Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:45

Mensen reageren altijd zo agressief op katten in hun tuin. Aan de andere kant tonen katteneigenaren niet genoeg begrip. (ik sta aan de katteneigenaren kant ;) ) Mijn katten lopen ook gewoon buiten, maar ik vind het op zich geen probleem als mijn katten een emmer water tijdens een zonnige dag over zich heen zouden krijgen als dat ze uit hun tuin zou houden. Zolang het maar iets is wat een kat niet schaad.

Hier hebben de buren een afgesloten tuin (dit is niet omdat wij katten hebben) de andere kant wonen sinds een tijdje nieuwe buren, die zeiken over alles wat los en vast zit. Ze staan algemeen bekend als echt vervelende mensen, en natuurlijk ook zeuren als mijn kat rustig op hun stenen zichzelf zit te wassen.

Maar de enige die echt op pad gaat en de hele dag niet terug komt is Tijgertje, mijn andere kat Rooie blijft bij ons en gaat ook weer naar binnen als wij naar binnen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:45

Als er een vreemde kat op mijn balkon zit breng ik hem naar het asiel... leuk als iemand een kat wilt maar die hoeft niet bij mij komen maar mijn kat is er een fan van om van andere katten de oren eraf te bijten dus vreemde katten komen hier eigenlijk nooit.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:46

LadyGrace schreef:
KiWiKo schreef:
mijn antwoord staat er niet bij........ katten mogen altijd buiten mits andere mensen er geen last van hebben :)
zodra andere mensen daar wel last van hebben moet jij als katteneigenaar daar actie op ondernemen

ben ik idd wel met je eens.. maar dan moet je het eerst wel melde aan de katteneigenaar.. wat veel mensen helaas niet doen... :n

Dat vind ik ook, hoor, altijd eerst communiceren met elkaar en een oplossing zoeken, dat lijkt mij wel de manier hoe je met elkaar om hoort te gaan. Althans, zo heb ik het geleerd en zo doen wij dat hier thuis ook, maar er zijn genoeg mensen die niet eens wat zeggen, maar wel eigen rechtertje gaan spelen. Dat is niet ok, niet erg fatsoenlijk in mijn ogen.......

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:48

Ayasha schreef:
LadyGrace: als ze zich in mijn tuin zonder baasje kunnen redden, kunnen ze dat vast ook aan de andere kant van't land. Dus uitmoorden?

dat bedoel ik helemaal niet...
Veel mensen denk, dat ze hier alle rechten van de wereld hebben, om te leven..
en daarmee bedoel ik.. als je last van een bepaald dier hebt.. dan heb ik het wel over dieren zoals.. honden, katten, leeuwen, paard.. niet insecten ofzo :+
Dan moet dat dier maar dood... als is het wel anders.. als dat dier jou probeerd te vermoorden.. maar dat doen dieren niet altijd, zonder echt een goede reden...

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:48

[quote="HBVisser"]Tja, natmaken of laten verscheuren door je honden vind ik nogal een verschil.
Ik zag echt nare reacties langskomen. quote]

Als de kat van de buren mijn hond slaat terwijl hij netjes in zijn eigen tuin ligt te zonnen vind ik dit onacceptabel.
Dat ik vervolgens zeg dat hij er de volgende keer achteraan mag betekend niet dat hij hem meteen verscheurt????
Ik heb een grote hond met een zeer aanwezige kaak, maar hij heeft fatsoen. Hij verscheurt een kat echt niet meteen.
Als de kat slim is....gaat hij gewoon naar zijn eigen huis :+ daar hoort hij ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:51

LadyGrace schreef:
Ayasha schreef:
LadyGrace: als ze zich in mijn tuin zonder baasje kunnen redden, kunnen ze dat vast ook aan de andere kant van't land. Dus uitmoorden?

dat bedoel ik helemaal niet...
Veel mensen denk, dat ze hier alle rechten van de wereld hebben, om te leven..
en daarmee bedoel ik.. als je last van een bepaald dier hebt.. dan heb ik het wel over dieren zoals.. honden, katten, leeuwen, paard.. niet insecten ofzo :+
Dan moet dat dier maar dood... als is het wel anders.. als dat dier jou probeerd te vermoorden.. maar dat doen dieren niet altijd, zonder echt een goede reden...

Nee hoor dat moet niet, wat ik hier wel lees is dat veel hondeneigenaren zo iets hebben van "de kat zijn instinct, prima maar dan mijn hond het zijne."
Veel katteneigenaren zie ik reageren dat je je konijn, cavia, hamster, vogel, vis weet ik veel welk ander levend kattenvoedsel maar in afgesloten kooien enz moet zetten die kat-proof zijn. Goed, dan volg ik die redenering: zorg dan ook maar dat je kat hond-proof is als die in mijn tuin komt. ;) Dat heeft niets te maken met dat dier dood willen, but if you can't beat them, join them. :) En ik lees van meer mensen dat ze volgens mij ook meer die redenering hebben.

Aan de andere kant hebben we bij de paarden 's vrijdags nog een kattenbeest bevrijd uit een val. Een of andere randdebiel (heb zo'n vermoeden wie overigens) had zo'n dichtklap val gezet en poeslief was daar in geraakt en vermoedelijk van schrik over de draad geraakt met dat hele ding. Was gelukkig een systeem dat relatief eenvoudig open te krijgen was en ding heeft er al evenmin wat aan over gehouden... Die trippelde vrolijk weer richting huis (vermoed ik). Nog leuker was dat de honden daar (een herder en 2 jack russels) wel aansloegen (blaffen dat er wat zat) maar verder niets deden. Hebben die dieren toch genoeg gevoel voor rechtvaardigheid dat ze zo'n hulpeloos ding niet nog eens gaan aanvallen. :D
Ja, dus zulke kattenhaters zijn we hier thuis. :+

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:54

Millanka schreef:
Mensen reageren altijd zo agressief op katten in hun tuin. Aan de andere kant tonen katteneigenaren niet genoeg begrip. (ik sta aan de katteneigenaren kant ;) ) Mijn katten lopen ook gewoon buiten, maar ik vind het op zich geen probleem als mijn katten een emmer water tijdens een zonnige dag over zich heen zouden krijgen als dat ze uit hun tuin zou houden. Zolang het maar iets is wat een kat niet schaad.

Hier hebben de buren een afgesloten tuin (dit is niet omdat wij katten hebben) de andere kant wonen sinds een tijdje nieuwe buren, die zeiken over alles wat los en vast zit. Ze staan algemeen bekend als echt vervelende mensen, en natuurlijk ook zeuren als mijn kat rustig op hun stenen zichzelf zit te wassen.

Maar de enige die echt op pad gaat en de hele dag niet terug komt is Tijgertje, mijn andere kat Rooie blijft bij ons en gaat ook weer naar binnen als wij naar binnen gaan.

wat je zegt.. een emmer water, vind ik idd ook geen probleem.. maar katten keihard schoppen of nog erger.. is toch echt uit ten boze :(
Onze kat is een keer thuis gekomen, met een zeer strak touwtje op haar nek gebonden.. ze kon amper nog ademen.. en ze was helemaal nat en vies.. waarscheinlijk in een sloot, of zoiets gegooit en dat was notebene ook nog wel in de winter.. ze was krols.. dus waarscheinlijk, vond iemand haar gemiauw niet prettig... anders komt ze namelijk nooit verder dan onze achtertuin.... maar dan doe je toch niet zoiets..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:54

jahoor.......... mijn honden lusten vreemde katten graag......

Ik heb ook nooit vreemde katten in de tuin :D :D het is als een lopend vuurtje onder de kattenpopulatie hier gegaan :)

De katten zijn altijd wel sneller dan mijn honden, dus die redden zich wel :)

Laatst zat er een rode kater (vreemde, denk nieuw op het park) in mijn tuin, maar die zat echt op een moeilijk stuk om weg te komen, dier had dan alleen de sloot in kunnen springen....... Nah dan houd ik de honden wel even binnen, bedoel zit er niet op te wachten........ maar als ik het niet in de gaten had gehad, dan had die kat echt een majoor probleem gehad........

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:57

Het gaat hard hier, wat gaat de TS nu eigenlijk aan haar probleem doen? Want het is háár probleem, niet die van de buurman.
Een kat wat aandoen is niet ok, doe de eigenaar dan maar wat aan als die het probleem niet oplost.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:59

Ayasha schreef:
Nee hoor dat moet niet, wat ik hier wel lees is dat veel hondeneigenaren zo iets hebben van "de kat zijn instinct, prima maar dan mijn hond het zijne."
Veel katteneigenaren zie ik reageren dat je je konijn, cavia, hamster, vogel, vis weet ik veel welk ander levend kattenvoedsel maar in afgesloten kooien enz moet zetten die kat-proof zijn. Goed, dan volg ik die redenering: zorg dan ook maar dat je kat hond-proof is als die in mijn tuin komt. ;) Dat heeft niets te maken met dat dier dood willen, but if you can't beat them, join them. :) En ik lees van meer mensen dat ze volgens mij ook meer die redenering hebben.

Aan de andere kant hebben we bij de paarden 's vrijdags nog een kattenbeest bevrijd uit een val. Een of andere randdebiel (heb zo'n vermoeden wie overigens) had zo'n dichtklap val gezet en poeslief was daar in geraakt en vermoedelijk van schrik over de draad geraakt met dat hele ding. Was gelukkig een systeem dat relatief eenvoudig open te krijgen was en ding heeft er al evenmin wat aan over gehouden... Die trippelde vrolijk weer richting huis (vermoed ik). Nog leuker was dat de honden daar (een herder en 2 jack russels) wel aansloegen (blaffen dat er wat zat) maar verder niets deden. Hebben die dieren toch genoeg gevoel voor rechtvaardigheid dat ze zo'n hulpeloos ding niet nog eens gaan aanvallen. :D
Ja, dus zulke kattenhaters zijn we hier thuis. :+

zeg dan ook niet dat jij zo'n kattenhater bent hoor ;)
Maar zulke mensen bestaan nou eenmaal wel... belachelijk..
Ik snap best dat het vervelend is.. als zo'n poezebeest op je erf komt en dat jij er echt last van hebt.. Maar de meeste katten.. die een beetje de ruimte hebben achterhuis en genoeg aandacht en eten krijgen.. gaan meestal niet rond zwerfen.. maar blijven gezellig, rond het huis luieren.
Dat van je honden en die kat.. is wel echt heel erg lief... blijkt dus dat dieren ook wel dergelijk respect voor andere hebben :Y)
Laatst bijgewerkt door Rosebud op 13-07-10 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:59

Tja, kattenhaters of liefhebbers, dat doet er in mijn ogen niet zoveel toe.
Ik vraag me gewoon af nav de reacties die ik hier lees of mensen het goed vinden om een dier iets aan te doen als je er overlast van hebt.

Ik lees ook dat de eigenaren van veel katten dus niets aan de overlast doen.
Heb je dan het recht om het dier kwaad te doen?

Tja, misschien ben ik een watje, maar ik zou er aardig over in zitten als mijn hond een kat over de straat zou jagen die vervolgens onder een auto komt.
Dat lijkt me vreselijk.

Ik wil ook niet dat de honden die vreemde kater in de tuin achterna gaan zitten. En mijn honden....die willen wel hoor.
Maar dat is in mijn ogen not done. Net zoals afschieten of op welke andere manier kwaad doen of in gevaar brengen.

Apostrof

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:02

Dus jij accepteert simpelweg het feit dat je overlast van een ander hebt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:03

klemmen zetten vind ik not done, heeft zo'n dier absoluut geen faire kans tegen... Vond het ook super van ze dat ze niet aanvielen maar gewoon waarschuwde... we hadden dat dier nl écht niet gezien of gehoord (die heeft niet gemiauwd of niets)... Hadden de honden niet aangeslagen hadden we haar niet eens gevonden... En hoewel vooral jacks toch vrij vinnig kunnen zijn bleven ze op 2 meter afstand van poezenbeest. :+:
Normaal gaan ze er trouwens wel achteraan, maar op echt doodbijten heb ik ze nog niet kunnen betrappen. :n Maar ja, ze jagen ze wel de tuin uit. :j Dus hier maken de honden de tuin katproof :=

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:04

HLPhoto schreef:

Ja! Ik woon niet alleen op deze aardkloot.
Ik zal me nog wel eens vaker ergeren aan iets of iemand. Daar moet ik maar mee zien te dealen en daarvoor ga ik niks of niemand doodmaken of in elkaar timmeren.
Kom zeg....het zou wat zijn.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 13-07-10 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 18:05

GamblersCup schreef:
Het gaat hard hier, wat gaat de TS nu eigenlijk aan haar probleem doen? Want het is háár probleem, niet die van de buurman.
Een kat wat aandoen is niet ok, doe de eigenaar dan maar wat aan als die het probleem niet oplost.

op dit moment zitten de katten binnen, ik ben aan het wachten tot mijn vriend thuis is en dan gaan we het bespreken.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:06

HBVisser schreef:
HLPhoto schreef:

Ja! Ik woon niet alleen op deze aardkloot.
Ik zal me nog wel eens vaker erger aan iets of iemand. Daar moet ik maar mee zien te dealen en daarvoor ga ik niks of niemand doodmaken of in elkaar timmeren.
Kom zeg....het zou wat zijn.
Dus als bij jouw kind het slaapkamerraam niet open kan of je kan je kind niet eens buiten laten spelen of in een kinderwagen bij je buiten op het terras neerzetten omdat je dan meteen kattenbezoek krijgt vind je dat normaal?
Ik hoop dat ik jou als buur krijg, hoef ik tenminste met niemand rekening te houden wat betreft geluidsoverlast. Ik ben namelijk muziekliefhebber en hoor het gráág ook eens gewoon hard, maar beperk me daarin tot momenten waarin ik zo goed als zeker ben van het feit dat niemand er last van heeft. Als het jou toch niet uitmaakt en je calculeert het in.. fine ;)

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind katten hele toffe beesten, maar als er bij mij katten komen zitten ze op zo'n groot terrein dat ze er niet af willen of hebben ze gewoon een grote ren met een ingang naar binnen. Mijn hond loopt heel vaak los als ik d'r uitlaat, omdat ík weet dat ze niemand lastig valt. Loopt ze zomaar een maïsveld in dan roep ik d'r terug, omdat ik weet dat ze zwaar en lomp genoeg is om maïs te breken, en dan ondervindt een boer er last van. Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid, en niet anders.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 13-07-10 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:08

wisten jullie trouwens dat als je voor een groen stoplicht staat en je wacht voor een kat die oversteekt een boete kunt krijgen?

want het is groen en moet je doorrijden..

ik ga even zoeken waar ik dat gevonden heb, maar dit is zover ik dus weet..

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:10

"hoe moeten we omgaan met het houden van katten"

De titel zegt het al..........katten houden.
Dat betekent dat jij verantwoordelijk bent voor je kat en dus moet zorgen dat niemand last van het dier heeft.
Dua zorgen dat je kat in eigen tuin blijft, als je geen tuin heb moet je geen kat nemen of een binnenkat.
Het kost wat moeite en geld om je tuin aan te passen maar jij zou het ook niet leuk vinden als de hond van de buren in jouw tuin komt sch**ten toch ??

Heb zelf vroeger een cattery gehad met 8 poezen en zelfs een dekkater, de buren wisten niet eens dat ik er zoveel had !!
Tuin rondom bovenop de schutting naar binnen gebogen gaas met boven en onder een schrikdraadje.
Kwam niks in.........ging niks uit. ( en nee, geen klein tuintje maar 500 m2 ! )
Niemand heeft last van mijn dieren.

Als eigenaar ben jij verantwoordelijk !

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:10

Tja, ik zou mijn tuin dan zo afrasteren dat er niks meer in kan.

Als degene die de overlast bezorgd dit wettelijk mag doen, en deze is niet van plan om daar iets aan te doen om het voor mij minder vervelend te maken.....dan moet ik dat zelf maar doen.

Ik zou echt geen enorme ruzie gaan maken of een dier iets aan doen.
Dat zou mijn levensgenot pas verknallen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:11

Kady1 schreef:
breezy302 schreef:
TS besef je ook dat je katten niet alleen hun tuin als kattenbak gebruiken maar ook ernstige ziektes aan mensen kunnen overdragen? Lekker dan als zijn vrouw zwanger en in de tuin aan het werk en het kindje overlijdt door jou kat!

Gelukkig dat wij dan het enige jonge stel (lees met nog geen kids) zijn.
Ik vind dat een beetje ver gaan hoor, vogels kunnen ook ziektes overdragen, net zoals insecten ed.

http://www.rivm.nl/ziekdoordier/zoon_op ... asmose.jsp
een kindje dat ik ken is hier ernstig ziek door geworden, ook door spelen in een zandbak die door buurtkatten als kattenbak is gebruikt...
En hoe bedoel je, vogels en insecten kunnen ziektes overbrengen? De malaria-mug komt hier niet voor hoor!! :D

Ik vind veel reacties wel wat typisch, zo van, meestal komt hij niet uit mijn tuin, waarschijnlijk poept/piest hij niet bij de buren....Ja hoor.... :Z Dat is gewoon struisvogelpolitiek...Ben benieuwd wat de TS nu gaat doen

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:12

HBVisser schreef:
Ik zou echt geen enorme ruzie gaan maken of een dier iets aan doen.
Dat zou mijn levensgenot pas verknallen.
Ik ook niet. 1x waarschuwen is voldoende. Daarna zorg ik dan wel dat die kat verdwijnt. Desnoods breng ik d'r naar één of ander asiel in Oost-Groningen als ik daar toevallig dan heen moet. Deja vu: Die katjes zijn eerder op dan mijn lange ritten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:14

Pallatin schreef:
Ik vind veel reacties wel wat typisch, zo van, meestal komt hij niet uit mijn tuin, waarschijnlijk poept/piest hij niet bij de buren....Ja hoor.... :Z Dat is gewoon struisvogelpolitiek...Ben benieuwd wat de TS nu gaat doen

Inderdaad!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:15

imd schreef:
Pallatin schreef:
Inderdaad!
x3

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:17

HLPhoto schreef:
Ik ook niet. 1x waarschuwen is voldoende. Daarna zorg ik dan wel dat die kat verdwijnt. Desnoods breng ik d'r naar één of ander asiel in Oost-Groningen als ik daar toevallig dan heen moet. Deja vu: Die katjes zijn eerder op dan mijn lange ritten.

Tja moreel gezien vind ik dat niet kunnen. Althans voor mezelf niet. Over een ander heb ik niets te zeggen.
Het voelt een beetje als stelen. Die kat is eigendom van een ander, daar heb je vanaf te blijven.
Overlast rechtvaardigd zo'n actie niet.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:19

Pallatin schreef:
http://www.rivm.nl/ziekdoordier/zoon_op ... asmose.jsp
een kindje dat ik ken is hier ernstig ziek door geworden, ook door spelen in een zandbak die door buurtkatten als kattenbak is gebruikt...
En hoe bedoel je, vogels en insecten kunnen ziektes overbrengen? De malaria-mug komt hier niet voor hoor!! :D

Naast ziek door uitwerpselen, ik ben allergisch voor katten, als je tuinmeubilair buiten staat, klimmen ze ook overal op en overheen. Ik heb daar last van....
De buxus is overigens ook niet gek op katten....