Hoe bevalt een Chinchilla?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:50

Ja ik hoef ook niet per se een nieuw-nieuwe, tweedehands vind ik ook prima, maar daar durven ze vaak ook nog de volle mep voor te vragen.. ka-ching! :$
Zelfbouw zou helemaal mooi zijn en een kennis heeft al meerdere malen aangeboden om er een voor me te maken als ik met een ontwerp kom, maar dan ben ik helemaal duur uit helaas!
En daarbij moet de kooi ook wel een beetje in het interieur passen (ze staan in de huiskamer), dus een voliere met allerlei vrolijke kleurtjes valt ook al af...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:52

Afbeelding
Dit is trouwens één van mijn monstertjes, ook wel Lelijkerd of Houdini genoemd <3

Hihi deze blijft ook zo lief... dit is het andere monstertje <3
Afbeelding

Moet weer eens nieuwe foto's maken :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:00

car0linee schreef:
heb je ook een veulen suus? wat grappig! ik heb ook een veulen! :D

maar grote kooien of zelfbouwkooien via internet zijn idd superduur! mijn vader zei al dat ik nu een kooi van tegen de 500euro krijg.. alleen omdat dat hout (waar ze niet doorheen kunnen knagen) zo duur is! onbegrijpelijk dat het zo duur moet zijn.. zal binnenkort ook even een foto plaatsen van de vorderingen van mijn kooi! :D

mijn ukkies slapen ook op de gekste manieren.. en liggen idd ook in een hangmatje te slapen :P maar 's nachts vinden ze het ook nog wel een leuke uitdaging om hun hangmatje stuk te maken.. dus die moet ik elke keer weer repareren..

ben benieuwd naar foto's suus!

edit ik heb trouwens erg veel mazzel dat mijn vader al trespa (hardhout) in het hok had liggen.. dat is normaal niet te betalen.. , zie wel vaker dat mensen van een bestaande kast een kooi maken, kan prima zolang je er maar wel op let dat de kooi van binnen niet geschilderd is en het niet zacht hout is zodat ze er zomaar doorheen geknaagd zijn.. :)

Hahah hangmatje heb ik met de fret meegegeven, ik heb de wilgentakken door de tralies gedouwd , daar huppelen ze ook op.. En ik las gisteren het topic een beetje door maar toiletrollen en keukenrollen zijn dus helemaal niet zo erg om in de kooi te doen??

Ben heel benieuwd naar jou kooi EN naar je veulen :D

Dit is denk ik een kast van ikea zal ik daarvan ook een keer een foto maken?
Moet ik wel doen voor zaaterdag i.v.m verhuizing haha

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:02

Toilet- en keukenrollen behoren hier tot het standaardspeelgoed van al mijn knagertjes :P is er nog nooit een van doodgegaan :D
Ik heb dan wel gewoon de meest simpele, echt grijze rollen zonder lijmresten erop e.d.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:03

Ymke schreef:
Ja ik hoef ook niet per se een nieuw-nieuwe, tweedehands vind ik ook prima, maar daar durven ze vaak ook nog de volle mep voor te vragen.. ka-ching! :$
Zelfbouw zou helemaal mooi zijn en een kennis heeft al meerdere malen aangeboden om er een voor me te maken als ik met een ontwerp kom, maar dan ben ik helemaal duur uit helaas!
En daarbij moet de kooi ook wel een beetje in het interieur passen (ze staan in de huiskamer), dus een voliere met allerlei vrolijke kleurtjes valt ook al af...

Nou inderdaad, en zelfbouw is duur omdat het hout geloof ik op het moment weer heel duur is .....
Deze kooi is wel goed , had een kennis gevraagd die ook chins gehad heeft, en vooral omdat ze elke avond losrennen/springen/huppelen.
En waar ik ze kocht zaten ze nog kleiner en kwamen ze ook niet los,lijkt me.

S_uus

Re: Hoe bevalt een Chinchilla?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:04

Ahahaha lelijkerd _O-

Zie die andere lief slapen hahah , ik was bang dat ze aan de mat zouden knagen eerlijk gezegd.

Zal de rollen ook bewaren :j .

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:11

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 10-03-11 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Derde in link geplaatst.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:16

Foto's zijn van toen ik ze net had, daarna even een weekje rust gegeven door het hoge gespring van de witte, datdoet ze nu helemaal niet meer.
Ik had deze al op photobucket staan..
Snoopy:
Afbeelding

Afbeelding

Snowy
http://i961.photobucket.com/albums/ae98 ... g064-1.jpg
http://i961.photobucket.com/albums/ae98 ... g018-1.jpg
Spelen
http://i961.photobucket.com/albums/ae98 ... ing067.jpg

http://i961.photobucket.com/albums/ae98 ... g014-1.jpg
http://i961.photobucket.com/albums/ae98 ... ing016.jpg

http://i961.photobucket.com/albums/ae98 ... ing042.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 10-03-11 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Overigen in link geplaatst. Voor meer foto's kan een topic op ITP goepend worden.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:21

Coool die mogen los door het hele huis ofzo? Gaaaf haha! :D
Wat een slimme dieren zijn het trouwens he, hoe ze doorhebben hoe ze zo die kast op kunnen, ongelooflijk _O-

Had je nou twee vrouwtjes? Of mannetjes? Ben het ff kwijt :o

En ze knagen wel aan het matje, of ja knabbelen. En zodra hij echt té beschadigd is (lees dat er echt losse stukjes vanaf komen) dan vervang ik hem voor een nieuwe... Gaat zo al jaren goed :j
Ik ben huiveriger voor plastic moet ik zeggen :P

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:29

Haha nee dan mag ik i.p.v een metaal detector wel een drolletjes detector kopen _O-
IK heb werkelijk geeeeeeeen idee hoe ze het flikken om OP die kast te komen hahaha ja hoe ze het flikken wel maar hoe ze het bedacht hebben?

Zijn 2 vrouwtjes, en ze lopen los in de gang/ op de trap en overloop :j
Straks in het nieuwe huis hoop ik dat die kleine kamer vrij blijft verder dan kunnen ze daar in los.

Ja ik was heel bang voor de plastic ding in mijn kooi met dat trapje, dus heb echt opgelet maar gek genoeg knabbelen ze daar niet aan, en ook niet meer aan die tunnel.
Een vriendin van me zei dat ze alleen aan de randen knabbelen en dan niet meer, dus ik heb het af gewacht en inderdaad.
Ze zitten er nu nooit meer aan :n .

En het huisje, ja die leeft nog steeds alleen het dak word aan geknabbeld en de muurtjes zijn geloof ik wel glad geschuurd haha.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:36

Ooh twee vrouwtjes toch! Ik wist het even niet meer :D

Haha gaaf hoor, zoveel ruimte :j ik hou ze gewoon altijd in de gang.. (en soms hebben ze de hele benedenverdieping als ze ontsnappen _O- )

Haha ik heb precies hetzelfde huisje en daar heb ik ook al 5 nieuwe van moeten kopen ofzo. Heb nu de laatste keer het dakje vastgespijkerd aan het huisje, dus ze doen er nu al lang mee *ff afkloppen*. Eerst lieten ze niks van het dakje over...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:41

Ja hier ook gang/trap/boven verdieping voor een deel.
Maar toch vinden ze het boven veeeeeel leuker of zo.

Haha ja dat dakje zit inderdaad los, ga dat ook niet vast lijmen, enige wat ik doe is hem af en toe recht leggen hahah.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:46

Zo bevalt een chinchilla :j

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:50

Ik heb het ook gespijkerd, niet gelijmd. Daarbij uiteraard wel goed opgelet dat de spijker niet ergens doorkomt waar het niet zou moeten :P

Jemig dat is een bizar filmpje! Dat had ik eigenlijk nog nooit gezien, ze trekt die jongen er zo uit joh :wow:

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:51

:oo
Ik wou al vragen wat ze aan haar pootje had haha,
Ik dacht eerst nee he een half dooie muis >;)
Wat raar / interessant om te zien :j

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:57

Zoooo, dan staat het topic een hele tijd stil en dan ineens.... huppekee! :+

De filmpjes zijn geniaal allebei! Haha, hoe komen ze er toch op zo achter die kast door te gaan? Maar wel goed gevonden. Ze zijn echt niet dom! _/-\o_
Filmpje van de bevalling vond ik ook een beetje raar, hoe ze ze er zo uittrekt. Lijkt helemaal niet zachtjes maar ja, de dieren weten het zelf wel het beste natuurlijk.

Ymke: Ja, zo'n flying saucer. Daar heb ik nog niets slechts van gehoord. Loopradjes zouden slecht voor hun ruggetjes zijn maar wat zou er mis zijn met zo'n soucer dan (Afgezien van de prijs := )?

WC rolletjes heb ik nog niet aan gedacht maar ga ik hen ook een keertje geven dan. De theorie dat ze aan plastiek alleen in het begin knagen vind ik interessant.

Wat de kooien betreft: ja, een ruime kooi is duur, zelfbouw of niet. Ik denk dat de omgebouwde kast nog het goedkoopste alternatief is. Knagen kunnen ze enkel als ze hun tanden er in kunnen zetten. En waar zouden ze binnen in zo'n kast hun tanden aan zetten dan? ;) Je moet alleen bedenken dat je het gaas langs de binnenkant bevestigt zodat ze hun tanden niet in de rand kunnen zetten.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 21:10

Vind het overigens wel mooi gebracht Anne
Hoe BEVALT een chinchilla, nou zo

_O-
Kan niet meer editten wou het erbij zetten maar vergat het.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 21:17

Hmm ik zal eens zien of iemand me dat mooi kan fixen :j
Wc rolletjes ga ik ook maar eens aan beginnen.
Ik heb je een foto gemaakt van mijn plastic tunnel en dakje van het huisje ook daarvan enkel de rand :j
Op 1 foto zie je ook een stuk van de wilgen tak, gaat lekker lang mee denk ik .

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 21:29

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 10-03-11 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Derde in link geplaatst.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:38

soesita schreef:
Ymke: Ja, zo'n flying saucer. Daar heb ik nog niets slechts van gehoord. Loopradjes zouden slecht voor hun ruggetjes zijn maar wat zou er mis zijn met zo'n soucer dan (Afgezien van de prijs := )?

Heb wel eens gelezen dat ze er verslaafd aan kunnen raken en dat ze zich daardoor dood kunnen rennen.. :=
Ik weet dus niet wat er van waar is hoor, ik zie ze steeds vaker in winkels dus het zal wel mee vallen hoor :+ :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 21:42

Inderdaad denk niet dat het dan zo verkocht word , of het moet op de verpakking staan.
Of je doet het er een uurtje in en haalt het eruit?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:00

car0linee schreef:
edit ik heb trouwens erg veel mazzel dat mijn vader al trespa (hardhout) in het hok had liggen.. dat is normaal niet te betalen.. ,

Trespa hoeft niet zo duur te zijn hoor kijk maar eens op marktplaats

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 01:48

Is dit eetbaar hout?
En mijn chins, die zijn dolgelukkig met hun toilet rol hahah echt grappig, legde er gisteren 2 in die werden meteen opgepakt , meegenomen en verslonden.
Ben 4x uit bed geweest vannacht om te kijken of het nog goed ging met ze :+
Maar het gaat allemaal goed en ze lijken er hartstikke blij mee :D Grappig he die beestjes krijg je blij met de goedkoopste dingen eigenlijk .

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:43

trespa is niet echt hout. Ik zie het meer als een kunststof. Het zijn platen met een keiharde gladde (of met houtnerf) toplaag in allerlei kleuren, waar je de binnenkant van een bestaande kast mee zou kunnen bekleden, wat je overigens ook zou kunnen doen met plexiglas. Lijkt mij mooier als met gaas

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:53

S_uus schreef:
Is dit eetbaar hout?
En mijn chins, die zijn dolgelukkig met hun toilet rol hahah echt grappig, legde er gisteren 2 in die werden meteen opgepakt , meegenomen en verslonden.
Ben 4x uit bed geweest vannacht om te kijken of het nog goed ging met ze :+
Maar het gaat allemaal goed en ze lijken er hartstikke blij mee :D Grappig he die beestjes krijg je blij met de goedkoopste dingen eigenlijk .

Hahaha leuk is dat he, zo blij met zoiets simpels!
Had je ook al gasbeton geprobeerd?