Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Colway schreef:Sneu voor haar dat ze op deze manier met die hond zit 'opgescheept' maar goed, sowieso een hond in huis halen is een hele verantwoordelijkheid. Om hem dan zo aan te bieden op MP. Haal er dan een gedragstherapeut bij of probeer zo'n hond te herplaatsen via iemand die er verstand van heeft. En als dat allemaal niet mogelijk is, omdat het dier echt 'gevaarlijk' is, laat het dan inslapen i.p.v. WEEEERR van de hand te doen, wat uiteindelijk ook in het nadeel is van het beest, wie weet hoe vaak hij al van de hand is gedaan
zonde...mooi dier
Maar de pup kreeg wat te veel energie en liep uit enthousiasme voortdurend de baby omver, die op zijn beurt begon te huilen zonder stoppen.
De hond springt op de oma, oma valt en heeft hersenschudding, wat doen ze? Niemand mag nog langs achter binnen, enkel langs de voordeur. Is dat nou een hond opvoeden????inowa schreef:hmmm,klinkt aannemelijk....maar er zullen toch wel opvangen zijn die zo,n hond wel opvangen?
ik weet dat er een speciale rottweiler opvang is ergens en ook voor andere speciale rassen met veel ervaren mensen
fojoe schreef:nee, daar reken ik niet op, en dat verwacht ik eigenlijk ook niet.
asiels hebben sowieso al een chronisch geldgebrek en ik heb de hond geadopteerd terwijl ik wist dat ze aangereden was en dat het pootje (nog) niet in orde was.
het asiel heeft mij zelfs de röntgenfoto's van na het ongeval en een verklaring van de eerste da meegegeven, dus zij hebben ook gewoon te goeder trouw gehandeld.
het zijn de 2 dierenartsen die een behoorlijke fout gemaakt hebben, want zelfs op die eerste (vage) foto's was te zien dat er iets mis was met de heupkom.
gelukkig valt de prijs van de operatie nog enigzins mee, maar met de adoptie- en dierenartskosten samen had ik ook een mooie raspup kunnen kopen
chipieke schreef:mijn honden zijn allemaal opvangers, geen enkele als pup gekocht.
Puur omdat ik mezelf ken, een puppy zou ik te veel toelaten, met volwassen honden kan ik consequenter zijn.
Ik HAAT het als mensen hun dieren zomaar weggooien! Ik ben bijvoorbeeld al 2 weken mijn kat kwijt en loop daar flink van op de muren omdat hij maar niet naar huis komt! Alhoewel ik er zeker van ben dat (ondanks hij gecastreerd is) hij ergens flink de bloemetjes buiten aan het zetten is.
Ik mis hem enorm :'(
) Terwijl ik had gebeld en mijn gegevens had achter gelaten, hebben ze nooit contact met mij opgezocht.
NoGo schreef:Ik heb nav de email toch nog een keer een paar vragen gesteldhij blijft me gewoon bezig houden en heb een vrij lange mail terug.
Nu dus erg in dubio wat te doen, morgen maar even met onze hondentrainster in gesprek...
) EskeGirl schreef:Ik had laatst een advertentie gezien van mensen die een kitten van 1 week(!) wilden wegdoen, omdat ze al genoeg katten hebben.
Als de kat ongewenst zwanger werd, oké(kunnen natuurlijk ook laten casteren). Maar dat beestje was nog helemaal blind enzo.
Arme kitten
NoGo schreef:@essie73: jouw verhaal is dan waar maar zoals ergens hierboven al staat is het voor veel mensen een excuus (kan er ook geen brief met allergie test worden overlegd).
Het is uiteraard erg rot als je kind allergisch is maar er staan er zoveel op ivm allergie van kind dat het gewoon te onwerkelijk word.

ook geen cavia's
superwoman schreef:vind het zo jammer dat je dan evengoed het asiel moet betalen voor zo'n hond....
Ik snap dat de D.a kosten voor de nieuwe eigenaar zijn, zeker omdat vooraf duidelijk was dat het (nog) niet in orde was, maar ik denk dat jij zo een hoop kosten voor het asiel hebt bespaard (en eventueel een spuitje voor de hond)
Imo zouden ze de moeilijk plaatsbare honden toch een andere prijs moeten geven dan de makkelijke. Die moeilijke kosten meestal de eerste tijd flink wat energie én vragen financieel ook wat extra (denk aan slopers van honden en cursussen om de problemen te verminderen/op te lossen) Imo gaan de meeste mensen toch naar het asiel met het doel om een hond te helpen.