dat lijkt me wijselijk Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dat lijkt me wijselijk
MariekeB schreef:Natuurlijk heeft je vriend er last van dat je een paard hebt ;
paarden mensen zijn heel vaak bij hun paard , en weinig thuis.
Paard kost heel veel geld, echt veel. Daar kun je samen ene heleboel leuke dingen voor doen.
( ik kan het weten met paard en gezin)
Met al die vieze paarden kleding heb je meer was en dus meer werk.
ik vind het een beetje egoistisch van je dat je de hond weg wil doen.
Besef dat als hij wil dat je je paard wegdoet, je ook geen poot hebt om op te staan.
Hij een hond en jij een paard vind ik nog niet zo'n gek compromis.
marenmar85 schreef:hier ga ik niet op reagerendat lijkt me wijselijk

MariekeB schreef:marenmar85 schreef:hier ga ik niet op reagerendat lijkt me wijselijk
Waarom niet?
Zo raar is mijn stelling toch niet .
Ik ben juist benieuwd naar je reactie. Waarom jij wel een paard mag en hij geen hond ?
Als je vriend hier zo gek mee is dan gun je het hem toch. Dan leer je er mee leven.
Je neemt iemand van wie je heel vele houd toch niet zijn liefste dier af?

als je niet van honden houdt, kun je er niet mee leren leven, met vissen kan dat wel, maar met een hond? Denk het niet 
MariekeB schreef:marenmar85 schreef:hier ga ik niet op reagerendat lijkt me wijselijk
Waarom niet?
Zo raar is mijn stelling toch niet .
Ik ben juist benieuwd naar je reactie. Waarom jij wel een paard mag en hij geen hond ?
Als je vriend hier zo gek mee is dan gun je het hem toch. Dan leer je er mee leven.
Je neemt iemand van wie je heel vele houd toch niet zijn liefste dier af?
MariekeB schreef:TS werkt fulltime ,dus die ziet de hond alleen in de avond.
Ja natuurlijk is het heftig als je dan niet met die hond overweg kan, maar het is ook heftig voor haar vriend om zijn hond weg te moeten doen.
Als mijn man tegen me zegt dat mijn paard weg moet omdat hij hem niet leuk vind, dan denk ik dat ik voor mijn paard kies
MariekeB schreef:Mambobeach : ik spendeer 2 uur per dag aan mijn paard dat betekend dat mijn man twee uur per dag meer zorg voor de kinderen heeft, meer huishouden doet etc. Dat geldt uiteraard hetzelfde voor alle gezinnen waarvan er 1 een paardenhobby heeft.
En paarden kosten geld , veel geld. Geld waarvan je anders een heleboel leuke dingen met je gezin van kan doen.
Als je partner je zo'n bijzondere tijdrovende en dure hobby gunt. Dan gun je hem toch ook zijn hobby
Yamcha schreef:Vind dat altijd zo idioot.... je maakt een stomme fout, en dan mag je het dier nog niet herplaatsen ook? Lijkt me beter als opgescheept zitten met een dier waar je totaal niks mee hebt.....MariekeB schreef:
anneliesdj schreef:Yamcha schreef:Vind dat altijd zo idioot.... je maakt een stomme fout, en dan mag je het dier nog niet herplaatsen ook? Lijkt me beter als opgescheept zitten met een dier waar je totaal niks mee hebt
Maar nu ga je volledig voorbij aan de vriend van TS, die is toch gelukkig met het dier? En de hond waarschijnlijk ook met hem, er zitten meer kanten aan het verhaal dan alleen dat van TS.

marenmar85 schreef:Ik kan stofzuigen ,de ramen schoonmaken ( want hij springt tegen me raam op grr)
Yamcha schreef:Zeker.
Ik vind dat TS in de eerste plaats niet toe had moeten geven, als een van beiden geen hond wil, moet je geen hond nemen, geldt ook voor katten en andere huisdieren. Punt is gewoon dat je niet terug kunt in de tijd.
anneliesdj schreef:Yamcha schreef:Zeker.
Ik vind dat TS in de eerste plaats niet toe had moeten geven, als een van beiden geen hond wil, moet je geen hond nemen, geldt ook voor katten en andere huisdieren. Punt is gewoon dat je niet terug kunt in de tijd.
Aan het begin van het topic heeft TS gezegd dat ze geen ervaring had met honden en daarom niet wist of het wel of niet wat zou worden, ik heb niet begrepen dat ze duidelijk heeft gezegd niet te willen, het valt alleen tegen achteraf.