Hond uit asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:05

Jammer! Maar hopelijk heeft de hond ook wat van jou kunnen leren, als het inderdaad beter gaat, en gaat het bij een ander baasje nog beter. Soms is de klik er gewoon niet, daar doe je helaas heel weinig aan.

Succes met het zoeken naar een nieuwe hond! (Die er komt, neem ik aan? :) )

Sansevieria

Re: Hond uit asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 00:13

Heel erg jammer.
Asiel had eigenlijk beter moeten weten indertijd als de hond te herplaatsen.
@TS; als ik jou was bracht ik hem niet terug maar liet hem zelf inslapen, hoe moeilijk dat ook is.
Je hebt je uiterste best gedaan en het (ook) niet voor elkaar gekregen, en nog eens iemand vinden die zo gemotiveerd haar best deed als jij gaat ze denk ik niet lukken.
Ik vind dat iemand hier de verantwoording voor moet nemen en andere mensen en het dier verdere ellende zou moeten besparen. Voordat er echt nog ongelukken van komen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 00:14

Een goed asiel zal ook kunnen inzien of het beter is om hem in te slapen of dat hij nog een kans maakt bij iemand. Hoe oud is hij intussen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 01:07

Hele topic doorgelezen en ik las dat iemand een nummer had van een 'nederlandse ceasar milan', zou dit geen optie zijn? Je hebt al zoveel bereikt met het beestje en 't zou toch sneu en bijna zonde zijn als hij toch weer terug naar het asiel moest al dan niet ingeslapen te worden?

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 06:33

Bedankt voor de lieve reacties, wat is dit toch moeilijk. Ik heb hem nu 1jaar en 3 maanden gehad en heb erg veel getraind. Simpele dingen als zit, waren niet goed bevestigd. Aan de riem lopen gaat ons nu goed af.
Maar een groot probleem is nooit weg gegaan, borstelen. Je wil hem niet mee maken als je al op 5 meter afstand een borstel in de hand hebt. Hij veranderd gewoon in een wolf.
Voor een paar maanden geleden is hij naar de dierenarts geweest om hem te laten 'trimmen'. Muilkorf om, verdoving in de kont. Even wachten, later nog een keer verdoving erin en toen wij weg waren hebben ze nog een verdoving bij gegeven omdat hij zich maar bleef verdedigen en bijten/grommen naar de da. Hij staat nu in de computer als: Gevaarlijke hond, Pas op! Bijt.
Met het asiel is toen ook afgesproken, mocht hij ergens een wond hebben, dat wij die niet kunnen behandelen en hij dan alsnog word ingeslapen.

@magrathea, in december word hij 5, dus eigenlijk heeft hij nog zo 6/7 jaar voor zich liggen. Mijn trainster
wil nog een nest fokken met haar wedstrijdteef en ik neem er sowieso 1 daarvan. Dat duurt helaas nog een maand of 4, dus ik kan mij over het verdriet heen zetten en dan langzaam vooruit denken naar een nieuwe hond.

@sassy, ik heb ook altijd gezegd, bij mij gaat hij dood. Maar de hond is van het asiel en als ik achter de rug om wat zou doen, dan kan ik er nog ruzie mee krijgen. En zij willen er een tijdje mee gaan trainen en van daaruit beslissen of hij nog geplaatst kan worden of dat het beter is om in te slapen.
Ik heb namelijk al bij mijn da geinformeerd hoe het inslapen in zijn werk ging met zo'n hond. Maar ze willen het niet, zo'n gezonde jonge hond, eerst bloed onderzoek (is al gedaan in het asiel, niks uit gekomen) dan moest ik maar naar een gedragsdeskundige (daar is hij bij geplaatst geweest en dus weer terug gebracht).

@maartje, je hebt gelijk en ik vind het ook verschrikkelijk moeilijk om dit te doen. Maar die laatste zondag, had hij zijn baas die alles met hem doet, niet mogen bijten. Al had hij gegromd en was weg gelopen, dan had ik een lichtpuntje gezien: 'Super, hij draait om en al is hij het er niet mee eens, hij bijt niet.'
Maar helaas hij draaide zich om en heeft mij 4 keer opnieuw vast gepakt en aan mijn hand getrokken.
Sinds die dag, is het een andere hond geworden. En ik heb het nog weken aangekeken, asiel heeft mij begeleid, maar de angst is niet weg gegaan.