Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:De 4 orca in Loro Parque zijn vanaf Amerika vervoerd:
Keto was een tien jaar oud mannetje en Tekoa was een vijf jaar oud manneyje van SW San Antonio.
Kohana een drie jarig vrouwtje en Skyla van 2 kwamen van Orlando. De vrouwtjes zijn speciaal voor hun verhuizing naar Loro Parque bij hun moeder weg gehaald. Keto is geboren in orlando en dit was zijn vierde dolfinarium in 7 jaar tijd! Keto heeft uiteindelijk zijn trainer gedood trouwens. Tekoa heeft ook iemand gemolesteerd in Loro Parque, maar die vrouw leeft nog. Skyla was ook gevaarlijk naar trainers, ze had haar trainer tegen de muur gedrukt onder water.
De dieren verveelden zich te pletter en aten metflex van de muren. Ze moesten dus een endoscopie (darmonderzoek), met een houten bit in.
Maw, lees dit stuk eens over LoroParque en hoe amateuristisch alles begonnen is met behulp van seaworld. Zie de filmpjes van darmonderzoeken en noem het eens, lees het gekronkel van Seaworld and Loro Parque over hoe de dieren zich onderling verhouden. Het is te triest voor woorden en daar gaat Morgan heen.
De mannetjes die mot hebben, dat een orka zo een showbad in zwemt en de ander ramt tot het podium bedekt is met bloed, dat de vrouwtjes niet met rust gelaten worden door de mannetjes, dieren die niet happy zijn, opgemerkt door de trainer zijn notities.
http://theorcaproject.wordpress.com/2011/07/18/more-blood-in-the-water-with-seaworlds-killer-whales-and-trainers/
stef schreef:dan denk je erg kortzichtig. Ik heb eerder in het topic al duidelijk mijn mening mbt morgan aangegven, dus tja.
En ik doel erop dat het iig educatief was, dat vind ik een positief iets ipv diomweg kunstjes doen. Daarmee zeg ik niet dat het oh zo geweldig voor de dieren is, maar ik vind wel educatie of vermaak nog een groot verschil maken.
maar goed, ik heb me meerdere keren gemengt in de morgan discussies en mijn mening is duidelijk. Dat ik dan nu afgescheept wordt als de domme toerist vind ik triest
simone_1986 schreef:Toch bijzonder om te lezen hoeveel mensen precies weten hoe een orca denkt en zich voelt![]()
8 van de 10 mensen lopen hier te schreeuwen over Morgan maar gaan ondertussen wel naar Dolfinaria, circussen of dierentuinen.
Snap niet dat hier zo'n verhaal van wordt gemaakt en van alle andere dieren in gevangenschap dat dat maar geaccepteerd wordt, beetje hypocriet...
Mindim schreef:simone_1986 schreef:Toch bijzonder om te lezen hoeveel mensen precies weten hoe een orca denkt en zich voelt![]()
8 van de 10 mensen lopen hier te schreeuwen over Morgan maar gaan ondertussen wel naar Dolfinaria, circussen of dierentuinen.
Snap niet dat hier zo'n verhaal van wordt gemaakt en van alle andere dieren in gevangenschap dat dat maar geaccepteerd wordt, beetje hypocriet...
Oh en jij kan zien wie hier naar circussen gaat en dierentuinen en dergelijke, mij niet gezien iig. Ooit eens geweest en ik werd er in en in triest van. Je baseerd een oordeel waar je eigenlijk niets van weet, want je kent niet een ieder hier, is het wel?
simone_1986 schreef:De meeste mensen hier hebben toch ook een paar op stal staan of niet soms?
Die wordt af en toe ook uit stal gehaald om te werken, kunstjes te doen en daarna weer op stal gezet.
Zijn we vergeten dat die ook ooit eens wilde dieren waren?
kimmie261 schreef:en wat mij betreft verlossen ze morgan uit haar lijden vandaag nog, met een spuitje,zodat een lijden van 40 jaar lang ( als ze die leeftijd zou mogen bereiken)als circusdier bespaard kan gaan worden...
simone_1986 schreef:kimmie261 schreef:en wat mij betreft verlossen ze morgan uit haar lijden vandaag nog, met een spuitje,zodat een lijden van 40 jaar lang ( als ze die leeftijd zou mogen bereiken)als circusdier bespaard kan gaan worden...
Dus Morgen moet dood omdat jij denkt dat ze ongelukkig gaat worden?
Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken...
stef schreef:Toch heb ik ook moeite met die orca coalitie....
Ze willen hoe dan ook Morgan vrij. Ik ga een stap verder. Als haar pod niet te traceren is, laat het dier dan inslapen. En niet vrijlaten en goh, we zien wel of ze het red.
simone_1986 schreef:kimmie261 schreef:en wat mij betreft verlossen ze morgan uit haar lijden vandaag nog, met een spuitje,zodat een lijden van 40 jaar lang ( als ze die leeftijd zou mogen bereiken)als circusdier bespaard kan gaan worden...
Dus Morgen moet dood omdat jij denkt dat ze ongelukkig gaat worden?
Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken...
Urko schreef:Ik kan helaas niet in jullie cv kijken, maar ik geloof niet dat iemand hier echt met deze dieren gewerkt heeft. Als een orka iets niet wil doet hij dat niet, noch een dolfijn nog een zeeleeuw. Ze krijgen elke dag te eten of ze nu werken of niet. De mrethode waarmee deze dieren getraint worden is zo goed en zo simpel dat het zelfs bij wilde dolfijnen aaanslaat: zoek maar eens op Karie Saoh, zij heeft in het verleden wilde dolfijnen getraint die in de oceaan leefde om te werken voor het leger.
Er zitten 5 orka's in LP. Kohanna, Keto, Tekoa, Skyla en kleine Adan. Geen 1 show is hetzelfde en de dieren mogen gewoon zwemmen in het show gedeelte, zag een bokker daar een opmerking over maken. Vlak voor de show gaan ze vaak naar achter. Vanaf bovem besef je
niet hoe groot het basin is, ik ben geregelt onder en telkens verbaas ik me er weer over hoe groot het eigenlijk wel niet is.
Ik praat niks goed, ik denk dat de baden indd een stuk groter mogen voor de dieren, maar zolang paarden nog opgesloten worden in stallen het gros van de dag wat het merendeel van de mensheid doodnormaal vind .. ga ik me totaaaaaaaal niet druk maken over 42 orka's die een beter leven hebben dan iedereen hier denkt. Wat ik zelf mee heb gemaakt.
Berdien schreef:Maar hoe kún je de vergelijking maken tussen een dier wat al duizenden jaren geleden gedomesticeerd is en een wild dier wat gewend is om door oceanen te zwemmen?!?! Ik snap echt niet waarom mensen dat soort argumenten maar blijven aanhalen om het opsluiten van wilde dieren in een badkuip goed te praten.
En is het zo goed dat ze elke dag te eten krijgen? Zou wat zijn zeg, je hebt niet goed je trainer met je neus het water uit geduwd en dus krijg je je portie vis niet![]()
Ik heb gelezen over de methode waarmee orka's getraind worden en nou joepie. Doe je het goed dan krijg je eten/rust en anders niet. En als je geagiteerd raakt en je hebt mazzel dan wordt je ook met rust gelaten.
Ik hoor ook niemand over het feit dat er meerdere dodelijke incidenten zijn geweest met orka's. Het zijn zeer intelligente dieren die in groepsverband jagen en ver ontwikkelde jachttechnieken hebben. En wij laten ze voor in hun vinnen klappen voor publiek.
Zeezoogdieren die voor ons vermaak in gevangenschap worden gehouden... het is gewoon walgelijk.