Grote enge spinnen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Grote enge spinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:58

Nou daar denk ik weleens over na, hoe dat zou zijn, meer over je huisdieren dan, want je katje of hondje hebben toch meer kans om gepakt te worden, ook door slangen bijv.!
Dat zijn wij in NL helemaal niet gewend, wat loopt hier nu voor gevaarlijks rond?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:31

lawl dat filmpje :')
was ook een megaspin O.O

LovesTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:24

Yellowbird schreef:
Ik ben ook als de dood voor spinnen. Mijn vriend haalt ze altijd weg. Gelukkig wonen we op de 6e verdieping en hebben we nog nooit van die grote dikke grondspinnen gehad.

Toen ik nog in de bakkerij werkte kwam ik ze wel regelmatig tegen.
Reactie: als de sodemieter naar de erotheek ernaast rennen, RENS ER ZIT EEN SPIN!!!!!!!!!!
en hij kwam ze altijd gelijk netjes vangen en ging ze weer buiten zetten, heel ver weg :+

Wou dat ik een vriend had, ik moet ze altijd zelf vernietigen dat gaat als volgt:

Spin gelokaliseerd moed verzamelen, spin beweegt ik schrik me het apezuur, weer opnieuw moed verzamelen,......stofzuiger er op en op zijn minst vier proppen papier er achter aan, dan moeten zijn hersens wel vermorzeld zijn, al met al ben ik dan zo'n vier uur verder :+

Ben echt een schiijtbak :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:21

_Tara_ schreef:
Dat filmpje is echt hilarisch :')
Edit: Zijn grote enge spinnen dan voor mensen in dit topic ook een reden om niet naar verre landen te gaan?

Nee, dat niet. Kweenie..ik zou me wel helemaal doodschrikken als er ineens een handpalmformaat spin op m'n kussen zit ofzo, maar dat overleef ik dan ook wel weer. :+
Al zou ik wel in Australië oid. heel panisch al m'n kleren en schoenen uitschudden voor ik ze aandeed waarschijnlijk. Bang voor de kleine-maar-hele-giftige spinnetjes en schorpioenen..

Overigens heb ik dat wel met kwallen. Ik zou nóóit in een zee gaan zwemmen waar giftige kwallen zijn. Doodeng..

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:51

Ik haal dus altijd de katten erbij als ik een spin zie of iets anders wat kruipt. Onze kat vreet alles op! Heb ook regelmatig gewoon een kat op mn kamer. Waar mn moeder overigens niet blij mee is, want de katten mogen niet boven komen :+ Maar ik ga niet alleen met zo'n spin op mn kamer :oo

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:09

_Tara_ schreef:
Edit: Zijn grote enge spinnen dan voor mensen in dit topic ook een reden om niet naar verre landen te gaan?

Voor mij is dat inderdaad een reden.
Ik wou altijd graag naar brazilie toe, naar het regenwoud maar nu ik weet wat daar allemaal rond loopt gaat het mij eigenlijk wel over.

Hetzelfde geldt voor, wat iemand anders ook al zei, kwallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:41

zeg ik word een beetje melig.
iedereen zegt ''van deo en haarlak word een spin stijf''
werkt dat ook bij mannen dan? :o

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:52

_Tara_ schreef:

neuh...ik ga wel, maar let wel op (lees: een dwarrelend blaadje is een potentiele vijand en wordt zonder pardon geplet).
en ik maak veel kabaal, stevig stampend lopen :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:53

Ik moet heel erg lachen om dit topic. Ik ben totaal niet bang van spinnen. Ik haal ze niet eens weg.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:03

Er zitten er nu 2 (!) in de wasbak, beide zijn totaal zo'n 5 cm groot (dus incl poten). Zijn het type als TS laat zien op haar foto. Die moeten dus uit het riool zijn gekomen, anders waren ze aan een draadje in de wasbak terecht gekomen en konden ze er uitkomen. Nu gelukkig dus niet.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:08

Yviertje schreef:
Die moeten dus uit het riool zijn gekomen, anders waren ze aan een draadje in de wasbak terecht gekomen en konden ze er uitkomen. Nu gelukkig dus niet.

En jij denkt dat ze er niet gewoon zonder draadje uit kunnen klimmen?? :+

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:09

Nee, want ze hebben er zeker een uur rond gelopen in de wasbak. Tot mijn moeder dus kwam.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:14

Ik vind het altijd leuk als spinnen in de wasbak of 't bad zitten, want daar komen ze inderdaad niet meer uit. :+

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:43

DaniBanani schreef:
Ik vind het altijd leuk als spinnen in de wasbak of 't bad zitten, want daar komen ze inderdaad niet meer uit. :+

nou, hier wel hoor :') en vroeger op school ook. regelmatig zaten er van die grote gore vochtspinnen in de wasbakken. konden er zo uitkomen.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:06

ik ben ook doodsbang voor spinnen :')

Wij hebben hier ook altijd van die gigantische spinnen die mega snel kunnen lopen..
Een keer had ik het overdag toen vriendlief er niet was, toen ben ik naar mijn ouders gegaan tot hij thuis kwam :')

Mini spinnetjes maakt me niet veel uit, maar die hele grote spinnen, bah bah bah!

Op laminaat hoor je ze zelfs lopen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:39

Ik zat als kind een keer in bad, ik was zo'n jaar of 8 denk ik. Was najaar en werd alweer vroeger donker en ik was zo'n griezelboek aan het lezen, de Griezelbus denk ik. Zat ik met mijn voeten richting van de afvoerdop en daarboven heb je dan dat grijze ding dat voorkomt dat je bad kan overlopen.
Was met mijn tenen met dat kettingkje van de afvoerdop aan het spelen, komt er zo plots iets uit dat afvoerding piepen. Hups, weer weg. Even wachten, niks meer, dus ik lees gewoon verder.
Tot er een aantal minuten later vanuit mijn ooghoek een gigantische dikke zwarte spin uit dat anti-overloop ding kroop en in bad viel.

Mijn boek is jammer genoeg verzopen, mijn pa is nog nooit zo snel naar de badkamer gerend (gescheiden ouders, was toen weekendje bij paps) en ik denk dat ze me tot 2 dorpen verder wel gehoord zullen hebben :+
Sedertdien hou ik dat afvoerdopje dus altijd als een havik in de gaten, ook al zijn we nu haast 20 jaar verder en is dat nooit meer voorgevallen.

Ook een leuke vorig voorjaar: thuiskomen van een avondje stappen, je sleutel in het slot stoppen, omdraaien, deur opendoen en bij het rechtdoor gaan merken dat je vol met je gezicht in een gigantisch web loopt en de spin op een paar cm van je gezicht af zit.
hele straat heeft dat toen ook geweten (en mijn vriendje die thuis was gebleven ook).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:53

Gister, zat zo rustig tv aan het kijken. Hoor ik ineens iets van het plafond vallen. Geen idee dat het er zat.
Kijk ik op de plek waar ik het hoorde vallen. Zat daar een dikke grote zwarte spin! ''AaAH!'' riep ik door het hele huis. :')
Gelukkig heb ik het overleeft :')

layka1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:03

ik zat een keer op de W.C. ik kijk naast me ineens zie ik ook z'n dikke zitten !!! |( ik ging nog met mn broek omlaag de wc uitrennen XD hahaaha ,gelukkig was alleen mn moeder er _/-\o_ en die had hem toen weggehaalt ik moest toen wel huilen van de schrik :j hahaha

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:21

layka1997 schreef:
ik zat een keer op de W.C. ik kijk naast me ineens zie ik ook z'n dikke zitten !!! |( ik ging nog met mn broek omlaag de wc uitrennen XD hahaaha ,gelukkig was alleen mn moeder er _/-\o_ en die had hem toen weggehaalt ik moest toen wel huilen van de schrik :j hahaha

:') Moet hier zo om lachen. Zo'n leuk verhaal :')

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:44

Yviertje schreef:
Er zitten er nu 2 (!) in de wasbak, beide zijn totaal zo'n 5 cm groot (dus incl poten). Zijn het type als TS laat zien op haar foto. Die moeten dus uit het riool zijn gekomen, anders waren ze aan een draadje in de wasbak terecht gekomen en konden ze er uitkomen. Nu gelukkig dus niet.

Van dit soort spinnen komen ook (gelukkig) nooit aan een draadje je huis binnen, deze bouwen alleen ergens in een hoekje zo'n nestje (net als vogelspinnen) en gaan dan lopend op jacht.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:58

Maar bij de gedachte dat ze uit het riool komen en je dus zoals Varekaj al beschrijft kunnen komen verrassen als je onder douche/ in bad zit, krijg ik nog meer de kriebels.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:03

ja, dat is idd niet al te prettig!!! als ik daaraan denk....zitten ze daar in het riool dan met hun pootjes tussen alle viezigheid die door het riool zwermt.. en zitten ze daarna in mijn schone wasbak!!! ieuw toch...

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:13

Gelukkig was de wasbak op de foto nu geen superschone (zit in de ruimte waar onze honden verblijven), maar het blijft vies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:21

Verdrinken werkt ook niet. In een artikel beschreven ze eens dat ze in een lab een spin "onder water" hadden gezet, dan krijg je dat typische bolletje dat ze gaan vormen. Dat hebben ze zo 24u laten staan, en toen er geen teken van leven meer was geweest hebben ze dat bakje laten leeglopen, mar de spin er nog in.

Liep het beest een tijdje later gewoon weer vrolijk rond...

Blijkbaar zijn ze in staat om zichzelf een tijdlang n een soort van comateuze toestand te houden waardoor ze dus minimaal zuurstof en energie verbruiken.