buitenlandse honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:07

Wilawander schreef:
Ik vat het verre van vriendelijk op. Al jou posts waarin je mij aanspeekt komen op mij niet prettig over. Komt eerder over als een persoonlijke aanval en dat ik m'n mond moet houden omdat ik niet dezelfde mening heb als jou/jullie.
Ik heb alle posts en links gelezen en dat mijn mening daardoor niet veranderd is, sorry maar ik sta achter mijn mening. Maar dat schijnt hier niet te mogen. Ik moet misschien zeggen, sorry jongen jullie hebben gelijk. Maar dat doe ik niet.

Ik zal me terug trekken hier en dan kunnen jullie lekker gezellig verder kletsen over jullie mening.

Aiaiaiai.... en ik denk dat de meeste mensen me hierin zullen bijvallen: probeer iets meer openminded te zijn en ECHT te lezen.
Als je nu eens terugbladert zul je lezen dat ik, en ook anderen, jou gelijk geven dat er wel degelijk problemen kunnen ontstaan.
We wilden je echter, op een vriendelijke manier, ook de andere kant laten zien.

Je geeft aan alle informatie en de links te hebben bekeken: waarom heb je er dan inhoudelijk niets over gezegd? Doordat je alleen negatieve (dezelfde punten, geen nieuwe punten... of reacties op de verstrekte info) zaken herhaald lijkt het alsof je niets hebt gelezen.
Ik had het persoonlijk fijn gevonden wanneer je iets had gezegd of gevraagd in reactie op mijn posts, maar dat doe je nergens.

Bovendien zijn er heel pittiger posts aan je gericht door anderen... ik heb nog geprobeerd keer op keer te denken dat je wellicht ergens overheen gelezen had. Enfin.... het lijkt wel een soort taalbarriere, of iets anders waardoor informatie niet goed door lijkt te komen.... verder praten lijkt inderdaad niet erg zinvol.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:13

Esther schreef:
Naast dat er goede stichtingen zijn, zijn er ook de stichtingen die het minder nauw nemen.
Dat krijg je nu eenmaal als er geld in het spel is en mensen denken dat er op een makkelijke manier geld te verdienen valt.
Hoe vaak zie je op internet niet de foto's van mensen die hun hondje ophalen op het vliegveld. Of recent ergens waar een vrachtwagen volgeladen met honden komt. Die honden worden gelijk geplaatst bij mensen, niks geen gastgezinnen waar ze eerst geplaatst worden. Wel een zielig verhaal dat de honden anders afgemaakt worden waar toch weer veel mensen op af duiken en dan zo'n hond willen redden.
Als dan het geld gebruikt wordt om de situatie ter plaatse te verbeteren, vaak niet, de plaatsen van de weggehaalde honden worden weer snel opgevuld door andere honden. Mij lijkt het beter de om ter plaatse die situatie te veranderen ipv de honden maar weg te blijven halen..
Er worden honden geplaatst die nooit kunnen aarden, die niet functioneren in een huishouden, is zo'n hond dan hier beter af?
Er komen wel zieke honden naar Nederland, ondanks de goede stichtingen die wel schijnen te testen.
Leishmania is zinloos om te testen bijvoorbeeld.

Niet alle rashonden zijn gezond, niet alle kruisingen en ook de honden uit het buitenland niet.
Heb nu twee honden die oorspronkelijk uit Italie komen, heb ze in Duitsland opgehaald bij de mensen waar ze ook opgegroeid zijn, zij woonden eerst in Italie. Ik hoop dat ze niet besmet zijn met Leishmania bijvoorbeeld, verder zijn ze gezond, maar je weet nooit wat er nog tevoorschijn komt. Maar dat wist ik ook niet bij onze vorige honden uit Nederland, onze laatste hond is slechts 11 geworden, hij had een tumor in zijn buik, doe je niks aan.
Ook ik liep tegen het feit aan dat er geen geschikte honden in de asiels zitten hier en de kruisingen op marktplaats werd ik ook niet blij van.

De zaken die jij aanhaalt betreur ik ook...
Overal waar geld te halen valt duiken nare mensen op. Zelfs bij adoptiekinderen zijn er partijen die grof geld verdienen aan illegale adoptie... en dan hebben we het over mensen... Hoeveel 'goede doelen' bleken achteraf het geld niet door te sluizen naar hun bankrekening... boeven heb je overal.
Dramatisch.....

Godzijdank zijn er voldoende goedbedoelende stichtingen....

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:24

Ninx schreef:
Godzijdank zijn er voldoende goedbedoelende stichtingen....

Jammer dat er nog veel onwetende mensen zijn die zich er van te voren niet in verdiepen waar ze hun hond vandaan halen. Die denken dat ze een oplossing bieden en daarmee de portemonnee van de verkeerde mensen spekken, stichtingen of broodfokkers.
Ze zien een paar bruine ogen en willen dan die hond hebben, ongeacht degenen die er achter zitten, dat vind ik jammer.

Moet wel bekennen dat ik twee paar amberkleurige ogen zag en ook verkocht was, maar wel bij particulieren vandaan.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:32

Even een paar dingetjes van de site waar mijn toekomstige hondje vandaan komt:

Citaat:
Hebt u al eens gekeken of in de Nederlandse asielen een hond zit die bij u past? Mochten u daar niet kunnen slagen hopen we dat u een buitenlandse hond een kans geeft.
In Nederland worden jaarlijks gemiddeld 180.000 honden aangeschaft. In de Nederlanse asielen komen gemiddeld 20.000 en nu tijdens de crisis naar schatting 21.000 honden terecht. Dit betekent dat jaarlijks bijna 159.000 mensen elders een hond aanschaffen. Een aantal van hen hopenlijk via ons....

Citaat:
Canine Leishmaniasis
Het is een parasiet die wordt overgebracht door de zandvlieg (Phlebotomus) - eigenlijk een klein behaard mugje, die voorkomt in landen rond de Middellandse Zee. Besmetting komt voor zover bekend alleen voor met tussenkomst van de zandvlieg, die in Nederland nog niet aanwezig is.

Citaat:
Wij kunnen en willen niet concurreren met Nederlandse asielen.

Wist u: De grootste leverancier voor honden in Nederland is de commerciële hondenhandel “broodfok” met ongeveer 125.000 honden per jaar (dat is ongeveer 63%).

Citaat:
Wij trekken ons het lot van de Spaanse honden aan en proberen daar iets aan te doen door:

v Honden weg proberen te krijgen bij eigenaren waar ze mishandeld en/of verwaarloosd worden.

v Honden in de asielen te helpen door financieel te steunen voor voer e.d. en als vrijwilligers te helpen met de verzorging van de honden.
Medicijnen en middelen tegen vlooien, oormijt, teken enz. aan de asielen te verschaffen, zodat de honden behandeld kunnen worden.

v Extra bloedonderzoeken laten nemen van honden, zodat ziektes als Leismania, Erhlichia, enz. op tijd behandeld kunnen worden.

v Informatie te geven overal waar dat maar mogelijk is over de asielen, zodat mensen de honden naar een asiel zullen brengen en ze niet aan hun lot zullen overlaten.

v Onze vrijwilligers in Spanje bezoeken scholen en proberen kinderen te leren bewust met dieren om te gaan. Speciaal hiervoor is een lesprogramma door onszelf opgezet.

v Honden te bemiddelen vanuit de asielen naar nieuwe baasjes in Nederland en ook in Spanje (met name naar Nederlanders die in Spanje woonachtig zijn).

Citaat:
Een paar dagen na de adoptie neemt één van onze vrijwilligers contact op met de adoptant om te kijken of alles goed gaat.

§ Na een aantal weken krijgt de adoptant een vragenlijst van onze Nederlandse vrijwilliger om te vragen of alles naar wens is gegaan. Als daar dan problemen op vermeld staan neemt onze vrijwilligster in Nederland contact op met de adoptant om eventueel hulp t e bieden bij de problemen.

§ Foto’s en informatie die wij na adoptie van de nieuwe baasjes van de hond krijgen zetten onze vrijwilligers dan op de website.

Wij willen jaarlijks een reünie. Waar we dan zo veel mogelijk geadopteerde honden hopen terug te zien.Voor dit jaar is er nog geen datum gepland.

Slechte stichting hoor... :+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:40

Amyz, fijn dat er dus ook goede stichtingen blijken te bestaan!

Citaat:
Canine Leishmaniasis
Het is een parasiet die wordt overgebracht door de zandvlieg (Phlebotomus) - eigenlijk een klein behaard mugje, die voorkomt in landen rond de Middellandse Zee. Besmetting komt voor zover bekend alleen voor met tussenkomst van de zandvlieg, die in Nederland nog niet aanwezig is.

Hier zijn de meninge over verdeeld. Er zijn honden die nog nooit in het buiteland zijn geweest, maar wel de ziekte van Leishmania hebben.

amyz

Re: buitenlandse honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:14

Heb me er ook niet ernstig in verdiept moet ik bekennen.. In het gequote stukje lees ik tussen de regels door wel dat het niet helemaal zeker is zeg maar :) Mja, hoe dan ook, gaan heel veel honden mee op vakantie dus de kans dat zij het meenemen is er.. En die honden worden er niet op getest en het leeuwedeel van de baasjes zal ook nog nooit van de ziekte gehoord hebben.. Vind het evt meenemen van de ziekte iig geen issue. Mensen kunnen ook rare dingen meenemen vanuit een ander land :+

Esther

Re: buitenlandse honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:27

Het testen op Leishmania heeft alleen nut als de hond al ziek is. Voor de tijd is de kans op vals-negatieve en vals-positieve uitslagen erg groot en behandelen kunnen ze ook niet als de hond nog niet ziek is.
Het kan jaren duren voordat de hond ziek wordt als hij besmet is met leishmania.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:07

amyz schreef:
Heb me er ook niet ernstig in verdiept moet ik bekennen.. In het gequote stukje lees ik tussen de regels door wel dat het niet helemaal zeker is zeg maar :) Mja, hoe dan ook, gaan heel veel honden mee op vakantie dus de kans dat zij het meenemen is er.. En die honden worden er niet op getest en het leeuwedeel van de baasjes zal ook nog nooit van de ziekte gehoord hebben.. Vind het evt meenemen van de ziekte iig geen issue. Mensen kunnen ook rare dingen meenemen vanuit een ander land :+

idd al die mensen die hun hond meenemen in de sleurhut op vakantie, worden vast ook niet allemaal getest als ze terugkomen en wat dacht je van mensen die naar allerlei tropische verre oorden gaan en parasieten en ander ongedierte meenemen in hun koffer, gewoon rustig blijven, alles tegenhouden kan gewoon niet.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:23

randie schreef:
In het kort, waarom de ellende van een ander land hierheen halen en het probleem dus verplaatsen?

ik ben het totaal niet met jou eens ! dan kunnen we de kinderen uit het buitenland voor adoptie daar ook wel laten.
waarom hier heen halen , hier zijn genoeg nederlandse kinderen die ook een huis nodig hebben .
maar deze kinderen zitten vaak lang in tehuisen , en soms hun hele jeugd . en waarom ? omdat ze bijvoorbeeld ADHD hebben . en mensen een `gezond`kind willen .

de honden die op die site staan zijn nog niet in NL . ze gaan pas naar nederland als er een gezin voor ze is.
worden op alle ziektes getest en gecastreerd of gestereliseerd . kortom gezonde honden !
jij hebt een pup van markplaats gehaalt , want hier in nl zijn ook genoeg honden .. en dat doen mensen zelf !
zorg er dan voor dat ze zich niet onnodig voortplanten .

als er geen organisaties zijn die honden in het buiteland helpen hebben deze dieren geen hoop geen leven meer .
komen ze in een dodenstation terecht , en worden ze afgemaakt
en waarom ..? omdat niemand ze wil . deze honden zijn gezond en soms nog gewoon pup

waarom niet zown hondje helpen ? ik heb op tenerife gewerkt voor een hondenasiel.
heel armoedig daar ! je meot juist blij zijn dat somige honden uit het buitenland een fijn gezin krijgen in nl .

deze honden verdienen ook een leven , en waarom zouden wij ze dat niet geven ? omdat ze niet in nederland zijn geboren ... :?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:40

Afbeelding

dit is choco een teefje die van de straat komt . ze is gevonden op tenerife . en gebracht naar het asiel waar ik toen werkte . hardstikkende lieve hond , niks mis mee . dat was 6 jaar geleden .
een baasje heeft ze nooit gekregen . niemand wou haar ..

arme hond , gelukkig zijn er nu organisaties die voor zulke honden opkomen ;) deze honden hebben ook recht om te leven !

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:14

.