The dog wispherer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Re: The dog wispherer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:05

achhh dat was volgens mij echt een geweldig dier... ik zie dta het in januray al was?
Dus wij krijgen hier in Ned. alleen oude afleveringen te zien hahaha.
Ik ben wel erg benieuwd eigenlijk wie daddys "opvolger " is geworden. cezar had aan daddy namelijk altijd een geweldige hond als soort van voorbeeld voor anderen. ( kwa energie)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:52

_Nann_ schreef:
achhh dat was volgens mij echt een geweldig dier... ik zie dta het in januray al was?
Dus wij krijgen hier in Ned. alleen oude afleveringen te zien hahaha.
Ik ben wel erg benieuwd eigenlijk wie daddys "opvolger " is geworden. cezar had aan daddy namelijk altijd een geweldige hond als soort van voorbeeld voor anderen. ( kwa energie)

Junior, die grijze pitbull is Daddy´s opvolger.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 08:53

_Nann_ schreef:
verder ben ik het eigenlijk best eens met zijn manier.
Maar op bepaalde momenten vind ik hem weleens tè, kwa bijv. dat schoppen wat ie doet met z'n hak iod.
gisteren zag ik toevallig een aflevering, was een vrij dominante ( ridgeback dacht ik). En die ging dus achter een hond van hem aan, die hij meegenomen had.
Dat escaleerde min of meer.. noujaa de beelden waren iig niet zo prettig om te zien. en niet zo diervriendelijk.
En op dta moment moet ik zeggen, cezar is altijd kalm enzo, maar dat moment was zelfs hij zichzelf gloof ik kwijt.

Schoppen?? Hij tikt ze meer aan met zijn hak, puur om ze uit een bepaalde energie te halen. Ik doe dat ook met mijn hond als die op scherp staat omdat er een andere hond aankomt die hij niet mag. Door zo'n tikje tegen zijn zij haal ik hem uit de fixatie op die andere hond en dan heeft mijn hond weer aandacht voor mij.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:14

Toch zo leuk, dat hij bij elke aflevering aangeeft; don't try this at home, er nog altijd bokkers zijn die zijn methode thuis gebruiken ;)

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:18

Nikki__ schreef:
Toch zo leuk, dat hij bij elke aflevering aangeeft; don't try this at home, er nog altijd bokkers zijn die zijn methode thuis gebruiken ;)

Ik gebruikte dit al voordat ik naar Cesar keek bij mijn eigen hond. Hij is niet de enige die deze methode toepast nl. En ik neem wel meer over van wat ik bij hem zie hoor, denk meer dat ze die boodschap laten zien om zichzelf in te dekken.
Stel dat iemand denkt de valse hond van zijn buurvrouw wel even te temmen nav een programma van Cesar......

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:21

Nikki__ schreef:

Het ligt er ook aan wat voor methode en op welke hond; zijn standaard methode van het begroeten van een vreemde hond, of hoe je je zou op moeten stellen naar je hond kan geen kwaad op een normale, gebalanceerde hond. Het is echt niet zo dat je zijn methode van een agressieve hond aanpakken zelf moeten gaan toepasse op agressieve honden.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:33

Inderdaad Horsiex! En daarbij weet ik wat ik bij mijn hond kan toepassen van Cesar. Dus ik haal uit die programma's van hem dat wat ik kan gebruiken.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:43

xx_Horsiex schreef:
Nikki__ schreef:

Het ligt er ook aan wat voor methode en op welke hond; zijn standaard methode van het begroeten van een vreemde hond, of hoe je je zou op moeten stellen naar je hond kan geen kwaad op een normale, gebalanceerde hond. Het is echt niet zo dat je zijn methode van een agressieve hond aanpakken zelf moeten gaan toepasse op agressieve honden.

En hoeveel mensen kennen hun hond zo goed dat ze weten of de hond normaal en gebalanceerd is? Zonder dat ze het zelf verkloten! Zo vaak hoor je mensen zeggen dat hun hond dominant is, terwijl het gewoon pur onzekerheid is, maar hé, leg dat maar eens uit. Daarom vind ik het zo onverstandig dat mensen zonder kennis dit soort dingen over nemen. Want hoeveel mensen zullen het op hun agressiefe hond uitproberen? Eingelijk zouden dit soort programma's niet eens op tv mogen worden uitgezonden, vind ik.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:47

Nikki__ schreef:
xx_Horsiex schreef:

En hoeveel mensen kennen hun hond zo goed dat ze weten of de hond normaal en gebalanceerd is? Zonder dat ze het zelf verkloten! Zo vaak hoor je mensen zeggen dat hun hond dominant is, terwijl het gewoon pur onzekerheid is, maar hé, leg dat maar eens uit. Daarom vind ik het zo onverstandig dat mensen zonder kennis dit soort dingen over nemen. Want hoeveel mensen zullen het op hun agressiefe hond uitproberen? Eingelijk zouden dit soort programma's niet eens op tv mogen worden uitgezonden, vind ik.

Dan halen het mensen nog wel gewoon bij hun thuis weg hoor, of van dvd's ;)
Netzoals bij de paarden.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:49

Nikki__ schreef:

Tuurlijk zullen er mensen zijn die niet weten wat ze doen. Maar dat zul je altijd houden, dan zijn er zoveel programma's die niet op tv zouden moeten zijn. Maar toevallig weet ik mijn hond heel goed te lezen, dus vandaar dat ik bepaalde dingen wel toepas.
Zo zijn er nog veel meer mensen die de kennis wel hebben en het dus ook toe zullen passen.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:50

x_Marr schreef:
Dan halen het mensen nog wel gewoon bij hun thuis weg hoor, of van dvd's ;)
Netzoals bij de paarden.

Ja, dat hou je toch niet tegen!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:51

luffie schreef:
_Nann_ schreef:
verder ben ik het eigenlijk best eens met zijn manier.
Maar op bepaalde momenten vind ik hem weleens tè, kwa bijv. dat schoppen wat ie doet met z'n hak iod.
gisteren zag ik toevallig een aflevering, was een vrij dominante ( ridgeback dacht ik). En die ging dus achter een hond van hem aan, die hij meegenomen had.
Dat escaleerde min of meer.. noujaa de beelden waren iig niet zo prettig om te zien. en niet zo diervriendelijk.
En op dta moment moet ik zeggen, cezar is altijd kalm enzo, maar dat moment was zelfs hij zichzelf gloof ik kwijt.

Schoppen?? Hij tikt ze meer aan met zijn hak, puur om ze uit een bepaalde energie te halen. Ik doe dat ook met mijn hond als die op scherp staat omdat er een andere hond aankomt die hij niet mag. Door zo'n tikje tegen zijn zij haal ik hem uit de fixatie op die andere hond en dan heeft mijn hond weer aandacht voor mij.

ja schoppen is een groot woord, het is idd bedoeld om slechts een tikje te geven met die hak.
Maar ik heb in sommige afleveringen wel anders gezien.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:54

Nikki__ schreef:

Ja ja we weten het nu wel hoor Nikki....

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 11:56

Shadow0 schreef:
Citaat:
"ja ik kan het écht merken als ik twee dagen niet met haar wandel, want dan springt ze over de schutting" a duhu.......

En toch... Als ik het naar paarden vertaal: daarvan wordt vaak genoeg gezegd, ook hier op Bokt, dat het prima is als een paard gewoon 24u/d op de wei staat... ze kunnen hun beweging nemen, doen dat vaak ook wel, maar toch, als je ze dan een paar dagen gewoon hebt laten staan dan zijn er heel wat waar je je handen vol aan hebt: op de wei is niet hetzelfde als aan het werk. En na een winter vol werk in de bak, is de eerste buitenrit toch ook altijd weer een markeringspunt. Dat heeft niks met de lichamelijke beweging te maken, maar alles met de ervaring, het avontuur, de indrukken.
En dat zal voor honden ook zo gelden: vrij in de tuin is niet hetzelfde als naar buiten - ook al heeft zo'n hond voldoende fysieke beweging. Dat werd ook geillustreerd met de reactie op de hond aan de deur: dat kost heel veel energie terwijl dat niet opgaat aan de lichamelijke beweging

Verder kreeg ik bij de aflevering verder tussen de regels door de indruk dat de eigenaresse het vanwege haar eigen omstandigheden niet vol kon houden om regelmatig langdurig te wandelen. Dat is iets dat je vooraf niet altijd in kunt schatten - je eigen lichamelijke gezondheid kan veranderen en dat hoeft niet automatisch een reden te zijn om een hond de deur uit te doen, toch?

Ik ben het helemaal met je eens dat wandelen niet alleen een manier is om energie kwijt te raken. Daarom is het ook zo belangrijk dan honden worden uitgedaagd om niet alleen fysiek iets te doen, maar dat er tussen de oren ook iets gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:05

Ik ben wel echt fan van Cesar.
It's all about energy.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:37

ik werd net geatendeerd op deze topic.
Ik vind Cesar zijn werkwijze erg goed. Veel mensen hebben geen idee hoe een dier denkt en hij helpt de mensen het gedrag te begrijpen.

Ik las ook in dit topic over prikbanden en slipkettingen. hier sta ik ook niet achter. het kan op een andere manier en de riem die cesar vaak gebruikt een een dun riempje dat is een stuk prettiger.

Je houding is zo belangrijk.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:42

@nikie_ gelukkig kun je een petitie tekenen op internet tegen de afleveringen van Cesar. (op diverse hondenforums kun je dat doen ;) ) Ik hoop dat Victoria snel weer op tv komt, kijk ik wel naar :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:45

Urko schreef:
@nikie_ gelukkig kun je een petitie tekenen op internet tegen de afleveringen van Cesar. (op diverse hondenforums kun je dat doen ;) ) Ik hoop dat Victoria snel weer op tv komt, kijk ik wel naar :D

Wat een onzin.... dan kijken mensen het wel op youtube.

Zullen we alle monty roberts join-up filmpjes dan ook maar bannen.

want god verhoede dat mensen dingen na gaan doen :roll:

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:46

Die is ook op tv hoor.
Misschien moet je eens beter opletten op wat je wel leuk vindt ipv. op wat je niet leuk vindt ;)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:47

op welke zender komt ze dan? Ik kan niet zoveel aan thuis, woon nogal afgelegen :+ kijk nu altijd via internet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:49

Op discovery of op national geographic. 1 van beide, mijn moeder vertelde gister nog dat ze dr toen net op was geweest :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:49

Urko schreef:

Ben ik toch niet van plan, denk dat Cesar heel veel hondeneigenaren en vooral veel honden naar tevredenheid heeft geholpen :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:55

Ik vind het trouwens een vreemde en onprettige manier van doen om petities te gaan houden om bepaalde dingen van tv te weren, zeker als het gaat om iets wat vooral smaak is. Bij extreme wreedheid tegen dieren zou er misschien nog wel wat voor te zeggen zijn, maar of je Cesar nu leuk vindt of niet, er is niks extreems aan. Als je het niet leuk vindt, kijk je vooral niet. Duidelijk maken dat je bepaalde dingen liever ziet: prima. Maar dat je het ook anderen zou willen ontzeggen... dat vind ik vreemd.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:12

Ik vind Cesar echt een prima vent. Hij legt alles wat hij doet uit en je ziet ook dat die honden binnen een paar seconden kunnen veranderen.

Ik zag laatst trouwens een keer dat hij juist zei dat de prikhalsband af moest.

Ik krijg ook het idee dat sommigen hier roepen dat hij het niet goed doet terwijl ze niet eens goed kijken (en luisteren!!) naar wat hij doet.
Zoals bij de malamute, daarover riep iemand dat hem op de grond drukken hem niet rustig maakten. Cesar heeft ook niet gezegd dat hij hem zo rustig maakten, hij gaf juist duidelijk aan dat hij absoluut nog niet rustig was.

Verder vind ik een petitie belachelijk. Als je het er niet mee eens bent kijk je toch niet. en mensen die het proberen en problemen met hun hond krijgen hebben alleen zichzelf ermee, dus waar maak je je druk om

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:24

Ik ben ook echt onder de indruk van Cesar, en ik las van dat ophangen (sorry als iemand anders het al heeft gezegt want ik heb alleen de eerste 3 pagina's doorgelezen) aan de riem, ziet er misschien rot uit, maar zodra de hond braaf is ontspant die riem ook direct. Een stuk diervriendelijker dan zoals ik de mensen hier zo af en toe aan hun hond zie hangen..

De petitie vind ik ook belachelijk, er word duidelijk aangegeven dat je het niet thuis moet proberen, als je dan zo stom bent om het verder zonder enige achtergrond informatie toch te doen is het je eigen schuld als het fout loopt. En vervelend als je het niet eens bent met zijn methode maar om nou gelijk een petitie te beginnen.