De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:02

Ayasha schreef:
Nee hoor, ik wijs je er gewoon op dat je anderen aan spreekt op dingen die je zelf doet en geef voorbeelden. Niet meer of minder. ;)

Dat je nu doet alsof je zo'n schatje bent in dat topic en niets mis hebt gezegd (gezien je vraag) terwijl daar wel degelijk gemene opmerkingen tussen staan.

En ik vind je laatste reactie, net als specials, veel zeggen. Je bevestigd mijn punt enkel in mijn mening. :)

Ik doe dat soort dingen niet nee.

Ik heb in dat topic over die katten niet eens gereageerd en heb nergens beweerd een schatje te zijn. Ik zeg alleen dat ik in het topic van Specials nergens iets wereldschokkends heb gezegd. En daar blijf ik bij.
Vandaar dat ik niets toe te voegen heb aan de quotes die uit het andere topic worden geplaatst, sommige zijn reacties op anderen en verder mijn mening.
Dat topic hoeft toch hier ook niet uitgebreid besproken te worden, PB me er gerust over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:03

Nikki__ schreef:
@ Specials; even los van de berichten van Mindim, maar waarom kan je dan niet in het topic aangeven dat er dezelfde middelen aanwezig zijn als in de kliniek. Ik kan me voorstellen dat bokkers er niet vanuit gaan dat de DA infusen aan huis gaat prikken, kan monitoren aan huis, bloed kan afdraaien/beoordelen aan huis, enz.

We hebben het over de sfeer op beestenboel. Het is nou ook niet echt sfeerbevorderend om te zeggen; ik reageer hier nu toch niet meer :D oid. Tja, waarom dan een topic openen?

Nee, ook niet, maar heb ook weleens een topic gehad (overigens niet op BB), waarin het leek of mensen echt hun uiterste best deden om wat ik zei negatief op te vatten. Ik kan me voorstellen dat je dan op een gegeven moment zo gefrustreerd bent, dat je zegt dat je niet meer reageert. Misschien niet sfeerbevorderend, maar als jij thuis zit met een doodzieke hond, je doet alles wat je kunt, en je opent een topic om even te ventileren, en je krijgt zulke reacties, zou ik ook frustie raken.
Misschien had ze het wat duidelijker kunnen beschrijven, maar lezen lijkt soms ook een kunst apart, en wanneer mensen boos zijn (in dit geval onterecht) kun je gewoon niks meer goed doen en zeggen, dat is echt zo.

Stel Chiqa roept in haar konijnentopic dat ze er toch nog een konijn bij gaat kopen, heb je alsnog 5 pagina's mensen die haar vertellen hoe vreselijk fout ze wel niet bezig is, tot het bij iemand opkomt om verder te lezen dan de OP...... is ook wel vermoeiend soms, hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:05

Mindim schreef:
Ayasha schreef:
Nee hoor, ik wijs je er gewoon op dat je anderen aan spreekt op dingen die je zelf doet en geef voorbeelden. Niet meer of minder. ;)

Dat je nu doet alsof je zo'n schatje bent in dat topic en niets mis hebt gezegd (gezien je vraag) terwijl daar wel degelijk gemene opmerkingen tussen staan.

En ik vind je laatste reactie, net als specials, veel zeggen. Je bevestigd mijn punt enkel in mijn mening. :)

Ik heb in dat topic over die katten niet eens gereageerd en heb nergens beweerd een schatje te zijn. Ik zeg alleen dat ik in het topic van Specials nergens iets wereldschokkends heb gezegd. En daar blijf ik bij.
Vandaar dat ik niets toe te voegen heb aan de quotes die uit het andere topic worden geplaatst, sommige zijn reacties op anderen en verder mijn mening.
Dat topic hoeft toch hier ook niet uitgebreid besproken te worden, PB me er gerust over.

En vandaar dus mijn reactie dat sommige het nog niet weten van zichzelf.
En goh, nu het over jou gaat hoeft het niet uitgebreid besproken te worden maar toen het over Chiqa ging was dat geen probleem en was het topic daar voor?

MB: dadelijk is onze kippensoep op :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:06

Ik word toch al uitgebreid besproken Ayasha ;)

Maar gooi mijn vreselijk kwetsende uitspraken maar op tafel hoor. Bespreek ze maar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:09

Ayasha schreef:
Mindim schreef:

En vandaar dus mijn reactie dat sommige het nog niet weten van zichzelf.
En goh, nu het over jou gaat hoeft het niet uitgebreid besproken te worden maar toen het over Chiqa ging was dat geen probleem en was het topic daar voor?

MB: dadelijk is onze kippensoep op :))

_O- Oh, dat gaat niet goed komen dan! :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:10

Hmm, ik snap je Yamcha, vergeet inderdaad dat er ook nog altijd bokkers zijn die op de laatste pagina binnen vallen, hun zegje doen en dan weer verdwijnen. Dat is inderdaad heel vervelend. Lees zelf namelijk wel altijd het hele topic door (zo ook deze :D), en zoek ook altijd op berichten van TS om te zien of dat er al iets toegevoegd is zeg maar.

@ Chiqa, je begrijpt me verkeerd denk ik.
Sowieso is er niemand geweest die heeft gezegd dat jouw huisvesting te klein is hoor? Dus weet niet waar je dat deel vandaan plukt.
Er word meerdere malen aangekaard dat een konijn erbij goed is voor jouw konijn, en wat er dus ook voor kan zorgen dat je konijn uit zijn/haar dip komt. Dus je konijn kan er op dat moment zeker mee gered zijn.
Naar mijn idee is het gewoon een normen/waarden regel om fatsoenlijk te antwoorden op een vraag die iemand stelt. Kan zijn dat jij hier anders over denkt. Heeft namelijk niks met verdedigen te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:12

Mindim schreef:

Maar gooi mijn vreselijk kwetsende uitspraken maar op tafel hoor. Bespreek ze maar.

*zucht* lees je ook wel eens of reageer je gewoon lukraak?
Ik WEET dat je besproken wordt. Door de ene al om een andere reden als door de andere. Mijn punt is net dat je nu zegt dat dat niet nodig is en ze maar een PB moeten sturen. Maar toen ik van chiqa zei dat ik dit apart vond dat ze zo op haar vlogen toen was jij de eerste om te zeggen dat het topic daar voor was. :) Kijk mij zal het een zorg wezen hoe je post en of jij een schatje bent of niet. Ik vind de situatie waar je nu in mee gaat niet eerlijk (en eigenlijk ook niets voor jou want zo ken ik je helemaal niet). :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-08-10 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:13

Ayasha schreef:
Nee hoor is niet onlogisch, doet mijn DA bv ook. :) Als een DA dat niet kan dan kan je er net van uit gaan dat die DA kennis genoeg heeft om te zeggen "of kliniek, of inslapen".

Dus omdat jouw DA het ook doet, is het niet onlogisch?
Kan jouw DA een echo bij jouw thuis maken? Continu hartmonitoren? Een bloedje afdraaien? Alle medicijnen meenemen, die eventueel nodig zullen zijn(dus ook de gene die gekoeld moeten staan)?
Mijn dierenarts zou dit niet doen, simpelweg omdat het niet mogelijk is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:13

Nikki__ schreef:
Ayasha schreef:
Nee hoor is niet onlogisch, doet mijn DA bv ook. :) Als een DA dat niet kan dan kan je er net van uit gaan dat die DA kennis genoeg heeft om te zeggen "of kliniek, of inslapen".

Dus omdat jouw DA het ook doet, is het niet onlogisch?
Kan jouw DA een echo bij jouw thuis maken? Continu hartmonitoren? Een bloedje afdraaien? Alle medicijnen meenemen, die eventueel nodig zullen zijn(dus ook de gene die gekoeld moeten staan)?
Mijn dierenarts zou dit niet doen, simpelweg omdat het niet mogelijk is.

Eh sja hij doet het dus ik veronderstel dat het ook kan ja. :+ En indien er dingen zijn waarvan hij zegt "is te moeilijk" dan gaat hondlief richting praktijk maar die zal niet zo snel kliniek aanraden.
Maar jij gaat er dus van uit dat jij verstandiger bent dan een DA? Of denk je gewoon dat een DA geen mond heeft om te zeggen "het is of kliniek of inslapen want dit kan ik niet"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:15

Weet ik ook van jou. Ik probeer dat zelf ook te doen, het discussieert prettiger, en het is echt vervelend als iemand maar de helft weet, maar wel een oordeel klaar heeft. Ik ben dat op een gegeven moment echt zat, hoor.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 15:15

Moderatoropmerking:
De heftige discussie van de afgelopen dagen moest er gewoon een keer aankomen.
Hier en daar wat persoonlijk, maar men kan verwachten dat mensen die heel erg veel posten op BB en daar een zeer duidelijke mening hebben, ook aangesproken kunnen worden over hoe ze die meningen ventileren. Dat is hier met Chiqa uitgebreid gebeurd maar ik zie ook kritiek op anderen langs komen.
Toch is al deze kritiek van toelichting voorzien en kijkend naar de openingspost van dit topic, geheel ontopic.
Ik hoop dat nu dit allemaal uitgebreid uitgeproken is, men niet verder in herhaling valt over hoe Chiqa post, ik hoop dat we allemaal iets leren van alle opmerkingen die hier langs komen en ik hoop dat dit topic gewoon door kan gaan met een onderlinge discussie over de sfeer op BB, hoe dit verbeterd zou kunnen worden en wat jullie hier zelf aan zouden kunnen/willen doen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:42

Ayasha schreef:
Mindim schreef:

*zucht* lees je ook wel eens of reageer je gewoon lukraak?
Ik WEET dat je besproken wordt. Door de ene al om een andere reden als door de andere. Mijn punt is net dat je nu zegt dat dat niet nodig is en ze maar een PB moeten sturen. Maar toen ik van chiqa zei dat ik dit apart vond dat ze zo op haar vlogen toen was jij de eerste om te zeggen dat het topic daar voor was. :) Kijk mij zal het een zorg wezen hoe je post en of jij een schatje bent of niet. Ik vind de situatie waar je nu in mee gaat niet eerlijk (en eigenlijk ook niets voor jou want zo ken ik je helemaal niet). :)

Mag ik even zeggen dat ik vaak de indruk heb dat jij juist in dit soort "sensatietopics" graag reageert? Dat valt mij op. Jouw ding natuurlijk, maar omdat je je altijd als een pittbull (om maar in de BB-sfeer te blijven) op iemand stort en altijd het laatste woord wil hebben, werkt dat ook vaak niet echt sfeerbevorderend. In verschillende topics ben ik dit al van je tegengekomen en je lijkt van geen ophouden te weten, zelfs wanneer meerdere andere bokkers die buiten de "discussie" staan hebben gevraagd of dit soort dingen niet verder per pb kunnen worden afgehandeld.

Mindim heeft hier nu al tig keer aangegeven niet te beweren een lieverdje te zijn. Toch blijf je hierop terugkomen, waarschijnlijk hikkend van de lach achter je pc-tje. Maar wel uiterst irritant en storend voor het verloop en de sfeer in een topic.

Ayasha
Blogger

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:43

Mindim en ik hebben het al lang uitgepraat via PB maikeltje dus dit is ook mosterd na de maaltijd. :D :))

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:45

Nickeltje, je post is heel duidelijk en ik vind het een fijne post en ben het met je eens. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:46

Moderatoropmerking:
Quote waarop gereageerd is, is uit het topic verwijderd.
Daarom hier de reactie op die quote ook.

Nickeltje: ben het met MB eens, hele leuke post. :j
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 29-08-10 20:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote en reactie daarop verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:01

Nu, ik geloof niet dat het verkeerd is om elkaar kritiek te geven, zolang het op het gedrag is en niet op de persoon lijkt me dat geen probleem.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:03

Yamcha schreef:
Nu, ik geloof niet dat het verkeerd is om elkaar kritiek te geven, zolang het op het gedrag is en niet op de persoon lijkt me dat geen probleem.

Mij ook niet, ik denk echter wel dat hoe je het liever zou zien of wat je denkt dat er zou moeten gebeuren kwa verandering een mooie aanvulling is van kritiek. :j Oh en ik geef toe, daar ontbreekt het bij mij ook wel es aan. :j Is ook niet makkelijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:11

Denk idd wel dat dat helpt ja, dan kun je ook echt iets met de gegeven kritiek doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:27

Dank voor de fijne post Nickeltje :D Ik zal het er verder niet meer over hebben, ik heb mijn ding gezegd, dus voor mij is dat klaar.

Ik denk sowieso dat je je mening makkelijker ventileert op een anonieme plaats als een forum. Je kent de mensen achter de namen niet en ook al zit je er naast in de trein, dan nog is dat anoniem.

Ik kom zelf met regelmaat dierenleed tegen irl, ik moet dan in het belang van het dier dan soms mijn tong afbijten en kan me dan ook niet altijd diplomatiek uitdrukken in een post, wannneer ik zoiets voorbij zie komen hier op bokt. Gewoon, omdat het me zo enorm tegen de borst stuit. Zelf heb ik een paar van die dieren zitten thuis, verwaarloosd door een medemens. Ik moet de topics dan voorbij gaan, maar dat lukt me niet.

Het houden van dieren wordt in vele boekjes en in winkels al verkeerd aangeduid. Mensen denken dat ze het goed doen, maar in werkelijkheid is dat niet het geval. Neem de likstenen bij knaagdieren, de knaagstokken, het voer. Als je dat duidelijk probeert te maken, dan wil men het meestal niet van je aannemen. Dat is jammer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:28

Mindim schreef:
Dank voor de fijne post Nickeltje :D Ik zal het er verder niet meer over hebben, ik heb mijn ding gezegd, dus voor mij is dat klaar.

Ik denk sowieso dat je je mening makkelijker ventileert op een anonieme plaats als een forum. Je kent de mensen achter de namen niet en ook al zit je er naast in de trein, dan nog is dat anoniem.

Ik kom zelf met regelmaat dierenleed tegen irl, ik moet dan in het belang van het dier dan soms mijn tong afbijten en kan me dan ook niet altijd diplomatiek uitdrukken in een post, wannneer ik zoiets voorbij zie komen hier op bokt. Gewoon, omdat het me zo enorm tegen de borst stuit. Zelf heb ik een paar van die dieren zitten thuis, verwaarloosd door een medemens. Ik moet de topics dan voorbij gaan, maar dat lukt me niet.

Het houden van dieren wordt in vele boekjes en in winkels al verkeerd aangeduid. Mensen denken dat ze het goed doen, maar in werkelijkheid is dat niet het geval. Neem de likstenen bij knaagdieren, de knaagstokken, het voer. Als je dat duidelijk probeert te maken, dan wil men het meestal niet van je aannemen. Dat is jammer.

Dat stuit waarschijnlijk nog het meest tegen de borst? Niet zozeer dat het hen fout aangeleerd is maar het feit dat ze niets willen aannemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:32

Stof uit boekjes tov mensen met al jaren konijnenervaring? De stof uit de boekjes wint meestal, das wel eens frustrerend :j

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:47

Zo wat een hoop gebeurt hier!

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt Mindim, ik had een blad mee op vakantie en daar stond in dat je goudvissen niet alleen moet houden. heel goed natuurlijk! maar vervolgens stond er doodleuk achteraan dat het een fabel is dat een kom niet goed is... beetje jammer, of niet?

Maar inderdaad, dit staat op schrift, dus dit geloven de mensen en wat jij zegt kan allemaal wel zijn, maar dat staat toch niet in dat boekje?

De discussie die hier de afgelopen dagen is gevoerd moest er denk ik inderdaad eens van komen. Ik ben het wel eens wat betreft het gedrag van een aantal mensen dat ze het ene zeggen en het andere doen in de verschillende topics. zelf ben ik ook heus geen heilig boontje. maar nooit eens de hand in eigen boezem steken is bij een aantal mensen wel het probleem denk ik. Op 1 van de eerste pagina's staat een heel mooi voorbeeld van Laika hoe je hetzelfde op verschillende manieren kan brengen. Ik denk dat heel veel mensen (en dan heb ik het dus echt niet alleen over de mensen binnen dit topic of BB maar op heel Bokt) dat eens zouden moeten bekijken en bij zichzelf zouden moeten nadenken of ze niet exact hetzelfde zouden kunnen overbrengen maar het toch iets vriendelijke zouden kunnen formuleren.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:52

Mindim schreef:
Stof uit boekjes tov mensen met al jaren konijnenervaring? De stof uit de boekjes wint meestal, das wel eens frustrerend :j

Idem voor dierenartsen, volgens mij. Dat zijn ook maar mensen. Ik heb in mijn vorige woonplaats een dierenarts gehad waar ik goed mee kon praten, zij gaf me ook aan dat ze niet alles kán weten en daarom juist graag een kritische diereneigenaar tegenover zich zag, zodat ze ook daarvan kon leren of in elk geval getriggered werd nadere informatie te zoeken..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:53

Ik denk dat het voornamelijk de frustratie is van het niet aannemen, wat mindim ook al zegt, terwijl er feiten zijn die aangeven dat het daadwerkelijk wel zo is.
Wel is het dan altijd handig de mening goed te onderbouwen, en iniedergeval het hele topic te lezen.

Vond ik ook een goed punt van Yamcha, want ik denk dat het daar vaak fout gaat. Men ziet een topic, reageert, en verdwijnt weer. Verder leest hij/zij het hele topic niet door, maar doet gewoon even haar zegje. Wat dat vervolgens voor stof doet opwaaien, krijgt hij/zij niet meer mee, maar is wel het geen wat voor een klein orkaantje kan zorgen, helaas.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:55

Chubby schreef:
Mindim schreef:

Idem voor dierenartsen, volgens mij. Dat zijn ook maar mensen. Ik heb in mijn vorige woonplaats een dierenarts gehad waar ik goed mee kon praten, zij gaf me ook aan dat ze niet alles kán weten en daarom juist graag een kritische diereneigenaar tegenover zich zag, zodat ze ook daarvan kon leren of in elk geval getriggered werd nadere informatie te zoeken..

Dat is inderdaad zo chubby. Ik zie heel vaak de opmerking voorbij komen; 'bokt denkt weer een DA te zijn', 'pffoee, alsof jij het beter weet dan de DA' enz.
Soms weet de eigenaar het inderdaad beter dan de dierenarts, omdat hij/zij het dier door en door kent. Zo kan je een kat hebben die standaard braakt als hij te snel gegeten heeft. Braken kan een symptoom zijn van meerdere dingen, maar kan dus ook loos alarm zijn.
Merk iniedergeval dat ik het altijd erg fijn vind als de klanten zelf mee denken, zo ook de dierenartsen.