Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lifaya schreef:Ik vind vooral de Engelse Bulldog een voorbeeld van verkeerd door blijven fokken. Ik heb zelf ook veeeeeel liever dat men bij de wolf was gebleven. Helaas is dat niet zo makkelijk, dat snap ikIk vind de Saarloze Wolfhond dus wel een prachtvoorbeeld van een hondenras die nog wel natuurlijk is en waar je ook niets meer aan hoeft te veranderen. Hij is trouw, sterk en heeft genoeg karakter (al zou dat niet geschikt zijn voor iedereen)
maar ik dwaal een beetje af![]()
Nikki__ schreef:lifaya schreef:Ik vind vooral de Engelse Bulldog een voorbeeld van verkeerd door blijven fokken. Ik heb zelf ook veeeeeel liever dat men bij de wolf was gebleven. Helaas is dat niet zo makkelijk, dat snap ikIk vind de Saarloze Wolfhond dus wel een prachtvoorbeeld van een hondenras die nog wel natuurlijk is en waar je ook niets meer aan hoeft te veranderen. Hij is trouw, sterk en heeft genoeg karakter (al zou dat niet geschikt zijn voor iedereen)
maar ik dwaal een beetje af![]()
De saarloos niks aan veranderen? Die hond heeft echt serieus niks van de wolf weg.
Het beest word zo gefokt dat hij áltijd bang is. Want dit zou de wolf ook zijn. Moet jij je voorstellen he, dat je 14 jaar lang bang bent voor élk geluidje, elk vreemd persoon, elk eng ding. Nee, dan heb je echt een top leven!
Sterker nog, als je te sociaal bent, word je afgekeurd, omdat ze zoveel mogelijk de angst erin willen houden...
@ JoSav; goed verwoord!
Loiz schreef:Ik vind dat als je van je hond houd coupeer je niet, want een hond met flapjes vind je dan ook leuk.
Vind je een ras ongecoupeerd niet mooi, neem m dan lekker niet.
Couperen is een vorm van een hond mooier maken voor jou beeld ten koste van de hond.
Enkel wanneer het medisch nodig is vind ik het oke, maar voor het mooie? Nee sorry..
Citaat:De saarloos niks aan veranderen? Die hond heeft echt serieus niks van de wolf weg.
Het beest word zo gefokt dat hij áltijd bang is. Want dit zou de wolf ook zijn. Moet jij je voorstellen he, dat je 14 jaar lang bang bent voor élk geluidje, elk vreemd persoon, elk eng ding. Nee, dan heb je echt een top leven!
Sterker nog, als je te sociaal bent, word je afgekeurd, omdat ze zoveel mogelijk de angst erin willen houden...
@ JoSav; goed verwoord!
Citaat:sorry hoor maar je heb de bel horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt, voor dat je nou uitspraken doet over een ras lees dan eerst goed hoe het is ontstaan en waardoor de karakter eigenschappen zo zijn als ze zijn want dit slaat echt werkelijk nergens op.
Nikki__ schreef:Citaat:De saarloos niks aan veranderen? Die hond heeft echt serieus niks van de wolf weg.
@ JoSav; goed verwoord!Citaat:sorry hoor maar je heb de bel horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt, voor dat je nou uitspraken doet over een ras lees dan eerst goed hoe het is ontstaan en waardoor de karakter eigenschappen zo zijn als ze zijn want dit slaat echt werkelijk nergens op.
Feiten liggen toch andersVertel me dan maar hoe het wel zit?
Loiz schreef:Vandaag de dag heeft couperen als fuctie het 'mooier' maken van een hond.
Moll schreef:Loiz schreef:Vandaag de dag heeft couperen als fuctie het 'mooier' maken van een hond.
dan nog elke hond moet zijn oorspronkelijke taak kunnen vervullen zo van uit de showring het veld in of wat dan ook, zo niet is het dier niet geschikt als rasvertegenwoordiger en is het alleen kwa stamboom een ras en lijkt hij op dat geen wat de stamboom zecht maar meer niet.
kan een ras hond zijn oorspronkelijke funtie niet meer vervullen is het dus niet ras typish
Nikki__ schreef:Moll schreef:
dan nog elke hond moet zijn oorspronkelijke taak kunnen vervullen zo van uit de showring het veld in of wat dan ook, zo niet is het dier niet geschikt als rasvertegenwoordiger en is het alleen kwa stamboom een ras en lijkt hij op dat geen wat de stamboom zecht maar meer niet.
kan een ras hond zijn oorspronkelijke funtie niet meer vervullen is het dus niet ras typish
En een hond moet dus gecoupeerde oren hebben om zijn oorspronkelijke functie te kunnen uitvoeren?Denk dat dat van een hoop meer afhankelijk is, dan wel of geen gecoupeerde oren.
Nikki__ schreef:Ik snap het probleem niet echt Moll? Jij zegt dat het nergens op slaat wat ik typ, verklaar dat maar. Waarom slaat het nergens op, dat wij mensen de saarloos zo angstig mogelijk willen houden? Omdat dat 'natuurijk' zou zijn. Wolf is van karakter nieuwschierig, de saarloos absoluut niet. Sterker nog, hij mág het niet eens zijn, want dan word gij afgekeurd.
Elke hond stamt van de wolf af, uiteindelijk. Snap dus niet helemaal waarom ik op moet zoeken welke moeder de stamoeder is enz. Dit is allemaal erg lang geleden, en inmiddels al niet meer van toepassing, aangezien er nog vrij weinig wolf in de saarloos zal zitten.
Nikki__ schreef:Jij hebt het steeds over vroeger Moll, we leven in 2010. Het jaar waarin een dobermann dat niet meer die functie heeft.
Net als dat de saarloos inmiddels ook zo ver is doorgefokt.
Maar ik begrijp dus dat jij het niet meer als normaal vind, dat dat ras zijn hele leven alleen maar bang is. Dat vind jij goed? Lekker diervriendelijkEn waarom willen we dat? Juist, omdat we denken dat het dan nog op de wolf lijkt.
Het is toch van de zotte dat we hier nog mee willen fokken, en dat jij het omschrijft als een ras dat perfect is? Wat is er perfect aan een hond die áltijd bang is?!
Ben benieuwd of dat je nu eens met een goed argument kan komen, ipv alleen maar vage punten en Dhr Saarloos. Dat was vroeger Moll, we leven nu.