De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:53

haha hier gaat niemand uit komen volgens mij. Kimmie je bent duidelijk tegen en vind het een onzin vraag of ik wel of niet een hond gekocht zou hebben als er geen benchen waren. Benchen waren er altijd al. Heel vroeger zaten honden ook gerust in een hokje opgesloten of aan een ketting.

Kan ook wel zo'n leuke vraag bedenken. Wie zou er aan een hond begonnen zijn als er geen brok zou bestaan? Wie zou er aan een hond beginnen als er geen riemen uitgevonden waren?

Ook voor grote honden zijn er grote benchen hoor. Want die kan je zo zelf maken of idd bestellen.

aranel: je kan idd sloop gedrag proberen af te leren maar als je niet thuis bent is het moeilijk corrigeren en als je leuke pup een stroomdraad te pakken krijgt ergens of iets giftigs (plant kan al) dan kan je niet bestraffen, maar wel ontdekken als je thuis komt........
Hier nooit sloopgedrag af geleerd puur omdat ik het nooit aangeleerd heb. Ze hebben nooit interesse gehad in iets wat geen speelgoed was (lag dan ook allerlei speelgoed van hard naar zacht en botwerk) en hadden ze het wel dan direct afleiden met speeltje.
Niet thuis dan lagen ze rustig in hun bench te slapen of spelen of kauwen op groot bot waar ze echt niet in konden stikken of kong of ander denkspeelgoed met snoepjes in elk geval met een bezigheid die ze enorm leuk vonden. zo leuk dat het ze niet uit maakte dat wij weg waren. Klaar gespeeld dan ook moe en slapen. Geef mij maar een goede bench met genoeg ruimte. Iedereen blij en vrolijk en kon gerust even weg zonder angst dat ze iets binnen kregen wat ze niet binnen mochten krijgen.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:55

jiperdepip schreef:
.

1.80m hoog hoeft niet.
Onze Leonberger is geen paard! ;)
Bench is wel twee meter lang en iets minder dan twee meter breed. En paste prima bij ons, maar Leo-tje lag er op een gegeven moment niet meer in, dus nu staat ie opgeklapt in de schuur en gebruiken we 'm 's zomers voor de broedse kippen om een rustig broedplekje te creëren.[/quote]

ik vind het wel top dat jullie de moeite genomen hebben om echt een groot formaat te vinden :j[/quote]

Hebben we speciaal besteld. Was ook megaduur, maar is heel handig geweest, omdat de Leo tijdens haar wisselperiode wel sloperig was. En als ik boven met de was bezig was, kon ik haar niet meenemen naar boven, want traplopen is slecht voor deze grote honden op jonge leeftijd. En zonder toezicht zette ze toen overal haar tanden in. Dus dan was het: met een kluifje even in de bench en dan kon ik boven mijn dingen doen.
Op latere leeftijd was het slopen over.
En dat de bench duur was...staat niet in verhouding tot de schade die haar broertje heeft aangericht: de hele bank kapot gescheurd.... we hebben regelmatig contact met nestgenoten en toen kregen we een foto toegestuurd van die bank...nou...dat wil je niet weten!
Dan maar een dure grote bench...en de hond er af en toe in, in de sloopfase....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:56

_Hyperion_ schreef:
jiperdepip schreef:
oke dus mensen hebben geen gang geen bijkeuken geen kamertje voor de hond,
maar wel een woonkamer waar een bench in past die groot genoeg zou zijn voor een grote hond :(:) :(:)

Bijkeuken hebben we inderdaad niet. Maar wel een "bijkamertje" waar nu alleen nog de bench voor de Beagle staat (altijd open eigenlijk, behalve wanneer mevrouw ons verzoekt om hem dicht te doen..) en waar de bench voor de Leo stond, weer weg ging en vervolgens weer stond met de kat er in en nu al een hele tijd weer weg is. Maar bijkamertje heeft geen deur....dus er is altijd contact met ons, of we nu in de kamer zijn of in de keuken.

Maar is het opsluiten van een hond in de bijkeuken (die vaak erg klein is) eigenlijk niet hetzelfde als even een uurtje in de bench?????

neej is zeker niet hetzelfde want het is geen bench :D :D :D :D dus dat mag wel hoor *\o/*

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:59

quote:'ik ook no way dat er een hond bij me in bed komt heb nu een poes die bij me slaapt, maar dat is klein en stinkt niet en is schoon en ze heeft een plekje waar ze ligt en daar kom ik zelf niet met mijn hoofd'

Mijn hondje stinkt NIET en is ook KLEIN :j Halo zeg, je doet net of alle honden stinken!

Komt jou kat niet op de kattenbak? Loopt hij niet heerlijk buiten door de rommel en het zand?
Ja, die is uiteraard helemaal schoon hoor 8)7

Rennie89

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:04

Ga je nou letterlijk een discussie beginnen over dat mijn kat ook zou stinken? :') katten zijn gewoon schonere dieren dan honden, dat is gewoon zo. Ik ben van de grote honden, dus nee ik zal niet een hond bij me laten slapen ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:04

Mijn hond is groot en stinkt ook niet.
Het is echter wel een kortharige hond en ze haat nat worden. Dat zal zeker meehelpen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:05

Ragebol dat is zeker zo :j alleen daar komt wel bij dat ik van de Akita's en Husky's ben, en die zijn niet kortharig en hebben behoorlijke rui periodes :+

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:08

Mijn andere hond is een kruising Akita/Windhond , zij ligt altijd aan het voeteneind als een bolletje opgerold.
Stinkt trouwens ook niet, behalve als ze de sloot weer eens ingedoken is. Maar goed, dan neem ik haar even mee onder de douche. Dat vindt zij helemaal geen straf.
En ik zweer bij de furminator!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:09

furminator gebruik ik ook zeker bij mijn poes :j ik kan er ook niet tegen als zij in haar verhaarperiode zit :n
Maar ach, ik zal geen hond in mijn slaapkamer willen, dat is gewoon mijn eigen kamertje en dat is dat :P
Puk is de enige die bij me mag slapen zolang ik in mijn ouderlijke huis verblijf :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:13

An1985 schreef:
kimmie261 schreef:
pup in een grote doos naast het bed,als deze wakker wordt eruit halen en buiten zetten,als hondje doorheeft dat het buiten moet plassen dan in een mandje laten slapen op de slaapkamer...

ok maar wat is dan het verschil tussen een grote doos en een grote bench?

een doos is aan de bovenkant open,een puppy kan daardoor rechtop staan en contact zoeken met de mens die in bed ligt,jij als mens kan dan je gehele arm bij het pupje doen om deze gerust te stellen zonodig...

een bench is aan de bovenkant dicht,en dan kan je met beetje hoop net een paar vingers door wat gleufjes doen en that's it...

een doos is gewoon makkelijker fysiek contact te zoeken met het pupje.

een bijkeuken van 1m2 is te klein voor een grote hond,dan maakt het inderdaad geen klap uit of je hem kooit of in een net zo'n kleine ruimte legt,maar neem aan dat iedereen dat zelf ook wel had kunnen bedenken..

en de vraag als er geen brok bestond,mijn honden krijgen geen brokken maar eten vlees/vers,dus tja...zonder brokken valt er prima een hond te houden,net zo goed als zonder bench...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:15

lifaya schreef:
furminator gebruik ik ook zeker bij mijn poes :j ik kan er ook niet tegen als zij in haar verhaarperiode zit :n
Maar ach, ik zal geen hond in mijn slaapkamer willen, dat is gewoon mijn eigen kamertje en dat is dat :P
Puk is de enige die bij me mag slapen zolang ik in mijn ouderlijke huis verblijf :)

Oh dat moet iedereen ook voor zichzelf weten hoor. Ik vind het wel heel gezellig.
Ik wil de katten er juist niet bij hebben. Dan hou ik geen tenen meer over.
Ik merk wel dat mijn Lola , een uberaanhankelijk dier het heel fijn vindt dat ze altijd zo dicht bij me mag zijn.
Ze kan best een nachtje alleen slapen hoor, dat is geen probleem maar het is wel een hond die veel contact met het baasje nodig heeft.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:55

mijn golden heeft heeeeel lang haar maar stinkt echt niet hoor ;) hij ruikt zelfs lekker <3
en ik zelf verhaar volgens mij nog meer dan hem

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:00

ik ben niet vies hoor van mijn honden...dus welkom in bed zullen we maar zeggen,heerlijk dat gesnurk,en als je wakker wordt die blije koppen... :+:

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:04

kimmie261 schreef:
ik ben niet vies hoor van mijn honden...dus welkom in bed zullen we maar zeggen,heerlijk dat gesnurk,en als je wakker wordt die blije koppen... :+:

ja geweldig he zon blij hoofd als je wakker word <3 dan smelt je toch gewoon

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:12

:D ja....ik ben hier echt jaren alleen geweest omdat mijn vriend ergens ver in nederland werkte,nou heerlijk hoor dan al die honden bij je te hebben...

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:13

lifaya schreef:
Ga je nou letterlijk een discussie beginnen over dat mijn kat ook zou stinken? :') katten zijn gewoon schonere dieren dan honden, dat is gewoon zo. Ik ben van de grote honden, dus nee ik zal niet een hond bij me laten slapen ;)

Ik begin geen discussie hoor, maar aan jou reactie te lezen vind je dat alle honden stinken!
Misschien die van jou :D , maar aan die van mij ruik je geen rare luchtjes :P

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:14

Hier slaapt het ook op bed hoor :D Nouja, sinds vriendjelief hier is ingetrokken is madam beledigd en komt ze niet meer op bed :+ Ook goed hoor.
In de winter kwam ze altijd onder de dekens, tegen me aan liggen en dan daarna een diepe zucht. Zo heerlijk tevreden :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:16

Nikki__ schreef:
Hier slaapt het ook op bed hoor :D Nouja, sinds vriendjelief hier is ingetrokken is madam beledigd en komt ze niet meer op bed :+ Ook goed hoor.
In de winter kwam ze altijd onder de dekens, tegen me aan liggen en dan daarna een diepe zucht. Zo heerlijk tevreden :D

Heerlijk hé als ze zo lekker tegen je aankruipen <3

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:40

MightyMike schreef:
Kimmie en Diablo, jullie slapen 's nachts niet? Ook al zou de pup op mijn slaapkamer mogen slapen, ook daar zijn snoeren etc hoor.. Onze pup ligt achter onze slaapkamerdeur in de gang, hij kan ons wel horen.

Natuurlijk slaap ik 's nachts. Maar zodra pup wakker wordt, ben ik ook wakker, daar lig ik kennelijk op. Hij werd trouwens niet wakker, sliep praktisch vanaf het begin door, ook een voordeel van mee naar bed nemen.

Marloes__ schreef:
Om nog maar over dominantie te zwijgen...

Wat is er met dominantie? Geen problemen mee hoor. Dominantie hangt bij niet af van wel of niet op bed slapen.

dierenfan schreef:
aranel: je kan idd sloop gedrag proberen af te leren maar als je niet thuis bent is het moeilijk corrigeren en als je leuke pup een stroomdraad te pakken krijgt ergens of iets giftigs (plant kan al) dan kan je niet bestraffen, maar wel ontdekken als je thuis komt........

Daarom laat ik mijn pup ook niet alleen.

kimmie261 schreef:

Mijn honden stinken ook niet, ik vind het heerlijk, dat puppelijfje tegen me aan, dat neusje wat 's nachts even lekker tegen je aan friemelt of inderdaad de begroeting als je wakker wordt, heerlijk.....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:12

ben allergisch voor al mijn dieren dus de wilde kat mag op mijn kamer omdat ze daar wel op haar gemak is en ze 's nachts naar buiten wil en ik dat via mijn raam doe (slaap op begane grond) en ze slaapt in eigen mandje en komt maar even kroelen (oke soms bij me slapen). Slik daar medicatie voor overigens.

De rest van de dieren mag alleen op mijn kamer als er medisch iets niet in orde is of ander probleem.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:10

@Diablo:
Is al opgehelderd ;). Er werd geschreven dat de hond tussen hun in, op HAAR kussen lag. Dus ik kreeg helemaal zo'n beeld van 2 mensen die beiden op het randje van bed lagen en een hond die weigerde weg te gaan :') . Maar dit was gelukkig niet het geval.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:07

Ik denk dat dit idd een onderwerp is waar niemand uit gaat komen :n
iedereen doet het op zijn/haar eigen manier
waar zowel de baasjes als de hondjes zich het beste bij voelen lijkt me :))

Mijn 5 maanden oude "pup" is nu 2 weken hier in huis
en het is echt mijn schaduw
helaas moet hij niets van mijn vriend hebben (overigens van geen enkele man tot nu toe)
(Waarschijnlijk iets niet goed gegaan met een mannelijk persoon uit verleden, toen ze hem hebben
gevangen als puppy met zijn moeder en broertjes/zusje in een grot in Portugal)
Dus al zou ik hem boven in de slaapkamer willen hebben
doet hij dat niet :n

Alleen als ik alleen thuis ben en ik even boven de was op wil hangen
is hij in complete paniek
en rent de trap op
Hekje is al geprobeerd maar wat ik zeg
hij is echt in complete paniek

Tot ik hem even in zijn bench zet
dan gaat hij gewoon slapen :z

Dus waarom dan niet even die 10 min in de bench als ik even een wasje ophang boven...
Zoveel meer rust
voor zowel hem, als voor mij :))

Ik voel me er verder ook niet schuldig over dat hij in een bench slaapt eerlijk gezegd...
altijd beter als in de grot in Portugal zal ik maar denken :)

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:08

woow , kimmie je reageerd wel erg heftig ..
Onze pup slaapt ook gewoon in z'n bench , laat hem ook absoluut niet deruit !
Dan sloopt die de hele boel , en mijn tante had ook een hond die los liep snacht en die is dood gegaan omdat hij aan het stopcontact zat.
Er zijn erg veel gevaren voor een hond , en als een hond niet in z'n bench hoeft prima , maar vaak is het gewoon nodig ..
En onze hond kan trouwens gewoon een rondje draaien in z'n bench ? En hij kan der ook in staan , maar je kan die dingen krijgen tot 3x3m dus als iedereen het juiste voormaat heeft voor z'n hond..

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:09

Wendy1978 schreef:
Ik denk dat dit idd een onderwerp is waar niemand uit gaat komen :n
iedereen doet het op zijn/haar eigen manier
waar zowel de baasjes als de hondjes zich het beste bij voelen lijkt me :))

Mijn 5 maanden oude "pup" is nu 2 weken hier in huis
en het is echt mijn schaduw
helaas moet hij niets van mijn vriend hebben (overigens van geen enkele man tot nu toe)
(Waarschijnlijk iets niet goed gegaan met een mannelijk persoon uit verleden, toen ze hem hebben
gevangen als puppy met zijn moeder en broertjes/zusje in een grot in Portugal)
Dus al zou ik hem boven in de slaapkamer willen hebben
doet hij dat niet :n

Alleen als ik alleen thuis ben en ik even boven de was op wil hangen
is hij in complete paniek
en rent de trap op
Hekje is al geprobeerd maar wat ik zeg
hij is echt in complete paniek

Tot ik hem even in zijn bench zet
dan gaat hij gewoon slapen :z

Dus waarom dan niet even die 10 min in de bench als ik even een wasje ophang boven...
Zoveel meer rust
voor zowel hem, als voor mij :))

Ik voel me er verder ook niet schuldig over dat hij in een bench slaapt eerlijk gezegd...
altijd beter als in de grot in Portugal zal ik maar denken :)

En het is voor de meeste honden inderdaad ook een plek waar ze zich veilig voelen :j !

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:15

Ik ben absoluut niet tegen een bench..
Heb er ook 1 staan in de schuur , enkel nooit hoeven gebruiken voor mijn hond.
Maar ken genoeg mensen die de bench wel als hulpmiddel gebruiken bij hun honden. En tsja dat een hond s'nachts in de bench ligt heb ik totaal geen moeite mee. Als de hond overdag eens een kleine (! ) periode in de bench moet heb ik ook geen moeite mee.

Mijn hond ligt ook graag in de bench als we bij kennissen zijn en het wordt hem te druk. vaste regel is ook honden die in de bench liggen laat je met rust ! die komen wel weer als ze daar behoefte aan hebben.

toch ben ik wel blij dat ik geen bench in huis heb staan voor mijn hond want ik vind het wel lelijke krengen :D

Las ook iets over dominantie als een hond bij je in bed slaapt,... ligt aan de hond en de verstandhouding tussen baas en hond denk ik... Ik kan mijn voetenkruikje in iedergeval niet missen hoor !