Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Nann_ schreef:achhh dat was volgens mij echt een geweldig dier... ik zie dta het in januray al was?
Dus wij krijgen hier in Ned. alleen oude afleveringen te zien hahaha.
Ik ben wel erg benieuwd eigenlijk wie daddys "opvolger " is geworden. cezar had aan daddy namelijk altijd een geweldige hond als soort van voorbeeld voor anderen. ( kwa energie)
_Nann_ schreef:verder ben ik het eigenlijk best eens met zijn manier.
Maar op bepaalde momenten vind ik hem weleens tè, kwa bijv. dat schoppen wat ie doet met z'n hak iod.
gisteren zag ik toevallig een aflevering, was een vrij dominante ( ridgeback dacht ik). En die ging dus achter een hond van hem aan, die hij meegenomen had.
Dat escaleerde min of meer.. noujaa de beelden waren iig niet zo prettig om te zien. en niet zo diervriendelijk.
En op dta moment moet ik zeggen, cezar is altijd kalm enzo, maar dat moment was zelfs hij zichzelf gloof ik kwijt.
Nikki__ schreef:Toch zo leuk, dat hij bij elke aflevering aangeeft; don't try this at home, er nog altijd bokkers zijn die zijn methode thuis gebruiken
Nikki__ schreef:Toch zo leuk, dat hij bij elke aflevering aangeeft; don't try this at home, er nog altijd bokkers zijn die zijn methode thuis gebruiken
xx_Horsiex schreef:Nikki__ schreef:Toch zo leuk, dat hij bij elke aflevering aangeeft; don't try this at home, er nog altijd bokkers zijn die zijn methode thuis gebruiken
Het ligt er ook aan wat voor methode en op welke hond; zijn standaard methode van het begroeten van een vreemde hond, of hoe je je zou op moeten stellen naar je hond kan geen kwaad op een normale, gebalanceerde hond. Het is echt niet zo dat je zijn methode van een agressieve hond aanpakken zelf moeten gaan toepasse op agressieve honden.
Nikki__ schreef:xx_Horsiex schreef:Het ligt er ook aan wat voor methode en op welke hond; zijn standaard methode van het begroeten van een vreemde hond, of hoe je je zou op moeten stellen naar je hond kan geen kwaad op een normale, gebalanceerde hond. Het is echt niet zo dat je zijn methode van een agressieve hond aanpakken zelf moeten gaan toepasse op agressieve honden.
En hoeveel mensen kennen hun hond zo goed dat ze weten of de hond normaal en gebalanceerd is? Zonder dat ze het zelf verkloten! Zo vaak hoor je mensen zeggen dat hun hond dominant is, terwijl het gewoon pur onzekerheid is, maar hé, leg dat maar eens uit. Daarom vind ik het zo onverstandig dat mensen zonder kennis dit soort dingen over nemen. Want hoeveel mensen zullen het op hun agressiefe hond uitproberen? Eingelijk zouden dit soort programma's niet eens op tv mogen worden uitgezonden, vind ik.

Nikki__ schreef:En hoeveel mensen kennen hun hond zo goed dat ze weten of de hond normaal en gebalanceerd is? Zonder dat ze het zelf verkloten! Zo vaak hoor je mensen zeggen dat hun hond dominant is, terwijl het gewoon pur onzekerheid is, maar hé, leg dat maar eens uit. Daarom vind ik het zo onverstandig dat mensen zonder kennis dit soort dingen over nemen. Want hoeveel mensen zullen het op hun agressiefe hond uitproberen? Eingelijk zouden dit soort programma's niet eens op tv mogen worden uitgezonden, vind ik.
luffie schreef:_Nann_ schreef:verder ben ik het eigenlijk best eens met zijn manier.
Maar op bepaalde momenten vind ik hem weleens tè, kwa bijv. dat schoppen wat ie doet met z'n hak iod.
gisteren zag ik toevallig een aflevering, was een vrij dominante ( ridgeback dacht ik). En die ging dus achter een hond van hem aan, die hij meegenomen had.
Dat escaleerde min of meer.. noujaa de beelden waren iig niet zo prettig om te zien. en niet zo diervriendelijk.
En op dta moment moet ik zeggen, cezar is altijd kalm enzo, maar dat moment was zelfs hij zichzelf gloof ik kwijt.
Schoppen?? Hij tikt ze meer aan met zijn hak, puur om ze uit een bepaalde energie te halen. Ik doe dat ook met mijn hond als die op scherp staat omdat er een andere hond aankomt die hij niet mag. Door zo'n tikje tegen zijn zij haal ik hem uit de fixatie op die andere hond en dan heeft mijn hond weer aandacht voor mij.
Nikki__ schreef:En hoeveel mensen kennen hun hond zo goed dat ze weten of de hond normaal en gebalanceerd is? Zonder dat ze het zelf verkloten! Zo vaak hoor je mensen zeggen dat hun hond dominant is, terwijl het gewoon pur onzekerheid is, maar hé, leg dat maar eens uit. Daarom vind ik het zo onverstandig dat mensen zonder kennis dit soort dingen over nemen. Want hoeveel mensen zullen het op hun agressiefe hond uitproberen? Eingelijk zouden dit soort programma's niet eens op tv mogen worden uitgezonden, vind ik.
Shadow0 schreef:Citaat:"ja ik kan het écht merken als ik twee dagen niet met haar wandel, want dan springt ze over de schutting" a duhu.......
En toch... Als ik het naar paarden vertaal: daarvan wordt vaak genoeg gezegd, ook hier op Bokt, dat het prima is als een paard gewoon 24u/d op de wei staat... ze kunnen hun beweging nemen, doen dat vaak ook wel, maar toch, als je ze dan een paar dagen gewoon hebt laten staan dan zijn er heel wat waar je je handen vol aan hebt: op de wei is niet hetzelfde als aan het werk. En na een winter vol werk in de bak, is de eerste buitenrit toch ook altijd weer een markeringspunt. Dat heeft niks met de lichamelijke beweging te maken, maar alles met de ervaring, het avontuur, de indrukken.
En dat zal voor honden ook zo gelden: vrij in de tuin is niet hetzelfde als naar buiten - ook al heeft zo'n hond voldoende fysieke beweging. Dat werd ook geillustreerd met de reactie op de hond aan de deur: dat kost heel veel energie terwijl dat niet opgaat aan de lichamelijke beweging
Verder kreeg ik bij de aflevering verder tussen de regels door de indruk dat de eigenaresse het vanwege haar eigen omstandigheden niet vol kon houden om regelmatig langdurig te wandelen. Dat is iets dat je vooraf niet altijd in kunt schatten - je eigen lichamelijke gezondheid kan veranderen en dat hoeft niet automatisch een reden te zijn om een hond de deur uit te doen, toch?
) Ik hoop dat Victoria snel weer op tv komt, kijk ik wel naar
Urko schreef:@nikie_ gelukkig kun je een petitie tekenen op internet tegen de afleveringen van Cesar. (op diverse hondenforums kun je dat doen) Ik hoop dat Victoria snel weer op tv komt, kijk ik wel naar
kijk nu altijd via internet.
Urko schreef:@nikie_ gelukkig kun je een petitie tekenen op internet tegen de afleveringen van Cesar. (op diverse hondenforums kun je dat doen) Ik hoop dat Victoria snel weer op tv komt, kijk ik wel naar