Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:57

Ben wel benieuwd waarom de actie wordt afgeblazen? Kan natuurlijk een hele goede reden zijn..
Ik wil het allerbeste voor Beans en t lijkt mij noodzaak gezien zijn toestand dat hij zo snel mogelijk gevonden word.. ik wil niet egoistisch of iets overkomen, maar daarnast zijn er mensen uit het hele land die vrij hebben gevraagd van hun werk of andere dingen hebben geregeld om te kunnen bijdragen aan het vinden van Beans

Anoniem

Re: Goot schalige zoek actie Beans Donderdag en Zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:58

Misschien dat het baasje toch bang is dat zo'n massa mensen de hond teveel schrik aanjaagt?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:59

Ben inderdaad ook benieuwd waarom?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:59

Jammer dat je het aflast, al denk ik dat ze er alleen maar gestresster van zou kunnen geraken.
Anyway, ik hoop dat je haar vind!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:00

Sonja schreef:
Misschien dat het baasje toch bang is dat zo'n massa mensen de hond teveel schrik aanjaagt?

Just my thoughts....

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:01

F_Orumster schreef:
Jammer dat je het aflast, al denk ik dat ze er alleen maar gestresster van zou kunnen geraken.
Anyway, ik hoop dat je haar vind!!

Ik blaas het niet af maar eigenaresse Niek ;)

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:14

De reden van het afblazen :

Het spijt me heel erg, maar ik moet de grootscheepse zoekactie aflasten. Ik durf het niet aan, ik ben bang dat zoiets met zoveel mensen kan ontaarden in een drijfjacht/klopjacht en daardoor raakt Beans weer in paniek en daar is zij niet mee geholpen. Als je met zoveel mensen door het grensgebied gaat lopen waar ze voor het laatst gezien is, ontstaan er enorme risico's voor het wild en de andere dieren. Er waren zoooo veel reeen en herten daar. Ik moet er niet aan denken dat er een hert of wat dan ook door deze zoekactie de weg op zou vliegen en daardoor omkomen of letsel op zou lopen. Of eventueel veroorzaken.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:15

luister...mijn ouders wonen in Duitsland in het plaatsje Wilsum!
Dit is toch dichtbij itterbeck???
Ik wil mijn ouders inschakelen om iets te doen.. maar wat kunnen ze doen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:17

Het is wel te begrijpen.
Ik had begrepen dat ze wel van jullie voedsel had gegeten. Daarmee houd ie het vast wel even vol!
Ik zou alsnog eens een jager raadplegen voor de mogelijkheden van een licht verdovingspijltje

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:17

Is het anders een idee om met veel minder mensen te gaan zoeken en dan alleen de mensen die te paard kunnen? Dan stoor je de natuur niet en kan je wel op veel plekken komen......

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:19

quintusgl schreef:
Is het anders een idee om met veel minder mensen te gaan zoeken en dan alleen de mensen die te paard kunnen? Dan stoor je de natuur niet en kan je wel op veel plekken komen......

Lijkt me inderdaad ook nog een optie.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:20

Valt er een soort natuurlijk holletje te maken? Als ze wel in een kribbe durfde te slapen.
Ze zoeken vaak toch een beschut iets op.
Misschien een soort rieten wandje, wat voer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:20

Ik begrijp overigens dat de eigenaresse van de website met die speurhonden (Met al die tips) die ik eerder in de avond in dit topic plaatste al 2 weken bij deze zoekactie betrokken is, wat goed zeg!!!

Ik heb alle begrip voor het besluit van de eigenaresse van Beans om deze zoeactie af te blazen, zelf had ik dr ook geen goed gevoel bij hoe goed alles ook bedoeld was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:21

Ik kan het me ook heel goed voorstellen hoor. Ik had haar graag geholpen want het is vreselijk om je beestje kwijt te zijn, maar ik heb ook grote twijfels bij al die vreemde mensen voor zo'n bang dier.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:23

jentel schreef:
luister...mijn ouders wonen in Duitsland in het plaatsje Wilsum!
Dit is toch dichtbij itterbeck???
Ik wil mijn ouders inschakelen om iets te doen.. maar wat kunnen ze doen?

Je kan me een pb sturen met jouw emailadres, dan stuur ik je de flyer toe die geprint kan worden en zovel mogelijk opgehangen in bushaltes, supermarkten en zo

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:24

Chiqa schreef:
Ik begrijp overigens dat de eigenaresse van de website met die speurhonden (Met al die tips) die ik eerder in de avond in dit topic plaatste al 2 weken bij deze zoekactie betrokken is, wat goed zeg!!!

Ik heb alle begrip voor het besluit van de eigenaresse van Beans om deze zoeactie af te blazen, zelf had ik dr ook geen goed gevoel bij hoe goed alles ook bedoeld was.

Waarop gebaseerd?

IK heb met de politie en een politiehonden vereniging contact voor hulp en advies. Alles zou in goede banen geleid worden door proffessionals

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:27

group1850 schreef:
Waarop gebaseerd?

Ik vond de zoekactie nogal chaotisch opgezet en de communicatie echt...waardeloos.
Hoe zou zo'n zoekactie er dan uitzien was mijn gedachte, één verkeerde actie en je bent nog verder van huis.

Maar dat is mss een persoonlijk gevoel wat ik hierbij heb en kan een samenloop van omstandigheden zijn
(Denk aan een internet medium wat soms lastig communiceren is)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 23:28

@Jentel je ouders kunnen heel veel doen,heel veel mensen inlichten en flyers uit delen.Zorg gewoon dat zo veel mogelijk mensen het weten.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:29

Ik had graag geholpen maar zie nu dat het niet doorgaat. Begrijpelijk en knap dat jullie ook met de rest van de dieren rekening houden!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 23:30

We houden jullie uiteraard op de hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:30

Tof. Heel veel succes jongens, ik duim voor jullie en Beans!

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:31

Chiqa schreef:
group1850 schreef:
Waarop gebaseerd?

Ik vond de zoekactie nogal chaotisch opgezet en de communicatie echt...waardeloos.
Hoe zou zo'n zoekactie er dan uitzien was mijn gedachte, één verkeerde actie en je bent nog verder van huis.

Maar dat is mss een persoonlijk gevoel wat ik hierbij heb en kan een samenloop van omstandigheden zijn
(Denk aan een internet medium wat soms lastig communiceren is)

Je moest eens weten hoeveel berichten we verwerken, iedereen kijkt maar naar 1 ding een reactie op zijn eigen bericht. Zo werkt dat niet!!
We werken ons scheel aan de organisatie met contacten leggen en vergunningen en toestemmingen vragen. Die waren belangrijker als het verstrekken van info die nog niet zeker en volledig was

Je moet er ook rekening mee houden dat dit GISTEREN on 14.51 uur onstaan is. IN die 24 uur is er al vreselijk veel gedaan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:41

Ik ben hetmet Chiqa eens, zo'n grote groep mensen zal 9 van de 10 keer een averechts effect hebben. Ik denk dat de eigenaresse een zeer wijs besluit genomen heeft. En ik zal duimen dat Beans gevonden wordt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 23:41

Als iedereen duimt komen we al een heel eind.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:42

Wilsum tegenover de bank hangt op de bushalte een flyer evenals in Getelomoor bij de bushalte.
In Langeveen(Nl) hangt er 1 bij de plaatselijke snackbar.
Vlakbij de Wilsumerberg(camping)hangt nu ook een flyer
In Manderveen hangt een flyer bij Ria's Eetcafe en net bij de grensovergang Manderveen/Getelo in het bos .
In Uelsen rondom het ferienpark en ook bij Delke's Pferdehof en bij Katrien Barteltz de dierenarts.
Getelo ook bij de bushalte en in Wachtum(Dalen)bij de Molen.
Mocht iemand er 1 willen pakken om door de te kopieeren dan ga je gang.