Als mijn witje een konijn ruikt is ze moeilijk terug te roepen maar zij is 1.5 jaar en nog een beetje in de puberteit. Ze zijn verder wel erg gehoorzaam en op de baas gericht.
Onze teef heeft daar totaal geen last van. Die is heel erg op de baasjes/roedel gericht. Het enige wat haar interesseert is de roedel en af en toe spelen met een andere hond. Onze reu is wat meer een flierefluiter. Die is wat lastiger terug te roepen, maar luistert over het algemeen erg goed. En heeft ook niet heel erg een jachtinstinct.
de witte v an me ouders, gaat echt niet los lopen.
ziet ie een andere hond, (vooral reutjes en gevechtshonden) wil die daar best een gevecht mee aangaan.
en ziet ie katten, dan houd je hem ook niet.
dus nee, die van me ouders gaat niet los
maar denk dat het karakter van de hond, gewoon verschillend is, normaal kan dat wel hoor, mits je een hond goed opvoed, en dat heeft niet met ras te maken, maar met opvoeding
scooby09
Geplaatst: 11-02-12 22:40
Zo even bezig geweest om alle 12 de blz door te lezen.
Zou me hier ook graag willen aan melden als dat mag. Wij krijgen volgende week onze eerste witte herder pup dan 8 weken oud een reutje.
Al wel eerder een hond gehad die hebben we begin dit jaar moeten laten in slapen. Die heeft 11 jaar bij ons gewoond dus een pup tja dat zal wel weer even wennen worden.
Iemand nog tips voor de eerste dagen?
Ketaki
Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-12 23:04
veel liefde geven voor de pup he
nee zonder gekheid, denk dat het over het algemeen wel bekend is.
dat je alleen niet te veel/te lang gaat wandelen, is slecht voor de achterpoten.
toen de hond van me ouders bv 8 weken was, mocht ie maar 5 minuten buiten lopen.
Af en toe een leider zijn ipv. Een vriend. Dit hebben wij niet genoeg gedaan waardoor ze niet zo zelfstandig is, en wat onzeker is. Dit uit zich in heel hard op honden af rennen en blaffen, waardoor ze haar eng vinden (wat ook logisch is).
Tip: veel foto's maken (en posten ) Zeker die eerste tijd verandert een pup per week. geniet ervan!
scooby09
Geplaatst: 12-02-12 00:34
Heel gezellig weer zo wat leven in de brouwerij.
Ja foto`s maken mogen we echt wel aan denken ja net als kids gaat dat vreselijk snel. Dat wandelen he staat daar ergens een richtlijn voor waar je je ongeveer aan kunt houden?
Hoe zijn jullie de eerste nachten door gekomen...we zetten de bench maar boven naast het bed denk ik. Hoort hij ons wel.zal wel schelen met piepen. Daarna rustig uit bouwen naar beneden..?
Van de week maar eens shoppen voor wat leuke en nuttige dingetjes.
waarom zou je de hond neit gelijk aanwennen om die beneden te laten slapen. hij moet zijn plaats in de rangorde wel kennen,en wat je ook kan doen, is een matras/dekbed in de woonkamer leggen, maar dat ie iig niet in de slaapkamer komt.
een hond is een hond, en een hond is GEEN mens doe je ze naar de slaapkamer, vermenselijk je de hond
Hier heeft mijn moeder ook gewoon de eerste nacht beneden op de bank bij de hond in de kamer geslapen. De eerste nacht verliep heel rustig (op af en toe wat gepiep na), dus na de eerste nacht heeft de hond gewoon alleen beneden geslapen.
Bij mij loopt ze altijd los op de plekken waar dat kan (samen met onze franse bulldog), bij mijn moeder af en toe en bij mijn vader nooit. Verschilt dus echt per persoon bij wie ze los kan
He wat leuk, nog een witte herder in de buurt. Waar komt hij/zij vandaan?
scooby09
Geplaatst: 14-02-12 18:08
Maarsbergen is niet ver hier vandaan nee. Zie ze bij ons het dorp eigenlijk ook helemaal geen witjes lopen. Hier komt de pup vandaag. http://www.dogjob.nl/Welkom.html
Wij hebben ook een Canadese witte herder gehad, echt een schat van een hond! Niet echt een waakhond ze kwam iedereen heel enthousiast en vriendelijk begroeten, ook bij vreemden. Ze zou eerder met de sleutels in der bek aankomen dan dat ze zou aanvallen Je had toendertijd een nieuwsbericht dat de witte herder perfect als drugshond gebruikt kon worden.........die van ons vond nieteens een balletje op 20cm naast haar in het gras Maar ze was zooooo lief. Het heeft alleen een antal kattenluiken gekost omdat ze de (onze eigen)katten ook zo lief vond Alleen dan was het een waakhond. Al zou ik weer tijd hebben voor een hond zou het waarschijnlijk gewoon weer een witte herder worden!
Ketaki
Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-12 20:08
blijven jullie wel spammen met foto's van jullie "witte vriendjes/vrinedinnetjes van wel eer"
Vooruit dan maar... Hier een foto van mijn heerlijk gekke knuffel wijffie! Slaapwedstrijdje Ze moet altijd óf voor mijn Shet, of er vlak achter lopen. (Gelukkig is het een schat van een shet, maar toch heb ik het liever niet )
scooby09
Geplaatst: 15-02-12 17:22
Wat een plaatje.....en dat mandje hihih
xSCWx
Geplaatst: 15-02-12 18:00
scooby09 schreef:
Wat een plaatje.....en dat mandje hihih
Ja dat was haar mandje toen ze een pupje van 7kg was.. Inmiddels is ze bijna 30 kg en uit het mandje gegroeit, al vind ze zelf van niet
scooby09
Geplaatst: 15-02-12 21:14
Nou idd ze kijkt van past best toch...heerlijk zo`n beest. Hoe oud is ze.?
Wij kijken rijkhalzend uit naar zondag
vencedor
Geplaatst: 15-02-12 21:44
Beer doet het erg goed hij heeft inmiddels ook met 7 maanden oud gehoorzaamheid 1 afgerond en zit nu in een tussenklas omdat hij anders te hard gaat! Hij is nog steeds er leuk, en luistert goed. Hij begin nu wel door te krijgen dat hij een jongetje is dus over 2 maanden wordt het een "je weet wel" hond. Hij is ook al heel erg groot!
Ketaki
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-12 23:19
@ randie, ga je hem dan ook voor de fok gebruiken dan, als ie door heeft dat ie een "hele" man is
Waarschijnlijk niet. Hebben er geen papier bij aangevraagd. Wel wil een vrouw in de buurt graag haar wolfshond laten dekken, dus misschien dat dat de enige wordt. Is in ieder geval niet ons doel, maar hij is er wel knap genoeg voor aan het worden hoor ik van meerdere mensen . En karakter is HEEL erg goed. Maar dat willen we ook graag zo houden dus hij wordt met een jaar waarschijnlijk gecastreerd want dan is hij een heel eind uitgegroeid.
scooby09
Geplaatst: 16-02-12 21:58
We hebben de pup....we konden niet wachten tot zondag en hebben wat geregeld zodat hij vandaag al kon komen. Hij snuffelt de hele woonkamer rond haha en is boos op zijn bandje .
scooby09
Geplaatst: 16-02-12 23:02
Ok even snel puppie spam
Hij ligt nu op zijn kleedje te slapen moe van alle indrukken.