Nee hoor dat moet niet, wat ik hier wel lees is dat veel hondeneigenaren zo iets hebben van "de kat zijn instinct, prima maar dan mijn hond het zijne."
Veel katteneigenaren zie ik reageren dat je je konijn, cavia, hamster, vogel, vis weet ik veel welk ander levend kattenvoedsel maar in afgesloten kooien enz moet zetten die kat-proof zijn. Goed, dan volg ik die redenering: zorg dan ook maar dat je kat hond-proof is als die in mijn tuin komt.

Dat heeft niets te maken met dat dier dood willen, but if you can't beat them, join them.

En ik lees van meer mensen dat ze volgens mij ook meer die redenering hebben.
Aan de andere kant hebben we bij de paarden 's vrijdags nog een kattenbeest bevrijd uit een val. Een of andere randdebiel (heb zo'n vermoeden wie overigens) had zo'n dichtklap val gezet en poeslief was daar in geraakt en vermoedelijk van schrik over de draad geraakt met dat hele ding. Was gelukkig een systeem dat relatief eenvoudig open te krijgen was en ding heeft er al evenmin wat aan over gehouden... Die trippelde vrolijk weer richting huis (vermoed ik). Nog leuker was dat de honden daar (een herder en 2 jack russels) wel aansloegen (blaffen dat er wat zat) maar verder niets deden. Hebben die dieren toch genoeg gevoel voor rechtvaardigheid dat ze zo'n hulpeloos ding niet nog eens gaan aanvallen.

Ja, dus zulke kattenhaters zijn we hier thuis.