De waarheid over goudvissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: De waarheid over goudvissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 14:28

Oh jeetje, die vissen hebben 50 liter water per stuk nodig. Ik tel er acht, dus das n bak van 400 liter! Zo snel mogelijk naar een vijver doen!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:48

oh oke, nou super dan dat ik dit topic zag zeg.
zal er een paar naar mijn moeder brengen, die heeft een vijver.
hoeveel zullen er in deze bak ongeveer kunne?
want ik vind het wel leuk om er een paar te houden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 14:49

In deze bak kunnen geen goudvissen...

Goudvissen hebben 50 liter water per stuk nodig, houd je eigenlijk altijd met z'n 5en of meer, en moeten minimaal een meter rechtuit kunnen zwemmen.

Maar je kunt er wel een mooi tropisch aquarium van maken?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:18

oh oke nou dan dat maar, hebben die visjes dan minder ruimte nodig?
want die visje zijn kleiner maar worden toch ook weer groter dacht ik zo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:27

Ik zou even goed gaan lezen op fora (www.aquaforum.nl) bv of je daar echt aan wilt beginnen, tropische vissen. Daar vind je meteen ook een hele hoop informatie over welke vissen er in je aquarium passen en in welke combinatie. Voor een aquarium van 80 cm is genoeg keus wat tropische vissen betreft :j
Het hebben van een aquarium is ontzettend leuk maar er komt wat meer bij kijken dan de meeste mensen denken.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:38

ja ik heb wel vaker tropische visjes gehad, maar die kunnen niet in koud water.
maar ik had dus 2 goudvissen gehad en die heb ik wat aangevuld met nog wat goudvisjes omdat ik niet wist dat ze zoveel ruimte nodig hadden.
ik heb net mijn moeder gebeld en mag ze daar in de vijver doen.
dan ff bak schoonmaken en klaar zetten voor het waternivo op peil te laten komen en dan volgende week maar nieuwe visjes uit gaan zoeken
erg jammer want dit staat wel echt heel leuk Y;( O:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:48

Ik weet niet in hoeverre je de bak schoon gaat maken, maar als je hem echt schoon schoon gaat maken, moet je hem weer 3 weken in laten draaien.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:09

Ik heb sinds een tweetal weken een vijver in de tuin, gekregen van iemand die er vanaf moest. Alleen is hij niet zo heel diep. Schat zo'n 70 cm als hij dat al haalt. Kan een goudvis hier in de winter in overleven? Zit ook geen pomp in.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:35

Goed topic!
Wij hebben ervoor gekozen om destijds voor onze goudvissen in huis een vijver te maken. Dat kleine vijvertje van toen is nu een vijver van ruim 2,5 meter bij 1,5 meter geworden (en minstens 1 meter diep :D ) mét een luxe filter haha :D
De oudste vis is 17 jaar geworden en was zeker zo'n 25 cm lang :j (die heeft een begrafenis gekregen, paste niet meer door het toilet heen ;) ).
Alleen hebben wij nu een grondelprobleem: ik wist niet dat die zo vruchtbaar zijn haha, had er 2 gekocht, zijn er nu wel 30 :+ Is er ook een baby-grondel etende vis die de rest van de volwassen vissen wel met rust laat?

Horse_: ja hoor wil best! Onze vissen hebben de winters altijd overleefd. Kreeg zelf altijd als tip: pannetje met heet water op het ijs zetten, zodat je een wak krijgt zonder dat je de vissen stress bezorgd.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:29

plientjedres schreef:
ja ik heb wel vaker tropische visjes gehad, maar die kunnen niet in koud water.
maar ik had dus 2 goudvissen gehad en die heb ik wat aangevuld met nog wat goudvisjes omdat ik niet wist dat ze zoveel ruimte nodig hadden.
ik heb net mijn moeder gebeld en mag ze daar in de vijver doen.
dan ff bak schoonmaken en klaar zetten voor het waternivo op peil te laten komen en dan volgende week maar nieuwe visjes uit gaan zoeken
erg jammer want dit staat wel echt heel leuk Y;( O:)

Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont, je mocht die sarasa's (die rood witte) zo langs komen brengen of dat ik ze op kwam halen :j
Wij hebben een vijver van ruim 8000 liter en er zit nog geen vis in :+