welke keuze heb ik voor oude hond? Update: overleden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: welke keuze heb ik nu nog voor mijn oude hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 13:24

@nikka
Nee hebben ze niet gezegd,maar ik zal straks zeker vragen hoe zwaar die bult was.Ik ben er zelf ook benieuwd naar,ik schat zelf zo'n 10 kilo?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:26

wat super dat het gelukt is!

die bult die toen bij mijn rottweiler weggehaald werd woog bijna 4 kilo,dat was al een enorme bult...

10 kilo zou helemaal heel groot zijn...dan zal het een hele opluchting zijn als die weg is...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:28

:wow: al zou je dat dan grof geschat hebben, en het slechts de helft is, is het al onvoorstelbaar :wow:

Meis, wat zal jouw hondje lekker opknappen :j

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:29

Fijn dat de operatie geslaagd is.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:32

Jeahhh! Wat fijn dat alles goed is verlopen!
Hopen dat ze snel mee naar huis kan en dan lekker snel weer helmaal opknapt! _/-\o_

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:32

Ah, sneu zo'n kap. Onze DA gaf onze hond de laatste keer zo'n babyrompertje aan.... speciaal voor honden. Je moet er alleen aan denken dat je de drukknoopjes openmaakt als ie naar buiten gaat....

Maar gefeliciteerd !! Sùper !!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 18:48

De hond is alweer thuis,kon haar om 15.00 uur alweer ophalen.
Ze is nog een heel klein beetje suffig,maar toch wel alért en ook wil ze wel eten.Ze mag helaas nog geen eten hebben,vanavond mag ze wat hebben.Ze hadden de vetkwab in een emmer zitten en ik heb het gezien [ze vroegen of ik dat wilde zien].Wow wat een klomp vet zeg.Maar er zit ook een tumor in de vetmassa zelf.De operatie zelf was zoveel werk dat ze er een 2de D.A. bij hadden gehaald en met zijn 2en hebben ze geopereerd,samen met een assistente erbij.Voor hun was dit ook een uitdaging,ze hadden nog nooit zoveel vet verwijderd en zo'n grote operatie gehad.Ze waren ook verrast dat de hond er zo goed doorheen is gekomen,ze hadden het eigenlijk niet verwacht.Ze heeft een zware antibiotica kuur en pijnstillers nu en ze moet ook plaspillen slikken [die ze eerst ook heeft gehad].Haar hart is toch niet helemaal goed,het moet best hard werken en daarom moet ze nog meer afvallen.Ze is al wat afgevallen nu omdat ik haar al op dieet had gezet.Maandag moeten we terug komen om naar de wond te laten kijken en over 10 dagen mogen de hechtingen eruit.
De vetbult woog 4 kilo,was echt enorm groot toen ik die zag in de emmer,veel groter als van buitenaf te zien was.Mocht het opeens slechter gaan met de hond,moet ik gelijk de spoedlijn bellen.Ze zouden het ook heel jammer vinden als het alsnog fout zou gaan.Ze hadden er zoveel werk aan gehad,zeiden ze.
Hierbij de foto's.[als ze in een link moeten,sorry ik weet nog niet hoe dat moet].
Afbeelding
Afbeelding

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:52

Wond ziet er best mooi uit.... maar 4 kilo zeg... wat een enorme joekel. Ben benieuwd hoe ze het de komende dagen doet als ze wakkerder is. Zal ze ervaren: hé het lopen is een makkie :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:53

Ik vind het er ook best wel mooi uit zien....

Vind het echt super dat ze er tot nog toe zo goed uit is gekomen! Je hoeft in ieder geval geen spijt te hebben dat je toch voor opereren hebt gekozen denk ik ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:54

Sodeknetter 4 kilo :wow: Ziet er wel netjes uit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 18:57

Ik denk zelf dat het helemaal goed komt en ze geen ontstekingen krijgt aan de wond.Ze is een hele sterke hond ondanks haar overgewicht,vocht achter de longen en haar minder werkende hart.
Ze wilde al meteen eten hebben toen we thuis waren,maar het mag helaas nog niet,vond ik wel zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:06

Zo zeg dat is niet misselijk, tof dat ze de bult bewaard hadden zodat je een idee had wat er weg is gehaald. Jammer dat er een tumor inzat zeiden ze daar verder nog iets over?
Succes verder, nu nog herstellen dat zal wel wat tijd nodig hebben ze heeft een flinke jaap zo te zien neem aan dat ze wel pijnstilling krijgt????

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:16

Ik geloof ook dat het met je hond helemaal goed gaat komen. En als ze straks van de operatie hersteld is, kan ze wat meer gaan bewegen. Dan gaat het afvallen ook wat sneller. Zodra ze van haar overgewicht is verlost zal het met het hart ook een stuk beter gaan. Komt vast goed allemaal!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:37

Wat fijn dat alles goed gegaan is! Ziet er zo op de foto goed uit. Ze zal zich zonder die enorme kwab vet vast een stuk beter voelen.
Gaat vast allemaal goedkomen, ik duim nog even door voor je, maar het ziet er goed uit!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 22:26

Wat betreft die tumor,die zat precies in het midden van die vetkwab.Ze weten ook niet of die kwaadaardig is en anders maar hopen dat er nix is uit gezaaid.Want er liepen wel aders enzo door die vetkwab heen,het leek een beetje op een groot uitgevallen nageboorte.Ze heeft uiteraard pijnstillers mee gekregen,daar heeft ze pijnstillers gehad via een injectie,morgen ochtend moet ik haar 1,5 pijnstiller geven en elke dag een zware antibiotica pil.Uiteraard moet ik de wond goed in de gaten houden.Ze heeft een uur geleden wat brokjes gegeten al en alles is binnen gebleven.Ook is ze al mee naar de overkant geweest om te plassen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:41

Verbaas ik me altijd weer over hoe snel dat gaat bij honden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:22

wauw,ongelooflijk. 4 kilo,jeetje!
de wond ziet er netjes uit,wel een rotplek denk ik.
wat fijn dat ze het zo goed doorstaan heeft,nu duimen op een goed herstel!
wat zijn ze toch sterk he!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 10:32

De D.A. vond het ook ongelooflijk dat ze zo goed door de operatie is heen gekomen.Die zeiden ook dat ze een hele sterke hond is.Ze heeft net al haar medicijnen gehad en brokjes gegeten.Ze is nog steeds dol op eten,maar ze moet op dieet en ik houd me daar aan.Alleen het opstaan gaat wat moeilijk,we hebben zeil in de kamer en dat schuift best wel onder haar poten.Hier moet ik wat op verzinnen,want dat gaat echt heel moeilijk,opstaan.

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:48

Je kan bij de leen bakker vaak een stuk vloerbedekking van de rol of coupon kopen,hoeft niet veel te kosten,als je dat op de loopplekken en haar ligplaats legt kan ze een stuk makkelijker uit de voeten ;)
Zorgen dat het haar onder haar voetzolen weg is geeft ook al meer grip,en er is ook speciale pawwax,die je op de kussentjes kan smeren,soort antislip zeg maar.
Ze heeft een flinke jaap zeg,maar dat geneest heel snel hoor,zolang ze er maar afblijft.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:28

Inderdaad even bij een tapijthandel kijken voor een restant. Let er dan wel op dat het een schuim onderkant heeft, anders schuift het tapijt zelf ook, en durft ze er waarschijnlijk niet op. Anders vastleggen met dubbelzijdig plakband.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 11:40

Nou het gaat super goed met de hond,ze staat nu weer wél makkelijk op.Ik denk dat ze nog wat suffig was v.d. narcose dat ze zo moeilijk op kon staan ook.Ze heeft tot nu toe nergens last van,gaat weer mee naar buiten en loopt stukken beter.Wond ziet er ook nog netjes uit.Maandag voor controle v.d. wond naar de D.A.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:10

Geweldig goed nieuws gohya!

cato1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:12

Of het gezwel weg laten halen of laten amputeren..
Neem idd van te voren afscheid en bedank haar voor alles wat ze je gegeven heeft!
Succes!

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:14

cato1 schreef:
Neem idd van te voren afscheid en bedank haar voor alles wat ze je gegeven heeft!
Succes!

Ze is al geopereerd,eerst lezen misschien?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 17:27

cato1 schreef:
Succes!

Dit begrijp ik ook niet helemaal?
De hond is idd. al geopereerd en alles is goed gegaan.
Ze is nu alweer 5 jaar jonger,zo goed gaat het met haar.
Hopen dat het zo blijft.