Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marenmar85

Re: Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 16:12

hier ga ik niet op reageren ;) dat lijkt me wijselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:14

Waarom vind je dat egoïstisch?
Als het voor de hond en voor haarzelf beter is, lijkt het me niet egoïstisch.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:15

lijkt mij ook niet............. maarja wie ben ik :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:16

MariekeB schreef:
Natuurlijk heeft je vriend er last van dat je een paard hebt ;
paarden mensen zijn heel vaak bij hun paard , en weinig thuis.
Paard kost heel veel geld, echt veel. Daar kun je samen ene heleboel leuke dingen voor doen.
( ik kan het weten met paard en gezin)

Met al die vieze paarden kleding heb je meer was en dus meer werk.

ik vind het een beetje egoistisch van je dat je de hond weg wil doen.
Besef dat als hij wil dat je je paard wegdoet, je ook geen poot hebt om op te staan.

Hij een hond en jij een paard vind ik nog niet zo'n gek compromis.

Moet vriend op dat paard rijden dan? En loopt het paard in huis?
Als ik bij de paarden vandaan kom, bij de deur, hup, kleding uit en klaar, niemand die er last van heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:16

marenmar85 schreef:

Waarom niet?
Zo raar is mijn stelling toch niet .
Ik ben juist benieuwd naar je reactie. Waarom jij wel een paard mag en hij geen hond ?
Als je vriend hier zo gek mee is dan gun je het hem toch. Dan leer je er mee leven.
Je neemt iemand van wie je heel vele houd toch niet zijn liefste dier af?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:19

ja ik vind hem wel raar :) :)

het is nogal een verschil of je een paard misschien eens in demaand een keer een paar minuten ziet, of altijd een hond om je heen hebt )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:19

Mambobeach : ik spendeer 2 uur per dag aan mijn paard dat betekend dat mijn man twee uur per dag meer zorg voor de kinderen heeft, meer huishouden doet etc. Dat geldt uiteraard hetzelfde voor alle gezinnen waarvan er 1 een paardenhobby heeft.

En paarden kosten geld , veel geld. Geld waarvan je anders een heleboel leuke dingen met je gezin van kan doen.

Als je partner je zo'n bijzondere tijdrovende en dure hobby gunt. Dan gun je hem toch ook zijn hobby
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-03-10 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:20

Vind dat altijd zo idioot.... je maakt een stomme fout, en dan mag je het dier nog niet herplaatsen ook? Lijkt me beter als opgescheept zitten met een dier waar je totaal niks mee hebt.....
MariekeB schreef:
marenmar85 schreef:

Waarom niet?
Ik ben juist benieuwd naar je reactie. Waarom jij wel een paard mag en hij geen hond ?
Als je vriend hier zo gek mee is dan gun je het hem toch. Dan leer je er mee leven.

Paard woont niet in huis, lijkt me toch een redelijk verschil :) :)

en zij is het meest samen met de hond, niet haar vriend :) als je niet van honden houdt, kun je er niet mee leren leven, met vissen kan dat wel, maar met een hond? Denk het niet :)

En de vriend is niet het slachtoffer hier, hoor, lijkt me eerder dat je aan de belangen van de hond moet denken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:21

TS werkt fulltime ,dus die ziet de hond alleen in de avond.
Ja natuurlijk is het heftig als je dan niet met die hond overweg kan, maar het is ook heftig voor haar vriend om zijn hond weg te moeten doen.

Als mijn man tegen me zegt dat mijn paard weg moet omdat hij hem niet leuk vind, dan denk ik dat ik voor mijn paard kies

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:21

MariekeB schreef:
marenmar85 schreef:

Waarom niet?

Ik denk: Waar bemoei je je mee en waarom begin je hierover :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:22

Ehhh dit is toch een discussie topic. dat is toch bedoeld om je ermee te bemoeien ?

anneliesdj

Ze heeft wel gelijk wbt de wisselwerking vind ik, als hij er wat voor over heeft om haar plezier met d'r paard te geven zou je ook verwachten dat zij hem zijn hobby gunt.
Maar het is natuurlijk wel zo dat dat paard niet in de woonkamer rondloopt de hele dag en dat vriendlief het paard wss zelfs helemaal niet zou hoeven zien als hij niet wil.
De hond is een ander verhaal, die kun je niet ergens 'stallen' zoals een paard, als dat wel zo was had TS er ook geen probleem mee natuurlijk.

Maar het is wel zo dat als haar vriend meebetaald aan haar paard het een ander verhaal wordt, dan ben ik ook geneigd te zeggen; misschien kun je je schikken omdat hij dat ook doet om jou plezier te geven. Maar uiteraard zitten daar wel grenzen aan en dan is het dus tijd voor overleg.

Wat ik me ook afvraag; wie van jullie is er het meeste thuis en doet dus het meest van de verzorging?
Als jij het grootste deel van de dag thuis bent en de hond dus vaker uitlaat dan je vriend vind ik dat je meer recht van spreken hebt dan wanneer je de hond alleen 's avonds een uurtje ziet en je vriend de rest van de verzorging doet.

Overigens vind ik het 'als het voor de hond en haarzelf beter is' een beetje vaag. Dat TS er gelukkiger van wordt lijkt me duidelijk maar evengoed wordt haar vriend er niet blij van en of de hond gelukkig is met een verhuizing is maar de vraag, in eerste instantie zowieso niet.

KiWiKo

MariekeB schreef:
TS werkt fulltime ,dus die ziet de hond alleen in de avond.
Ja natuurlijk is het heftig als je dan niet met die hond overweg kan, maar het is ook heftig voor haar vriend om zijn hond weg te moeten doen.

Als mijn man tegen me zegt dat mijn paard weg moet omdat hij hem niet leuk vind, dan denk ik dat ik voor mijn paard kies

nou ........... dan hou je ook veel van je man!.......... bijzondere instelling dit :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:23

MariekeB schreef:
Mambobeach : ik spendeer 2 uur per dag aan mijn paard dat betekend dat mijn man twee uur per dag meer zorg voor de kinderen heeft, meer huishouden doet etc. Dat geldt uiteraard hetzelfde voor alle gezinnen waarvan er 1 een paardenhobby heeft.

En paarden kosten geld , veel geld. Geld waarvan je anders een heleboel leuke dingen met je gezin van kan doen.

Als je partner je zo'n bijzondere tijdrovende en dure hobby gunt. Dan gun je hem toch ook zijn hobby

Maar die hond loopt toch altijd in huis? Ik begrijp je verhaal wel alleen vind ik het totaal niet van toepassing.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:24

Hangt er toch echt vanaf wat de hobby van vriendlief zou zijn. Als mijn vriend morgen besluit vogelspinnen te gaan fokken, zou ik ook niet staan te springen. Hij zou het mogen doen van zijn geld en alleen zo dat ik er geen last van heb. Net zoals mijn vriend geen last had van mijn paard. Die betaalde ik zelf en vieze paardenkleren komen niet in huis. Ik zie niet in waarom met een hond anders zou moeten. Je hoeft toch niet allebei baasje van (das dus iets anders dan over) de hond te zijn

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:25

Yamcha schreef:
Vind dat altijd zo idioot.... je maakt een stomme fout, en dan mag je het dier nog niet herplaatsen ook? Lijkt me beter als opgescheept zitten met een dier waar je totaal niks mee hebt.....
MariekeB schreef:

Maar nu ga je volledig voorbij aan de vriend van TS, die is toch gelukkig met het dier? En de hond waarschijnlijk ook met hem, er zitten meer kanten aan het verhaal dan alleen dat van TS.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 16:25

nou toch maar reactie maar als je terug leest dan kun je ermeer over lezen.

het paard staat idd niet bij mij thuis, hond loopt de hele dag rond. Ik werk verschillende diensten. Mijn vriend is van 7 -18.00 niet in huis. Dus wie gaat er het meest mee om . Precies ik ben de dupe ervan, dus ik moet samen zitten met hond waar ik niks mee heb de hele dag doorbrengen ( als ik niet werk) Ik moet rekening houden met wat ik ga doen, want hond kan ook niet alleen of moet uitgelaten worden.
Ik kan stofzuigen ,de ramen schoonmaken ( want hij springt tegen me raam op grr)
Dus wie verzorgd de hond het meest precies ik. Alleen mijn vriend geeft hem de liefde en de aandacht.
Het is gewoon niet eerlijk tegenover de hond ( vind ik) en misschien is een beter huis ( en ga heus me best wel doen omdat te vinden) .

Het paard staat hier 12 km verderop ik vraag mijn vriend toch ook niet om de paddock uit te mesten of haar een aaitje te geven, dat is mijn beest ( en bovendien heeft mijn vriend daar geen behoefte aan, dus ik niet aan de hond)

En het is niet van afgelopen tijd het is al vanaf november dat dit speelt. Ik heb echt al die maanden geprobeerd en ik denk dat ik mijn top heb bereikt. ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:27

Ik zou zeggen: maak eerst die vent van je eens duidelijk dat jij niet van plan bent oppas te spelen voor zijn hond. Kan hij hem niet meenemen naar zijn werk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:30

anneliesdj schreef:
Yamcha schreef:
Vind dat altijd zo idioot.... je maakt een stomme fout, en dan mag je het dier nog niet herplaatsen ook? Lijkt me beter als opgescheept zitten met een dier waar je totaal niks mee hebt

Maar nu ga je volledig voorbij aan de vriend van TS, die is toch gelukkig met het dier? En de hond waarschijnlijk ook met hem, er zitten meer kanten aan het verhaal dan alleen dat van TS.

Zeker.
Ik vind dat TS in de eerste plaats niet toe had moeten geven, als een van beiden geen hond wil, moet je geen hond nemen, geldt ook voor katten en andere huisdieren. Punt is gewoon dat je niet terug kunt in de tijd.

En als ik eerst eens kijk naar de hond, lijkt het me dat hij veel gelukkiger is met baasjes die allebei dol op hem zijn.
Deze situatie is imo helemaal niet werkbaar, dit hou je gewoon geen 10 jaar vol, en zo oud wordt een hond wel, en ouder ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:31

hahaha ik ben ontzettend gek op mijn man, maar hij gaat natuurlijk niet voor mij bepalen wat ik wel of niet mag.
Niet nadat we na gezamenlijk overleg hebben besloten dat ik op zoek kon gaan naar een nieuw paard.
En uiteraard zijn er omstandigheden te bedenken waarbij dat paard ter discussie staat ,maar niet omdat hij hem niet leuk vind.

Een man die vind dat ik thuis bij de kinderen hoor heeft ook een probleem :)

zou jij bij een vent blijven die je je hobby verbied omdat hij er niets mee heeft. Of er een topic over begint op een forum ... Laat ik het iets genuanceerder zeggen ( want je gaat uiteraard niet zomaar even bij iemand weg) er zou toch wel een heel stevig gesprek volgen :)

Ik snap het dilemma van de TS wel, maar ze geeft zelf aan dat er iets van smetvrees is en ook dat ze samen voor de hond hebben gekozen.
En dat haar vriend dol op die hond is.
Ze lijkt ( let op lijkt) daar wel makkelijk overheen te stappen, door te zeggen dat haar hobby anders is en dat daar niemand last van heeft. Terwijl mijn ervaring is dat een paarden hobby behoorlijk belastend is voor de omgeving.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:32

marenmar85 schreef:
Ik kan stofzuigen ,de ramen schoonmaken ( want hij springt tegen me raam op grr)

Dat soort dingen is een kwestie van opvoeding en je mag best van je vriend eisen dat hij hem zo opvoed dat je niet de hele dag achter hem aan hoeft te lopen om alles wat hij vies maakt of uit de kast trekt weer op te ruimen.
Dat lijkt me niet meer dan logisch en als hij zich netjes gedraagd in huis zul jij hem ook meer waarderen.

Overigens vind ik dat dan wel ietwat egoistisch van je vriend om jou het grootste deel van de verzorging te laten doen terwijl hij graag een hond wilde. Als jij je vriend elke dag zou vragen uit te mesten omdat je moet overwerken/weetikveel dan zou je vriend daar ook snel zat van zijn.

Denk je dat je hem wel zou kunnen accepteren als hij beter opgevoed zou zijn en je vriend wat meer van de verzorging gaat doen? Dat je dus overdag de helft van de verzorging minder doet en niet extra hoeft schoon te maken dankzij hondlief (behalve dan een keer extra stofzuigen).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:34

Yamcha schreef:
Zeker.
Ik vind dat TS in de eerste plaats niet toe had moeten geven, als een van beiden geen hond wil, moet je geen hond nemen, geldt ook voor katten en andere huisdieren. Punt is gewoon dat je niet terug kunt in de tijd.

Aan het begin van het topic heeft TS gezegd dat ze geen ervaring had met honden en daarom niet wist of het wel of niet wat zou worden, ik heb niet begrepen dat ze duidelijk heeft gezegd niet te willen, het valt alleen tegen achteraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:37

Ts : dit klinkt een stuk beter als wat je hiervoor postte. Ik had niet begrepen dat jij zijn hond moest verzorgen...

Maar ( je hebt me vast al afgeschreven) als ik toch een tip mag geven. Begin niet gelijk bij je vriend over wegdoen maar over dat jij de zorg niet meer wil hebben.

En een hond die je lastig valt met he huishouden , die heeft wat opvoeding nodig ( dus je kan aan je vriend vragen of hij ermee op cursus gaat)
en dat jij hem niet meer uitlaat ( uitlaatservice overdag bv)
Misschien dat er een middenweg is waarbij je vriend zijn hond niet weg hoeft te doen en jij minder last van hem hebt

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 16:37

mijn paard is totaal niet belastend voor mijn omgeving. Bovendien betaal ik ook nog zelf. Alleen omdat ik toen een goedkopere stal en wat duurdere stal had gevonden had hij aangegeven omdat verschil te betalen omdat hij vond dat mijn paardje goed moet staan. Mijn vriend ik ook zeker lief en ik wil hem dit ook niet aan doen maar moet ik me de komende 12 jaar gaan aanpassen en ergeren aan een hond ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:40

anneliesdj schreef:
Yamcha schreef:
Zeker.

Aan het begin van het topic heeft TS gezegd dat ze geen ervaring had met honden en daarom niet wist of het wel of niet wat zou worden, ik heb niet begrepen dat ze duidelijk heeft gezegd niet te willen, het valt alleen tegen achteraf.

Nee, dat begrijp ik ook, en ik denk dat ze zich misschien niet had moeten laten overtuigen. Van de vriend vind ik het ook niet helemaal slim om een hond te nemen op "misschien ga ik hem wel leuk vinden". Imo moet je een hond nemen omdat je allebei dol op honden bent, en er verstand van hebt ook. Niet op misschientjes.