Kleding voor de hond....wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleding voor de (grote en kleine) hond.

Ja, dat kan wel. Ik trek mijn hond wel een jasje/dekje/jurkje aan als dat nodig is
143 (35%)
Ja, dat kan wel, maar mij zie je niet met de hond met jasje/dekje/jurkje wandelen.
29 (7%)
Nee, dat is helemaal niet nodig. Daar is de hond niet voor gemaakt, hij kan makkelijk tegen de weerswisselingen!
231 (57%)

Totaal aantal stemmen: 403

smurffie

Re: Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 01:15

Tja mijn cocker heeft het heeeel slecht hier.
Als ze naar de trimster geweest is, of in bad geweest is, of het vriest: dan krijgt ze dr jasje aan.

Daarintegen moet ik zeggen: doen we dat niet komen we zo'n 20 meter en dan gaat ze zitten en wil ze terug MET jasje lopen we gewoon lekker half uurtje en vind ze het heerlijk :+

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:07

mika11 schreef:
DDDMakkink schreef:
ik ben echt vel tegen
je verstoort zo een dier zijn natuurlijke afweersysteem
dan weer een jas dan weer niet etc dat is gewoon niet goed
als je wil aankleden koop je maar een pop
ik heb zelf een mops hond en als er ideale honden zijn dan wel mops of chiwawa om aan te kleden
heb ook al vaak gehoord waarom ik niet een leuk trainingspak koop
die zijn echt niet goed wijs hoor
mijn hond is een hond en geen pop/baby
mij dus nooit gezien
ik droog hem alleen af als hij zeiknat is van de regen
anders komt er geen stof aan te pas :+

Mopshonden en chiwawa's zijn ook behoorlijk doorgefokte honden met erfelijke gezondheidsproblemen.
Daar zit weinig natuurlijks meer aan, maar de mens vindt ze zo leuk.
Wat is dan nog het verschil met kleding?

mijn mops heeft gewoon een normale vacht hoor niks mis mee
en er zijn wel meer honden rassen met arfelijke gezondheidsproblemen
maar ben het inmiddels wel gewent dat mijn hond tot op het bot afgekraakt word
zal maar niet herhalen wat ik vorige keer tegen een vrouw op school heb gezegd toen ze mijn hond ook zo afkraakte :+
het hoeft jou keuze niet te zijn maar een beetje respect voor het dier moet kunnen
ik zie ook zovaak honden wat ik helemaal niks vind maar hou mijn uitgesproken mening wel voor me

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:02

Mijn malthezer krijgt bij harde regen een dek op. ( soort paarden deken van de EJ )
Maar ook als het echt koud is en hij is net geknipt. In de winter ( als er sneeuw ligt ) gaat hij kort omdat het dan geen doen is met al die ijsballen aan zijn lijf iedere keer. Dan krijgt hij ook zijn jas aan. maar verder niet hoor.

Voor mijn Border collie heb ik geen jas. maar die vind water en kou niet erg. Die springt het liefst nog in ijswater de gek haha.

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:05

Ik vind het er altijd zo stom uit zien een hond met een jasje :+
Kan er niks aan doen, zal best dat sommige hondjes het anders koud hebben, maar ik vind het geen gezicht.
Ik zal dan ook nooit een hondje kopen wat een jasje nodig heeft. Geef mij maar lekker een border collie die door de sneeuw dendert :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:19

Dan maar hopen dat hij of zij niet heel oud wordt of last krijgt van de gewrichten, want anders moet je er misschien toch nog aan geloven.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:28

Nikka schreef:
Dan maar hopen dat hij of zij niet heel oud wordt of last krijgt van de gewrichten, want anders moet je er misschien toch nog aan geloven.

Inderdaad.

En dan heb je dus nog honden die geregeld gewassen worden, omdat ze een witte vacht hebben of omdat het vuilakken zijn die in de smerigheid rollen.
Daarmee tast je ook de vetlaag aan die water afstoot. En dan heb je dus op een gegeven moment ook een jasje nodig voor de hond. Voor paarden geldt dit trouwens ook. Daarom moet je geen paarden wassen die nooit een deken op krijgen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:30

DDDMakkink schreef:
zal maar niet herhalen wat ik vorige keer tegen een vrouw op school heb gezegd toen ze mijn hond ook zo afkraakte :+
het hoeft jou keuze niet te zijn maar een beetje respect voor het dier moet kunnen
ik zie ook zovaak honden wat ik helemaal niks vind maar hou mijn uitgesproken mening wel voor me

De duitse herder staat volgens mij met stip op nr. 1.
Maar ook van de Cavalier King Charles spaniel is bekend dat het hoofdje vaak te klein is met veel ellende tot gevolg. En dat heb je met veel rashonden zo.

Maar toch zou ik liever zien dat sommige rassen niet meer gefokt werden OF het beleid veranderd werd. En honden met korte neuzen horen daarbij. Hun gezondheid en welzijn wordt aangetast met die te korte neus en fokkers zouden er op moeten toezien om ze weer langer te fokken. En anders moet het fokken van zulke honden verboden worden.

En een hond afkraken, dan hou je niet van honden. Ik zou dat ook niet pikken hoor.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:46

Onze Maltezers krijgen met koud weer ook hun dekentjes om/op (vooral als ze net geknipt zijn). Zij hebben echt last van de kou, en ze blijven er ook schoner door met dit weer.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:28

Langcara schreef:
DDDMakkink schreef:

Maar ook van de Cavalier King Charles spaniel is bekend dat het hoofdje vaak te klein is met veel ellende tot gevolg. En dat heb je met veel rashonden zo.

Maar toch zou ik liever zien dat sommige rassen niet meer gefokt werden OF het beleid veranderd werd. En honden met korte neuzen horen daarbij. Hun gezondheid en welzijn wordt aangetast met die te korte neus en fokkers zouden er op moeten toezien om ze weer langer te fokken. En anders moet het fokken van zulke honden verboden worden.

En een hond afkraken, dan hou je niet van honden. Ik zou dat ook niet pikken hoor.

ik heb ook nog een herder rond lopen :o een witte
maar die was ik eigenlijk nooit
kam hem wel heel veel omdat hij een dik pak haren heeft
ik ben het wel met je eens dat er een strenger belijd moet komen met bepaalde rassen
tuurlijk loopt mijn mops niet te knorren omdat hij het zo leuk vind
heeft te maken met zijn korte snuitje
maar als ik hem dan buiten zie rennen en vliegen krijg ik niet het idee dat hij er last van heb
hij rent net zo goed mee met de jack die hier in de straat woont
oke hij is niet zo snel als de jack maar hartstike leuk om ze te zien samen
er was vorige keer een vrouw op school die liep langs met haar dochter en dat meisje zei
''kijk mama die hondjes vind ik zoooooo schattig''
toen moest dat mens de opmerking maken dat ze zo gruwelijk lelijk zijn en hoe je in helemelsnaam van zo een hond kon houden en dat het
zware dierenmishandeling was
toen knapte er iets en heb ik een aardige rake opmerking gemaakt :+

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:30

:+
Afbeelding

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:31

Onze hondjes zijn geknipt, mocht het nou heel erg koud worden krijgen ze zeker wel een dekentje op. :)
Waarom knippen dan, zou je kunnen denken. Nou, omdat het ten eerste hygienischer is voor in huis, ten tweede had vooral onze oudste last van de lange haren.

Ik moet wel zeggen dat ze dan gewone, neutrale dekentjes opkrijgen en niet een kleurig iets met borduursels en bont. Edit: zoals de foto hierboven dus, haha. (al vind ik het wel erg schattig hoor Diaz !)

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:34

Ik vond het eerst echt belachelijk om mijn chihuahua een jas aan te doen of wat dan ook, maar als het hard regent wil hij niet naar buiten en loopt hij buiten ook niet waardoor ik hem vervolgens meesleep en als ik thuis kom hij soms binnen gaat plassen. Nu heb ik een jasje gewoon heel simpel zonder belachelijke mouwtjes en hij loopt nu mee in de regen en sneeuw en doet dan buiten zijn behoefte.

Dus als het echt niet anders kan dan moet het maar, maar liever niet.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:36

die van ons zijn juist reuze snel als het regent :D
snel plassen en hup weer naar binnen
ze trekken ook heel erg aan de riem dan
en als ze los lopen dan draaien ze om en gaan ze alvast naar huis ook al willen wij dat niet :')

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:01

Nee, hier ook geen jasjes, maar ik heb een Witte herder teef met een heerlijke dikke vacht, die heeft echt nergens last van in de regen of sneeuw. Als ik een naakthondje of een hondje met bar weinig haar door bijv. allergie had zou ik het wellicht wel doen. Sommige honden hebben het nou eenmaal nodig of vinden het fijn. Die willen zonder jasje de deur niet uit in kou of regen.

Kleertjes voor de leuk en mode vind ik walgelijk. Ze moeten nut hebben en niet een hondje als pop gebruiken. :n

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:08

Ik vind kleding voor een hondje nuttiger dan een deken voor een paard..
Een hond gaat van warm-kachel-huis de kou in, buik door het natte gras e.d.
Een paard maakt geleidelijk wintervacht aan, en heeft niet het probleem van temperatuur wisselingen..

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:01

Veel paarden hebben toch ook een deken om? Waarom honden geen jas? Mijn honden hebben een dikke vacht en hebben het niet nodig, maar een kortharig teckeltje, chihuahua of windhondje zou ik wel een jas aantrekken :j Zeker als het sneeuwt of heel erg vriest.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:16

mika11 schreef:
Mopshonden en chiwawa's zijn ook behoorlijk doorgefokte honden met erfelijke gezondheidsproblemen.
Daar zit weinig natuurlijks meer aan, maar de mens vindt ze zo leuk.
Wat is dan nog het verschil met kleding?

Binnen ieder ras komen erfelijke gezondheidsproblemen voor, en dat is bij de Chihuahua echt niet anders dan bij andere rassen. Het is juist een gezond en taai ras dat hoge leeftijden weet te behalen (15-20 jaar is echt niet uitzonderlijk). Dus dat behoorlijk doorgefokte is niet op zijn plek.

De gezondheidsproblemen die helaas bij de Chihuahua wel eens voorkomen, hebben veelal met knietjes of met het gebit te maken, en NIET met de kou.

Maar misschien bedoel jij de ongezonde bibberende kruisingen, die alleen omdat ze klein zijn, de naam Chihuahua krijgen?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:21

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:27

hier een duitse herder die met een winterjas naar buiten gaat,
gaat met een waterdichte deken met reflectie strepen (van horseware zeer scheurvast)
waarom??
omdat hij last heeft van rug problemen bij kou, dus ook als het regent en meneer met zijn dikke vacht kletsnat in huis komt zie je hem zijn rug na een tijdje krom trekken. met jas aan blijft hij droog en als hij thuis komt gaat ie dan ook direct weer uit, of als het koud is buiten en meneer wil buitenblijven vind ik prima met jas aan.
en het is ook nog eens veilig met de reflectie strepen in het donker aangezien hier weining verlichting is..

het is wel een stoere jas geen tuttel ding ;)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:27

heleen88 schreef:
het is wel een stoere jas geen tuttel ding ;)

Dat vind ik eerlijk gezegd ook al een groot verschil! Deze hond moet gewoon, totaal iets anders dan de jurkjes die je ook regelmatig langs ziet komen. Dat laatste vind ik echt not done

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:33

Ik heb tegen de regen ooit een waxjasje gekocht! Heel toepasselijk.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:57

Langcara schreef:
DDDMakkink schreef:

Dan ben je fout voorgelicht want ook al zijn er de nodige gezondheidsproblemen, de DH staat zeker niet op nr. 1 en al helemaal niet met stip.