemeen niet zo hondsociaal en al helemaal niet met andere teven. Dit was erg voorspelbaar.

Ik hoop ook dat het geleur met die hond nu eens heel snel afgelopen is. Al die zogenaamde 'experts', bah.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:59

Goh dit is dus minimaal het vijfde adres in 2,5 jaar? Moet zeggen dat ik jullie erg optimistisch vindt over het te herstellen gedrag. Of is deze eigenaar van plan er mee naar een gedragstherapeut te gaan?

Ik vind het wel bewonderingswaardig NoGo van je dat je het geprobeerd hebt met deze hond en complimenten voor de snelle beslissing om afscheid van die hond te nemen voordat het ècht mis zou gaan.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:00

Hanneke84 schreef:
Dit was een geheel andere situatie dan bij TS dus imo niet helemaal eerlijk om het nu over een grens te hebben.
Ik denk dat de hond een fijne 2e kans heeft gekregen bij NOGO maar een blijvend huis waar hij nu woont :j
Blijf je ons op de hoogte houden?

Volgens mij gaat het hier over een 4e kans dus zou wel mooi zijn als dit blijvend is. Vind het heel erg lief en dapper van de bokker die het heeft aangedurfd om de hond bij haar te plaatsen aangzezien ze zelf al een staf teef had, ik denk dat je minstens Cesear Milan moet heten om voor elkaar te krijgen dat jij als baas(roedelleider) de enige bent die beplaalt of en wanneer er gevochten wordt. Ik ben er van overtuigd dat twee teven van dit ras die op latere leeftijd bij elkaar komen sowieso problemen krijgen met de rangorde, dan kom je er dus achter als baas zijnde dta je toch iets minder "alpha wolf" bent dan dat je eerder dacht ;-)