Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:08

Lieve As, je hebt nu hetzelfde als ik had op 1 februari op de dag van Roc zijn verjaardag.
Wil je ondanks dit grote verdriet toch nog even feliciteren met Hugo.
Zo bizar dat het juist op deze dag moest gebeuren ;( .
Denk maar zo niets gebeurd voor niets!!
Een hele dikke knuffel vrouw, we leven met je mee.
Je bent een geweldig baasje geweest voor Roc, hij heeft en schitterende tijd bij je gehad.
De laatste weken heb je alles voor hem gedaan zoals waarschijnlijk zijn hele leven.
Het is goed zo, gelukkig heeft hij geen pijn gehad en tot het laatste moment genoten.
Nu de taak aan jou om het een plekje te geven.

idefix4

Re: Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:15

Dat is inderdaad een dag met een dubbel gevoel. Eigenlijk een feest voor beide dieren. Voor Roc was het de verlossing van de pijn die hij op aarde moest lijden. Dan is het een feest om daarvan bevrijd te worden. Zo zou ik het herdenken. En inderdaad ook gefeliciteerd met je andere grote liefde. Huug.
En inderdaad, achter elke traan zit een mooie herinnering.

En tja, Idefix is oud, dus ik houd er wel rekening mee. Ieder verlies heeft zijn eigen verdriet. Hopelijk blijft het me nog even bespaard.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:21

Ik kwam dit kleine gedichtje nog tegen wat mij ooit heel erg geraakt heeft:

En als ik dood ben,
huil maar niet.
Ik ben niet echt dood,
moet je weten.
Het is maar een lichaam
dat ik achterliet.
Dood ben ik pas echt,
wanneer jij mij bent vergeten..

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:24

Jeetje, bij het lezen van het bericht dat hij er niet meer is kreeg ik kippenvel en tranen in mijn ogen. Wat een heerlijke laatste foto's zijn er nog gemaakt en wat een plezier straalt er daar nog vanaf! Respect voor datgene wat jij voor Roc allemaal hebt gedaan! De liefde straalt gewoon van het beeld af. Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit gigantische verlies. :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 22:41

Bren, ik vind het ook zo bizar dat het precies op dezelfde dag moest gebeuren. Ja idd het moet een plaatsje krijgen, maar dat duurt nog wel een tijdje ben ik bang.Dankje dat je er altijd voor me bent Bren <3
Anouk, gelukkig heeft Roc geen pijn gehad hoor. Ik heb altijd gezegd dt als hij pijn krijgt dat ik hem dan zou laten inslapen.Maar een hond met een verlamde tong met uitzicht op meer uitval van zijn hoofd door de tumor, kan ik niet mee leven om hem dat aan te doen. Je mag dan gewoon niet egoistisch zijn. Ik hoop dat Idefix nog lang bij je blijft :j
Chocobroodje, ik had dat gedichtje al een keer gehoord en is zo mooi en zo waar <3
Talsha, Dankjewel, Roc heeft ook altijd veel voor mij gedaan dus kwam het van 2 kanten :j En een gigantisch verlies is het.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:12

Kippenvel... Maar oh, wat heeft Roc geboft met een baasje zoals jij! Heel erg veel sterkte en een dikke knuffel!!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:06

Heel erg veel sterkte. Je hebt hem een fijn leven gegeven en alles gedaan om hem van zijn laatste dagen te laten genieten. Meer had je niet kunnen doen en ik denk dat het voor hem goed is zo.

Het is typisch... je ziet mensen die erg hecht zijn, vaak vlak na elkaar sterven. In jouw geval lijkt hetzelfde aan de hand.
Wellicht zijn je twee hondjes nu weer bij elkaar.

Een knuffel voor je, helemaal vanuit het noorden naar het zuiden...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:57

Hij is gegaan in de wetenschap dat er van hem gehouden werd. Dat was voor mij een hele belangrijke om me aan vast te houden.. Hij heeft een heerlijk leven gehad en zn laatste dagen nog enorm mogen genieten van al het moois dat de wereld hem te bieden had én van alle liefde die jij hem kon geven. T is een vreselijk moeilijke beslissing, dat wel, al weet je dat er geen andere optie is.
Niets zo pijnlijk als verlies.. :(:)

Bizar trouwens, Nouz heb ik 2 dagen na Bis zn verjaardag moeten laten gaan..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:01

Het is altijd dapper om die stap te zetten. En waarschijnlijk loopt Roc inderdaad nog achter je, maar zie je hem gewoon niet. Ik geloof daar heel stellig in. Hun lichamen verlaten ons, maar hun geest niet.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 20:26

Marloes, Ik heb ook heel erg geboft met een hond als Roc <3 Hij was zo ontzettend speciaal voor mij :j
Liljebo, ja gek is dat he, ik weet wel zeker dat de hondjes bij elkaar zijn :) Dankjewel voor de knuf <3
Amyz, je hebt helemaal gelijk, maar het kost me toch zoveel moeite |( Alles is zo bizar, Max is gestorven op de dag dat ik Roc 10 jaar had, en Roc op de dag van Huugjes verjaardag. Het heeft zo moeten zijn. He nu zit ik alweer met tranen in mijn ogen en ik zit op mijn werk.
Anouk, Ik zou uit het diepst van mijn hart willen dat Roc nog achter me loopt...

Vandaag gaat het wel redelijk, gisteren was ik helemaal van de kaart. Vanmorgen ook trouwens en ondanks dat ik een pup gekregen heb, raak ik dat paniekerige onrustige gevoel maar niet kwijt. Het is net alsof er een enorme steen op me ligt, alsof ik in een slechte film meespeel... |(

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:29

Ohhhhhhhhhh Astrid wat vind ik dit erg voor je .......... ik wil zoveel naar je schrijven maar ik kan gewoon de juiste woorden niet vinden/typen ! Lieverd ik denk aan je hou je haaks lieve SCHAT :(:) hele dikke knuffel voor jou ! !

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 21:35

Patries, dankjewel <3 Alleen het weten dat je aan me denkt is al genoeg <3 Hoe gaat het toch met je en met Timmie?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 03:21

Patries en Astrid bij deze een hele dikke knuffel voor jullie twee :(:)
Handig dat jullie zo achter elkaar gepost hebben.
Ben in gedachten bij jullie, heel veel sterkte beide!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:38

Dat gevoel wordt minder, echt waar. Die steen, die slechte film.. Ik snap je echt helemaal!
Wat voor mij heeft geholpen is steeds terug te kijken naar het allermoeilijkste moment van die dag. Steeds mezelf confronteren met die enorme pijn. De eerste paar keren ga je door de grond, maar hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt. :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 19:52

Amy, dat moment heeft zich al 100 x of meer afgespeeld in mijn hoofd, maar het zijn gewoon alle dingen, mijn hele huis , alles is omgeven door herinneringen, ,of ik ga in de auto en dan denk ik de vorige keer was Roc mee, en al dat soort dingen, continu de hele dag door, |(
Ik hoop maar dat dat snel beter wordt

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:06

Astrid, ik snap helemaal wat je bedoelt. Na het overlijden van mijn hond, had ik dit de eerste dagen heel erg. Zo erg dat het ondragelijk voelde. Ik werd er wanhopig van. Maar na een paar dagen begon de rauwste pijn wat te zakken. Ja het deed nog zeer, maar op de een of andere manier werd het dragelijker. En vanzelf werden de momenten dat ik aan mijn hond dacht steeds een beetje minder, af en toe nog heel erg en dan deed het weer even flink zeer, maar grootste gedeelte minder. Namen andere zaken weer de overhand in mijn leven. Totdat de herinneringen bleven, maar het verdriet een plek had gekregen.
Het heeft tijd nodig, en hoe lang? Dat is denk ik voor iedereen persoonlijk. Maar echt, je komt hier doorheen. :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 20:43

Yvonne, oh gelukkig dat dit een beetje normaal is, want ik begon echt al te denken dat ik gek aan het worden was. Zo wanhopig voel ik me af en toe dat ik er gewoon misselijk van word.
Maar bij jou was dat dus ook zo. Ik hoop maar dat het snel zakt dan...
Dankjewel voor je steun <3

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:07

rocymax schreef:
Yvonne, oh gelukkig dat dit een beetje normaal is, want ik begon echt al te denken dat ik gek aan het worden was. Zo wanhopig voel ik me af en toe dat ik er gewoon misselijk van word.
Maar bij jou was dat dus ook zo. Ik hoop maar dat het snel zakt dan...
Dankjewel voor je steun <3

Is helemaal normaal. Een hond is voor veel mensen een familielid :j

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:20

hier ook een stille meelezer. Maar had een paar dagen niet gevolgd. Nu lees ik dat je hem hebt moeten gaan. Maar wat een mooie weg tot het eind. Moest wel een traantje wegpinken omdat ik precies hetzelfde heb meegemaakt met onze Rotweiler Tijs. Ook tot de laatste dag leuke dingen gedaan en opeens ging het zo snel. Hij is ook nog eens op de verjaardag van onze andere hond overleden (die hij had opgevoed)
Maar ja helaas leven ze niet net zo lang als wij, en het leven dat hij heeft gehad was geweldig bij jou!!!

Heel veel sterkte!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:35

Ik denk ook dat het normaal is As :(:) .
Het is een vorm van verwerken en net wat Yvonne zegt stukje bij beetje word het minder.
Je moet er doorheen vrouw hoe moeilijk het ook is en beter nu dan dat je niets merkt en het onbewust wegstopt.
Het is een rouwproces en dat heeft zijn tijd nodig.
Veel huilen is goed, gooi alles er maar uit.
Dat helpt ook al voel je je nu zo rot, het helpt het een plaatsje te geven.
Ik denk dat het een zelfde manier is als een persoon verliezen.
Roc was immers jouw grote kind <3
Een dikke kus :*

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 23:12

Imaudy, dank je, Roc was voor mij mijn alles, nog meer als een familielid bijna <3
HCRanch,ja het was de laatste 2 dagen heel snel gegaan. Wat erg ook van je rottweiler. Ja was het maar waar dat honden net zolang zouden kunnen leven ala wijzelf :+ Dankje voor je lieve woorden :j
Bren, ja het is zo moeilijk, zo zwaar alles is zo vol herinneringen, overal waar ik langskom , heenga, hij is overal geweest ;( :*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 08:45

Weet je As, ik zit hier zo te lezen en na te denken. Ik verloor mijn man en mijn vader, twee van de meest belangrijke familieleden die je kan hebben. Dan denk je even terug aan hoe je je toen voelde. De eerste dagen zat je in een roes van mensen om je heen, aandacht, veel regelwerk, nadenken over hoe de uitvaart moet zijn, toch een bedrijf (melkvee, dus moet!) draaiende houden, kortom: te veel om op te noemen. Eigenlijk te weinig tijd om echt te voelen wat je mist en tegelijk ook een stukje verwerking al doordat je er heel veel over praat met al die lieve mensen om je heen.

Jouw dagelijkse leven gaat door, er zal inderdaad weinig anders zijn, maar juist daarom zie je continue dat Roc er niet meer is. Eigenlijk is er niks veranderd, maar dat ene grote gapende gat kijkt je steeds maar weer aan. Je hebt niet de roes van rouw om je heen zoals dat is als een gezinslid overlijdt, maar je mist Roc net zo erg.

Fijn dat je in elk geval hier nog van je af kan praten, mensen vindt die hetzelfde hebben meegemaakt en waar je stil kan staan bij je verdriet. Echt, het wordt minder, maar dat wil niet zeggen dat het nu niet heel erg rot is! Knuffel!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 14:25

MT, ja dat is zo, toen mijn moeder overleed, voelde ik me trouwens heel anders. Mijn vader was bijna niet in staat om iets te regelen en van de drie kinderen ben ik de middelste en ook gewend om alles te regelen en de sterke te zijn. Ik voelde me net als een ijsklontje, ik had helemaal geen gevoel meer en dat heeft bijna wel een jaar geduurd voordat ik me pas realiseerde dat mijn moeder niet meer leefde. Dan word je ook geleefd , idd door alle mensen om je heen.
Met een hond is dat anders en helemaal hier in Spanje, waar weinig mensen een hond als een dierbaar bezit beschouwen.In mijn omgeving wordt dan ook met onbegrip gereageerd(het is maar een dier)terwijl het echt hele leuke mensen zijn.
Daarom ben ik ook zo blij dat ik dit topic en het andere geopend heb, aan de ene kant om ervaringen te delen aan de andere kant om het van me afteschrijven.
En alle opbeurende en lieve berichtjes doen me écht goed <3 En ik ben daar heel dankbaar voor dat ik dat tenminste heb kunnen doen. :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:22

Met je moeder ben je dus niet zo snel door het verwerkingsproces heengegaan als nu met Roc.
Eerlijk gezegt vind ik deze manier (nu met Roc) van verwerken beter.
Ook al lijkt het nu moeilijker.
Je bent nu aan het accepteren dat Roc er niet meer is, met je moeder heb je waarschijnlijk deze acceptatie niet.
En denk ook dat je nu zo enorm verdrietig bent omdat je nu ook door het rouwproces van je moeder moet dat waar je voorheen aan voorbij gelopen bent.
Dit komt nu daardoor extra hard aan.
Een hele dikke knuffel.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:45

Sterkte met het verlies van dit pracht beest ;-(.