Of je schopt de falende baas eruit en houdt de hond

Ik neem de hond niet trouwens. Ik heb er al genoeg en wil absoluut geen reu in huis
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:De hond zou in mijn opinie niet afgemaakt moeten worden, maar herplaatst naar een ervaren iemand met verstand van honden.
Of je schopt de falende baas eruit en houdt de hond![]()
Ik neem de hond niet trouwens. Ik heb er al genoeg en wil absoluut geen reu in huis
Zonnetje81 schreef:De hond geen schuld....? Ongeacht wat er gebeurd hij mag niet bijten zeker niet in zijn baasjes.
Billy schreef:KiWiKo schreef:ik voor eenv voel me verantwoordelijk voor mijn honden................
en ja als dat betekend inslapen.......... dan is dat zo
Als jij een hond laat inslapen omdatjij een situatie verkeerd inschat, moet je je diep schamen....
uniekhorse schreef:Ik weet dat deze situatie absoluut niet te vergelijken is met de situatie van de TS, maar wilde het toch even aanhalen, aangezien er een aantal mensen in dit topic vinden dat een hond NOOIT en te nimmer mag bijten.
Nathalie02 schreef:KiWiko: Die verantwoordelijkheid had al veel eerder genomen moeten worden. Nu wordt de hond gestraft door een fout van zijn baas.
Sevke: Mijn mams ving vroeger getraumatiseerde pittbulls op, niet de makkelijkste honden. Met veel liefde, training en heropvoeding zijn deze dieren succesvol geplaatst. Het is dus gewoon mogelijk.
Billy schreef:Kim, het spijt me wel, maar de eigenaar heeft de situatie uit de hand laten lopen.
Toen hij zag dat de honden gingen fixeren had hij weg moeten lopen en niet dom staan kletsen tot de honden zoveel spanning opgebouwd hadden dat het wel tot een confrontatie moest komen.
Daarbij is het dan nog stommer om een hond die bol staat van de spanning ineens bij zn halsband te grijpen, de hond wilde nl eigenlijk die andere hond grijpen, maar snauwde ip daarvan naar de baas.
Dat heet redirecte agressie:
Omgerichte- of redirectie-agressie.
Redirectie agressie is agressie gericht naar iemand of iets waarvoor het eigenlijk niet is bestemd. Het is eigenlijk ergens op afreageren, net zoals mensen wel eens naar iemand snauwen omdat ze slecht gehumeurd zijn.
Deze vorm van agressie komt vaak voor na een correctie of omdat er een onzekere situatie voor de hond is. Redirectie agressie is door de regel gericht op een lager geplaatste individu dan de hond zelf, ook gebeurt het vaak dat de hond zich afreageert op voorwerpen, het bijten in de riem is daar een goed voorbeeld van. Men kan dit gedrag proberen te voorkomen door duidelijk leiding aan de hond te geven.
Mag jij mij vertellen dat jij daar een hond voor af wilt laten maken....
Billy schreef:Ik denk dat deze hond niet eens zozeer heropgevoed moet worden, maar dat hij gewoon een baas moet krijgen die ook echt baas is en hondengedrag kent. Denk dat die de hond binnen de kortste keren op de rails heeft.
Een hond weet nl donders goed wie hij kan hebben en wie niet...
anneliesdj schreef:uniekhorse schreef:Ik weet dat deze situatie absoluut niet te vergelijken is met de situatie van de TS, maar wilde het toch even aanhalen, aangezien er een aantal mensen in dit topic vinden dat een hond NOOIT en te nimmer mag bijten.
Daar ben ik het mee eens maar wel met een toevoeging; een hond mag NOOIT en te nimmer zijn baas of één van de gezinsleden bijten (dus incl. kinderen, katten en andere honden).
Voor iedereen buiten de gezinssituatie gelden heel andere redenen, zo heeft de vorige hond van mijn ouders ook weleens iemand gegrepen maar is daar echt niet voor afgemaakt, sterker nog; hij had het volste recht, ookal was het een bekende van de familie.
Billy schreef:Kim, het spijt me wel, maar de eigenaar heeft de situatie uit de hand laten lopen.
Toen hij zag dat de honden gingen fixeren had hij weg moeten lopen en niet dom staan kletsen tot de honden zoveel spanning opgebouwd hadden dat het wel tot een confrontatie moest komen.
Daarbij is het dan nog stommer om een hond die bol staat van de spanning ineens bij zn halsband te grijpen, de hond wilde nl eigenlijk die andere hond grijpen, maar snauwde ip daarvan naar de baas.
Dat heet redirecte agressie:
Omgerichte- of redirectie-agressie.
Redirectie agressie is agressie gericht naar iemand of iets waarvoor het eigenlijk niet is bestemd. Het is eigenlijk ergens op afreageren, net zoals mensen wel eens naar iemand snauwen omdat ze slecht gehumeurd zijn.
Deze vorm van agressie komt vaak voor na een correctie of omdat er een onzekere situatie voor de hond is. Redirectie agressie is door de regel gericht op een lager geplaatste individu dan de hond zelf, ook gebeurt het vaak dat de hond zich afreageert op voorwerpen, het bijten in de riem is daar een goed voorbeeld van. Men kan dit gedrag proberen te voorkomen door duidelijk leiding aan de hond te geven.
Mag jij mij vertellen dat jij daar een hond voor af wilt laten maken....