Sancha schreef:Ja of dat. Maar die kleintjes maken niet zo snel gaatjes.
Een maltezer pup zou het hier ook nog geen dag overleven ben ik bang.
Je bent nu niet echt een reclamezuil voor het ras....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ninx schreef:Sancha schreef:Ja of dat. Maar die kleintjes maken niet zo snel gaatjes.
Een maltezer pup zou het hier ook nog geen dag overleven ben ik bang.
Je bent nu niet echt een reclamezuil voor het ras....
is dat vanwege mijn Dogje die een kilo of 80 weegt en errug lomp is. Mijn Pitje doet geen vlieg kwaad
seresta schreef:Sancha schreef:Nee, het zijn GEZINShonden. De kaak gaat niet op slot. En dodelijk is een beet ook niet.
en daarom staan de kranten bol van de bijtincidenten met dat ras, laat me niet lachen. dat ras moeten ze hoognodig op de prioriteitenlijst zetten van verboden honden. en het ligt aan de eigenar vidn ik nog grotere onzin, als het zon levensgevaarlijke hond is en zoveel displine eist het op te voeden of knap te houden mag het op de lijst net als het wapenbezit. want meer of minder is zon hond niet waard.
Ninx schreef:I quote: "De Staffordshire bullterriër (kortweg "Stafford", "Staff", "Staffie" of "Staffy" genoemd) is een middelgroot, kortharig hondenras, dat oorspronkelijk gefokt werd voor het stieren- en berengevecht. Honden die zich in het hondengevecht bewezen hadden werden met elkaar gekruist. Uiteindelijk ontstond zo de huidige Staffordshire bullterriër."
De hond heeft behoefte aan een dominante hand en duidelijkheid en is dan redelijk gehoorzaam.
Aan de andere kant kan een ongedisciplineerde Stafford, die te weinig beweging krijgt, in een paar minuten meer kwaad aanrichten, dan welke hond die ik ken.
Dit is eenvoudig te begrijpen, als we beseffen, dat Staffords meer dan een eeuw lang uitsluitend voor vechten gefokt werden. Toen rond 1835 het Bull-baiting uiteindelijk ophield, verplaatste de toewijding van de aanhangers van de 'Game Dog' zich van de Bull-ring naar de Dog-pit. Hondengevechten werder zeer populair en Bulldoggen werden gekruist met allerlei Terriers teneinde een combinatie te krijgen van onvervaarde moed met behendigheid en uithoudingsvermogen wat in de Pit meer nodig was dan in de ring.
Degene, die een Stafford als huishond wil, maar verwacht dat hij de hond vrij los kan laten lopen en voor zichzelf te laten zorgen, zal zijn keuze weldra betreuren. Ik heb er gekend, die los op straat liepen en zo'n twee of drie jaar met andere honden omgingen. Maar vroeg of laat raken ze gewond in het spel, of worden betrokken in andermans vechtpartijen en plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben.
Vanaf dat moment wachten zij geen uitnodiging af, en zij vechten om te doden.
Sancha schreef:Als je even verder had gelezenis dat vanwege mijn Dogje die een kilo of 80 weegt en errug lomp is. Mijn Pitje doet geen vlieg kwaad
Ninx schreef:Sancha schreef:Als je even verder had gelezenis dat vanwege mijn Dogje die een kilo of 80 weegt en errug lomp is. Mijn Pitje doet geen vlieg kwaad
Mmm... klinkt ook niet echt gezellig.... Jij, als roedelleider, zou echter aan kunnen geven dat 'op de pup' staan off limits is.... dus als jij een goede opvoeder bent, kan ook een Maltezer van 500 gram veilig bij jouw Dog toch?
Dog is ook gefokt als vechthond... later gebruikt als jachthond.
Op zich minder heftig dan een Staff, maar heeft ook veel discipline nodig...

annewill schreef:Ik lees met enige verbazing sommige reacties.. Een volwassen hond die een pup in 1 keer doodbijt zonder ook maar te waarschuwen spoort niet.. In de natuur is het namelijk zo dat een volwassen dier een jonge pup eerst meerdere keren waarschuwt, vaak is het dan voor een pup ook reden om te stoppen. Het gedrag van het volwassen dier snap ik daarom ook niet.
annewill schreef:Ik lees met enige verbazing sommige reacties.. Een volwassen hond die een pup in 1 keer doodbijt zonder ook maar te waarschuwen spoort niet.. In de natuur is het namelijk zo dat een volwassen dier een jonge pup eerst meerdere keren waarschuwt, vaak is het dan voor een pup ook reden om te stoppen. Het gedrag van het volwassen dier snap ik daarom ook niet.
lampenkap schreef:annewill schreef:Ik lees met enige verbazing sommige reacties.. Een volwassen hond die een pup in 1 keer doodbijt zonder ook maar te waarschuwen spoort niet.. In de natuur is het namelijk zo dat een volwassen dier een jonge pup eerst meerdere keren waarschuwt, vaak is het dan voor een pup ook reden om te stoppen. Het gedrag van het volwassen dier snap ik daarom ook niet.
en als de pup na de waarschuwingen nog niet luisterd wordt er een kleine knauw gegeven en niet doodgebeten.
Het was haar zus, toch? lampenkap schreef:geerke schreef:ik vermoed dat de staff zich erg bedreigt voelde door het kleine hummeltje...![]()
Hoe kun je in vredesnaam je nog verdiepen in de beweegreden van een moordenaar?
Hoe oud ben jij? Want dieren denken niet zoals mensen he?
)trisca schreef:Over het vasthouden van de hond bij de pup; mijn zusje heeft zelfs met haar handen in de mond van de hond gezeten, met de riem van de pup op de hond geslagen en is naar de auto gerend en heeft mij gebeld. In die hele tijd heeft de hond vastgehouden en ik heb haar wel een paar minuten aan de telefoon gehad. (duurde namelijk even voor ik iets van haar gegil en wartaal kon maken)
Voor haar gevoel waren het uren die minuten hadden we er al van gemaakt, maar hij heeft zeker behoorlijk lang vastgehouden.