ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:46

denice schreef:
Maar eigenlijk, wat kan je als katteneigenaar dan doen? Ik bedoel, als ze buiten lopen, dan heb je er tocg weinig grip op? Wat dan, binnen houden?

je tuin omhijnen?
of een hals bandje omdoen...
die er voor zorgt dat je kat niet verder dan zoveel km bij de zender vandaan kan lopen,
er zijn zoveel oplossingen te vinden om te zorgen dat de omwonende geen last van jou kat hebben :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:48

denice schreef:
Maar eigenlijk, wat kan je als katteneigenaar dan doen? Ik bedoel, als ze buiten lopen, dan heb je er tocg weinig grip op? Wat dan, binnen houden?

Ik denk dat je als katteneigenaar idd mogelijkheden zat hebt. Onzichtbare erfafscheiding, stroomdraad spannen, grote 'voliere' waar je je kat in houdt. Allemaal oplossingen waarbij de kat toch buiten kan komen en niemand lastig valt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:49

wat naar dat je last hebt van die kat zeg, heb niet alles bijgelezen maar ga er vanuit dat er al geopperd is dat je een tuinslang (niet een té harde straal, kan schade geven) kan gebruiken?

Ik heb zelf ook 2 katten hier in huis, maar deze komen wel buiten en kunnen niet binnen of in de tuin blijven. Niet omdat ze wild zijn maar ik heb een gehandicapt broertje die ze nogal vaak loopt te zieken en achterna gaat en dan kan je ze niet in een hoekje laten drijven ze zijn al panisch voor hem (hij kan ook lief zijn hoor, maar de laatste jaren is het toch wel heel lastig soms). Een ren is ook geen optie , ook dankzij mijn broertje die van alles gooit en onberekenbaar is als die zijn buien heeft en opsluiten in een kamer helpt niet, hij gaat dan de kamer in en jaagd ze eruit := Dat hebben we helaas moeten merken toen mijn poes moest revalideren en beslist NIET naar buiten mocht... Hij heeft haar laten ontsnappen en heeft ze weer haar kruisbandje gescheurd... Onze buren hebben zelf ook katten, dus hebben ook geen last van de onze, zodra er iemand zou komen en zijn beklag zou doen zouden we kijken of we er samen uit kunnen komen, dat iedereen blij is :j dat is wel zo logisch. Als ik merk dat een van de katten het in een tuintje doet sleur ik haar naar een plekje waar het wel mag (in de bosjes) en doet ze het maar fijn daar.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:50

Ahaa, nog nooit aan gedacht joh!

Zijn die beesten slim genoeg om te snappen hoe dat werkt met een stroomschokje via de halsband dan?

Je kan het beest natuurlijk gewoon aan een lijntje zetten..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:53

lifaya schreef:
wat naar dat je last hebt van die kat zeg, heb niet alles bijgelezen maar ga er vanuit dat er al geopperd is dat je een tuinslang (niet een té harde straal, kan schade geven) kan gebruiken?

Ik heb zelf ook 2 katten hier in huis, maar deze komen wel buiten en kunnen niet binnen of in de tuin blijven. Niet omdat ze wild zijn maar ik heb een gehandicapt broertje die ze nogal vaak loopt te zieken en achterna gaat en dan kan je ze niet in een hoekje laten drijven ze zijn al panisch voor hem (hij kan ook lief zijn hoor, maar de laatste jaren is het toch wel heel lastig soms). Een ren is ook geen optie , ook dankzij mijn broertje die van alles gooit en onberekenbaar is als die zijn buien heeft en opsluiten in een kamer helpt niet, hij gaat dan de kamer in en jaagd ze eruit := Dat hebben we helaas moeten merken toen mijn poes moest revalideren en beslist NIET naar buiten mocht... Hij heeft haar laten ontsnappen en heeft ze weer haar kruisbandje gescheurd... Onze buren hebben zelf ook katten, dus hebben ook geen last van de onze, zodra er iemand zou komen en zijn beklag zou doen zouden we kijken of we er samen uit kunnen komen, dat iedereen blij is :j dat is wel zo logisch. Als ik merk dat een van de katten het in een tuintje doet sleur ik haar naar een plekje waar het wel mag (in de bosjes) en doet ze het maar fijn daar.

Ik weet niet of je mij bedoelt of de TS. Maar ik heb al vanalles geprobeert. Heb er zelfs een hele emmer overheen gegooit, een flinke schop gegeven nadat hij bij ons bijna op het aanrecht geklommen was, een schoen er naar toe gegooit. Hij schrikt wel en rent weg, maar komt net zo hard weer terug. Ook tuinslang (iets minder dan standje hoge druk) hielp totaal niets voor op de langere termijn.
Al 4 maal bij de buren aangeklopt, maar die willen er niets aan doen. Rest mij nu niets anders dan de kat eens een enkeltje dierenasiel te geven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:54

lifaya schreef:

in jouw geval misschien beter om de katten weg te doen..............

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:55

denice schreef:
Ahaa, nog nooit aan gedacht joh!

Zijn die beesten slim genoeg om te snappen hoe dat werkt met een stroomschokje via de halsband dan?

Je kan het beest natuurlijk gewoon aan een lijntje zetten..

Het dier (kan ook bij hond namelijk) hoort een duidelijke piep als hij in de buurt komt van de afgrenzing, een duidelijke waarschuwing dus. Komt hij dan toch erover krijgt hij een elektrische schok.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:58

KiWiKo schreef:
lifaya schreef:

in jouw geval misschien beter om de katten weg te doen..............

dat is beslist géén optie ;) ze hebben het hier prima, zolang ze maar wel weg kunnen als het teveel word. mijn broertje zit in de pubertijd waardoor de hormonen nu extra heftig zijn. Dan kan je dit ook verwachten :) Die poes is als mijn kindje, die gaat niet weg. Het zijn daarbij ook katten met handleiding, die poes heeft een zenuwbeschadeging aan haar rug en heel eenkennig, maar zo´n schatje... Nee de katten gaan hier nooit weg :n hoe asociaal dat ook klinkt. We hebben ze al 8 jaar , dan doe je ze niet even weg.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:58

M_D_H schreef:
er wordt hier overgens vaak de opmerking geplaatst dat je ook van honden last kunt hebben...
ik vraag me af waarom die opmerking geplaatst word?
het topic gaat toch niet over honden?
of is deze opmerking bedoelt om de aandacht naar honden te krijgen in plaats van op de oh zo geliefde :r katten te houden?

Aangezien bepaalde mensen (dus nee, niet iedereen hier) katteneigenaren over 1 kam scheren, terwijl het met honden net zo is.
En nee, het is niet bedoeld om de aandacht naar honden te krijgen.
Misschien als je is goed zou lezen, zou je zien dat ik zelf ook honden heb.
Domme redenering dus, als je gewoon is zou lezen..

Mijn honden jagen overigens alleen katten weg die niet in onze tuin horen, ze doen ze verder niks..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:00

DeadxStar schreef:
M_D_H schreef:
er wordt hier overgens vaak de opmerking geplaatst dat je ook van honden last kunt hebben...
ik vraag me af waarom die opmerking geplaatst word?
het topic gaat toch niet over honden?
of is deze opmerking bedoelt om de aandacht naar honden te krijgen in plaats van op de oh zo geliefde :r katten te houden?

Aangezien bepaalde mensen (dus nee, niet iedereen hier) katteneigenaren over 1 kam scheren, terwijl het met honden net zo is.
En nee, het is niet bedoeld om de aandacht naar honden te krijgen.
Misschien als je is goed zou lezen, zou je zien dat ik zelf ook honden heb.
Domme redenering dus, als je gewoon is zou lezen..

Mijn honden jagen overigens alleen katten weg die niet in onze tuin horen, ze doen ze verder niks..

pfoeeeeeeeee er is er hier eentje op zijn tenen getrapt :))
maar mischien... als jij is de koeite zou nemen het hele topic door te lezen...
had ik het niet alleen over... euhm... jou? :')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:02

lifaya schreef:
[dat is beslist géén optie ;) ze hebben het hier prima, zolang ze maar wel weg kunnen als het teveel word. mijn broertje zit in de pubertijd waardoor de hormonen nu extra heftig zijn. Dan kan je dit ook verwachten :) Die poes is als mijn kindje, die gaat niet weg. Het zijn daarbij ook katten met handleiding, die poes heeft een zenuwbeschadeging aan haar rug en heel eenkennig, maar zo´n schatje... Nee de katten gaan hier nooit weg :n hoe asociaal dat ook klinkt. We hebben ze al 8 jaar , dan doe je ze niet even weg.

vind je????? leuk voor die katten om onder een konstante dreiging te leven van je broer........

Ik had voor de kat gekozen en in het extreme geval had ik het dier in laten slapen.......... zelfs dat is beter dan leven met een constante dreiging......... en die dreiging is er constant

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:04

M_D_H schreef:
[pfoeeeeeeeee er is er hier eentje op zijn tenen getrapt :))
maar mischien... als jij is de koeite zou nemen het hele topic door te lezen...
had ik het niet alleen over... euhm... jou? :')

ik denk dat jij posts niet zo persoonlijk moet nemen :)

posts worden vaak gbruikt als agumentatieversterking....... jouw posts ook.......... tis denk ik niet persoonlijk en zo moet je dat ook niet voelen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:05

KiWiKo schreef:
lifaya schreef:
[dat is beslist géén optie ;) ze hebben het hier prima, zolang ze maar wel weg kunnen als het teveel word. mijn broertje zit in de pubertijd waardoor de hormonen nu extra heftig zijn. Dan kan je dit ook verwachten :) Die poes is als mijn kindje, die gaat niet weg. Het zijn daarbij ook katten met handleiding, die poes heeft een zenuwbeschadeging aan haar rug en heel eenkennig, maar zo´n schatje... Nee de katten gaan hier nooit weg :n hoe asociaal dat ook klinkt. We hebben ze al 8 jaar , dan doe je ze niet even weg.

vind je????? leuk voor die katten om onder een konstante dreiging te leven van je broer........

Ik had voor de kat gekozen en in het extreme geval had ik het dier in laten slapen.......... zelfs dat is beter dan leven met een constante dreiging......... en die dreiging is er constant

Constante bedreiging is iets heel anders :) hij doet ze geen pijn maar gaat erachteraan, net als elk klein kind van 3 zou doen (dat hij dus geestelijk ong is). Die katten kunnen altijd prima wegkomen en mogen ook naar buiten als ze dat dan willen. Zij hebben een prima leven, geloof me. Tis alleen geen optie om ze binnen te houden omdat hij ze dan expres naar buiten zou laten etc :)

Edit: en zoals ik ook al had gezegt doet die dit niet altijd. Savonds als hij vla krijgt dan ligt 1 wel eens op de schoot en dan gaat het prima, die katten weten inmiddels wel wanneer ze weg moeten zijn en wanneer ze kunnen komen :)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 12-04-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:05

@ mdh
Nee hoor, en ik zeg ook niet dat je het alleen over mij hebt, maar aangezien ik het ook over honden heb gehad reageer ik er wel op ja..
Je vroeg je toch af waarom, dan kan je ook een antwoord verwachten. Dan moet je maar geen vraagtekens neerzetten _O-

En het is idd niet persoonlijk, aangezien ik niemand uit dit topic persoonlijk ken.. Zou raar zijn dan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:07

DeadxStar schreef:
@ mdh
Nee hoor, en ik zeg ook niet dat je het alleen over mij hebt, maar aangezien ik het ook over honden heb gehad reageer ik er wel op ja..
Je vroeg je toch af waarom, dan kan je ook een antwoord verwachten. Dan moet je maar geen vraagtekens neerzetten _O-

En het is idd niet persoonlijk, aangezien ik niemand uit dit topic persoonlijk ken.. Zou raar zijn dan.

omg :')
dat ga ik onthouden _O-

ik vatte het ook niet persoonlijk op...
behalve het stukje met je moet eens goed lezen ;)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:09

Delphi schreef:
ook tuinslang (iets minder dan standje hoge druk) hielp totaal niets voor op de langere termijn.

En standje hoge druk van een hoge drukreiniger?? O:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:10

lifaya schreef:
KiWiKo schreef:

Constante bedreiging is iets heel anders :) hij doet ze geen pijn maar gaat erachteraan, net als elk klein kind van 3 zou doen (dat hij dus geestelijk ong is). Die katten kunnen altijd prima wegkomen en mogen ook naar buiten als ze dat dan willen. Zij hebben een prima leven, geloof me. Tis alleen geen optie om ze binnen te houden omdat hij ze dan expres naar buiten zou laten etc :)

Edit: en zoals ik ook al had gezegt doet die dit niet altijd. Savonds als hij vla krijgt dan ligt 1 wel eens op de schoot en dan gaat het prima, die katten weten inmiddels wel wanneer ze weg moeten zijn en wanneer ze kunnen komen :)

prima uitleg :) nu snap ik de nuance meer :)

katten zijn reteslim, weten het precies :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:18

:D gelukkig :D

Puk (mijn poes) mag savonds niet buiten zijn, oa ook omdat je dan idd iemand anders last kan bezorgen maar ook omdat zij gewoon niet meer stabiel in haar achterlijf is en ik me zorgen maak als ze dan buiten is. Toen puk nog stabiel was en naar buiten mocht non stop ging ze ook wel eens bij de buren naar binnen, zij liep altijd over de daken en kwam zo ook in mijn kamer, en ik heb ook gezegt tegen die buren ' gewoon eruit schoppen' en ze heeft het toen ook niet meer gedaan :n Alleen een schop zou nu onwijs veel schade kunnen aanrichten bij dit ding. Ze komt nu ook helemaal niet meer op het dak gelukkig, dat scheeld, ik laat haar ook niet meer uit mijn raam.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:29

Delphi schreef:
denice schreef:

Ik denk dat je als katteneigenaar idd mogelijkheden zat hebt. Onzichtbare erfafscheiding, stroomdraad spannen, grote 'voliere' waar je je kat in houdt. Allemaal oplossingen waarbij de kat toch buiten kan komen en niemand lastig valt.

Ik heb binnenkatten dus ik heb niks met het probleem van doen maar ik weet wel hoe moeilijk het is.
Kattenrennen mogen van veel gemeentes niet eens geplaatst worden en katten (althans, hun hart) kunnen onvoorspelbaar reageren op stroom waardoor je voor je het weet je eigen kat vermoordt ipv waarschuwt. Ze zijn verrekte handig in over van alles heen klimmen en springen en ik hoor van heel wat katten die lachen om alle geurige afschrikmogelijkheden. Het is echt niet zo heel simpel.

KiWiKo

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:31

Urielle.......... als jij weet dat de buurman zijn honden jouw kat vermoorden, en de buurman er echt niks aan doet om dat te voorkomen............

dan word je echt wel creatief als katteneigenaar om dit te voorkomen :)

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:12

Zo zeg, wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar...

TS, ik snap heel goed dat je last hebt van de katten van de buren, maar je moet ook begrijpen dat katten inderdaad gewoon loslopende dieren ZIJN, en dat het écht niet zo simpel is om die binnen een omheining te houden.
Je mag trouwens een kat waarvan je weet dat het geen wilde is (dus bijvoorbeeld die van je buren) niet naar het asiel brengen.
Wat zou jij er dan van vinden dat jouw buren jouw hond naar het asiel brengen? Denk niet dat je dat zo leuk zou vinden.

Wij hebben hier drie katten gehad, maar in november vorig jaar hebben we er één dood in de gracht gevonden, een dag later was een tweede kat spoorloos verdwenen. Onze derde kat durfden we niet meer buiten laten en hebben we dan van pure miserie naar mijn vriend zijn ouders gebracht. Want geloof me, een kat die het gewoon is om buiten vrij rond te lopen, hou je niet zomaar even binnen. Het beest werd helemaal gek, en wij erbij.
Bij wat rondvraag bleek dat één van onze buren het niet heeft met katten en die beesten dus vangt en verdrinkt of laat verdwijnen. We zijn hier al met vier buren die katten verloren hebben op deze manier, en ik kan je zeggen, dat is om van te huilen.
Als die man iets was komen zeggen, hadden we wel samen een oplossing gezocht om de katten van zijn erf te houden. Hij heeft vogeltjes, en volgens mij is het echt niet zo moeilijk om er iets op te vinden dat de katten niet in de volière zouden geraken.

In jouw geval weten je buren dat je er last van hebt, maar zeggen ze niets te kunnen doen.
Nu moet ik zeggen dat de opties wel beperkt zijn als een stroomdraad geen optie is, en een net ook niet... Je kan toch moeilijk verwachten dat jouw buren hun tuin helemaal omheinen zodat de katten niet weg kunnen? Zo'n omheining kost gigantisch veel geld, veel meer dan een simpel stroomdraadje of een net over jouw kippenren.

Een hond of paard is nu eenmaal veel makkelijker binnen een omheining te houden dan een kat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:15

mijn honden ZIJN gewoon kattenslopers.............. hun natuur..............

je kan ook gewoon je tuin katproof maken

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:16

Fijn voor jouw honden dan. De katten zullen het op den duur dan wel weten, ik denk niet dat ik ergens daar iets over gezegd heb?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:16

Heb je wel gelezen wat ik geschreven heb?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:17

Daarom (oa) hou ik ze dus binnen Kim, maar goed, ik snap wel dat niet iedereen dat een 'katwaardig bestaan' vind. Ik zou ze zelf ook liever buiten zien en bij mijn nieuwe huis maak ik ook een ren, ik hoef gelukkig geen vergunning daarvoor.
Ik wil alleen maar aangeven dat het binnen een bepaald terrein houden van katten nog niet altijd zo evident is als mensen denken.